Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2014 16:23 - Освен размисли, имам си и страсти :))
Автор: benitta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7403 Коментари: 26 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

  Какво е общото между дъжда и овесените бисквитки? На пръв поглед няма нищо общо. Попитайте мен, обаче...

Дъждът е прекрасен. Той събира двама влюбени в страстна прегръдка под чадъра. Прави някои софийски дупки красиви – особено, ако във водата се отразяват листата на близкото дърво или сивите облачета в небето. Той потропва с романтичен звук по перваза и създава специфичен аромат във въздуха – на измито... Дъждът, особено неочакваният, ни кара да се отбием в уютна сладкарничка или да посетим изпречила ни се изискана галерия. Събира ни под някой навес с други хора и заформяме неочаквани запознанства...  Прави косите ни по-чупливи и по-бухнали след изсъхването. Създава природно красиви, самородни капчици по листата на растенията. .....

И още – прави наводнения и в определени количества се явява природно бедствие. Но не това е темата...

Темата тук е, как да си спазим диетата, когато прекрасният, така романтичен иначе дъжд, вече не е изключение. Когато се е задържал доста по-дълго от обичайното, когато не е разбрал обективно, че ние го харесваме по принцип, но не чак толкова много. Когато „гостуването” му се превръща в дълготрайно отсядане и ние, като отегчени домакини, подскачаме от сушинка до сушинка с тайна (и не чак толкова) надежда, че най-накрая ей на – днес – ще стегне сивия куфар и ще отлети. Стоейки вкъщи или в офиса, някои лакомници, като мен, започват да получават постоянни сигнали, идващи не от стомаха. В главите им се завъртат сочни кашкавалени пици, купички с крем-карамел или чашки с домашен течен шоколад. Когато пренасочат вниманието в рутинни занимания или даже в интересни и вълнуващи дейности, лампичките в главния мозък включват на мигаща позиция и сякаш писклив тъничък звук се прокрадва кой знае откъде...  „Нещо за хрупане” – алармира скрит глас. „Нещо дребничко, сладко” – подсказва ехото...

   Днес в главата ми се въртят едни любими домашни овесени бисквитки. Приятелка ме почерпи веднъж, докато й бях на гости и оттогава само да се застоя на едно място, очите ми проблясват като две кафеникави „овески”, но не какви да е, а точно от въпросните! ...Хапвам ябълка. Хапвам ягодка. Пийвам три чаши вода. И междувременно върша доста неща. Не на последно място – мисля за доста неща. Сериозен човек съм, имам си и аз главоблъсканици, разностранни емоции. Но не. Не помага. Нищо не помага! Обядвам нещо леко (е, все пак не съм на манекенска диета с вода и грейпфрут). Хапвам пъпеш. Часовете минават. Дъждът си вали. За повече нюанс в сиво-сивкавото се появява и студен вятър. Цветята на терасата застрашително са полегнали на една страна. Мислейки за тях, в саксийките сякаш забелязвам да подскачат няколко....... ами, овесени бисквитки... Отчайващо:)))
Такава съм. Всеки има недостатъци. Най-смешното е, че опитвайки да се абстрахирам от калоричните дреболийки, изяждам куп други неща, а накрая – победена от собствените си страсти, решавам – ще се яде! Ще се яде, каквото трепти с най-силна честота, пък дъждът ще отстъпи място на слънцето все някога. Тогава всичко ще се подреди – повече разходки, повече полянки, повече движение и.... по-малко хапване.

Това е положението. Даже писането не върши работа, защото сега, докато някой чете тези щуротии, аз вече ще бъркам масло с овесени ядки. И с черна захар :) И .... няма да броя калории.




Гласувай:
24



1. freeoldmen - Какви калории ще броиш, бе човек,
04.06.2014 18:08
като те гледам на снимката, имаш нужда от 10-ина килца горница, за да влезеш в българският стандарт...:-)))
Я си хапвай какво ти душа иска!
цитирай
2. precoria - Привет Бени!
04.06.2014 18:16
И аз съм от отегчените домакини на госта-дъжд, но за радост не ми се появяват такива апетити.Мисля си за тебе, че ти ако живееш в тропиците, където дъжда е в изобилие, можеш да стигнеш до 100 килца с тия въртежи в главата.Но не се отчайвай,прогнозата зо втората половина на месеца е по стабилна,затова си направи и хапни от овесените ядчици с черна захар,че публикувай и рецептата при по добро желание...Пък нека има дъжд и като спре след него да се появи дъга и да огрее пейзажите на душите ни...
Хапвай си сладко тази вечер!
Поздравления за споделеното!
цитирай
3. benitta - freeoldmen - :))) - първо усмивката, защото с нея те посрещам винаги!
04.06.2014 18:43
После - ами, мерси. Добре съм уж, идеята е, да се запазя по-дълго време така. Ако си угаждам на всички прищевки (а те са безкрайни по отношение на хапването), не съм сигурна с течение на годините какъв ще е резултатът... :) Знаеш за метаболизма и годинките.
Така ми се иска да те почерпя с няколко ароматни бисквитки!
Поздрави! ;)
цитирай
4. valeska - Привет!:)
04.06.2014 18:56
Весело и вкусно!... И аз така...:))))
цитирай
5. benitta - precoria - Здравей, мила Петя!
04.06.2014 19:17
Ти си зодия Телец, известна със своите залитания към кулинарията.... Явно добре се справяш с тези слабости или теб те е подминала тази характерна черта на съзвездието :)
Аз вече имам колекция от пролетно-летните дъги над квартала ни - чудесни са, но.... хайде да се радваме не горещото слънце без чадъри. ;)
Разбира се - пускам линк към оригиналната рецепта. Чудни, чудни! Докато не ги изям, не се чувствам добре :)))
http://sunshineskitchen.com/the-best-oatmeal-cookies/

Прегръдки за теб и благодаря за свежия коментар, зарадва ме!
цитирай
6. eksli - Benitta
04.06.2014 21:40
Здравейте!
Чета и се усмихвам :)))
Явно е синдром, в следствие от прогнозата за… И времето ;)
Мислех си, че само на мен ми „светва” лампичката „Аууу, от глад умирам...” - в такива сиви, дъждовни дни, но когато днес още към 11ч. телефонът в офиса звъни: „Глад ме мори… Срещата за обяд – промени… Ако може още сега, но още 5 минути ще издържа… Пица, нали? Среща на … – и не се бави!”
„Има нещо … ” , когато вали… Калории трупаме, но утре ще му мислим, нали ;)
Овесени бисквитки – вкусно…
Поздрави :)
цитирай
7. benitta - valeska - :)))
04.06.2014 22:15
Да, нали - когато има вкусно, винаги идва и веселото :)))
Благодаря ти!
цитирай
8. benitta - eksli - Привет!
04.06.2014 22:21
Е, много се радвам за доставената усмивка!
Времето било виновно, дъждът - крив....., ама май просто изкушенията не ни оставят на мира. Правилно, ще му мислим утре. Или......от следващия понеделник :)))
Чудни рими, много свежи, припомних си моите подобни дни в офиса.
Поздрави и от мен! ;)
цитирай
9. donchevav - Да, определено овесените бискв...
04.06.2014 22:54
Да, определено овесените бисквитки са излишен разкош - особено като се запознае човек с продуктите, от които се правят:))) Но, мила Бени, какви хора бихме били, ако не се поддавахме на човешките си страсти? Ти какво искаш да бъдеш - озверяла от глад, суха и злобна неврастеничка или мило и добро, усмихнато и нежно същество, което всички обичат? Въпросът е реторичен, нали? Аз лично предпочитам да си дебела и щастливо раздаваща усмивки, но изборът си е твой. Поздрави с пожелание за спокойна и тиха, уютна и сита вечер!
цитирай
10. flymore - :))Не се подвеждай от страстите си!
04.06.2014 23:39
Увлекателен, заразен със смях постинг! И.., размисли и страсти, които не липсваха!;):)
Ще чакам рецептата, а дотогава - плодова диета!
Поздрави и прегръдка за нежна нощ, мила Бени!<3
цитирай
11. distrelets - Олелее, Бениии...:-D
05.06.2014 00:02
Добре, че не е по рано, че да започна да бъркам ! Страхотна си...всичко превръщаш в някаква история! И аз имам една рецепта и я избягвам упорито ;-) . Някой път ще ти я напиша, като престане дъждът. ;-)
цитирай
12. benitta - donchevav - :)))
05.06.2014 08:34
..."озверяла от глад, суха и злобна неврастеничка" - бърр :)), не, не, дано не ме стига такава участ...
Искам мъничко да умея да потискам порива за постоянно дъвчене на нещо. Например, майките из детските площадки пият кафета и сокове, а аз все съм с лъскаво цветно пликче, хрупайки.
Поздрав и за теб, днес облаците при нас се отдръпват, дано и при вас грейне накрая - да ти е топло навън и в душата!
цитирай
13. benitta - flymore - Привет :))
05.06.2014 08:39
Ох, тази плодова диета.... Все не мога да я постигна, но май не се и опитвам. Хубавото на сезона в момента е, че има изобилие от плодове и зеленчуци, можем да правим различни комбинации - хем полезни, хем ниско калорични, хем засищащи.
Ето и рецептата: http://sunshineskitchen.com/the-best-oatmeal-cookies/

Имай чудесен ден, с хубави емоции, с плодов аромат и усмихнати хора наоколо!
Прегръдки! :)
цитирай
14. benitta - distrelets - :-D
05.06.2014 08:45
Здравей, Диди! Каква добра приятелка - не дава рецепти в кризисни моменти :)))))
Аз не съм много по забъркването на сладкиши, та и да нямам рецепти, отдолу под балкона ми има гооолям магазин - това какво изкушение е да знаеш........ Понякога изпадам в творческо въображение, представяйки си красиво подредените сникърсчета, шоколадчета, ядчици - как ми се усмихват, предизвиквайки ме да ги награбя! :):):)
Много прегръдки от мен, а ти избери още снимчици от твоето приключение и ни зарадвай скоро, защото имаме нужда от красота!
цитирай
15. makont - Охооо, Бени!
05.06.2014 08:46
И моите очи станаха бисквитено големи и апетитът ми стигна състояние МАХ. Такива малки греховце са позволени от време на време, в края на краищата храненето е най-продължителното удоволствие. Не се кахъри, а направи бисквитките и си хапни сладко. Усмивки!
цитирай
16. alchemist - Броенето
05.06.2014 08:59
на калории е мъчение. Яж, смело! :)
цитирай
17. benitta - makont - Здравей :)
05.06.2014 13:32
Като казваш, че храненето е най-продължителното удоволствие, аз имам една теза: който има слабост към хапването, е един много щастлив човек - какво блаженство е да си доставяш радост с нещо вкусно и любимо! За мен яденето е ритуал и никога не се храня просто да запълня стомаха, влагам и чувство :)))
И за теб усмивки!
цитирай
18. benitta - alchemist - Привет! :)
05.06.2014 13:36
Мъчение е - загубва удоволствието. Ям си аз, ама с такъв кеф ;) Повече движение, умствена дейност и социална активност, и всичко се намества правилно.
Поздрави! ;)
цитирай
19. megg - Кап - кап - зъъън! :)
05.06.2014 16:36
Трополи дъждецът, звънка по стъклото... Ей сега грабвам две - три парченца шоколад... дружко си е като си похапваш на мъъънички хапчици в дъжда! И като казваш черна захар, Бени, взех си черен шоколад, на една вълна да сме! :)
цитирай
20. benitta - megg - :)))
05.06.2014 21:00
Звън се чу и лампичката светна -
кой е тук, присламчил се изкусно?
Ах, дъждът потропва ни кокетно:
"време е дошло за нещо вкусно"... :)

Щом шоколадът и захарта са черни, а вълната ни носи в синхрон - няма за какво да се тревожим. Животът е прекрасен!
Прегръдки, Мег! ;)
цитирай
21. paciencia - Привет, овесена бисквитке:)
06.06.2014 01:59
Изкусителка такава, тъкмо отказвам сладкото:(
Е, заради тебе прегреших. Хапнах си гофрети с шоколад (това имах под ръка), но от утре - край! Бегом в парка. Все пак ще си копирам рецептата на твоите вкусотийки.
Леко и весело е при теб, Бени!
цитирай
22. benitta - paciencia - :)))
06.06.2014 21:46
Да те питам аз, като отказваш сладкото, как така "под ръка" ти се намират такива изкушения?? Хм!
Ти си изкусителка, защото гофрети със шоколад обожавам - хрупкави с бяло-кафяв....охх! Бях ги забравила :)))
Здраве да е, от мераци няма да се отървем.
Сладки поздрави от мен!
цитирай
23. paciencia - Бени,
07.06.2014 00:25
ами аз все от утре го отказвам сладкото(като пушачите), без резерви не оставам за всеки случай. Защо ли вкусните неща са вредни...
И с тия сладки поздрави отново ме подсети да се подсладя.
Пак ме накара да се усмихна, Слънчице:)
цитирай
24. benitta - paciencia - само да ти подаря една усмивка за отговор...
07.06.2014 16:23
Как да не ти отвърна, даже две усмивки, за по-сигурно :)))
цитирай
25. vilish - (y) !!!
08.06.2014 14:17
Привет, усмихнато момиче !
И недей да броиш калориите! ;-)
Светъл ден!
цитирай
26. benitta - vilish - Привет!
08.06.2014 20:34
Няма да броя нищо, освен малките радости, които си доставям с тези изкушения ;)
И на теб да ти е светло, и сладко! :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benitta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 283660
Постинги: 54
Коментари: 890
Гласове: 2338
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930