Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2016 22:10 - Трябва ли САЩ да рискуват, заради България?...
Автор: mt46 Категория: Регионални   
Прочетен: 6877 Коментари: 25 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.

Пат Бюканън: Трябва ли САЩ да рискуват ядрена война с Русия, заради България?! март 31, 2016 image Не съм „изолационист, но съм за „Америка на първо място““ каза Доналд Тръмп пред в. „Ню Йорк таймс“ миналата седмица.“Харесва ми изразът.“ По отношение на НАТО, в която САЩ понасят ѕ от разходите по отбраната на Европа, Тръмп нарече споразумението „нечестно, в икономически план, за нас“ и допълни „Няма да бъдем повече разкъсвани.“ Близките до властта медии могат да са изпълнени от войните в Туитър за жени и предполагаеми изневери, но идеите на Тръмп трябва да разпалят национален дебат за задграничните ангажименти на САЩ – особено НАТО. Защото на идеите на Доналд не им липсва авторитетна подкрепа. Първият върховен главнокомандващ на НАТО ген. Дуайт Айзенхауер каза през февруари 1951 г. за алианса: „Ако в рамките на десет години всички американски войски, разположени в Европа за целите на национална отбрана, не се завърнат в Съединените щати, тогава целият проект се е провалил.“ Биографът на Джон Кенеди Ричард Рийвс пише, че десетилетие по-късно президентът Айзенхауер увещава новоизбрания държавен глава за НАТО. „Айзенхауер каза на своя приемник, че е време да се започне изтеглянето на войските от Европа към вкъщи ‘Америка извършва много повече от споделяне на отбраната на свободния свят’, каза той. Беше време другите страни от НАТО да поемат по-голяма част от разходите за тяхната собствена отбрана“. Нито един стопанин на Белия дом от времето на Студената война не последва съвета на Айк. Но после, когато Студената война приключи с разформироването на Варшавския пакт и разпадането на Съветския съюз на 15 независими държави, американските войски трябваше да се върнат у дома от Европа. Време беше просперираща Европа да започне сама да се защитава. Вместо това Бил Клинтън и Джордж У. Буш започнаха да раздават членство в НАТО, т.е. гаранции в случай на война, на всички страни от предишния Варшавски договор и дори на Прибалтийските републики, които бяха част от Съветския съюз. С исторически провокативен акт САЩ преместиха тяхната „червена линия“ на война с Русия от река Елба в Германия на естонско-руската граница, на няколко километра от Санкт Петербург. Ние декларирахме пред света, че ако Русия потърси възстановяване на хегемонията си върху която и да е част от бившата си империя в Европа, тя ще бъде във война със Съединените щати. Никой президент по време на Студената война дори не е и обмислял даването на гаранция в случай на война с такъв мащаб, поставяйки родината ни пред риск от ядрена война, за да бъдат защитавани Латвия и Естония. Припомням си. Айк не се намеси да защитава унгарските борци за свобода през 1956 г. Линдън Джонсън не помръдна и пръст, за да спаси чехите, когато Варшавският пакт прегази „Пражката пролет“ през 1968 г. Рейгън отказа да се намеси, когато ген. Войчех Ярузелски, по заповед на Москва, смаза „Солидарност“ през 1981 г. Тези президенти поставяха Америка на първо място. Всички биха се радвали на освобождаването на Източна Европа. Но никой не би го извършил чрез война с ядрена страна като Русия, за да го гарантира. image   И все пак Джордж У. Буш обяви, че всяка стъпка от страна на Русия срещу Латвия и Естония би означавала война със САЩ. Джон Маккейн искаше разширяване на американските военни гаранции до Грузия и Украйна. Това беше лудост, родена от високомерие. И сред тези, които предупреждаваха срещу придвижването на НАТО към вратата на Русия, беше най-големият геостратег на Америка, авторът на сдържането, Джордж Кенан: „Разширяването на НАТО ще бъде най-съдбоносната грешка на Америка след Студената война. Може да се очаква, че такова решение ще тласне руската външна политика в посоки, които определено не ни харесват“. Кенан е доказано прав. Като отказахме да се отнасяме към Русия така, както се отнасяхме към други страни, отхвърлили ленинизма, ние създадохме Русия, от която се боим, превъоръжаваща се нация, настръхнала от възмущение. Руският народ, протегнал ръка за приятелство и преди тя бъде отхвърлена, избухна в аплодисменти при свалянето от власт на Борис Елцин и идването на автократичния силен човек, който отново ще направи Русия уважавана. Ние самите подготвихме пътя за Владимир Путин. Докато Тръмп се фокусира върху това, че Америка поема твърде много от разходите за защитата на Европа, съществуват рисковете, които ние поемаме, които са по-висши от тези, които нито един президент от времето на Студената война някога се е осмелявал да поеме. Защо Америка трябва да воюва с Русия, която владее Прибалтийските страни или Румъния и България? Кога суверенитетът на тези народи стана от такъв жизнен интерес, че ние бихме рискували военен сблъсък с Москва, който може да ескалира в ядрена война? Защо все още сме решени да се бием за десетки народи на пет континента? Тръмп отправя предизвикателство към нагласите на външнополитическия елит, чието мислене е замръзнало в света, който изчезна около 1991 г. Той предлага нова външна политика, при която Съединените щати са решени на война, само когато са нападнати или са поставени в опасност жизненоважните интереси на САЩ. И когато се съгласим да защитаваме други нации, те ще носят пълния дял от разходите за тяхната собствена отбрана. Свърши ерата на безплатните обяди. Фразата на Тръмп „Америка на първо място“ има прекрасно звучене.
Източник: БГНЕС –––– Пат Бюканън е известен американски консервативен политик, коментатор и автор. Бил е съветник на президентите Ричард Никсън, Джералд Форд и Роналд Рейгън. През 1992 и 1996 г. участваше в надпреварата за избора на кандидат-президент на Републиканската партия.
onovini.com/2016/03/31/%D0%BF%D0%B0%D1%82-%D0%B1%D1%8E%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%8A%D0%BD-%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0-%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B0%D1%89-%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D1%8F/

ПП: Мисля, че тази позиция, изразена от Бюкянън и от Тръмп, е доста разумна, нормална, умерена... Откривате ли тук  русофобия и антипутинизъм, така характерни за немалко роболюбиви българи, търсещи покровител, Голям брат, прикриващи робско-слугинско-продажническия си манталитет с антикомунистическо и евроатлантическо  бръщолевене?...
Преди време и аз съм писал, че е най-добре американците да си седнат на задниците, да решават вътрешните си проблеми, да оставят света, Европа, България да вървят по своя си път на развитие...




Гласувай:
23


Вълнообразно


1. kvg55 - То полека-лека us-американците ще ...
31.03.2016 22:20
То полека-лека us-американците ще изтрезнеят от политическото си високомерие и ще прогледнат за световната действителност. Само да не е прекалено късно и България да е вече погинала.
цитирай
2. get - - Чета тези два коментара ... опити за анализи - вероятно и ... ?
31.03.2016 23:25
kvg55 написа:
mt46 написа:
ПП: Мисля, че тази позиция, изразена от Бюкянън и от Тръмп, е доста разумна, нормална, умерена... Откривате ли тук русофобия и антипутинизъм, така характерни за немалко роболюбиви българи, търсещи покровител, Голям брат, прикриващи робско-слугинско-продажническия си манталитет с антикомунистическо и евроатлантическо бръщолевене?...
Преди време и аз съм писал, че е най-добре американците да си седнат на задниците, да решават вътрешните си проблеми, да оставят света, Европа, България да вървят по своя си път на развитие...

То полека-лека us-американците ще изтрезнеят от политическото си високомерие и ще прогледнат за световната действителност. Само да не е прекалено късно и България да е вече погинала.


... и се питам?

1. Европа ли има военни бази и флот в НАЙ-ВАЖНИЯТ ЗЕМЕН Г е о с т р а т е г и ч е с к и район - какъвто се явява Средиземноморието?
2. Европа ли бе тази която предизвика "нежните" и всякакви други революции - Магреба и Източно Средиземноморие?
3. Тя ли ръководи военни алианси и фундаменталистко-религиозни терористични организации?
4. Кои страни СТРАДАТ вследствие "нежните революции" плюс външна военна намеса - САЩ и Русия ли?
5. Кого устройваше в недалечното минало Дву-Полюсният модел ... с хегемонията на две Супер държави? А явно сте пропуснали, че още по време на Кондолиза Райс отново се заговори за "студена война", тези думи като ехо - поде и Путин?
6. Да ви питам в Малта ... Кои страни СЕ ДОГОВАРЯХА БЪДЕЩЕТО НА ЕВРОПА - след ерата на "студената война" - там да е участвала някоя европейска страна?

... Този поменник от въпроси(без отговор) мога до продължа с още поне двадесет - Но ще завърша с цитат от явно любимият ви(?) Патрик Бюканън:

" ... Путин не е руски империалист, възнамеряващ да възроди властта на Русия над неруските народи, тогава кой и какво е той?

Владимир Путин – това е кръвта и земята, олтарът и тронът на етническия национализъм, виждащ в себе си Защитника на Русия и гледащ на руснаците в чужбина така, както израелците гледат на евреите в чужбина, смятайки, че тяхната сигурност – това е напълно легитимна грижа на Израел." - Помислете над това, ако сте българи ... и ако в действително ви вълнува ПРЕДИЗВИКАНАТА ОТ ТЕЗИ ДВЕ ДЪРЖАВИ хуманитарна криза в Средиземноморието - която се струпва на нашите глави под вида на неуправляемият бежански потоп застрашаващ да залее и унищожи Европа?!

- Плюс допълнението ... американци и руснаци МОЖЕМ ЛИ ДА ГИ ПРИЧИСЛИМ КЪМ ЕВРОПЕЙЦИТЕ - не само географски а също й, като произход и култура?
- Защото моето мнение на последният(ми) въпрос - е категорично отрицателен!

- С уважение и молба да мислите трезво - ако милеете за Род и Родина, като едни истински българи?!
цитирай
3. merlin68 - Всъщност единственото което се ...
01.04.2016 02:15
Всъщност единственото което се казва в статията е, че САЩ в ролята си на световен хулиган ще искат още по-голям рекет за "защита". Нищо умерено няма в това, САЩ никога не са рискували да влязат в която и да било война заради някой друг. Просто членския внос се вдига, това казва автора.
цитирай
4. mt46 - Не разбирам логиката на въпросите ти. Каква връзка имат те с моя коментар по темата?...
01.04.2016 12:46
get написа:
kvg55 написа:
mt46 написа:
ПП: Мисля, че тази позиция, изразена от Бюкянън и от Тръмп, е доста разумна, нормална, умерена... Откривате ли тук русофобия и антипутинизъм, така характерни за немалко роболюбиви българи, търсещи покровител, Голям брат, прикриващи робско-слугинско-продажническия си манталитет с антикомунистическо и евроатлантическо бръщолевене?...
Преди време и аз съм писал, че е най-добре американците да си седнат на задниците, да решават вътрешните си проблеми, да оставят света, Европа, България да вървят по своя си път на развитие...

То полека-лека us-американците ще изтрезнеят от политическото си високомерие и ще прогледнат за световната действителност. Само да не е прекалено късно и България да е вече погинала.


... и се питам?

1. Европа ли има военни бази и флот в НАЙ-ВАЖНИЯТ ЗЕМЕН Г е о с т р а т е г и ч е с к и район - какъвто се явява Средиземноморието?
2. Европа ли бе тази която предизвика "нежните" и всякакви други революции - Магреба и Източно Средиземноморие?
3. Тя ли ръководи военни алианси и фундаменталистко-религиозни терористични организации?
4. Кои страни СТРАДАТ вследствие "нежните революции" плюс външна военна намеса - САЩ и Русия ли?
5. Кого устройваше в недалечното минало Дву-Полюсният модел ... с хегемонията на две Супер държави? А явно сте пропуснали, че още по време на Кондолиза Райс отново се заговори за "студена война", тези думи като ехо - поде и Путин?
6. Да ви питам в Малта ... Кои страни СЕ ДОГОВАРЯХА БЪДЕЩЕТО НА ЕВРОПА - след ерата на "студената война" - там да е участвала някоя европейска страна?

... Този поменник от въпроси(без отговор) мога до продължа с още поне двадесет - Но ще завърша с цитат от явно любимият ви(?) Патрик Бюканън:

" ... Путин не е руски империалист, възнамеряващ да възроди властта на Русия над неруските народи, тогава кой и какво е той?

Владимир Путин – това е кръвта и земята, олтарът и тронът на етническия национализъм, виждащ в себе си Защитника на Русия и гледащ на руснаците в чужбина така, както израелците гледат на евреите в чужбина, смятайки, че тяхната сигурност – това е напълно легитимна грижа на Израел." - Помислете над това, ако сте българи ... и ако в действително ви вълнува ПРЕДИЗВИКАНАТА ОТ ТЕЗИ ДВЕ ДЪРЖАВИ хуманитарна криза в Средиземноморието - която се струпва на нашите глави под вида на неуправляемият бежански потоп застрашаващ да залее и унищожи Европа?!

- Плюс допълнението ... американци и руснаци МОЖЕМ ЛИ ДА ГИ ПРИЧИСЛИМ КЪМ ЕВРОПЕЙЦИТЕ - не само географски а също й, като произход и култура?
- Защото моето мнение на последният(ми) въпрос - е категорично отрицателен!

- С уважение и молба да мислите трезво - ако милеете за Род и Родина, като едни истински българи?!

цитирай
5. mt46 - ...
01.04.2016 13:00
2. get - - Чета тези два коментара ... опити за анализи - вероятно и ... ?
31.03 23:25
Защо заобикаляш позицията на Айзенхауер /„Ако в рамките на десет години всички американски войски, разположени в Европа за целите на национална отбрана, не се завърнат в Съединените щати, тогава целият проект се е провалил.“/? Съгласен ли си с тази позиция или не?...
Основната теза на постинга е, че САЩ трябва да решават вътрешните си проблеми, да спрат да се месят в политиката на Европа /в т. ч. на България/, съобразно американските интереси... Не си ли съгласен с това?...
цитирай
6. mt46 - Няма да изтрезнеят, защото са луди, бесни /става дума за върхушката им/...
01.04.2016 13:02
kvg55 написа:
То полека-лека us-американците ще изтрезнеят от политическото си високомерие и ще прогледнат за световната действителност. Само да не е прекалено късно и България да е вече погинала.

цитирай
7. mt46 - Не мисля така...
01.04.2016 13:08
merlin68 написа:
Всъщност единственото което се казва в статията е, че САЩ в ролята си на световен хулиган ще искат още по-голям рекет за "защита". Нищо умерено няма в това, САЩ никога не са рискували да влязат в която и да било война заради някой друг. Просто членския внос се вдига, това казва автора.

Не става въпрос да се вдига членският внос. Идеята е САЩ да намалят ангажиментите си в /към/ НАТО, да съкратят разходите си /предимно военни/...
цитирай
8. mihala - Лицемерие, лицемерие, лицемерие. ...
01.04.2016 13:38
Лицемерие,лицемерие,лицемерие... След като нямат изгода защо харчат толкова много за въоръжаване, та други да им плащат разноските. Въртят сучат да направят глобална война и ще се отрекат,че не миришат на нищо.Май наистина са произлезли от животните.
цитирай
9. edinbulgarin - merlin68 е написал/а точно това, ...
01.04.2016 17:58
merlin68 е написал/а точно това, което си помислих докато четях текста и ще поясня с цитат, които в прав текст потвърждава това:

"...<b>когато се съгласим да защитаваме други нации, те ще носят пълния дял от разходите за тяхната собствена отбрана.</b>"
цитирай
10. apostapostoloff - В наши дни Бюкенън е
01.04.2016 19:10
годподин Никой и изобщо няма думата. А това, което говори Тръмп, е чиста проба демагогия и популизъм. Който и да е новият американски преидент, нещата ще останат по старому. Защото американците стриктно се придържат към един принцип: "Поправя се само това, което е развалено."
цитирай
11. tryn - Подкрепям позицията ти, Марин:
01.04.2016 19:21
САЩ трябва да решават вътрешните си проблеми, да спрат да се месят в политиката на Европа /в т. ч. на България/, съобразно американските интереси.
Поздрвления!
цитирай
12. get - - Всичко е много п р о с т о? Първо а б с т р а х и р а й се от внушението, което ни се ...
01.04.2016 19:32
mt46 написа:
2. get - - Чета тези два коментара ... опити за анализи - вероятно и ... ?
31.03 23:25
Защо заобикаляш позицията на Айзенхауер /„Ако в рамките на десет години всички американски войски, разположени в Европа за целите на национална отбрана, не се завърнат в Съединените щати, тогава целият проект се е провалил.“/? Съгласен ли си с тази позиция или не?...
Основната теза на постинга е, че САЩ трябва да решават вътрешните си проблеми, да спрат да се месят в политиката на Европа /в т. ч. на България/, съобразно американските интереси... Не си ли съгласен с това?...


... прави с присвоеното на Бюкенан "етикетче-к о н с е р в а т о р"! Като цяло творчеството и оценките му в него почиват(се базират) на ляво-ориентирани мислители! В смисъл НЕ МОЖЕШ ДА ГОВОРИШ като буржоазен-консерватор а да ползваш оценъчна методология на социализма и марксизма-Нео?

- Забележи ... отново ще повторя мистично-теократичното му обобщение, което той прави в опита си да опише(охарактеризира), като международно-политическата фигура "Путин"? Та това е едно към едно ... репит на тезата за Богоизбраноста на Московска рус в качеството й на Царство божие на земята ... това пък в продължение на теократично-философската теория "Москва третий Йерусалим" - не е ли малко смущаващо едно такова становище на политически анализатор представящ са изразител на традиционно-консервативни и традиционни за "Запада" ценности?

- защо не си поставите и ДРУГИЯТ АКТУАЛЕН ВЪПРОС - защо на България и бе отредено мястото на "сателит" на СССР ?! Това в унисон с принципите на "Атлантическата харта" ли е - която постоянно ни натрапват западните историци и политолози - в опитите си за "обяснение" на СЛЕДВОЕННОТО РАЗДЕЛЕНИЕ НА СВЕТА?

- Защо никой не коментира подписаният през 1942 год. Двустранен англо-съветски договор за подялба на Света - точно тогава на България и бе отредено СЛЕДВОЯННОТО МЯСТО - Айзенхауер тогава бе все още САМО ЕДИН ПОСРЕДСТВЕН ГЕНЕРАЛ когото направиха "Герой", а от там й президент:))!
цитирай
13. wqpwqp - Да де. . ., след като ни разбиха ар...
01.04.2016 19:52
Да де..., след като ни разбиха армията и въоръжението, сега, като курвички, те захвърлят, и ти казват: - ми оправяй се сам.

Винаги са били подли /не че съм им вярвал някога/!

И сега, ние /без граница, без войска, без въоръжение, без пари, без икономика, без хора, осрани отвсякъде/, как да се оправяме!

.
цитирай
14. get - - Отговарям конкретно - да не мислиш, че избягвам като неудобен за позицията и от там ...
01.04.2016 19:59
mt46 написа:
2. get - - Чета тези два коментара ... опити за анализи - вероятно и ... ?
31.03 23:25
Защо заобикаляш позицията на Айзенхауер /„Ако в рамките на десет години всички американски войски, разположени в Европа за целите на национална отбрана, не се завърнат в Съединените щати, тогава целият проект се е провалил.“/? Съгласен ли си с тази позиция или не?...
Основната теза на постинга е, че САЩ трябва да решават вътрешните си проблеми, да спрат да се месят в политиката на Европа /в т. ч. на България/, съобразно американските интереси... Не си ли съгласен с това?...


... тезите ми за състояние на нещата в ГЛОБАЛЕН ПЛАН ?

- Света след ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА БЕ ПОДЕЛЕН между ДВЕТЕ ОСНОВНИ СУПЕР-СИЛИ и империалистически държави ... ?
- До края на първата световна война, те бяха телуричната империя Русия и подобната ней таласократична Британия ... след втората световна - просто Британия бе подменена с друг ИМПЕРИАЛИСТ + НЕО в допълнение към основната определяща!

- Руснаците ИЗТЪРГУВАХА ВОЕННОТО СИ ПРЕИМУЩЕСТВО - след падането на "социализма" и извеждане на изнесените напред военни сили и средства в Централна Европа(бивша ГДР) - но това същностно не промени нещата - просто бе един тактически ход на подмяна, на военни с икономически дивиденти :((( !

- В момента ОТНОВО ИМАМЕ "Студена война" - Която УСТРОЙВА и двете "противостоящи си" държави хегемони, СССР ... пардон Руска федерация и САЩ!
- Ние отново сме поставени пред проблеми и дилеми - които най-вероятно отново ще ни поставят в положение на ПОТЪРПЕВШИ!?

- Не е много сложно за разбиране ... стига да се освободим от ВНУШЕНИ НИ ОТ ДРУГИ, НАГЛАСИ в мисленето?

- Поздрав!
цитирай
15. mt46 - Мда, не съм обърнал внимание на това изречение...
01.04.2016 20:41
edinbulgarin написа:
merlin68 е написал/а точно това, което си помислих докато четях текста и ще поясня с цитат, които в прав текст потвърждава това:

"...<b>когато се съгласим да защитаваме други нации, те ще носят пълния дял от разходите за тяхната собствена отбрана.</b>"

Но зависи как ще го тълкуваме. Може би тук става въпрос за краткосрочни договори, несвързани с членството в НАТО...
цитирай
16. mt46 - Имаш пред вид американската политическа и корпоративна върхушка...
01.04.2016 20:46
mihala написа:
Лицемерие,лицемерие,лицемерие... След като нямат изгода защо харчат толкова много за въоръжаване, та други да им плащат разноските. Въртят сучат да направят глобална война и ще се отрекат,че не миришат на нищо.Май наистина са произлезли от животните.

Но не всички в щатите мислят така...
цитирай
17. mt46 - Има доста развалени неща в щатите...
01.04.2016 20:49
apostapostoloff написа:
годподин Никой и изобщо няма думата. А това, което говори Тръмп, е чиста проба демагогия и популизъм. Който и да е новият американски преидент, нещата ще останат по старому. Защото американците стриктно се придържат към един принцип: "Поправя се само това, което е развалено."

цитирай
18. mt46 - Какво социалистическо, марксическо има в тезите на Бюкянън?...
01.04.2016 21:02
12. get - - "Всичко е много п р о с т о? Първо а б с т р а х и р а й се от внушението, което ни се ...
19:32
... прави с присвоеното на Бюкенан "етикетче-к о н с е р в а т о р"! Като цяло творчеството и оценките му в него почиват(се базират) на ляво-ориентирани мислители! В смисъл НЕ МОЖЕШ ДА ГОВОРИШ като буржоазен-консерватор а да ползваш оценъчна методология на социализма и марксизма-Нео?

- Забележи ... отново ще повторя мистично-теократичното му обобщение, което той прави в опита си да опише(охарактеризира), като международно-политическата фигура "Путин"? Та това е едно към едно ... репит на тезата за Богоизбраноста на Московска рус в качеството й на Царство божие на земята ... това пък в продължение на теократично-философската теория "Москва третий Йерусалим" - не е ли малко смущаващо едно такова становище на политически анализатор представящ са изразител на традиционно-консервативни и традиционни за "Запада" ценности?"...
Извадил си нещо от контекста, но хайде да видим продължението на текста! -
http://ureport/3848/2014/03/18/mnenie/%D0%BF%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BA-%D0%B1%D1%8E%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%8A%D0%BD-%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D0%B2-%D0%B5-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80-%D0%BF
Владимир Путин – това е кръвта и земята, олтарът и тронът на етническия национализъм, виждащ в себе си Защитника на Русия и гледащ на руснаците в чужбина така, както израелците гледат на евреите в чужбина, смятайки, че тяхната сигурност – това е напълно легитимна грижа на Израел. Спомнете си този свят, който Путин видя, когато дойде на власт след десет години управление на Борис Елцин. Той видя как „матушка Русия“ е ограбвана от олигарсите, подстрекавани от своите приятели капиталисти от Запада, включително и от Америка. Той видя, как милиони руснаци са останали извън пределите на своята страна, оказвайки се в трудно положение от Прибалтика до Казахстан. Той видя, как САЩ излъгаха Русия, обещавайки й да не разширяват НАТО в Източна Европа, ако от там се изтегли Червената Армия, а след това се възползваха от изтеглянето на Русия и доведоха Северноатлантическия алианс до нейния праг.

Ако неоконсерваторите бяха постигнали своето, в състава на НАТО щяха да се окажат не само страните-членки на Варшавския договор от Централна и Източна Европа, но и пет от 15-те бивши съветски републики, включително Украйна и Грузия. А нали този алианс беше създаден, за да сдържа Русия, а в случай на необходимост и да воюва с нея. Какви изгоди получихме от това, че Естония и Латвия станаха наши съюзници в НАТО, и как това ще оправдае загубата на Русия като приятел и партньор, каквато я превърна Роналд Рейгън в края на Студената война? Ние загубихме Русия, а получихме като съюзник Румъния? И кой се държи неразумно?

Наистина ли ние, американците, които обявихме в доктрината Мънро цялото западно полукълбо за закрито за европейските империи и предупредихме Европа, тя да „остане от другата страна на Атлантика“, не можем да разберем, как руският националист Путин ще реагира на разполагането в източната част на Балтика американски Ф-16 и системи за ПРО!

Както пише бившият американски посланик в Москва Джак Метлок, в края на Студената война 80% от руското население се отнасяше положително към САЩ. Изминаха 10 години и 80% от руснаците станаха антиамериканци. Това беше още преди Путин, чийто рейтинг в момента достига 72%, защото той е възприеман като политик, обявил се срещу американците, и на преврата в Киев отговори с контрапреврат в Крим. Америка и Русия се сблъскаха в конфронтация заради това, чие знаме ще се вее на някакъв район на Украйна. Всеки президент от Студената война от Хари Труман до Роналд Рейгън – би сметнал, че това не е наше дело.

Ако народът на Източна Украйна пожелае официално да оформи своите исторически, културни и етнически връзки с Русия, а народът на Западна Украйна желае да разтрогне своите връзки с Москва и да влезе в ЕС, защо да не решим този въпрос с политически, дипломатически и демократични методи с помощта на урните за гласуване?
цитирай
19. mt46 - Мда, това е американски специалитет, стил...
01.04.2016 21:05
wqpwqp написа:
Да де..., след като ни разбиха армията и въоръжението, сега, като курвички, те захвърлят, и ти казват: - ми оправяй се сам.

Винаги са били подли /не че съм им вярвал някога/!

И сега, ние /без граница, без войска, без въоръжение, без пари, без икономика, без хора, осрани отвсякъде/, как да се оправяме!

.

цитирай
20. mt46 - ...
01.04.2016 21:22
get написа:
[quote=mt46] 2. get - - Чета тези два коментара ... опити за анализи - вероятно и ... ?
31.03 23:25

... тезите ми за състояние на нещата в ГЛОБАЛЕН ПЛАН ?

- Света след ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА БЕ ПОДЕЛЕН между ДВЕТЕ ОСНОВНИ СУПЕР-СИЛИ и империалистически държави ... ?
- До края на първата световна война, те бяха телуричната империя Русия и подобната ней таласократична Британия ... след втората световна - просто Британия бе подменена с друг ИМПЕРИАЛИСТ + НЕО в допълнение към основната определяща!

- Руснаците ИЗТЪРГУВАХА ВОЕННОТО СИ ПРЕИМУЩЕСТВО - след падането на "социализма" и извеждане на изнесените напред военни сили и средства в Централна Европа(бивша ГДР) - но това същностно не промени нещата - просто бе един тактически ход на подмяна, на военни с икономически дивиденти :((( !

- В момента ОТНОВО ИМАМЕ "Студена война" - Която УСТРОЙВА и двете "противостоящи си" държави хегемони, СССР ... пардон Руска федерация и САЩ!
- Ние отново сме поставени пред проблеми и дилеми - които най-вероятно отново ще ни поставят в положение на ПОТЪРПЕВШИ!?

- Не е много сложно за разбиране ... стига да се освободим от ВНУШЕНИ НИ ОТ ДРУГИ, НАГЛАСИ в мисленето?

- Поздрав!

Не си много точен. Британия не бе подменена. Тя все още е велика сила, има силно влияние в Европа, служи отлично на американските интереси и ги подкрепя /заедно с Франция, Германия и т. н./ Важно е и друго - САЩ завладяха доста от страните, които бяха сателити на СССР /в т. ч. България/... Споразуменията по време на ВСВ и след нея не са актуални... Ако смяташ, че САЩ са по-добри, благонадеждни завоеватели от Русия и че са по-подходящи икономически партньори на България, това е друг въпрос...
Поздрави!...
цитирай
21. mt46 - Благодаря, Елица!... Поздрави!...
01.04.2016 21:37
tryn написа:
САЩ трябва да решават вътрешните си проблеми, да спрат да се месят в политиката на Европа /в т. ч. на България/, съобразно американските интереси.
Поздрвления!

цитирай
22. get - - Не ме "качвайте" на вашата оценъчна "каруца"! Твърдя нещо СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО?
01.04.2016 22:35
mt46 написа:
get написа:
[quote=mt46] 2. get - - Чета тези два коментара ... опити за анализи - вероятно и ... ?
31.03 23:25

... тезите ми за състояние на нещата в ГЛОБАЛЕН ПЛАН ?

- Света след ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА БЕ ПОДЕЛЕН между ДВЕТЕ ОСНОВНИ СУПЕР-СИЛИ и империалистически държави ... ?
- До края на първата световна война, те бяха телуричната империя Русия и подобната ней таласократична Британия ... след втората световна - просто Британия бе подменена с друг ИМПЕРИАЛИСТ + НЕО в допълнение към основната определяща!

...
- В момента ОТНОВО ИМАМЕ "Студена война" - Която УСТРОЙВА и двете "противостоящи си" държави хегемони, СССР ... пардон Руска федерация и САЩ!
- Ние отново сме поставени пред проблеми и дилеми - които най-вероятно отново ще ни поставят в положение на ПОТЪРПЕВШИ!?

- Не е много сложно за разбиране ... стига да се освободим от ВНУШЕНИ НИ ОТ ДРУГИ, НАГЛАСИ в мисленето?

- Поздрав!

Не си много точен. Британия не бе подменена. Тя все още е велика сила, има силно влияние в Европа, служи отлично на американските интереси и ги подкрепя /заедно с Франция, Германия и т. н./ Важно е и друго - САЩ завладяха доста от страните, които бяха сателити на СССР /в т. ч. България/... Споразуменията по време на ВСВ и след нея не са актуални... Ако смяташ, че САЩ са по-добри, благонадеждни завоеватели от Русия и че са по-подходящи икономически партньори на България, това е друг въпрос...
Поздрави!...


- Британия не е империя а основен проводник на американската политика от което те се стремят да извлекат дивиденти!

- Престанете да ПОСТАВЯТЕ РАЗГОВОРА (разсъжденията) на плоскостта ОСВОБОДИТЕЛ! На практика Русия и Британия ни "освободиха" и благодарение на техните договорености търпим последствията и до момента!
- През 1942 год. Британия и СССР ОТНОВО СЕ СГОВОРИХА - вследствие което, на България бе отредено следвоенното и положение?!

- Ето анимирана карта на Британската империя - където слънцето никога не залязва:
https://upload/wikipedia/commons/3/33/British_Empire_evolution3.gif

- А относно:
mt46 написа:
Важно е и друго - САЩ завладяха доста от страните, които бяха сателити на СССР /в т. ч. България/...

- Някъде някой да е дал текста от преговорите м/у Горбачов и Буш в Малта ? - Когато те ОТНОВО (ПРЕ)разпределяха помежду си света?
- Някой да ни е зачел - като ни покани да присъстваме и поне разберем - какво ни очаква след така нареченият "край на студената война"? Доколко САЩ и Руска федерация действаха в съгласие помежду си можеш да се убедиш от това, че водачът на проруският преврат с/у Живков, бе човека който американците обявяваха за "главен демократ" и дисидент ... членът на Политбюро комуниста с "тежък аристократичен" произход в БКП от фамилията Луканови!
- Това нищо ли не ви говори ... или трябва да чета Бюканън за да разбера това, което лично съм преживял и изпитал на гърба си, като непосредствен свидетел а дори и косвен участник в някои от събитията!?
- И отново твърдя, анализите си Бюканън прави от позициите на ляв интелектуалец(дори неомарксист), а не както би се очаквало от един консерватор, тоест представител на буржоазната олигархия - За съжаление това е истината, която мога да потвърдя с факти!

- С уважение!

- Апропо! Отново ще ви помоля, не ме вкарвайте в схемата на разсъждения ОТ ВИДА ... колко е добра или лоша Русия или Америка - Мен ме касае, не колко са "добри" или "лоши", а ... доколко тяхната ИМПЕРСКА ПОЛИТИКА - утежнява и без това НЕ ЛЕКОТО ПОЛОЖЕНИЕ НА СЪНАРОДНИЦИТЕ и СТРАНАТА МИ!
цитирай
23. get - 18. mt46 - Както пише бившият аме...
01.04.2016 23:04
18. mt46 - Както пише бившият американски посланик в Москва Джак Метлок, в края на Студената война 80% от руското население се отнасяше положително към САЩ. Изминаха 10 години и 80% от руснаците станаха антиамериканци. Това беше още преди Путин, чийто рейтинг в момента достига 72%, защото той е възприеман като политик, обявил се срещу американците, и на преврата в Киев отговори с контрапреврат в Крим.


- ТАЧКОВ - какво мислят руснаците за Америка ... и обратното ... американците за русия - да оставим тези упражнения за ... руснаците и американците - Защото ние сме българи и живеем в България!

- Второ: Дай да не оправдаваме АНЕКСИЯТА НА КРИМ - с "преврата" в Киев?
- Преврата в Киев стана поради това, че НА УКРАИНЦИТЕ ИМ Е ПИСНАЛО ОТ К О Р У М П И Р А Н И ПОЛИТИЦИ - Това не може да бъде ПРЕДЛОГ ОПРАВДАВАЩ действията на Русия по Украинската криза в момента - които са В РАЗРЕЗ НА МЕЖДУНАРОДНОТО ПРАВО!
- По тази логика - ако вследствие на гражданско неподчинение бъде свален Плевнелиев, като президент на България - следва ли да очакваме намеса от страна на Русия в България?
цитирай
24. mt46 - Превратът в Киев бе предизвикан /и финансиран/ от щатите, ако не знаеш...
02.04.2016 21:27
get написа:
18. mt46 - Както пише бившият американски посланик в Москва Джак Метлок, в края на Студената война 80% от руското население се отнасяше положително към САЩ. Изминаха 10 години и 80% от руснаците станаха антиамериканци. Това беше още преди Путин, чийто рейтинг в момента достига 72%, защото той е възприеман като политик, обявил се срещу американците, и на преврата в Киев отговори с контрапреврат в Крим.


- ТАЧКОВ - какво мислят руснаците за Америка ... и обратното ... американците за русия - да оставим тези упражнения за ... руснаците и американците - Защото ние сме българи и живеем в България!

- Второ: Дай да не оправдаваме АНЕКСИЯТА НА КРИМ - с "преврата" в Киев?
- Преврата в Киев стана поради това, че НА УКРАИНЦИТЕ ИМ Е ПИСНАЛО ОТ К О Р У М П И Р А Н И ПОЛИТИЦИ - Това не може да бъде ПРЕДЛОГ ОПРАВДАВАЩ действията на Русия по Украинската криза в момента - които са В РАЗРЕЗ НА МЕЖДУНАРОДНОТО ПРАВО!
- По тази логика - ако вследствие на гражданско неподчинение бъде свален Плевнелиев, като президент на България - следва ли да очакваме намеса от страна на Русия в България?

Що се отнася до международното право, случаят с Косово е подобен на случая с Крим...
http://komentator/k-kato-kosovo-k-kato-krim/
цитирай
25. mt46 - А каква е твоята оценъчна "каруца"?...
02.04.2016 21:38
22. get - - "Не ме "качвайте" на вашата оценъчна "каруца"! Твърдя нещо СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО?"
01.04 22:35
Като кажеш, че някой е "ляв", "неомарксист", да не би това да значи, че е тъп, малоумен, грешно мислещ?... Да не би всички леви интелектуалци, писатели, философи да са грешни, а всички "десни" да са прави /винаги и за всичко/?...
Поздрави с уважение!...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19162078
Постинги: 3687
Коментари: 45094
Гласове: 148919
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031