Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2018 17:10 - Лъжата за "страшния" атеизъм на българските комунисти, сее омраза. И млади хора я повтарят като истина.
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2876 Коментари: 5 Гласове:
6

Последна промяна: 04.07.2021 10:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Чат-пат взимам жълтия в. Уикенд, за да съм в курса на най-масовия "създател на общественото мнение". Там освен жълтини има и анти-глобалистки статии, и такива с груб и НЕГРАМОТЕН антикомунизъм. (И българофобията на Кеворкян, цяла страница или повече.) Журналистката Андреа Андреева например, публикува статия със следните заглавия и подзаглавия:

"Созопалчани разгневяват
СВЕТА МАРИНА - Б У Т А Т  й  Х Р А М А.
По време на соца възстановяват параклиса на
мъченицата, за да спрат смъртта в морския град-"

По-долу четем:
"След идването на комунистите на власт през 1944г. обаче малката църква е брутално разрущена (кво значи "брутарно разрушена" не се казва, щото разрушението си е брутален акт, ако е имало разрушение, а не изоставяне, Б.М.) 20 години по-късно Аполония е покосена от нещастие - внезапно започват да измират много млади хора... 
И един ден в края на 60-те, когато се вихри воинстващият атеизъм и все още споменаването на Бог и влизането в църква се наказва СУРОВО (?) от народната милиция (колко сурово, ще видим по-долу, Б.М., шрифтът мой), на най-стария жител на Созопол му се присънва пророчески сън..."

За краткаст пропускам съня
Но група възрастни хора, повечето жени, решават да възстановят параклиса на мъченицата. Събират пари и го правят, защото според авторката "местните осъзнали, че гневът на светицата е много по-страшен от репресиите, на които биха могли да ги подложат комунистите". (А сега де, тая светица по-лоша от комунист, още повече, че РЕПРЕСИИ НЯМА, храмът е възстановен и морът спира, според авторката).

Често, като слушам и чета разкази за онова "страшно време", се питам ДАЛИ СЪМ ЖИВЯЛ в СЪЩОТО ВРЕМЕ.!!! Затова ще споделя накратко лични спомени. Преди 50-та година, бил съм под 8-годишен, у дома имаше иконостас с икони и кандило. А баща ми е комунист. Идват му колегите на ИМЕН ДЕН (тогава рождените дни още не се честваха). Света Сава беше избрана за патрон на баща ми Славейко, На другия ден партийният секретар като на шега попитал какви са тия икони в дома на комунист. Баща ми си казал истината - "Жена ми е вярваща и аз не мога да я спра"!!! Толкова.

Моят баща беше възприел от баща си два девиза. Не знам дали е знаел, че са християнски: "С каквато мярка мериш, с такава ще ти отмерат" (или "ще те измерят") и "Не прави другиму това, което не искаш на тебе да правят". И той ги спазваше, защото  почиташе и ОБИЧАШЕ баща си! И нас, с одухотворена обич.. И очудваше махленските деца с това, че УВАЖАВАШЕ нашето ЧОВЕШКО ДОСТОИНСТВО като на зрели хора! Той всъщност не понасяше НИЧИЕ унижение и защитаваше слабите и обидените.

Работеше в завода едно момче с умствена изостаналост. Някои го подиграваха. Баща ми му беше защитник. Даже уредил да се яви на изпит за по-висок разряд, защото то било работливо, но изпита не можало да вземе... И когато почина баща ми, 53-годишен, момчето дошло нажалено до пресата на която работела майка ми, и дълго й подавало металните ленти. Наричало я "госпожа". Откъде се е сетило в ония другарски времена...

Аз до днес не съм голям черковник, защото, уви, свещениците не винаги ми изглеждат на висотата на мисията си. Но Библията ми е настолна книга от 35 години, и не забравям Господната Молитва "Отче Наш", нито "девизите" на баща ми.

Как НИТО ВЕДНЪЖ по време на соца НИКОЙ НЕ МЕ СПРЯ И НЕ МЕ РЕПРЕСИРА, когато съм посещавал черкви и манастири. Даже с приятелката ми след казармата сме спали в манастира "Седемте престола", от Лъкатник се тръгваше... Особено докато живеехме в Сопот и всяка събота или неделя минавахме праз манастира Св Спас и се отбивахме в царквата му с децата. В старите сгради на манастира е живал самият Левски!!! На кого ще му дойде на ум да ни следи и да ни наказва!!! НЕБИВАЛИЦИ, но популярни в медиите, пази Боже!!!

И как никой "НЕ СЕ СЕЩА", че при "страшния" соц ВСИЧКИ ЧЕРКВИ И МАНАСТИРИ, си имаха свещеници и монаси. Сега 3/4 от селата нямат свещеник и черквите се рушат. А като дете, около 50-та година, на някакъв празник баба ми ме изпрати, 6-годишен, да пална свещ за здраве в селската черква. Сигурно за да се похвали с издокарания и отракан внук от София. Черквата беще пълна главно с жени, българска традиция, но никой не ме спря и не ми се скара...

ПП : Пропуснах показателна случка. В основното училище всяко лято се организираше "Пътешествие" с 30-тина деца-доброволци. През 1955г. маршрутът беще София - Русе - Велико Търново - ДРЯНОВСКИ МАНАСТИР (с преспиване) - Пловдив - Велинград - Батак - София. Групата се водеше от директора на училището и 5-6 учители.  Ужас. Ако милицията беше разбрала, какво ли "СУРОВО НАКАЗАНИЕ" ни е чакало... 



Гласувай:
6



1. krumbelosvet - Интересно
26.07.2018 21:17
И "подобните постинги", и "съпрочетените" са изкопани от забрава, като стари кокали...
цитирай
2. krumbelosvet - В Русия е било друго.
27.07.2018 12:53
В Русия повечето ръководни постове в Болшевишката партия се заемат от ХАЗАРИ, чиито семейства изповадват юдаизъм, презират православието (като нашия Мони Паси) и мразят смъртно Царете, защото са ги присъединили към Руската империя. И Ленин май е такъв по майка. Сталин нанася тежък удар на хазарската конспирация, но след смъртта му тя се надига с нова сила до... предаването на СССР без бой. Дълга и широка...
цитирай
3. born - Не се учудвай на подобни писания.
27.07.2018 15:32
Те са предназначени за 90-те % дебили от съвременното ни демократично общество, които се информират за ужасните времена от пресата, претендираща за достоверност.
Тези пък, които пишат подобни идиотии, пропускат и игнорират факта, че всеки дебил си има родители, които са живели в ония времена и ако желае, може да научи от тях реалността в която са битували.
Елементарна манипулация, Сър. Но твърде елементарна, за да й повярва дори дебил.
цитирай
4. lulchev - Извинявай,
28.07.2018 14:12
Извинявай, хващаш се за някакъв материал на журналистка от жълт вестник, и оборвайки го, обявяваш за лъжа една истина (грубо казано). Все едно хващаш едно дете, което криво-ляво и неточно ти казва принципите на Нютон. Ти, имайки по-голям умствен багаж, правиш детето на две стотинки, хващайки се за неточностите на това, което казва. След което заявяваш, че ето, виждате ли, принципите на Нютон са пълни глупости.

Питаш се дали си живял в същото време. Да, в същото време си живял, но си бил от страната на управляващите (или поне добре гледаните от властта) и просто не си се интересувал как е било от другата страна. И понеже ТИ си бил добре, си си казвал: “Я, колко е хубаво!” Аз не те обвинявам за това, лесно е да не виждаш какво има от другата страна. И аз съм изпадал в това положение.
Да, може никой да не те е спирал и репресирал, когато си посещавал църкви и манастири, но ти си ги посещавал като “турист”, а не като вярващ. Но, което е по-важното, ако някой те беше разпознал и те беше наклепал, най-многото да те повикат, да ти теглят една другарска критика и понеже си наше момче, да няма никакви последствия. Но ако дедо ти е имал национализиран дарак, тогава можеше да се стигне по-далече.
Ако обаче се заинтересуваш, ако подходиш честно и добронамерено, би могъл да научиш много за това как комунистическата власт е процедирала с християнството.

Да, наистина, трябва да се каже, че в последните 20-ина години комунизмът по някакви причини процедираше сравнително толерантно с християнството. Ако прочетем какво пишеха идеолозите за християнството и църквата, би могло да се очаква да проявяват на дело свирепа нетърпимост. Търпимостта може да е била за да не се разваля имиджа на строя, но ако не е така, това наистина заслужава да се спомене с добро.

цитирай
5. krumbelosvet - Г-н lulchev, комент 4,
29.07.2018 16:11
Тая журналистка НЕ Е ИЗКЛЮЧЕНИЕ, Н А П Р О Т И В.!!!
Логическото ви построение е по-скоро емоционално. То не отговаря нито но съдържанието на поста, нито на фактическото положение. Например, момичето с което спахме в манастира, имаше брат избягал във Франция, и това момиче СЪЩО ЗНАЕШЕ че нищо няма да последва от посещението. С нея сме влизали не веднъж в кварталната черква, по Великден препълнена до пръсване, било е 1963-4 г. Точно когато според журналистката "се вихри воинстващият атеизъм и все още споменаването на Бог и влизането в църква се наказва СУРОВО от народната милиция".
Вие, г-н Лулчев, ВИЕ ЛИЧНО възпиран ли сте и наказван ли сте затова, че ходите на черква или споменавати Бога? А Гласът на Америка, разбира се, тръбеше друго. Ама това беше ВОЕННА ПРОПАГАНДА, мощна пропаганда, много по-мощна от съъветската и нашата.
А колкото до това, че "ми е било добре", и баща ми комуниста, и аз също, по времето на соца бяхме (по ред причини, по-скоро лични) по-бедни от средното равнище, макар че баща ми стигна до началник-цех преди да почине на 53, а аз съм инженер, и не от посредствените... А вие да не би да отречете, че от над 28 години се тиражира със смазващо превъзходство ЛЪЖАТА, че Народният съд след 9-ти е "унищожил цветът на българската интелигенция"?!?!?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1953104
Постинги: 1158
Коментари: 3378
Гласове: 3572
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031