Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
31.03.2017 10:00 - Обонато или 10 години в блог.бг
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 12642 Коментари: 54 Гласове:
59

Последна промяна: 31.03.2017 22:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 

Днес си обговорих едно десетилетие в Блог.бг в стил нонфикшън, ползвайки метода на ластика. Умотворницата блог.бг има дълга памет. Тук се разкъсват воалите на илюзиите и сe самоосъществяваме в посока Обонато*. Понякога е пътешествие навътре, друг път – опознаване на външните хора с приближаващия ефект на Огледалото.


image

Инакомислещият човек има по-фина чувствителност, по-бурни емоции, по-чисто съдържание и по-полюсни реакции. Блог.бг е неподражаемо съдилище-училище. Обикновено се съдят помежду си хора, които не притежават нужните сетива да се докоснат до различният си свят. Има хора правещи предположения. Има и хора, които провиждат. Има я всичкостта на прииждащата многобагреност, осиянието и здрача.


image

Инакомислещият има друг Духовен Светоглед, различно и по-еволюирало Чувствопознание и обезателно е някой, който няма повторение в красотата на ума си. В Блог.бг срещнах такива светещи хора и се докоснах до красотата на духа им. Благодаря ви Ламята, Предатор, Маг, Пепе, Фрина, Белиер, Джош, Елинели, Валдер, Сън, Музикалният планинец, КъснаПролет, НавТръндъфил, Ати, Евразол, Компасион, Дан, Крас, Серж, Мона, Амрак, Таня, Флагумдей, Кадифе и Ведролей!
Всеки от вас ме е обагатил с обичта си, споделеностите и орендата си. 
Благодаря и на всички останали, правещи мястото шарено и споделено.


image

 

"Крачката между гения и лудостта е Една." – казва Никос Казандзакис.
Но и…"Патетиката на крилата е фалшива поезия на етажа на гъсеницата" – казва Екзюпери.

Хората са различни, но виждат безукорно себеподобните си. С останалите водят Пуническите войни за кокоши яйца.

 image

И като поздрав - притча.
Един антрополог предложил на деца от африканско племе да поиграят на една игра. Той поставил до едно дърво кошница с плодове и се обърнал към децата:

"Този, който първи пробяга от тук до дървото – цялата кошница с плодове ще бъде негова".
Когато дал знак на децата да започнат да тичат… те се хванали здраво за ръце и побягнали всички заедно. А след това всички заедно седнали и се наслаждавали на вкусните плодове. Поразен антропологът попитал децата защо не побягнали поотделно, така всичките плодове ще бъдат само за един и той ще може напълно да им се наслади. Децата отговорили: "Обонато". Нима може един да бъде щастлив, ако всички наоколо са тъжни?
Обонато* на техния език означава: аз съществувам, защото ние съществуваме.

image




Гласувай:
59



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - поздравчета и многоо любими хора наоколо..
31.03.2017 10:17
аз съм..ти
ти си ..аз ..
лесно е да се каже в ..нета..
Юлия
цитирай
2. wonder - поздравчета и многоо любими хора ...
31.03.2017 10:28
milady написа:
поздравчета и многоо любими хора наоколо..
аз съм..ти
ти си ..аз ..
лесно е да се каже в ..нета..
Юлия


Лесно е и в нета, и в живота - въпрос на могИя! ;)))
Поздрави и песни:

www.youtube/watch?v=K-Hrc0jFE3k
цитирай
3. rosiela - ПОЗДРАВИ!
31.03.2017 10:46
Да си жива и здрава!
цитирай
4. mrazekoff - Тази притча
31.03.2017 10:47
е необходимо да се изучава в училище, от първи до последен клас - всяка година! Да си я припомнят децата, защото именно в общото се ражда и личното. Те са свързани и ако човек се вторачи в личното - забравя за общото - цялото, а това е гибел. Честит юбилей в блог.бг ! Красива и слънчева пролет ти пожелавам!
цитирай
5. dum - Изпуснатите любимци не се сърдим, а ...
31.03.2017 10:55
Изпуснатите любимци не се сърдим, а гълтаме красотите ти. ;)
Честит юбилей и вместо подарък Кортасар

Demons et merveilles

За ветрове и хълмове
за неща наименувани за да успеят
да влязат в света като дървеса и облаци

И за загадките разкрити във луните
разчупени по щерни или върху пясъка

аз казал съм и съм очаквал

Мисля че нищо не помага срещу тази ласка
изгаряща все по-нагоре кожата

Нито мълчанието пуснало юздите на мечтите

Живеене
о гледка за прерязано око
отпуснато по гръб
и вечно.



цитирай
6. wonder - Изпуснатите любимци не се сърдим, а ...
31.03.2017 11:03
dum написа:
Изпуснатите любимци не се сърдим, а гълтаме красотите ти. ;)
Честит юбилей и вместо подарък Кортасар

Demons et merveilles

За ветрове и хълмове
за неща наименувани за да успеят
да влязат в света като дървеса и облаци

И за загадките разкрити във луните
разчупени по щерни или върху пясъка

аз казал съм и съм очаквал

Мисля че нищо не помага срещу тази ласка
изгаряща все по-нагоре кожата

Нито мълчанието пуснало юздите на мечтите

Живеене
о гледка за прерязано око
отпуснато по гръб
и вечно.





Ама тук упоменавам донейде... А вие останалите си го знаете. ;)))
Ние с теб си имаме лични дамаскини, пък и ти си ми главен ламбардий.
Хайде и аз теб с любим стих:

КУЧКАТА ЛЮБОВ
Цветан Бошев

Любовта се сви, като кучка в каручка,
отдрумя макадама към други адреси,
след като моя бе сляпом налучкала,
и от раменете ми - лапи провесила.

Нищо ново под слънцето древно,
ала скимтежът й алтово оехтя
неозвучени колиби душевни,
в нелизнат епител - език овъртя.

Сбогом, ласкаво мое утробие,
наслука, недослучила ми се, случке!
От празнотата, която ме глОби,
дано запомня, че любовта е кучка!
цитирай
7. wonder - ПОЗДРАВИ! Да си жива и здра...
31.03.2017 11:04
rosiela написа:
ПОЗДРАВИ!

Да си жива и здрава!


Благодаря!
цитирай
8. wonder - Тази притча е необходимо да се из...
31.03.2017 11:19
mrazekoff написа:
Тази притча е необходимо да се изучава в училище, от първи до последен клас - всяка година! Да си я припомнят децата, защото именно в общото се ражда и личното. Те са свързани и ако човек се вторачи в личното - забравя за общото - цялото, а това е гибел. Честит юбилей в блог.бг !
Красива и слънчева пролет ти пожелавам!


Сърдечно благодаря, Мразеков!
Притчата си я бива.
Освен личното огнище всички имаме и общ огън, който създава уюта в душата.
цитирай
9. elineli - Десет свещички
31.03.2017 11:36
за любимата ми Звездичка!!! Беше и продължаваш да си една от най важните причини да кръжа над това място. Светлото на красивата ти калейдоскопна, топличка, всечувстваща, безбрежна душа прегръщам. Многомного пъти!***
Бъди!
цитирай
10. wonder - Десет свещички за любимата ми ...
31.03.2017 12:01
elineli написа:
Десет свещички
за любимата ми Звездичка!!! Беше и продължаваш да си една от най важните причини да кръжа над това място. Светлото на красивата ти калейдоскопна, топличка, всечувстваща, безбрежна душа прегръщам. Многомного пъти!***
Бъди!


Благодаря, нежнолика светулке! :)))
Прегръщам небето ти!

Има хора, които остават в дълбокото
на сърцето, на храма, на всичките истини.
Имаш нужда да ги изкрещиш от високото.
И да отпиваш глътки от тяхната изповед.
Когато държиш ги в прегръдка, Живота са.
С тях ветруваш на всичките седем небета
в светлината на кръста, по пътя голготен.
Те са твоята дан – медна тичинка в цвете.
Всеки ден е меандър битийно постигнал те,
с овладяното страстниче в твое си можене.
Всеки миг е дъхът пак прошарил ти миглите
със сълзата простила острието на ножа.
И видяла света си в небесната стигма,
татуирана вътре си с тяхната кожа.
Помнят ги думите. Очите постигат ги
с огалваща нежност, без която не можем.
Честно въздишащи, съвестта ти оплождали,
в миг издъхват с прозрачните шапки на залеза.
А дъждовният поглед е тяхно пробождане.
пак отпиващо раните, с мисъл разпалени.
И оставаш всецяла. Изчезва ти тъмното.
И опитваш да бъдеш с дълбокости врязана
пак в душата им, за да ги имаш по стръмното.
И в теб да останат с молитви наказани.
Те са хора без милост, по право нелепи.
Те са хора – солта и кръвта на съдбата ти.
Често са приказни или пък свирепи.
Пият от извора. И те засипват с телата си.
Често хора жестоки са, друг път примират
по нежност родена от нещо невръстно.
През своето древно и често умиране
отново разбираш, че те са ти кръста.
Сега вече зная защо ги очаквам.
Тези хора са вплетени в мойте контрасти.
И когато си тръгна пак тях ще оплаквам,
защото ме правят тъжна от щастие.
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Честита годишнина. Тази година ...
31.03.2017 13:06
Честита годишнина. Тази година особено много ми хареса оценката, която си дала на хората в блога. Няма критичност, с която често ни засипваш, има просто разбиране за различните хора в блога и техните реакции, които сякаш си преосмислила и ги приемаш в цялото им разнообразие. Радвам се, че съм вслед хората, които по някакъв начин са те обогатили духовно. Днешният си постинг го посвещавам на теб. Още снощи, по късна доба, се сетих, че твоят блог навършва десет години и ми дойде музата за червената мъртва коприва, красива, тайнствена и полезна. Наричат я мъртва, защото не пари.Желая ти много здраве и нови творчески стимули в поезията и блога.Прегръщам те.
цитирай
12. planinitenabulgaria - Постингът ми напомни за едно писмо на Бетховен до брат му.
31.03.2017 14:02
Брат му писал, че му върви работата в аптеката, добре са материално и се подписал под писмото си така:
Бетховен, притежател на имение.
Дошъл и отговорът, но писмото било подписано малко по-различно:
Бетховен, притежател на мозък.
Такива качества носи и Твоето писмо...
Благодаря за такива вещи, поместени в Бог. бг!
цитирай
13. stela50 - Поздрави, Дела !
31.03.2017 14:31
Десет години са и много... и малко...
вълнуващо и топло звучат думите ти, твърде човешки - посланията.
Върнах се назад във времето, прелиствах думите ти една по една...
Благодарна съм, че те срещнах във виртуала, че мога всеки момент
да надникна и открия отговор в прекрасните ти творби, да докосвам
с ръка книгите и любимите страници в тях. Благодаря ти.
Не мога да не споделя, че това е една от любимите ми притчи,
изпратена от стар приятел преди години...
Желая ти здраве и обич, светлина и сбъднатост... и още...
Сърдечни прегръдки !
цитирай
14. wonder - Честита годишнина. Тази година ...
31.03.2017 15:07
kasnaprolet9999 написа:
Честита годишнина. Тази година особено много ми хареса оценката, която си дала на хората в блога. Няма критичност, с която често ни засипваш, има просто разбиране за различните хора в блога и техните реакции, които сякаш си преосмислила и ги приемаш в цялото им разнообразие. Радвам се, че съм вслед хората, които по някакъв начин са те обогатили духовно. Днешният си постинг го посвещавам на теб. Още снощи, по късна доба, се сетих, че твоят блог навършва десет години и ми дойде музата за червената мъртва коприва, красива, тайнствена и полезна. Наричат я мъртва, защото не пари.Желая ти много здраве и нови творчески стимули в поезията и блога.Прегръщам те.


Благодаря, Пролет!
Името ми значи "Божий съд" и сигурно съм го отразявала доста сериозно. ;)))))
Днес освен по-смирена и разбираща съм и притежател на лекота в битието, пиетет към различното в добродетелните му нюанси и грандиОЗно вдъхновение, чийто непрекъснат извор е Любовта.
Благодаря за посвещението!
Ще ти пратя наснимани още няколко билки в моя двор, за да ги идентифицираш. Обрах царичето и го суша в прохладна каменна стая, а после ще се уча от теб да го превръщам в лечебни отвари.
С Кализията вече съм спец и лекувам, който пожелае. Тя наистина е вълшебно цвете-билка.
цитирай
15. wonder - Постингът ми напомни за едно писмо ...
31.03.2017 15:23
planinitenabulgaria написа:
Постингът ми напомни за едно писмо на Бетховен до брат му.
Брат му писал, че му върви работата в аптеката, добре са материално и се подписал под писмото си така:
Бетховен, притежател на имение.
Дошъл и отговорът, но писмото било подписано малко по-различно:
Бетховен, притежател на мозък.
Такива къчества носи и Твоето писмо...
Благодаря за такива вещи, поместени в Бог. бг!


Хаааахааахх... Бетовен - вдъхновител и виртуозен Муз за мен през всички времена! :)))
Поздравявам те с неговата 7 симфония, която наричам Небесната. Самият Бетовен я счита за венеца на симфониите си. Както бих казала /въпреки очарованието на 5-тата/ 7-та е достигането на онзи Бетовенов връх, от който гения оглежда с вещи очи света под него, дарявайки му музикалния си Космос.
Сигурно знаеш за участието в оркестъра на Хумел и на Салиери по време на първия концерт на 7-та. :)))
Самия Бетовен с любов я нарича Голямата ми симфония в ла мажор - моята най-добра творба.
Грандиозна, грациозна, отдадена и дълбока, 7-мата симфония на Бетовен е продължение и отражение на собстгвения му живот. Геният е изсипал кошницата на даровете си там с пълна сила.
Ама много е дълго за говорене и писане, по-добре да слушаме и чуваме:

www/watch?v=7MqrBauptrE
цитирай
16. wonder - Поздрави, Дела ! Десет години са ...
31.03.2017 15:29
stela50 написа:
Поздрави, Дела !
Десет години са и много... и малко...
вълнуващо и топло звучат думите ти, твърде човешки - посланията.
Върнах се назад във времето, прелиствах думите ти една по една...
Благодарна съм, че те срещнах във виртуала, че мога всеки момент
да надникна и открия отговор в прекрасните ти творби, да докосвам
с ръка книгите и любимите страници в тях. Благодаря ти.
Не мога да не споделя, че това е една от любимите ми притчи,
изпратена от стар приятел преди години...
Желая ти здраве и обич, светлина и сбъднатост... и още...
Сърдечни прегръдки !


Благодаря ти, Таня! За топлостите през всичките тези години, за благословията и добронамереното ти отношение през всеки миг. Няма нищо по-прекрасно на този свят от сърдечната доброта на обичащите те хора. Бъди пълноценна и обичаща, каквато винаги си била!

Давай на извора в себе си нежна, безгрешна посока -
ми повтаряше вятърът влюбен в косите ми светли.
Аз бях заета отново да правя над себе си скока
без да забравям, че с истини всичко обичано свети.
цитирай
17. faktifakti - поздрав
31.03.2017 15:33
продължавай с извисяването:)
цитирай
18. wonder - поздрав продължавай с извис...
31.03.2017 15:35
faktifakti написа:
поздрав
продължавай с извисяването:)


Прегръщам ти цялата фактология пък на теб! ;)))

Понякога съм Ева и съзнавам,
че може би съм първият човек.
че всичките Адамовци (безславно)
родила съм през някой минал век,
че всичките животи са изстинали
и само истините зреят в мен
като несбъднал се поминък,
като протъркан стар рефрен...
И може би съм малко окъсняла
да кърмя този свят от здрач до здрач.
И все да се оглеждам в огледалото
на раждащия се човешки плач.
цитирай
19. aip55 - Поздрав и от мене,
31.03.2017 17:27
за всичко, което ти е дал Блог.бг.
Няма да бъда лаконичен, защото
ти се извисяваш по мъдрост
и литературна ерудиция
над повечето от нас.
цитирай
20. blackpredator - постингът ти прави смисъл ;)
31.03.2017 18:15
доказва, че не само Бетховен е "притежател на мозък"
на блоговата Клара Шуман, пожелавам още много същи ноти в петолинието...

Обичам си те!
цитирай
21. wonder - Моите уважения и честита годишн...
31.03.2017 19:48
to4icata111 написа:
Моите уважения и честита годишнина, Дела!
Възхищавам се на съвършеният Ви изказ и красота от думи, с които радвате читателите! Бъдете жива и здрава и не спирайте да творите красота!
Аз съм нова тук, забелязах дразги, нападки и нелицеприятни отношения, но Вашият сутрешен пост, както и милите хора, с които се срещам тук, ми казват: "Остани"!
Ще бъда щастлива, ако отделите минута време да надникнете в моята "скромна поетична къщурка", при моите драсканици. :) Благодаря предварително! Дано не съм Ви досадила! Още веднъж, честит юбилей! Бъдете вдъхновена!
С уважения,
Криси


Добре дошла, Точице!
Благодаря за милите думи!
Надникнах в блога ти - чудно място.
цитирай
22. wonder - постингът ти прави смисъл ;) ...
31.03.2017 19:51
blackpredator написа:
постингът ти прави смисъл ;)
доказва, че не само Бетховен е "притежател на мозък"
на блоговата Клара Шуман, пожелавам още много същи ноти в петолинието...

Обичам си те!


Дали от времето пленен е моят вихрещ се Монтен
или от тъмните си кризи Верлен отдавна ме прониза? -
е все едно за мойта дан. Но този чуден Мопасан
живял на векове от мен припява с вечния рефрен,
че в своите си чудеса, проклел човешката съдба
остава само онзи вик, издигащ ни като светлик
над всяка земна суета до смисъла отвъд света.

Прекрасни, вечен Мопасан, в дворци и кораби призван,
комик трагичен до предел, отхвърлящ всяка малка цел,
кажи ми в своя миг-живот, надскочил всеки земен скот
успя ли да прозреш духа и да разлюбиш в любовта?
цитирай
23. wonder - Поздрав и от мене, за всичко, което ...
31.03.2017 19:56
aip55 написа:
Поздрав и от мене,
за всичко, което ти е дал Блог.бг.
Няма да бъда лаконичен, защото
ти се извисяваш по мъдрост
и литературна ерудиция
над повечето от нас.


Благодаря от сърце!
Реверанс със стих:

Аз съм честният човек на Диоген.
Аз съм принцът и просякът. И съм хаос.
Бях небето магично на граф Сен-Жермен.
Сега съм на Гьоте новия Фауст.
Дори да изчезна пак ще ме има
през устните на стотици влюбени,
защото бях Себе си!
И на всички човеци любима...

цитирай
24. natali60 - Честит юбилей,
31.03.2017 19:59
Чудеснице! Жива и здрава и все така вдъхновена!
цитирай
25. wonder - Честит юбилей, Чудеснице! Жива и ...
31.03.2017 20:10
natali60 написа:
Честит юбилей, Чудеснице!
Жива и здрава и все така вдъхновена!


Благодаря, Натали!
Радостна вечер!

Този свят, поразлистен от вятърни дни,
поразкъсан от бури и древни понятия,
през очите ни вечни картини реди -
всеки празничен ден е едно съзаклятие.
цитирай
26. milady - https://youtu.be/x9cf_gysq0g
31.03.2017 20:30
ето малко музика от мен..
нови успехи, и мноогоо любов, дела
юлия
цитирай
27. tota - Честита годишнина, Дела!
31.03.2017 20:46
Продъпжавай, не спирай да твориш! Няма значение, кой как чете публикуваното. Има значение то да достигне до обичащите поезията и докосне душата им.
Чудесно е, че си тук! Бъди!
цитирай
28. wonder - https://youtu/x9cf_gysq0g ...
31.03.2017 21:32
milady написа:
https://youtu/x9cf_gysq0g
ето малко музика от мен..
нови успехи, и мноогоо любов, дела
юлия


Казвала ли съм ти, че имаш страхотен музикален вкус?
Благодаря!
цитирай
29. wonder - Честита годишнина, Дела! Пр...
31.03.2017 21:38
tota написа:
Честита годишнина, Дела!
Продъпжавай, не спирай да твориш! Няма значение, кой как чете публикуваното. Има значение то да достигне до обичащите поезията и докосне душата им.
Чудесно е, че си тук! Бъди!


Благодаря, Ати!

Останахте най-верните, най-скъпи,
вода да ми полеете щом тръгна
и обичта ви чиста да ме къпе
след всичко, от което ще обръгна.
Останахте завинаги в покоя
над времето, пространството, нещата,
повярвали на истината моя,
че няма дума, равна на Приятел.
цитирай
30. inel379 - Десет години тук омайниче цъфти!:)
31.03.2017 21:44
Не си ти никак и за нищо окъсняла,
богатство необятно в своя блог си сбрала!
Емоции и мъдрост от всеки пост извират
и с изящно слово душите ни намират!
Желая ти уют небесен
и нов пореден бум на мечтите,
със здраве и обич да бъдеш дарена
от тук на земята, та чак до звездите!:)
Честит празник, мила!
Погалвам те с душата си!:)
цитирай
31. donchevav - Честита годишнина, скъпа Дела! С ...
31.03.2017 21:54
Честита годишнина, скъпа Дела! С благодарност за извисяването!
цитирай
32. wonder - Десет години тук омайниче цъфти...
31.03.2017 21:56
inel379 написа:
Десет години тук омайниче цъфти!:)
Не си ти никак и за нищо окъсняла,
богатство необятно в своя блог си сбрала!
Емоции и мъдрост от всеки пост извират
и с изящно слово душите ни намират!
Желая ти уют небесен
и нов пореден бум на мечтите,
със здраве и обич да бъдеш дарена
от тук на земята, та чак до звездите!:)
Честит празник, мила!
Погалвам те с душата си!:)


Ти ме смълча, Инел. Благодаря ти за поетичните прегръдки!
За теб... "Извори":

Помня когато четях Ричард Бах,
Хегел, О`Хенри, Декарт и Спиноза.
Беше в нощта с първородния грях.
Бях не мечтател, а някаква проза.

С летен дъх пиех дайкири и с Фром,
нищех на облаци Лао Дзъ, Ръсел...
Нощите яздеха смисъла щом
в поглед се сбираше древният пъзел.

Днес съм един прекален водопад -
влюбена в Юнг и превзета от Уилбър.
Спомням си онзи космичен поврат,
който щастлив като извор, ме милва.
цитирай
33. wonder - Честита годишнина, скъпа Дела! С ...
31.03.2017 21:58
donchevav написа:
Честита годишнина, скъпа Дела! С благодарност за извисяването!


Благодаря! :)))
цитирай
34. saankii - ;)))) https://youtu.be/gw9fKuymA0I.. / violin..
31.03.2017 22:44
649, избрали те.
Респект,омайна/ Джули
а това е, специално с Реверанс..

Помня когато четях Ричард Бах,
Хегел, О`Хенри, Декарт и Спиноза.
Беше в нощта с първородния грях.
Бях не мечтател, а някаква проза.

С летен дъх пиех дайкири и с Фром,
нищех на облаци Лао Дзъ, Ръсел...
Нощите яздеха смисъла щом
в поглед се сбираше древният пъзел.

Днес съм един прекален водопад -
влюбена в Юнг и превзета от Уилбър.
Спомням си онзи космичен поврат,
който щастлив като извор, ме милва.
цитирай
35. mileidi46 - Малко си по-стара от мен, како. . . ...
01.04.2017 00:02
Малко си по-стара от мен,како...:))
Ще те догоня:))
Прегръдка за лека нощ..
Утре ще предложа петиция за нобелова награда...за издръжливост в блог.бг:))
ОК????
цитирай
36. wonder - youtu/gw9fKuymA0I649, из...
01.04.2017 00:28
saankii написа:
youtu/gw9fKuymA0I

649, избрали те.
Респект,омайна/ Джули
а това е, специално с Реверанс..

Помня когато четях Ричард Бах,
Хегел, О`Хенри, Декарт и Спиноза.
Беше в нощта с първородния грях.
Бях не мечтател, а някаква проза.

С летен дъх пиех дайкири и с Фром,
нищех на облаци Лао Дзъ, Ръсел...
Нощите яздеха смисъла щом
в поглед се сбираше древният пъзел.

Днес съм един прекален водопад -
влюбена в Юнг и превзета от Уилбър.
Спомням си онзи космичен поврат,
който щастлив като извор, ме милва.


Ехеййй, пак ме уцели! Шигеру Умебаяши - мнооого любим.:)))
И от мен:

www/watch?v=hDjtNsPLPK0

www.com/watch?v=jTnYrPLwEdo
цитирай
37. wonder - Малко си по-стара от мен, како. . . ...
01.04.2017 00:34
mileidi46 написа:
Малко си по-стара от мен,како...:))
Ще те догоня:))
Прегръдка за лека нощ..
Утре ще предложа петиция за нобелова награда...за издръжливост в блог.бг:))
ОК????


Хахахаххх... да, взимам я! ;)))
Високият адреналин нито веднъж не ме е прескачал. Както обичам да казвам - кратката мъдрост на историите ни, ни припомня праисторическата мъдрост, която знаем.
цитирай
38. tetiva - *
01.04.2017 05:11
Честита десетгодишнина и от новите приятели.) Надявам се, обятията на римуваното слово да приютят още една поклонница.)
Изразявам се прозаично, макар и душата ми да е поетична.
Обонато, Дела!
цитирай
39. batogo - !!!:))) Честит юбилей!
01.04.2017 06:26
Успех в новите творчески висини и много безусловна любов!
цитирай
40. barin - Честит юбилей, wonder. Продълж...
01.04.2017 06:33
Честит юбилей, wonder. Продължавай с писаното, има кой да го чете. Аз съм само от две години и следя много потребители и теми. Научавам постоянно нови неща.
цитирай
41. wonder - Честита десетгодишнина и от новите ...
01.04.2017 08:28
tetiva написа:
Честита десетгодишнина и от новите приятели.) Надявам се, обятията на римуваното слово да приютят още една поклонница.)
Изразявам се прозаично, макар и душата ми да е поетична.
Обонато, Дела!


Чувствам те близка от първа дума.
Поетичните души прозират под всяка проза. :)))

Пропуква се камъкът.
В мен претъркулва
съдбите на хора, живяли преди.
Под стъпките мои
един присмехулник
нанизва в огърлица шепа звезди.
цитирай
42. wonder - !!!:))) Честит юбилей!Успех в ...
01.04.2017 08:30
batogo написа:
!!!:))) Честит юбилей!
Успех в новите творчески висини и много безусловна любов!


Благодаря!
Истинска е само безусловната любов!
Тя ни осмисля най-пълноценно.

Казвам се Любов. И ми е лесно
светлото да пия от небето.
С птици да се рея. Да съм песен.
Изворна да бъда през сърцето.
цитирай
43. wonder - Честит юбилей, wonder. Продълж...
01.04.2017 08:34
barin написа:
Честит юбилей, wonder. Продължавай с писаното, има кой да го чете. Аз съм само от две години и следя много потребители и теми. Научавам постоянно нови неща.


И аз те чета с интерес!
Благодаря!

Българи

Българи с древни души скитат в мене.
Българи стари, велики, добри.
В бедност поставяни все на колене.
С подлост поробвани горди души.

Българи – нашето име ще нося
винаги в храма на свойто сърце.
Наште достойнства, дори да сме боси,
дават ни святост и силни криле.

Българин значи да бъдеш обичан.
Сам да градиш от мечти своя свят.
Българин значи да бъдеш различен.
Българин значи – духовно богат!
цитирай
44. theeconomist - Браво! Устойчива психика и перфектен изказ.
01.04.2017 08:48
Това трябва на човек за да пренесе дарованието си през годините и да го подари на читателите си в блога, без да се озлоби от слепите, без да го заболи от глухите и без да го впечатлят немите.

Бъди здрава и продължавай!
цитирай
45. wonder - Браво! Устойчива психика и перф...
01.04.2017 08:51
theeconomist написа:
Браво! Устойчива психика и перфектен изказ.
Това трябва на човек за да пренесе дарованието си през годините и да го подари на читателите си в блога, без да се озлоби от слепите, без да го заболи от глухите и без да го впечатлят немите.

Бъди здрава и продължавай!


Благодаря ти! ;)))

Голям е човекът, когато обича
земята под своята стъпка в снега,
когато в зори пред света коленичи,
раздал му нектара на свойта душа.
цитирай
46. tomich - Честито, Уондер! Десет години ...
02.04.2017 19:45
Честито, Уондер!
Десет години незабравимо стихотворчество в блог БеГе !

В човешкия свят светуват "големи" и "малки" хора. Големите гледат надолу малките , те пък зяпат нагоре големите... Всички мразят, обичат, творят или рушат. Едни имат по-дълга памет , други по-къса. Нито едните са по-умни, нито другите по-глупави. Просто такава е човешката природа - обездушаващ стремеж към слава, богатство или власт. Така е и сред хората на изкуството, обаче малцина от тях са, които чрез магическото слово на своята лирическа поезия успяват да внушават и даряват в съзнанието, в душите на малките хора (не на големите!) част от духовното си богатство, част от орендата на красивия дух...
Благодаря ти, Уондер, за твоята великолепна десетгодишна лирическа-любовна поезия и за твоя красив енциклопедичен ум!... Не се отклонявай от "вярната посока" на уникалното ти стихотворчество, защото то те възвиши до небесата на българската поезия.
Бъди здрава и щастлива от дълголетна любов!
Томич
цитирай
47. wonder - Честито, Уондер!Десет години ...
02.04.2017 20:30
tomich написа:
Честито, Уондер!
Десет години незабравимо стихотворчество в блог БеГе !

В човешкия свят светуват "големи" и "малки" хора. Големите гледат надолу малките , те пък зяпат нагоре големите... Всички мразят, обичат, творят или рушат. Едни имат по-дълга памет , други по-къса. Нито едните са по-умни, нито другите по-глупави. Просто такава е човешката природа - обездушаващ стремеж към слава, богатство или власт. Така е и сред хората на изкуството, обаче малцина от тях са, които чрез магическото слово на своята лирическа поезия успяват да внушават и даряват в съзнанието, в душите на малките хора (не на големите!) част от духовното си богатство, част от орендата на красивия дух...
Благодаря ти, Уондер, за твоята великолепна десетгодишна лирическа-любовна поезия и за твоя красив енциклопедичен ум!... Не се отклонявай от "вярната посока" на уникалното ти стихотворчество, защото то те възвиши до небесата на българската поезия.
Бъди здрава и щастлива от дълголетна любов!
Томич


Сърдечно благодаря, Томич! Трогна ме.
И...
... Бълбукам в безброй усмивки.
Разкрехвам стиховни обятия.
Луната се смее пивко
на ръба на всички понятия.

цитирай
48. tili - Знаеш, Дела, колко
03.04.2017 23:44
си ми драга и безценна! Аз се отстраних от Блога и само понякога надничам тук. Виждам колко безценни общи приятели вече не пишат тук и това ме натъжава безмерно. Липсват ми, но с някои поддържаме връзка по други канали. И защото споделяме общо чувство към някои от тях, сега те поздравявам с един от последните опуси на Ламята. Бъди жива и здрава! :)

ПРОМЯНАТА



Един ден всичкото наоколо и в тебе става трудно,

дали полека-лека или внезапно - то се случва;

насън те громоли нелепо и в състоянието будно

ти удря къч магарешки, на копито те набучва.



Усещаш се подвластен на новите реалии

не много скоро, щото свикването иде чуждо;

отдаваш го на недопустими лични аномалии

и на неповикана от Бога контемпорална нужда.



Най-вече почваш да се чудиш главоломно

как стана тъй и как статуквото измести се;

умът да е куфелник, а чувствата притомни,

тесни от мозък склерозирал, чак до тестиси.



Страшното е, дето няма на кого да се оплачеш,

сега пред вас го правя, без утешителен ответ;

забравих бяхте ли приятели, де живот ги влачиш,

или останахте такива и на тоз неласкав ред.

цитирай
49. wonder - Знаеш, Дела, колко си ми драга и б...
04.04.2017 08:09
tili написа:
Знаеш, Дела, колко си ми драга и безценна! Аз се отстраних от Блога и само понякога надничам тук. Виждам колко безценни общи приятели вече не пишат тук и това ме натъжава безмерно. Липсват ми, но с някои поддържаме връзка по други канали. И защото споделяме общо чувство към някои от тях, сега те поздравявам с един от последните опуси на Ламята. Бъди жива и здрава! :)

ПРОМЯНАТА



Един ден всичкото наоколо и в тебе става трудно,

дали полека-лека или внезапно - то се случва;

насън те громоли нелепо и в състоянието будно

ти удря къч магарешки, на копито те набучва.



Усещаш се подвластен на новите реалии

не много скоро, щото свикването иде чуждо;

отдаваш го на недопустими лични аномалии

и на неповикана от Бога контемпорална нужда.



Най-вече почваш да се чудиш главоломно

как стана тъй и как статуквото измести се;

умът да е куфелник, а чувствата притомни,

тесни от мозък склерозирал, чак до тестиси.



Страшното е, дето няма на кого да се оплачеш,

сега пред вас го правя, без утешителен ответ;

забравих бяхте ли приятели, де живот ги влачиш,

или останахте такива и на тоз неласкав ред.



Прегръщам те, Лили! Благодаря! :)))
цитирай
50. wonder - си ми драга и безценна! Аз се отст...
04.04.2017 08:16
tili написа:
Знаеш, Дела, колко си ми драга и безценна! Аз се отстраних от Блога и само понякога надничам тук. Виждам колко безценни общи приятели вече не пишат тук и това ме натъжава безмерно. Липсват ми, но с някои поддържаме връзка по други канали. И защото споделяме общо чувство към някои от тях, сега те поздравявам с един от последните опуси на Ламята. Бъди жива и здрава! :)



От мен финала на друго негово и мое любимо стихотворение - "Хленч":

"Векът ми рожден - бадева се спомина.
В приюта на новия скимтя и пелтеча.
Прозява се пропаст, пред челядта ми зине.
Ниски са думите ми за парапетче.

Простете за хленча! В приземната кръчма
вече метат. Призвездната скоро отваря.
Изчегъртвам Ц. Б. на моята маса с калъчка
и резвам ухо - с обеца да платя на кръчмаря."
цитирай
51. begetron426 - ЧЕСТИТО 10 ГОДИШНО...
08.04.2017 00:11
Честито 10 годишно поетично творчество наситено с дълбока човешка чувственост и философия. Поезията, това е чувстеност с думи, а филосафията това е синтетична логика с думи. Обичта ги обединява с Любов към човека и Любов към мъдростта, а Справедливостта ги прави велики - ОБОНАТО! А ВСИЧКО ТОВА Е ПОДВЛАСТНО НА ИСТИНАТА. ВЪРВИ КЪМ ВЪРХОВЕТЕ НА ПОЕЗИЯТА С ОБИЧТА И МЪДРОСТТА НА ИСТИНАТА! ОБИЧАЙ И БЪДИ ОБИЧАНА...!!!
цитирай
52. wonder - Честито 10 годишно поетично тво...
08.04.2017 20:46
begetron426 написа:
Честито 10 годишно поетично творчество наситено с дълбока човешка чувственост и философия. Поезията, това е чувстеност с думи, а филосафията това е синтетична логика с думи. Обичта ги обединява с Любов към човека и Любов към мъдростта, а Справедливостта ги прави велики - ОБОНАТО! А ВСИЧКО ТОВА Е ПОДВЛАСТНО НА ИСТИНАТА. ВЪРВИ КЪМ ВЪРХОВЕТЕ НА ПОЕЗИЯТА С ОБИЧТА И МЪДРОСТТА НА ИСТИНАТА! ОБИЧАЙ И БЪДИ ОБИЧАНА...!!!


Обонато!
Благодаря ти за мъдрия коментар!
И както казват в Хаваи: Хоопонопоно!
цитирай
53. djani - Макар и батко, че и дядко...
08.04.2017 20:55
Дишам ти бляскавия стихотворен прах, като последния новобранец в блога. Да ни правиш щастливи с поезия ти се удава лесно, трудното е да останем такива. Благословия е това, че те има...
цитирай
54. wonder - Макар и батко, че и дядко. . . Дишам ти ...
11.04.2017 07:57
djani написа:
Макар и батко, че и дядко...
Дишам ти бляскавия стихотворен прах, като последния новобранец в блога. Да ни правиш щастливи с поезия ти се удава лесно, трудното е да останем такива. Благословия е това, че те има...


Сърдечно благодаря, Джани! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15164582
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194017
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031