2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Пирамидата на Маслоу
www.spisanie8.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0/3490-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D1%8A%D1%89%D0%B0-%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%83.html
Нова теория за дъното на потребителската пирамида
С всеки изминал ден все повече компании насочват своята продукция към най-бедните потребители. Въпреки че звучи нелогично, множество изследвания показват, че точно тази група от хора са склонни да харчат най-висок процент от годишния си доход за ненужни стоки, които често попадат в кагорията "лукс". Тези хора нямат склонност да пестят и често закупуват неща, които реално не могат да си позволят.
Защо обаче световната индустрия като цяло обръща все повече поглед и внимание към тази на пръв поглед финансово неблагонадеждна клиентела. Обяснение дават две теории - добре известната теория на Маслоу за личната мотивация и една нова, но вече нашумяла теория за "Дъното на пирамидата".
От икономическа гледна точка с термина "Дъното на пирамидата" се обозначава най-голямата и в същото време най-бедна обществена прослойка.
Тя се състои от 2.5 милиарда души по света, които живеят с по-малко от 2.5 долара на ден.
Според Business Fundas концепцията за "дъното на пирамидата" се използва конкретно от хора, които развиват нови модели на бизнеса с отношение към демографията и често свързани с използването на нови технологии.
В света на икономиката най-известната теория за мотивацията на човека е тази на американския психолог Ейбрахам Маслоу. Но след последните проучвания някои поправки в тази теория показват на бизнеса как да увеличи фирмените си постъпления.
Теорията за дъното е известна също с името "основата на пирамидата". Тя грабва вниманието на огромна част от корпорациите, понеже има потенциал в развитието на големи продажби с малко вложения.
Въпреки че в основата на теорията стои пирамидата на Маслоу, идеята, че бедните клиенти носят най-много печалби е развита изключително интересно. „Дъното на пирамидата” притежава същите елементи, както и „Пирамидата на потребностите на Маслоу”, но идеята на самите елементи се различава. Те са 5 на брой и ще ви ги представим, като започнем от върха.
Нужда от самоусъвършенстване
Това се отнася както за Вас, така и за компанията Ви. Нуждата да прочетете още една книга, да научите повече езици или да се запознаете с нови технологии. Това е върхът във вашето развитие, където Вие се стремите да сте по-добър с всеки изминал ден.
Самочувствие
За Вас от значение са самоуважението, признанието от страна на другите хора. Постигането на успех винаги трябва да бъде последвано от признание и висока оценка.
Социални нужди
Всеки човек притежава нуждата от общуване и привързаност. В този етаж на пирамидата се проява необходимостта на човек да се грижи за другите и да показва своето внимание към тях, като очаква същото към себе си.
Екзистенциални нужди
Те са жизнено необходими всеки. Пирамидата говори за нуждата от безопасност и подслон. Говорим не само за физическа безопасност, но и за финансова, лична и емоционална такава.
И ако до тук виждахте приликите с труда на Маслоу, вече се откроява една съществена разлика.
Физиологични нужди
Според Маслоу човек първо би осигурил незаменими за ежедневния ни живот неща. Естествено, той споменава и елементи като дишане и хранене, които трудно могат да се избегнат, но „Дъното на Пирамидата” твърди, че човек би предпочел да си купи нова масичка за кафе, пред това да има нормален водопровод. Според новата теория, манията за пазаруване на долната прослойка от обществото, може да накара човек да замени секса за нова дреха или да се лиши от лекарства, заради по-хубав маникюр.
Всъщност кой е потребителят на дъното на пирамидата?
Той има видимо разграничено поведение в сравнение с всеки друг вид потребител. Консуматорите от по-горните нива на пирамидата намират удовлетворение от един продукт, ако поне един от следните три фактора са покрити: основно задоволяване, следствено задоволяване и целево задоволяване.
Потребителят търси задоволство от вътрешния пръстен, който е в основата на теорията. Поради ограничената си финансова възможност тези хора са много съвестни, що се отнася до облагите, които получават от определен продукт или услуга. Вероятността един продукт да бъде успешен е много по-голяма, ако той задоволява желанията на хората от тази прослойка.
Въпреки че в момента най-големите консуматори, които са и най-платежоспособни, са младежи между 20 и 30 години, за кратко наричани 20+, компаниите обръщат погледат към най-долната прослойка на обществото. Приоритетите на тези хора са много интересни.
Те биха предпочели да похарчат парите си за стоки, които спадат в графа "лукс", отколкото да ремонтират своя дом или да подобрят санитарните условия в него. Не е в природата им да инвестират или да се опитват да увеличават авоарите си. В Дарави (Индия), например, 85% от населението притежава телевизор, само 20% притежава каквото и да е средство за комуникация (телефон, GSM или компютър) и само 20% има източник на чиста питейна вода в собствената си къща.
Как теорията работи на практика?
Това може да бъде обяснено лесно със следния пример: повечето компании за козметика продават възможно най-малките разфасовки на техния продукт, като така той става достъпен за "долната" прослойка. Въпреки че като цяло клиентът плаща повече, той предпочита да дава тези пари на порции. Това е един вид всекидневен лизинг.
След първите проучвания на "основата на Пирамидата" много бутикови марки променят своята пазарна стратегия. Сега вместо да предлагат 10 ризи по 1000 долара например, те продават 100 ризи по 100 долара всяка.
www.manager.bg/%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D1%8A%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%B4%D0%B0
ПП: Интересна е пирамидата на Маслоу...
Мисля, че лишаването на хората от нормални условия за задоволяване на физиологичните и социалните нужди е геноцид...
Спинкай, спинкай Юнак Балкански…
Любов е вечното живеене
02.12.2015 22:58
Маслоу вярва, че потребностите от по-ниските нива са по-силни от тези от по-високите и че всяка потребност от по-ниско ниво трябва да бъде сравнително добре задоволена, преди да се премине към задоволяване на потребност от по-високо ниво. Така например човекът, чиито физиологични потребности и нужда от сигурност са задоволени, ще има мотивация да задоволи и социалните си потребности, докато гладният бездомник ще е напълно обзет от мисълта да си намери храна и подслон.
Върхът на пирамидата е трудно изследван, защото според психолога дотам са достигнали едва 2 процента от човечеството. Там нарежда самия себе си до известни личности като Айнщайн, Майка Тереза, Ганди, Бетовен, Линкълн и Рузвелт.
Всъщност самата пирамида липсва в конкретния научен труд на Маслоу, но през годините, при преподаването на неговата теория и популяризирането ѝ, в масовото съзнание йерархията на човешките потребности е визуализирана като триъгълник, стълбица и най-вече като пирамида. Благодарение на Маслоу бизнессредите разбрали, че на подчинените трябва не само да се плащат пари, но и да им се дава пространство, в което да могат да се себереализират.
Според някои съвременни психолози и икономисти пирамидата на Маслоу прекалено опростява човешките мотивации, а самата теория не е доказана съвсем убедително.
Критиците на Маслоу обикновено дават като пример гладуващи творци, които създават произведения на изкуството въпреки недоимъка, смели алпинисти и просветлени отшелници, които живеят в противоречие с изложената схема.
Та нали хората изпитват потребности на различните нива и удовлетворяването им може да бъде извършвано произволно и да се променя в процеса на живота и обстоятелствата, които възникват пред всяка отделна личност? А отделни потребности могат изобщо да изчезнат.
По-късно възникват нови теории за мотивацията, които или се базират на пирамидата на Маслоу, или я отричат напълно. Тази прословута пирамида е обръщана, рязана на парчета и превръщана в сложни диаграми..."
и крепим на раменете си политиците,
които никога няма да стигнат до върха й,
защото нямат такива интереси.
и крепим на раменете си политиците,
които никога няма да стигнат до върха й,
защото нямат такива интереси.
Човек може да живее добре с малко и с много. Зависи какви са разбиранията му...
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация