Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2011 19:46 - Две и 200 знае Марга /или Как да събуждаме децата/
Автор: mt46 Категория: Поезия   
Прочетен: 47350 Коментари: 50 Гласове:
60

Последна промяна: 29.11.2015 12:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Две и 200 знае Марга...

Две и двеста знае Марга...
Слуша техно, рап и чалга...
Тя е българско момиче -
но със чужди дрехи пак се кичи...

Може Марга да кротува...
Може и да се надува...
И в пустиня ще намери
все на нещо да се покатери...

Може да е просякиня...
Може и да е царкиня...
С две стотинки да си ляга -
двеста лева да сънува Марга...

Може нищо да не прави...
Може да отглежда крави...
С нокти, зъби и... с протези
в Европейския съюз да влезе...

Както скромно е момиче -
може да надскочи всички...
Песен чудна да запее -
и Вселената да завладее...

Марин Тачков
/"Рими сладкодумни за деца остроумни", 2003 г./

Отгатнете римите:

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е с ..................

Гошо има навик лош -
кара я през куп за ...............

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага.....................

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по ..............

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на .............

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е .........

Така ми казва кака:
"Не спорИ с ..................!"

Дано ни води към Доброто пътят -
макар че вълците водата ..............


   ПП: Подготвил съм нова стихосбирка за деца. Това е моят начин реално да провокирам мисленето на децата, да будя интерес у тях към книгата и словото...
   Който желае и има възможност, може да съдейства за издаването на книжката чрез спонсорство /имената на спонсорите ще бъдат отбелязани в стихосбирката/...








Гласувай:
60


Вълнообразно


1. jabalka - Голяма работа е кака Марга! Велика!
01.11.2011 20:02
И аз като децата с отговора бързам:

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е с мярка!

Гошо има навик лош -
кара я през куп за грош!

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага магданоз

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по ...не мога да позная...........

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на лъжата!

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е сват!?

Така ми казва кака:
"Не спорИ с глупака!"

Дано ни води към Доброто пътят -
макар че вълците водата газят издълбоко?
цитирай
2. bven - Честит празник, Марине!
01.11.2011 20:15
Желая ти от сърце да намериш средства и издадеш книжката за новите жители на Земята!:)))
цитирай
3. dushka - Аз, като едно малко дете,
01.11.2011 20:19
отгатнах всички рими.:))) Само една ме затрудни:
Така ми казва кака:
"Не спорИ с ..................!"
"Не спорИ с Тъпака!" - само това успях да измисля.:)))
цитирай
4. анонимен - ;)
01.11.2011 20:35
макар че вълците водата мътят ...
цитирай
5. mt46 - Здравей! Ама ти наистина, като децата, много бързаш!... :))
01.11.2011 20:52
jabalka написа:
И аз като децата с отговора бързам:

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е с мярка!

Гошо има навик лош -
кара я през куп за грош!

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага магданоз

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по ...не мога да позная...........

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на лъжата!

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е сват!?

Така ми казва кака:
"Не спорИ с глупака!"

Дано ни води към Доброто пътят -
макар че вълците водата газят издълбоко?

А можеш ли да отгатнеш това:
Похвалила се кака Мила,
че е яхвала...........................
цитирай
6. mt46 - Благодаря, Мария!
01.11.2011 20:54
bven написа:
Желая ти от сърце да намериш средства и издадеш книжката за новите жители на Земята!:)))

Казано е, че който търси - намира... :))
цитирай
7. mt46 - Браво!... Тук са възможни няколко варианта за отговор... :)))
01.11.2011 20:57
dushka написа:
отгатнах всички рими.:))) Само една ме затрудни:
Така ми казва кака:
"Не спорИ с ..................!"
"Не спорИ с Тъпака!" - само това успях да измисля.:)))

А тази римушка е за теб:
На морето Душка
се опече като....................... :))
цитирай
8. mt46 - Да, това е отговорът... :)
01.11.2011 21:00
анонимен написа:
макар че вълците водата мътят ...

цитирай
9. jabalka - Прозрение...!
01.11.2011 21:01
А можеш ли да отгатнеш това:
Похвалила се кака Мила,
че е яхвала...........................
- метлата...! Ха, ха, иха- ха!
цитирай
10. dushka - хаха
01.11.2011 21:05
То и моето прозрение е смешно, още не мога да спра да се смея. Но, не го казвам...:)))
цитирай
11. анонимен - Браво, Поете!!!
01.11.2011 22:04
Чудесен постинг и смело решение! Пожелавам успех!!! ;)
цитирай
12. mt46 - Е, щом искаш - яхвай метлата!... :))
01.11.2011 22:31
jabalka написа:
А можеш ли да отгатнеш това:
Похвалила се кака Мила,
че е яхвала...........................
- метлата...! Ха, ха, иха- ха!

цитирай
13. mt46 - Не се смей, а заспивай, че "Лека нощ, деца!" отдавна мина... :))
01.11.2011 22:33
dushka написа:
То и моето прозрение е смешно, още не мога да спра да се смея. Но, не го казвам...:)))

цитирай
14. mt46 - Благодаря, Майсторе!
01.11.2011 22:37
gogi6666 написа:
Чудесен постинг и смело решение! Пожелавам успех!!! ;)

Проектът ми е още от пролетта... Лека нощ! :)
цитирай
15. osi4kata - браво :)
02.11.2011 00:22
.
цитирай
16. mt46 - Мерси! :)
02.11.2011 08:21
15. osi4kata - браво :)
00:22
цитирай
17. stela50 - Поздрави , Марин ... Пожелавам от сърце
02.11.2011 09:51
тази книжка скоро да е в детските ръце ...
Чудесна идея и хубав дар за малките читатели .
Успех и късмет !
цитирай
18. eksplozia - mt46
02.11.2011 11:23
страшно хубаво настроение ми създаде Марине!:))) Благодаря:))))
цитирай
19. mt46 - Благодаря, Таня! :)
02.11.2011 12:19
stela50 написа:
тази книжка скоро да е в детските ръце ...
Чудесна идея и хубав дар за малките читатели .
Успех и късмет !

цитирай
20. mt46 - Радвам се, Експлозия!... И аз ти благодаря! :)
02.11.2011 12:21
eksplozia написа:
страшно хубаво настроение ми създаде Марине!:))) Благодаря:))))

цитирай
21. findly - Здравей, Марине!
02.11.2011 12:47
Настина провокират мисленето.
Аз за малко да се изложа с едно-две, ха-ха:)))))
Успех с финансите, че то културата, науката и образованието аха да изчезнат от бюджета.
цитирай
22. mariposatracionera - Ще опитам довечера с гатанките,
02.11.2011 12:55
щерката е досетлива, ще й е интересно. А и - първи стъпки в римуването, все пак.Благодаря ти, Марине!
цитирай
23. mt46 - Мерси, Марина! Забелязал съм, че децата са по-досетливи от възрастните... :))
02.11.2011 13:01
findly написа:
Настина провокират мисленето.
Аз за малко да се изложа с едно-две, ха-ха:)))))
Успех с финансите, че то културата, науката и образованието аха да изчезнат от бюджета.

Няма смисъл да философстваме в Нета за децата на България, за настоящето и бъдещето на родината - ако всичко си остава само на думи...
цитирай
24. megg - Поздравления, Марине!
02.11.2011 13:32
На книгата ти за деца ще се радват и порасналите вече хлапета! ( Нещо не ми се откъсна от сърцето думата "възрастни". )
Успех! И - хубав ноемврийски ден! :)
цитирай
25. troia - Желая ти
02.11.2011 13:50
успех на стихосбирката! Ти го заслужаваш! :)
цитирай
26. hristo27 - Та, казваш - Марга знаела 2 и 200?...
02.11.2011 14:07
Та, казваш - Марга знаела 2 и 200?
Само, че зависи дали гледа крави или е на околовръстното, нали? :))))
цитирай
27. ognena71 - Успех за стихосбирката Марине! ...
02.11.2011 17:13
Успех за стихосбирката Марине! Късмет.

Похвалила се кака Мила,
че е яхвала.......камила

На морето Душка
се опече като....чушка

Поздрави!
цитирай
28. mt46 - Мерси, Галина! Дано да й е интересно!...
02.11.2011 17:46
22. mariposatracionera - Ще опитам довечера с гатанките,
12:55
щерката е досетлива, ще й е интересно. А и - първи стъпки в римуването, все пак.Благодаря ти, Марине!
цитирай
29. mt46 - Благодаря ти, Мег!... Приятна вечер! :)
02.11.2011 17:48
megg написа:
На книгата ти за деца ще се радват и порасналите вече хлапета! ( Нещо не ми се откъсна от сърцето думата "възрастни". )
Успех! И - хубав ноемврийски ден! :)

цитирай
30. mt46 - Мерси за доброто пожелание! :)
02.11.2011 17:49
troia написа:
успех на стихосбирката! Ти го заслужаваш! :)

цитирай
31. mt46 - Благодаря, Огнена! :)
02.11.2011 17:50
ognena71 написа:
Успех за стихосбирката Марине! Късмет.

Похвалила се кака Мила,
че е яхвала.......камила

На морето Душка
се опече като....чушка

Поздрави!

цитирай
32. mt46 - Да, Христо... Марга може да се справи и с двете...
02.11.2011 17:54
hristo27 написа:
Та, казваш - Марга знаела 2 и 200?
Само, че зависи дали гледа крави или е на околовръстното, нали? :))))

Може Марга да върти педали...
Може да стои по магистрали... :))
цитирай
33. alexs - Може Марга да кротува. . . Може и да се ...
02.11.2011 19:57
Може Марга да кротува...
Може и да се надува...
Може Марга да върти педали...
Може да стои по магистрали... :))
Ех и тия магистрали .....като бате магистрали строи
трябва и някоЙ по магистрали да стои
цитирай
34. mt46 - Нули две когато види Марга - двойка слага тя пред тях веднага... :))
02.11.2011 20:27
alexs написа:
Може Марга да кротува...
Може и да се надува...
Може Марга да върти педали...
Може да стои по магистрали... :))
Ех и тия магистрали .....като бате магистрали строи
трябва и някоЙ по магистрали да стои

цитирай
35. veselinvalev - И да няма рима...
03.11.2011 13:19
И да няма рима
пак ще дойде зима.

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е със заварка.".

Гошо има навик лош -
кара я през куп за площ.

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага алаброс.

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по вратовете.

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на правата.".

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е със обрат.

Така ми казва кака:
"Не спорИ с патлака!".

Дано ни води към Доброто пътят -
под моста вълци патенца си мътят.

На морето Душка
се опече като стружка.
цитирай
36. zinka34 - Понеже яко ме усмихна реших и аз ...
03.11.2011 13:27
Понеже яко ме усмихна
реших и аз куплет да кихна.
И нека да е с отгадаване
щом из поезията плаваме:

Живот кипи на твойта страница -
затуй ще ти омеся . . . . . ..
С какво да я наложа - ти избирай.
За пиенето - то е ясно - . . . .! :)))

Поздрав!
цитирай
37. mt46 - Мерси, Веско, за остроумните добавки!... :))
03.11.2011 13:51
veselinvalev написа:
И да няма рима
пак ще дойде зима.

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е със заварка.".

Гошо има навик лош -
кара я през куп за площ.

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага алаброс.

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по вратовете.

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на правата.".

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е със обрат.

Така ми казва кака:
"Не спорИ с патлака!".

Дано ни води към Доброто пътят -
под моста вълци патенца си мътят.

На морето Душка
се опече като стружка.


Мечтае Веселин
да пътува до................ :))
цитирай
38. mt46 - Благодаря, Зинка - за баницата! Ще я полеем с бира, разбира се... :))
03.11.2011 13:54
zinka34 написа:
Понеже яко ме усмихна
реших и аз куплет да кихна.
И нека да е с отгадаване
щом из поезията плаваме:

Живот кипи на твойта страница -
затуй ще ти омеся . . . . . ..
С какво да я наложа - ти избирай.
За пиенето - то е ясно - . . . .! :)))

Поздрав!

Аз пък може, Зинка,
да ти подаря.................. :))
цитирай
39. veselinvalev - mt46
03.11.2011 14:13
mt46 написа:
veselinvalev написа:
И да няма рима
пак ще дойде зима.

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е със заварка.".

Гошо има навик лош -
кара я през куп за площ.

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага алаброс.

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по вратовете.

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на правата.".

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е със обрат.

Така ми казва кака:
"Не спорИ с патлака!".

Дано ни води към Доброто пътят -
под моста вълци патенца си мътят.

На морето Душка
се опече като стружка.


Мечтае Веселин
да пътува до................ :))


Мечтае Веселин
да пътува до... Мерилин.

__________________________-
Поздрави, Марине, и благодарско за настроението!
цитирай
40. zinka34 - Понеже яко ме усмихна реших и аз ...
03.11.2011 14:27
mt46 написа:
zinka34 написа:
Понеже яко ме усмихна
реших и аз куплет да кихна.
И нека да е с отгадаване
щом из поезията плаваме:

Живот кипи на твойта страница -
затуй ще ти омеся . . . . . ..
С какво да я наложа - ти избирай.
За пиенето - то е ясно - . . . .! :)))

Поздрав!

Аз пък може, Зинка,
да ти подаря.................. :))


А аз те гледам строго:
не е ли твърде ..... :)))
цитирай
41. mt46 - Мислех, че мечтаеш да пътуваш до Берлин... Весела вечер, Веско! :))
03.11.2011 17:52
veselinvalev написа:
mt46 написа:
veselinvalev написа:
И да няма рима
пак ще дойде зима.

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е със заварка.".

Гошо има навик лош -
кара я през куп за площ.

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага алаброс.

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по вратовете.

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на правата.".

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е със обрат.

Така ми казва кака:
"Не спорИ с патлака!".

Дано ни води към Доброто пътят -
под моста вълци патенца си мътят.

На морето Душка
се опече като стружка.


Мечтае Веселин
да пътува до................ :))


Мечтае Веселин
да пътува до... Мерилин.

__________________________-
Поздрави, Марине, и благодарско за настроението!

цитирай
42. mt46 - Нима е много, Зинка - да ти подаря... маслинка?!... :))
03.11.2011 17:54
zinka34 написа:
mt46 написа:
zinka34 написа:
Понеже яко ме усмихна
реших и аз куплет да кихна.
И нека да е с отгадаване
щом из поезията плаваме:

Живот кипи на твойта страница -
затуй ще ти омеся . . . . . ..
С какво да я наложа - ти избирай.
За пиенето - то е ясно - . . . .! :)))

Поздрав!

Аз пък може, Зинка,
да ти подаря.................. :))


А аз те гледам строго:
не е ли твърде ..... :)))

цитирай
43. veselinvalev - Кубадин
03.11.2011 18:10
mt4 написа: Мислех, че мечтаеш да пътуваш до Берлин... Весела вечер, Веско! :))

Какво пък да му гледам на Берлин,
ако ще съм там самин?!?
По добре със Мерилин
в автобус до Кубадин.
цитирай
44. mt46 - Но внимавай...
03.11.2011 18:22
veselinvalev написа:
mt4 написа: Мислех, че мечтаеш да пътуваш до Берлин... Весела вечер, Веско! :))

Какво пък да му гледам на Берлин,
ако ще съм там самин?!?
По добре със Мерилин
в автобус до Кубадин.

Тая Мери-Лин
да не ти докара СПИН!... :))
цитирай
45. veselinvalev - Ако умра, ил загина...
03.11.2011 18:34
mt46 написа:
veselinvalev написа:
mt4 написа: Мислех, че мечтаеш да пътуваш до Берлин... Весела вечер, Веско! :))

Какво пък да му гледам на Берлин,
ако ще съм там самин?!?
По добре със Мерилин
в автобус до Кубадин.

Тая Мери-Лин
да не ти докара СПИН!... :))


Както е казал нашего брата:

"Ако умра, ил загина,
немой да ме гепи СПИН-а."
цитирай
46. mt46 - Благодаря ти, Веско,
03.11.2011 18:58
че отби се весел тука!...
Иначе е скръб и скука... :))
цитирай
47. feq - Ето ги и моите предложения, макар да подлежат на съмнения ;)
06.11.2011 09:25
Отгатнете римите:

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е с ... Мярка, Шарка /цвят/, Заварка

Гошо има навик лош -
кара я през куп за ... Грош, Нож, Кош

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага... Магданоз, Чироз/сушена риба/, Амброз

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по ... Джобовете, Джиповете, Гласовете/ на изборите!/

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на ....Лъжата, Кумата, Родата, Заплатата

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е ... Сват, Свят/човек/, с врат

Така ми казва кака:
"Не спорИ с .... Госпо/д/жата!"

Дано ни води към Доброто пътят -
макар че вълците водата ... Мътят, Лочат

цитирай
48. mt46 - Благодаря, Фея, за интересните предложения! :))
06.11.2011 10:48
feq написа:
Отгатнете римите:

Тъй ми казва кака Вярка:
"Всичко трябва да е с ... Мярка, Шарка /цвят/, Заварка

Гошо има навик лош -
кара я през куп за ... Грош, Нож, Кош

За всеки случай пък Драгоз
на всяка супа слага... Магданоз, Чироз/сушена риба/, Амброз

Дърветата недейте да сечете!
Ще ги познаете по ... Джобовете, Джиповете, Гласовете/ на изборите!/

Поучава умно госпожата:
"Къси са краката на ....Лъжата, Кумата, Родата, Заплатата

Някога ще разберем ли, брат -
кой е кум и кой е ... Сват, Свят/човек/, с врат

Така ми казва кака:
"Не спорИ с .... Госпо/д/жата!"

Дано ни води към Доброто пътят -
макар че вълците водата ... Мътят, Лочат


Последното /"лочат"/ обаче е неудачно - няма рима...
цитирай
49. ishchel - Ха- ха!
05.11.2012 18:36
Каква весела и полезна страничка!:)
Радвам се, че бях тук!
Поздрави!
цитирай
50. mt46 - Мерси, Ани! И аз се радвам, че си поспряла тук!... :)
05.11.2012 21:16
ishchel написа:
Каква весела и полезна страничка!:)
Радвам се, че бях тук!
Поздрави!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19116645
Постинги: 3677
Коментари: 44987
Гласове: 148719
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031