Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2017 19:05 - Международни лобита натискат България да узакони третия пол
Автор: mt46 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 793 Коментари: 10 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
ВМРО: Международни лобита натискат България да узакони третия пол

Под заглавие за домашното насилие, Конвенцията налага учебни програми за изучаване на „нестереотипни роли на пола“ като хомосексуализъм и травестизъм. Тя съдържа редица скандални текстове, атакуващи такива основополагащи категории за българите като мъжки и женски пол, семейство от мъж и жена, правата на родителите, правото на свободно вероизповедание и др.
Истанбулската конвенция също така насърчава изучаване на „нестереотипни роли на пола“ като хомосексуализъм, травестизъм и др. подобни, и то на всички образователни нива – от детската градина до университетите. 

 

Член 3 например въвежда определение за пол и полова идентичност като нещо различно от биологичния пол на човека: „Пол означава социално изградени роли, поведения, дейности и характеристики, които определено общество смята за подходящи за жените и мъжете“.

 

На практика това дава възможност за узаконяване на еднополовите бракове – ако един от двамата брачни партньори при законно сключен брак смени своя пол, автоматично според Истанбулската конвенция се създава еднополово „семейство“.
А както е известно, българската Конституция признава пол от мъж и жена и семейство от мъж и жена. Това означава да се даде възможност за осъдително решение от Европейския съд по правата на човека срещу България, ако бъде ратифицирана тази Конвенция, която уж се занимава само с домашното насилие.

 

Гласуването на Истанбулската конвенция ще задължи България да дава статут на бежанец на всеки чужденец с „особености на пола“. С други думи, всеки трансексуален от трета държава може да получи гарантиран статут на бежанец у нас, тъй като в родината си е преследван заради „особености на пола“. 
Междувременно в писмо до зам.-министър председателя по обществен ред и сигурност Красимир Каракачанов над 30 граждански, християнски и други организации за защита на семейството се обърнаха с молба за недопускане на ратификация на Истанбулската конвенция. 


Поради цялата сложност на ситуацията, вицепремиерът, който е и лидер на ВМРО – Българско национално движение, Красимир Каракачанов даде отрицателно становище на скандалните текстове в съгласувателната междуведомствена процедура, като пусна и писмо до Началника на кабинета на премиера Бойко Борисов, в което категорично се противопостави на приемането на тази Конвенция. В писмото се настоява тази Конвенция да бъде подложена на широк обществен дебат и едва тогава да бъде разглеждана по същество.

 

Уточняващи текстове и юридически усложнения от приемането на Истанбулската Конвенция:

Едно от сериозните негативни последствия от въвеждането на „социален пол“ е зачестилата практика трансексуални мъже-спортисти да се състезават в женски дисциплини и да доминират сред жените при вдигането на тежести, бягането, борбата, колоезденето, американския футбол, баскетбола, смесените бойни изкуства и др.

 

Училища ще подлежат на санкции, ако не позволяват на момчетата, които се идентифицират с женския пол, да използват тоалетните и баните на момичета и обратно.

 

Истанбулската конвенция ще доведе до обвинения в насилие срещу родители, ако откажат да третират своето момиче като момче, при положение, че дъщеря им е пожелала това. В такъв случай родителите ще загубят и правото си образоват децата си в съответствие с техните морални убеждения.

 

Разпоредбите на Истанбулската конвенция ще нарушат също свободата на религията. Те ще принудят свещенослужителите, които са обвързани с абсолютно задължение за тайна на изповедта, да нарушат своята религиозна свобода.

 

Конвенцията има за цел да премахне всяка "традиция, основаваща се на стереотипни роли на половете". Двойственият възглед за човечеството (мъжко-женско), в т.ч. и брака може да бъде окачествен като "традиция, основана на стереотипни роли на половете" в учебни програми.

 

Всички тези двусмислени и спорни трактовки ще бъдат тълкувани именно от механизъм за мониторинг, който би могъл да подкопае националната компетентност и да отвори врата за атака към българската Конституция специално в частта за брака и семейството, посочват организациите в писмото си до Каракачанов. Те обръщат внимание на факта, че днес насилието срещу жени и домашното насилие представляват престъпление във всички държави-членки на Европейския съюз. Само една част от тези страни са ратифицирали спорната Конвенция от Истанбул. Много от тях изразяват опасения, свързани с потенциалното бъдещо правно тълкувание на текстовете, включени в нея.

 

Междувременно Словакия е спряла всяко движение за ратификация след остра полемика. След опит да бъде тихомълком гласувана, разгорещени дебати се разгарят и в Хърватия, която също отхвърля Истанбулската Конвенция. Същото се случва и в Латвия.
Унгария категорично и окончателно е отказала ратификация. Така че не сме само ние единствени - цяла Източна Европа е взривена от Истанбулската конвенция.

...

http://glasove.com/categories/na-fokus/news/vmro-mezhdunarodni-lobita-natiskat-bylgariya-da-uzakoni-tretiya-pol

Кажете, моля ви

Кажете, моля ви, ако не лъжете! -

Дали сте  волни, честни, свестни, сити?...

Смирено и блажено ли се пържите?...
На разума или на глупостта държите?...

Покорно и спокойно ли издържате
на низши и на висши паразити?...

Марин Тачков
декември 2017 г.




Гласувай:
11
0



1. mt46 - http://glasove.com/categories/na-fokus/news/vmro-mezhdunarodni-lobita-natiskat-bylgariya-da-uzakoni-tretiya-pol
27.12.2017 19:07
Ето част от текстовете в Истанбулската Конвенция:

1. Учебен материал за „нестереотипни роли на пола“ в официалните учебни програми

Чл. 14 ал.1 “Страните предприемат, където е подходящо, необходимите стъпки за включване на съобразен с развиващите се възможности на учащите се учебен материал по въпроси като равнопоставеност между жените и мъжете, нестереотипни роли на пола, взаимно уважение, ненасилствено разрешаване на конфликти в междуличностните отношения, насилие над жените, основано на пола, и право на лична неприкосновеност, в официалните учебни програми и на всички образователни равнища.”


Приемането на Истанбулската конвенция може да доведе до изучаване на „нестереотипни роли на пола“ като хомосексуализъм, травестизъм и др. на всички образователни нива – от детската градина до университетите.


2. Изкореняване на традиции, основани на „стереотипните роли за мъжете и жените“.

Гл. 1 ч. 4 ал. 3 Страните предприемат необходимите мерки за насърчаване на промени в социалните и културни модели на поведение на жените и мъжете с цел изкореняване на предразсъдъци, обичаи, традиции и всякакви други практики, основани на идеята за малоценност на жените или на стереотипни роли за жените и мъжете.

Традиционните роли на жената и мъжа се приемат като основа на предразсъдъци и ще бъдат подложени на законен институционален натиск, ако бъде гласувана Истанбулската конвенция.



3. Насърчаване на промени в поведенческите модели на жените и мъжете

Гл. 3 чл. 12 ал. 1 Страните предприемат необходимите мерки за насърчаване на промени в социалните и културни модели на поведение на жените и мъжете с цел изкореняване на предразсъдъци, обичаи, традиции и всякакви други практики, основани на идеята за малоценност на жените или на стереотипни роли за жените и мъжете.

Традиционните роли на мъжкия и женския пол ще бъдат подложени на натиск за поведенчески промени в социалните и културните модели – натиск, който засега се нарича „насърчаване“.



4. Статут на бежанци за хора с „особености на пола“

Гл. 7 чл. 60 ал 2 Страните осигуряват тълкуване, отчитащо особеностите на пола, на всяко от основанията на Конвенцията, а когато бъде установено, че преследването, от което се опасява лицето, е на едно или повече от тези основания, кандидатите следва да получават статут на бежанец съгласно съответните приложими инструменти.



Гласуването на Истанбулската конвенция ще задължи България да дава статут на бежанец на всеки чужденец с „особености на пола“. С други думи, всеки травестит в Иран например може да получи гарантиран статут на бежанец у нас, тъй като в родината си е преследван заради „особености на пола“.
Въвежда се постоянен механизъм за мониторинг.



Гл. 9 Член 66 Експертна група за действие срещу насилието над жени и домашното насилие
ал.1 Експертната група за действие срещу насилието над жени и домашното насилие (наричана по-нататък „GREVIO“) следи за изпълнението на настоящата Конвенция. Гл. 9 чл.68 ал. 1 Страните представят пред Генералния секретар на Съвета на Европа доклад за законодателни и други мерки, въвеждащи в сила разпоредбите на настоящата Конвенция, съставен на основата на изготвен от GREVIO въпросник, който да бъде разгледан от GREVIO. Гл. 9, чл. 68 ал.4 GREVIO определя подходящите средства за провеждане на тази процедура по мониторинг. Тя може по-специално да приеме въпросник за всеки кръг на оценяване, който да служи като основа за процедурата на оценка на изпълнението от страните. Този въпросник се изпраща до всички страни. Страните отговарят на въпросника, както и на всяко друго искане за информация от GREVIO.



Източник: OFFNews
цитирай
2. merlin68 - Виждам опасност! Хетеросексуални ...
28.12.2017 20:13
Виждам опасност! Хетеросексуални малолетни перверзници ще се появят в женските съблекални и тоалетни из училищата, прикрити под маската на мили педерасти... ко прайм тогава, а Гейропа?
цитирай
3. mt46 - Мда... Не знам какво ще стане...
28.12.2017 20:54
merlin68 написа:
Виждам опасност! Хетеросексуални малолетни перверзници ще се появят в женските съблекални и тоалетни из училищата, прикрити под маската на мили педерасти... ко прайм тогава, а Гейропа?

цитирай
4. get - - Тачков - ЗАБРАВЯШ ЛИ? Това вече го коментирахме с ТЕБ ! ... и най-вече КОГА и КЪДЕ ... ?
29.12.2017 11:01
mt46 написа:
merlin68 написа:
Виждам опасност! Хетеросексуални малолетни перверзници ще се появят в женските съблекални и тоалетни из училищата, прикрити под маската на мили педерасти... ко прайм тогава, а Гейропа?



... НАЙ-НАПРЕД СЕ ПОЯВЯВА - което сега ГРОМИТЕ, КАТО ПЛОД НА "ГНИЛИЯ" ЕВРОПЕЙСКИ ЛИБЕРАЛИЗЪМ?

- Тъй като ВИЖДАМ СИ ИЗБИРАТЕЛНО "КЪСОПАМЕТЕН" - отново да ПРИПОМНЯ ... ЗАБЕЛЕЖИ ?! Цитирайки от РУСКИ и на РУСКИ - тоест езика на анти-геьовете :)))!

1. "Летом 1925 года в Москве появилось общество «Долой стыд!». Его участники решили бороться со стыдом как с буржуазным предрассудком."
2. Бельгийский консул в России Жозеф Дуйе - воспоминания:
«В 1925 году при покровительстве советского правительства образовалось общество «Долой стыд!». Члены этого общества обязались отказаться от одежды и ходить голыми. Для пропаганды некоторые члены этого эксцентричного общества были посланы в поездки: в Харьков, Ростов, Минеральные Воды и т. д. Я видел их в костюме Адама и Евы в Ростове».
3. Тези по своят характер МОДНИ ПО СВОЯ ХАРАКТЕР ДВИЖЕНИЯ ... СА ЛЯВО-РАДИКАЛНИ ...
- Имат си и "идеолог" - виж нео-марксиста Х. Маркузе.
- Явяват се продължение НА ПРОПАГАНДИРАНОТО В КОМУНИСТИЧЕСКИЯ МАНИФЕСТ(1864 г) "ОСВОБОЖДЕНИЕ НА ЖЕНАТА"!

4. ПЪРВИ ПРИМЕР за СЕКСУАЛНА РЕВОЛЮЦИЯ - имаме не в СКАНДИНАВИЕ а в СТРАНАТА НА ПОБЕДИЛИЯ СОЦИАЛИЗЪМ - СССР? ЕТО ПОТВЪРЖДЕНИЯ!

«…Известная коммунистка Смидович кратко изложила суть сексуальной морали, царившей в то время среди коммунистической молодежи: «Кажется, наша молодежь уверена в том, что она призвана решать все вопросы, связанные с любовью, самым грубым и грязным способом; иначе она нанесет ущерб достоинству коммуниста. Нынешняя мораль нашей молодежи в кратком изложении состоит в следующем:
1.Каждый, даже несовершеннолетний, комсомолец и каждый студент «рабфака» (рабочий факультет) имеет право и обязан удовлетворять свои сексуальные потребности. Это понятие сделалось аксиомой, и воздержание рассматривают как ограниченность, свойственную буржуазному мышлению.
2.Если мужчина вожделеет к юной девушке, будь она студенткой, работницей или даже девушкой школьного возраста, то девушка обязана подчиниться этому вожделению, иначе ее сочтут буржуазной дочкой, недостойной называться истинной коммунисткой…» («Правда», 21 марта 1925 г.)


- ТОВА СЕ КОМЕНТИРА в статията на А. Бунге «Брак и положение женщины»(1931 г.)
цитирай
5. kvg55 - mt46,
29.12.2017 15:58
След третият ще дойдат четвъртият, петият и така нататък.
цитирай
6. mt46 - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC
29.12.2017 18:11
4. get - - Тачков - ЗАБРАВЯШ ЛИ? Това вече го коментирахме с ТЕБ ! ... и най-вече КОГА и КЪДЕ ... ?
11:01
mt46 написа:
merlin68 написа:
Виждам опасност! Хетеросексуални малолетни перверзници ще се появят в женските съблекални и тоалетни из училищата, прикрити под маската на мили педерасти... ко прайм тогава, а Гейропа?



... НАЙ-НАПРЕД СЕ ПОЯВЯВА - което сега ГРОМИТЕ, КАТО ПЛОД НА "ГНИЛИЯ" ЕВРОПЕЙСКИ ЛИБЕРАЛИЗЪМ?

- Тъй като ВИЖДАМ СИ ИЗБИРАТЕЛНО "КЪСОПАМЕТЕН" - отново да ПРИПОМНЯ ... ЗАБЕЛЕЖИ ?! Цитирайки от РУСКИ и на РУСКИ - тоест езика на анти-геьовете :)))!"...
1. Не съм чак толкова късопаметен...
2. По-скоро ти си избирателен... Даваш ми за пример второстепенни или нехарактерни за марксизма и за комунизма неща! Запознай се с ОСНОВИТЕ НА МАРКСИЗМА! Дал съм ти линк към Уикито... :)
3. Маркузе не е /само/ неомарксист. Той е повлиян от Кант, Хегел, Киркегор, Маркс, Ницше, Фройд, Хусерл, Хайдегер, Лукач...
цитирай
7. mt46 - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC
29.12.2017 18:29
4. get - - "Тачков - ЗАБРАВЯШ ЛИ? Това вече го коментирахме с ТЕБ ! ... и най-вече КОГА и КЪДЕ ... ?
11:01
mt46 написа:
merlin68 написа:
Виждам опасност! Хетеросексуални малолетни перверзници ще се появят в женските съблекални и тоалетни из училищата, прикрити под маската на мили педерасти... ко прайм тогава, а Гейропа?



... НАЙ-НАПРЕД СЕ ПОЯВЯВА - което сега ГРОМИТЕ, КАТО ПЛОД НА "ГНИЛИЯ" ЕВРОПЕЙСКИ ЛИБЕРАЛИЗЪМ?

- Тъй като ВИЖДАМ СИ ИЗБИРАТЕЛНО "КЪСОПАМЕТЕН" - отново да ПРИПОМНЯ ... ЗАБЕЛЕЖИ ?! Цитирайки от РУСКИ и на РУСКИ - тоест езика на анти-геьовете :)))!

1. "Летом 1925 года в Москве появилось общество «Долой стыд!». Его участники решили бороться со стыдом как с буржуазным предрассудком."
2. Бельгийский консул в России Жозеф Дуйе - воспоминания:
«В 1925 году при покровительстве советского правительства образовалось общество «Долой стыд!». Члены этого общества обязались отказаться от одежды и ходить голыми. Для пропаганды некоторые члены этого эксцентричного общества были посланы в поездки: в Харьков, Ростов, Минеральные Воды и т. д. Я видел их в костюме Адама и Евы в Ростове».
3. Тези по своят характер МОДНИ ПО СВОЯ ХАРАКТЕР ДВИЖЕНИЯ ... СА ЛЯВО-РАДИКАЛНИ ...
- Имат си и "идеолог" - виж нео-марксиста Х. Маркузе.
- Явяват се продължение НА ПРОПАГАНДИРАНОТО В КОМУНИСТИЧЕСКИЯ МАНИФЕСТ(1864 г) "ОСВОБОЖДЕНИЕ НА ЖЕНАТА"!"
/.../
Не знаеш, не разбираш или въвеждаш хората в заблуждение?... Либерализмът има много по-стари корени, зародил се е много по-рано от времето на Маркс и още по-рано от времето на Маркузе!...
Либерализъм
от Уикипедия, свободната енциклопедия


Либерализмът (от латинската дума liberalis, означаваща "присъщ на свободата", "благовъзпитан", "учтив", "щедър"[1]) е концепция и политическа традиция, също философия и течение, което се ангажира със свободата и равенството като основни човешки ценности.[2][3] Основни ценности на либерализма са личната свобода и социалният прогрес. Либералното управление означава социум, в който има свобода на мисълта, свободно обменяне на идеи, пазарна икономика, поддържаща частното производство и предприемачеството, прозрачност на управлението, също ограничения върху властта на църквата (и подобни религиозни институции) и на правителството. Подкрепени и защитени са гражданските права, откритите и честни избори, свободата на печата, свободата на вероизповеданията, свободната търговия и частната собственост.[4][5][6][7]

Либерализмът доразвива принципите на демокрацията и демократизма.

Либерализмът има своите корени в западното Просвещение, но днес терминът обозначава едно наистина голямо поле и разнообразие на политическата мисъл.



Етимология

Думата "либерален" произхожда от латинското liber ("свободен"), от което идва също и терминът на английски език за свобода - liberty, а на френски - liberté.[8] От същата дума произлизат думите "либертарианец" и "либертинство". Един от първите записани случаи, в който се използва думата "либерален", датира от 1375 г., когато с нея се описват т.нар. либерални изкуства в контекста на вид образование, което е желателно за един свободно роден човек.[8] Ранната връзка на думата с класическото образование, давано от средновековните университети, скоро отстъпва мястото си на цяла гама от различни денотации и конотации. "Либерален", към 1387 г., се отнася до "свободен за предоставяне", "направен без ограничение" към 1433 г., "позволен свободно" към 1530 г. и "освободен от възпиране" -- често като пейоративна забележка -- през 16 и 17 век.[8]

В Англия през 16 век "либерален" има позитивни или негативни атрибути, когато се отнася до нечия щедрост или неблагоразумие.[8] В "Много шум за нищо", Шекспир пише за "либерален злодей", който "бил издал своите злъчни срещи".[8] С възхода на Просвещението думата придобива категорично по-позитивни нотки, като бива дефинирана като "освободеност от тесногръди предразсъдъци" през 1781 и "освободеност от фанатизъм" през 1823 г.[8] През 1815 г. първата употреба на думата "либерализъм" се появява в английския език. До началото на средата на 19 век "либерален" започва да се използва като политизиран термин за партии и движения по целия свят.[9]
История

Историята на либерализма започва преди почти четири столетия, когато в Англия се разразява Английската гражданска война (1642-1651). Дори след края на Студената война (1991) идеологията продължава да се изменя. Либерализмът започва своето съществуване като реакция срещу религиозните войни в Европа от 16 и 17 век. Либерализмът е отстояван от далечни мислители като Марк Аврелий, Кардинал Каджетан и Саламанкската школа, но повечето историци свързват началото на либералното политическо управление с религиозните войни, които обхващат Европа през 16 и 17 век, най-вече във Франция. [10][11][12][13][14][15][16] Първото му значимо политическо проявление настъпва в края на 18 век с пламването на Американската революция. Той придобива формата на цялостно движение с Френската революция, която срива стария социо-политически строй.

Класическите либерали, които подчертават важността на свободните пазари и гражданските свободи, доминират в либералната история в продължение на цяло столетие след Френската революция. Суровите лишения, свързани с Първата световна война (1914-1918) и Голямата депресия (1929-33), ускоряват тенденциите в Западния свят към нов тип либерализъм, акцентиращ върху необходимостта от ефективна държавна политика за социално подпомагане. До началото на 21 век либералните демократични режими и техните основни характеристики — конституция, граждански права и лични свободи, плурализъм в обществото и дори наличието на социална държава — получават широко разпространение в повечето региони на света.
От зараждането до революцията

Възникването на Ренесанса през 15 век е тясно свързан с възраждането на интереса към науката и Античността, което спомага за обезсилването на средновековните институции.[17] През 16 век Мартин Лутер поставя началото на Протестантската реформация, която съзира Римокатолическата църква като корумпиран и подтиснически строй с прекалено голямо участие във феодалната структура на обществото.[18] Ответният удар идва с Контрареформацията, с която Църквата цели овладяването на тези настроения. Религиозните различия между протестанти и католици намират материално изражение в Тридесетгодишната война (1618-1648), която се превръща в един от най-трагичните конфликти в европейската история. В Англия гражданската война води до екзекуцията на крал Чарлз I през 1649 година. Малко по-късно, през 1688 година, успехът на Славната революция година довежда до установяване на конституционална монархия с подсилено влияние на парламента. Тези събития пораждат основните елементи на ранната либерална идеология, а историците Колтън и Полмър им дават следната оценка:
“ Уникалното за Англия е, че като побеждава краля, парламентът достига практична форма на управление. Правителството остава силно, но е поставено под контрола на парламента. Това определя характера на съвременна Англия и залага в историята на Европа и света голямото движение на либерализма.[19] ”

Един от първите идеолози на това движение е английският философ Джон Лок, който често е идентифициран като Бащата на либерализма.[20][21]. В своите „Два трактата за управлението на държавата“ (1690) той построява фундаменталната либерална теза, че правителството има правото да управлява само след като получи одобрението на управляваните, а не защото е олицетворение на божествената власт.[22] След Лок, интелектуалната еволюция на либерализма продължава с епохата на Просвещението. Това е период на интелектуален разцвет, в който се подлагат на съмнение старите традиции и рационалността се възприема като основен житейски принцип. По този начин Просвещението оказва мощно влияние върху обществата в Северна Америка и Франция.

В Северна Америка Тринадесетте колонии са верни британски поданици десетилетия наред, но в края на 18 век сред колонистите се надига голямо недоволство поради липсата на техни политически представители в парламента на Великобритания. Това те интерпретират като незаконно незачитане на техните права и обявяват, че британските власти нямат право да ги облагат с данъци. До 1774 г. колонистите създават 13 местни правителства и изгонват представителите на британската администрация. Британската монархия отказва да удовлетвори исканията на своите задморски поданици и изпраща военни части, които да възстановят колониалното управление. Бойните сражения в последвалата война започват през 1775 година, през 1776 е обявена независимостта на САЩ, и до края на 1781 година колонистите побеждават. През 1787 новата нация провежда Конституционен конвент, с който се опитва да разреши неуредиците от Устава на конфедерацията. Приета е конституция, установяваща републиканска форма на управление от федерален тип. През 1789 година са приети първите десет поправки в конституцията, известни още като Закон за правата. Те гарантират зачитането на определени естествени права, които заемат централно място в либералната мисъл, и които се опитват да балансират сравнително силната федерална република и свободите на личността. Успехът на Американската революция вдъхновява дейците на много други революции от двете страни на Атлантическия океан.
Френската революция

Три години след началото на Френската революция германският писател Йохан Волфганг фон Гьоте казва на победените пруски войници след Битката при Валми, че „от това място и от това време нататък започва нова ера в световната история, и всички вие можете да кажете, че сте присъствали на раждането ѝ.“ Историците в огромна степен разглеждат Революцията като едно от най-значителните събития в човешката история. Краят на ранното Ново време често се приписва на революцията от 1789 година.

Френската революция често се схваща като отбелязваща „зората на съвременната епоха“, а нейните сътресения са много често асоциирани с „триумфа на либерализма“. За либералите революцията е решителен момент, като по-късно либералите одобряват почти напълно Френската революция — „не само нейните последици, но и самия акт“. Френската революция започва през май 1789 година със свикването на Генералните щати. През първата година от революцията е превзета Бастилията (юли) и приета Декларацията за правата на човека и гражданина (август).

През следващите няколко години надмощие имат сблъсъците между различни либерални законодателни събрания и консервативната монархия, която е решена да предотврати извършването на големи реформи. През септември 1792 година Франция е провъзгласена за република. Външните конфликти и вътрешните боричкания значително радикализират Революцията, кулминирайки в ожесточената Якобинска диктатура, известна още като Терора. След падането на Робеспиер и якобинците, Директорията поема контрола върху френската държава през 1795 година и държи властта до 1799 година, когато е заменена от Консулата, ръководен от Наполеон Бонапарт.

Наполеон управлява като Първи консул близо 5 години, през които централизира властта и модернизира бюрокрацията. Наполеоновите войни, противопоставящи наследниците на революционната държава на старите европейски монархии, започват през 1805 и продължават 10 години. Френските войници разнасят из европейския континент ликвидирането на феодалната система, либерализирането на законите за собствеността, унищожаването на гилдиите, легализирането на браковете, разпадането на еврейските гета, колапса на Инквизицията, перманентното унищожение на Свещената Римска империя, елиминирането на църковните съдилища и религиозната власт, установяването на метричната система и на равенството по закон на всички мъже. Наполеон пише, че „народите на Германия, както на Франция, Италия и Испания, искат равенство и либерални идеи“, като според някои историци той е първият човек, употребяващ думата „либерален“ в политически смисъл. Той управлява чрез метод, който един историк определя като „гражданска диктатура“, която „черпи своята легитимност от пряката консултация с народа под формата на плебисцит“. Наполеон обаче не винаги изпълнява либералните идеали, които отстоява. Неговото може би най-значимо постижение — Наполеоновият кодекс — е „обект на подражание из целия свят“, но той също така увековечава дискриминацията срещу жените под знамето на „естествения ред“. Първата империя се сгромолясва през 1815 година, но този период на хаос и революция представя на света ново движение и идеология, които скоро ще обиколят цялото земно кълбо.
Децата на революцията
През 19 век либералите искат да създадат свят, независим от (твърде голямата) правителствена намеса. Те защитават идеалите на негативната свобода, изразяваща се в липсата на принуда и на външни ограничения. Те вярват, че правителствата са тромава тежест и желаят правителствата да не се намесват в личния живот на хората. Същевременно, либералите настояват гражданските права да бъдат увеличени, а свободните пазари и свободната търговия да бъдат разширени. Вторият вид икономическа мисъл е формализиран от Адам Смит в монументалния му труд „Богатството на народите“ (1776), който революционизира икономиката и постановява „невидимата ръка“ на свободния пазар като саморегулиращ механизъм, който не е зависим от външна намеса. Приютен от либерализма, икономическият свят на лесе-фер се утвърждава през 19 век, главно в САЩ и Великобритания.
цитирай
8. mt46 - Мда...
29.12.2017 18:30
kvg55 написа:
След третият ще дойдат четвъртият, петият и така нататък.

цитирай
9. get - - Приятелю ... защо ВМЕСТО - ТИ! ... СЪС СВОИ ДУМИ СЕ ОПИТАШ ДА МИ ОТГОВОРИШ ...?
29.12.2017 19:18
mt46 написа:
4. get - - Тачков - ЗАБРАВЯШ ЛИ? Това вече го коментирахме с ТЕБ ! ... и най-вече КОГА и КЪДЕ ... ?
11:01
mt46 написа:
merlin68 написа:
Виждам опасност! Хетеросексуални малолетни перверзници ще се появят в женските съблекални и тоалетни из училищата, прикрити под маската на мили педерасти... ко прайм тогава, а Гейропа?

... НАЙ-НАПРЕД СЕ ПОЯВЯВА - което сега ГРОМИТЕ, КАТО ПЛОД НА "ГНИЛИЯ" ЕВРОПЕЙСКИ ЛИБЕРАЛИЗЪМ?

- Тъй като ВИЖДАМ СИ ИЗБИРАТЕЛНО "КЪСОПАМЕТЕН" - отново да ПРИПОМНЯ ... ЗАБЕЛЕЖИ ?! Цитирайки от РУСКИ и на РУСКИ - тоест езика на анти-геьовете :)))!"...
...


- Как ДАВАМ НЕСЪЩЕСТВЕНИ ЗА МАРКСИЗМА ... СЛЕД КАТО СА ОСНОВНИ НЕГОВИ ПРИЗНАЦИ - издигнати в ОСНОВОПОЛАГАЩИ ПРИНЦИПИ - в програмните им ДОКУМЕНТИ?

I-во
- За ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА ЖЕНАТА - аз ли съм(го) написал ... или това е ПРОГЛАСЕНО В КОМУНИСТИЧЕСКИЯ МАНИФЕСТ още през 1864 год. - авторството на който приписват на КЛАСИКА МАРКС?

- А това е ПРИМЕР ЗА НЕКОРЕКТНО ВОДЕНЕ НА СПОР - с име СОФИСТИКА?!
mt46 написа:

Не знаеш, не разбираш или въвеждаш хората в заблуждение?... Либерализмът има много по-стари корени, зародил се е много по-рано от времето на Маркс и още по-рано от времето на Маркузе!...


- КОГАТО в МАРКСИЗМА(такъв и с представка НЕО) - когато говорят за ЛИБЕРАЛНО и ЛИБЕРАЛИЗЪМ Е ЕДНО ... съвсем друго - от това, което ПРЕКОПИРВАШ ОТ "Уикито" :)))

- По тази ТВОЯ ЛОГИКА-СХЕМА ... настъпва ПОНЯТИЙНО-МЕТОДОЛОГИЧЕН а с това и ПОДВЕЖДАЩ ЧИТАТЕЛЯ - ХАОС!
- Постоянно ТВЪРДИШ - "АЗ НЕ СЪМ МАРТКСИСТ" - но като ПОСОЧА ПРИМЕРИ ОТ ПРАКТИКАТА НА МАРКСИСТИТЕ - подскачаш, като ощипана мома - Защо така?

Казваш ?
Маркузе е ПОВЛИЯН ОТ - Кант, Хегел, Киркегор, Маркс, Ницше, Фройд, Хусерл, Хайдегер, Лукач ... от ВСИЧКИ ИЗРЕДЕНИ - само един ПИШЕ ЗА СВОБОДА НА ПОЛОВЕТЕ! - Ха познай: Кои са тези ДВАМА ... от ТАКА АВТОРИТЕТНОТО ИЗБРОЯВАНЕ НА всички сочени от теб мислители-философи :))) - влияещи в/у Маркузе! ?

п.п.
- Хайде още малко да те подпомогна - чувал ли си за марксистки-фройдизъм?

... и моля !?! ...

... нека ОТГОВОРА БЪДЕ РЕЗУЛТАТ от ЛИЧНИ АВТОРОВИ РАЗСЪЖДЕНИЯ ... не КОПИ-ПЕЙСТОВЕ от разни СИГУРНИ И АВТОРИТЕТНИ източници - като Уикипедия!
цитирай
10. mt46 - Нали разбираш, че не съм на изпит и не съм длъжен да ти отговарям на всички въпроси и прищевки?...
29.12.2017 20:13
9. get - -" Приятелю ... защо ВМЕСТО - ТИ! ... СЪС СВОИ ДУМИ СЕ ОПИТАШ ДА МИ ОТГОВОРИШ ...?
19:18


- Как ДАВАМ НЕСЪЩЕСТВЕНИ ЗА МАРКСИЗМА ... СЛЕД КАТО СА ОСНОВНИ НЕГОВИ ПРИЗНАЦИ - издигнати в ОСНОВОПОЛАГАЩИ ПРИНЦИПИ - в програмните им ДОКУМЕНТИ?

I-во
- За ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА ЖЕНАТА - аз ли съм(го) написал ... или това е ПРОГЛАСЕНО В КОМУНИСТИЧЕСКИЯ МАНИФЕСТ още през 1864 год. - авторството на който приписват на КЛАСИКА МАРКС?

- А това е ПРИМЕР ЗА НЕКОРЕКТНО ВОДЕНЕ НА СПОР - с име СОФИСТИКА?!
mt46 написа:

Не знаеш, не разбираш или въвеждаш хората в заблуждение?... Либерализмът има много по-стари корени, зародил се е много по-рано от времето на Маркс и още по-рано от времето на Маркузе!...


- КОГАТО в МАРКСИЗМА(такъв и с представка НЕО) - когато говорят за ЛИБЕРАЛНО и ЛИБЕРАЛИЗЪМ Е ЕДНО ... съвсем друго - от това, което ПРЕКОПИРВАШ ОТ "Уикито" :)))

- По тази ТВОЯ ЛОГИКА-СХЕМА ... настъпва ПОНЯТИЙНО-МЕТОДОЛОГИЧЕН а с това и ПОДВЕЖДАЩ ЧИТАТЕЛЯ - ХАОС!
- Постоянно ТВЪРДИШ - "АЗ НЕ СЪМ МАРТКСИСТ" - но като ПОСОЧА ПРИМЕРИ ОТ ПРАКТИКАТА НА МАРКСИСТИТЕ - подскачаш, като ощипана мома - Защо така?"...
1. Цитирам Уикито за повече обективност.
2. Със свои думи мога да ти предложа тезата, че не Маркс, а Русо /например/ е в основите на съвременния либерализъм. И навярно ще бъда по-близо до истината...
3. Като пример за сексуална разкрепостеност, слободия, разгул мога да ти посоча Древен Рим. Чел ли си "Аз, Клавдий"? Или "Quo vadis"?... Някои еврогейски ценности са се срещали и в Древна Гърция...
4. Не е ли твърде нахално ти да цитираш, а да искаш аз да не цитирам!?
5. Разбира се, че не съм марксист. И не подскачам като ощипана мома. Просто се дразня от разни манипулации, от твърде субективни и спекулативни тълкувания...
Хайде, чао, че имам и друга работа! Отделих ти предостатъчно време!...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 10605469
Постинги: 2264
Коментари: 34080
Гласове: 104721
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930