Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2017 09:14 - БЛИЗНАЦИТЕ ХАСАН И ИБРАХИМ....
Автор: planinitenabulgaria Категория: Музика   
Прочетен: 2258 Коментари: 0 Гласове:
9

Последна промяна: 21.11.2017 20:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

          БЛИЗНАЦИТЕ  ИБРАХИМ  И  ХАСАН  ИГНАТОВИ –

                ДВАМА  БЪДЕЩИ  ГОЛЕМИ  МУЗИКАНТИ!

 

  Талантът е дар Божий. Него Бог дарява на всички хора, но в държавата, където талантът е появен, се гордеe с надарения с него повече от другите, би бил той и на човек от различен етнос. Бог знае къде да го появи. Сега ще стане въпрос за един талант, още по-точно, два таланта в областта на музиката, защото са близнаци.

  Музиката е част от живота ми и не веднаж съм казвал, че макар и немузикант, аз съм просветен любител музикант. Достатъчно е да се отвори блога ми, за да се види какво място заема музиката в живота ми. Така стана, че съпругата ми е музикант, повечето от приятелите ми са музиканти, на пулса на музикалния живот в страната съм от десетки години. Няма да изброявам приятелите ми, видни български музиканти в България и по света.

   Когато има музикални изяви като продукции, концерти на ученици от НМУ или студенти от НМА, когато съм поканен от мои приятели музиканти, аз съм в залата, в нея влизам като в манастир. За мен особено силно е преживяването по време на конкурси, защото тогава артистите или бъдещите артисти дават всичко от себе си, за да представят автора, произведението. Наградите са за тези тези участници в конкурсите, които намират най-късия път към автора. Конкурсите биват различни – напр. с творби от Шуберт, Шуман и Брамс, Бах, Прокофиев, Рахманинов, Шопен и още много, много други композитори. Сега бях на конкурса Лист-Барток-Кодаи. Аз съм приятел на музиката на Барток, а за Лист имам един пространен постинг в блога. Миналият конкурс Лист-Барток се превърна в празник, защото тогава гост на конкурса бе един преродин Лист, унгарският пианист Соколай. Той изнесе рецитал след конкурса, който може да се чуе много рядко.

    Всеки конкурсна името на определен автор привлича музиканти, открили себе си в творбите на този автор. Не е все едно да се изпълнява Бах, Шопен, Лист, Брамс или Шуман, Прокофиев, Лист. Бах изисква безупреченоо гласоводене, Шопен – поетично представяне на творбите му, Лист – вниртуозност. Именно на витуозността наблегнаха и явилите са на този конкурс ученици. На Лист произведенията са трудни, но те звучат. Други негови произведения се ползват с учебна цел, защото те развиват ръцете на пианистите, а и са красиви като музика, подчертавам, красиви. Всичките участници на конкурса бяха добри. Обикновено се води спор кой да е пръв между първите, но има и случаи, като се появяват таланти и този въпрос изобщо не стои. Талантът по време на конкурса светва като звезда, това после може да му помогне на надарения с него. Талантът не е даден веднаж за винаги, той се разива и усъвършенства. Ще дам пример с Глен Гулд, който с напредване на годините свиреше все по-добре. Ще се осмеля да посоча и самия Моцарт, геният в музиката. Нима неговите последни четири симфони не са най-добрите от тези, които той е оставил, същото важи и за клавирните му концерти, за камерните му произведения.

   Казах, че на този конкурс много голямо значение имаше виртуознастта. Тя също е важна, но само тя не е достатъчна. Впечатлен съм в тазии насока от двамата близнаци Хаасан и Ибрахим, които бяха не първи между първите, а  единствени.

   Близнаците сега са на по 15 години, следя изявите им от доста време. Това, което мога да кажа е, че те са големи таланти. На 15 години те имат вече изграден пианистичен апарат, какъвто имат завършените пианисти. Слушайки изпълненията им на Лист и Барток, аз имах чувството, че съм на крилете на изкуството. Винаги искам повече, защото в изкуството винаги има още, но в случая аз не би могъл да искам повече при техните изпълнения. За да чуя близнаците още веднаж аз отидох на заключителния им концерт, където те се изявиха като победителив двете възрастови групи. Така стана, защото единият близнак се яви с по-голямата група, където също беше пръв, не ползвам определението единствен. И така в двете възрастови групи победиха двата близнака.

   Запознах се с бащата, който е турчин, но има българска фамилия, Игнатов. Много лесно правя връзка с турците, стана и сега. „Трябва да работим за повишаване на музикалното ниво на България”, каза ми със самочувствие той.

   Близнаците са много интересни като визаж. Те приличат 95% на японци, такива са и ппическите и маниерите им, но са по-високи от тях. Говорят турски и български език, но мисля, че знаят и някой западен, защото където и да се появат по света, ще се намери кой да ги покани да им преподава и да им уреди пълни стипендии. Имат много силно присъствие на сцената, изключително силно интелигентно излъчване, но различно от това, което имаме ние, българите. Това излъчване ми попречи да ги поздравя лично, предпочетох да поздравя бащата. От Шумен са близнаците, кой ги учи не ми е ясно. Идваха тук да се записват в НМУ, но не одобриха нещо и се върнаха в Шумен. Имат и две сестри близначки, по-големи от тях, които учат медицина. Много ми е интересно да ги видя и това ще стане, когато близнаците или един от тях порастнат и започнат да изнасят рецитали.

 

   Въпросът, който си задавам е, могат ли тези момчета да свирят произведения от Бах, от Бетховен, от Моцарт, от Шопен? Ще ги изпълнят без никаква грешка, не се съмнявам, но могат ли вече да навлезат в мислите на тези титани в музиката или поне да търсят - не казвам, намират! - пътя към тях? Дано да могат. А ако не могат сега, дано този момент да дойде, той е най-важият в изкуството.

   Талантът само не едостатъчен, за да бъде един артист голям. Необходиим е и много труд, необходимо е притежаващият талант да бъде умен и интелигентен. Дано тези момчета да го имат. И сигурно го имат, защото около тях имаше такова силно поле на излъчване, че не се осмелих да го премина и да ги проздравя лично.

   Едно е ясно обаче – разбера ли, че имат някаква изява – там съм.

   Пожелаваам им успех в музикалното изкуство - един много труден за артистите път, откриващ пред обичащите музиката нейната красота.

  

    




Гласувай:
9



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12181065
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031