Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2018 10:40 - „ДЕТЕ НА БУРИТЕ" - Стихове из „За чиста и свята република" - Иван Г. Илиев
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 5607 Коментари: 1 Гласове:
27

Последна промяна: 27.10.2018 11:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
РИЦАРСКА   КРЪВ

От  цялото  кралство  се  стичат  герои,
на  слънцето  броните  ярко  блестят.
След  миг  ще  започне  турнирът  и  всички
един  срещу  друг  във  двубой  ще  летят.

Сигнал  прозвучава  и  всеки  се  втурва
да  гони  богатство,  любов  или  мъст,
а  рицарят,  който  спечели  тълпата,
сега  е  в  окови,  разпънат  на  кръст.

Роден  със  талант  да  владее  сърцата
и  твърдо  решен  да  надмогне  Съдбата,
със  скромен  произход,  но  с  гордо  сърце,
дори  пред  смъртта  не  отвръща  лице.

Пристига  и  кралят,  навред  трубадури
за  подвизи  смели  балади  редят.
Красивите  дами  в  очакване  тръпнат
и  своите  рицари  с  поглед  следят.




ВОЙНА

Живеехме  с  тебе  врата  до  врата,
еднакви  по  кръв  и  език
и  виждах  приятел  довчера  във  теб,
а  днес  ти  си  вражи  войник,
във  който  се  целя  от  своя  окоп,
държейки  в  ръка  автомат.

И  мразя  те,  както  се  мрази  човек,
когото  си  смятал  за  брат.
Нелепа  война  и  абсурдна  война,
кажи  ми:  „Кому  е  потребна?".

Довчера  приятели  бяхме  със  теб,
а  днес  кръвожадно  те  дебна.
Нелепа  война  и  абсурдна  война,
животът  превърна  се  в  ад.
Преди  бяхме  хора,  сега  -  зверове
и  връщане  няма  назад!




ЗА   ТЕБ

Погледнеш  ли  ме  с  ангелска  усмивка
и  слънцето  в  небето  не  залязва,
когато  пък  за  нещо  ми  се  сърдиш,
във  тялото  ми  сякаш  нож  се  врязва.

За  теб  готов  съм  да  убия,
през  огъня  към  теб  ще  тичам,
дори  със  меч  да  ме  пронижат,
пак  ще  крещя,  че  те  обичам.

И  даже  в  пропаст  да  ме  хвърлят
или  да  ме  качат  на  клада,
за  теб  през  всичко  ще  премина,
за  тебе  всичко  ще  изстрадам.




СВЕТОФАРЪТ

След  тежкия  ден  се  прибирам  във  къщи,
усмивката  твоя  да  зърна  жадувам,
но  ето  пред  мен  светофарът  се  мръщи,
и  бързам  към  теб,  но  на  място  буксувам.

И  колкото  и  силно  да  желая
при  теб  да  стигна  и  да  те  прегърна,
в  лицето  ми  семафорът  се  смее
и  сякаш  се  опитва  да  ме  върне.

И  всеки  следващ  светофар
от  тебе  ме  отдалечава,
и  всеки  следващ  светофар
по  пътя  ми  към  теб  застава.

И  днес  сутринта,  преди  да  излезна,
си  казахме  думи,  които  раняват,
сега  съжалявам,  копнея  за  прошка,
минутите  бавно  край  мен  преминават.





РАЗДЯЛА

Опитвам  се  да  мразя,  но  не  мога,
а  болката  отвътре  ме  яде.
Сърцето  ми,  изпълнено  с  тревога,
безжалостно  не  спира  да  боде.

Къде  сгреших?  Защо  се  отчуждихме?
И  толкова  ли  няма  път  назад?
След  още  миг  ще  бъде  вече  късно,
ще  рухне  с  трясък  малкият  ни  свят.

Не  ме  разбра  за  толкова  години,
сега  се  чудя:  „Как  и  накъде?"
Опитвам  се  да  мразя,  но  не  мога,
а  болката  отвътре  ме  яде.

16.ХII.2014 г.,  7.30 ч.





ОБЛАЦИ   ОТ   СМРАД

Случайно  минеш  ли  в  зори
край  някой  наш  примишлен  град,
ще  видиш  стройните  комини
да  бълват  облаци  от  смрад.

Кълба  от  лепкав  черен  дим
се  стрелят  ниско  над  земята,
обгръщат  всичко  в  облак  прах
и  тровят  въздуха,  водата.

Хубавата  Татковина  е  покрита  със  комини,
а  полята  и  горите  със  боклуци  са  зарити.
Тъй  година  след  година  си  живеем  във  боклука,
раждаме  се  и  стареем,  без  на  никой  да  му  пука.

Отрова  в  нашите  реки,
с  отрова  пълно  е  морето.
Отрова  в  нашите  гори,
с  отрова  пълно  е  небето.

Отрова  имаме  в  кръвта,
отрова  има  в  дробовете,
отрова  дишаме,  ядем,
отровени  са  градовете.



Автор:  Иван  Г.  Илиев
Из  „За  чиста  и  свята  република"





Гласувай:
27


Вълнообразно


1. ladylady - :))))) мила ..дочее..
27.10.2018 11:35
само камъни, бури и огънь..край тебЕ..
прегръдка, мила приятелко..
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12151485
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80257
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031