Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2014 21:52 - Родови разклонения на човека
Автор: mt46 Категория: Технологии   
Прочетен: 7009 Коментари: 14 Гласове:
26

Последна промяна: 20.12.2014 20:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
image

image

   Опитах се да направя схема на родовите разклонения на човека назад във времето. Числата са приблизителни. Възможно е да греша /във виждането или в изчисленията си/...
   Приемам, че всеки човек /заедно с братята, сестрите си/ има по 4 родови разклонения на всеки 100 години /век/ - дете, майка и баща, 2 баби и 2 дядовци, 4 прабаби и 4 прадядовци. През всеки предходен век разклоненията се увеличават в геометрична прогресия... Сметнах, че през 7-ми век всеки днешен човек е имал над
45 000 000 000 000 000 прародители... Възможно е някои да се застъпват /припокриват/ - ако един мъж е имал деца от 2 или 3 жени /т. е. числото да е по-малко/... Предполагам, че част от прародителите ни са умирали от болести, от природни бедствия, от войни или са бивали убивани, след като са създали поколение... Ако числото ви се струва малко, може да продължите до 1-ви в. или до 10-ти в. пр.
н. е. ...
   Да, имаме доста прародители, част от които са ни общи...
   Приемането, че първите хора са Адам и Ева е религиозно-символично...

Марин Тачков
17 декември 2014 г.


ПП: Не съм първият, който разсъждава по този въпрос... На същата тема е писала и една приятелка, с която имаме сходни виждания...
magicktarot.blog.bg/zabavlenie/2012/01/18/molia-za-pomosht-v-edna-smetka.885488




Гласувай:
26


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
20.12.2014 00:17
Точни ти са изчисленията!
Прилича на случката, преразказана, на срещата по шах на раджа с голям шахматист Раджата попитал какво иска за това, че го е победил на шах, като награда
Той казал ,че иска в първия квадрат на дъската да поставят пшеничено зърно , във втория - 2 и във всеки следващ те да нарастват в геометрична прогресия - 4, 8, 16, 32.... така , до последния-№ 64

Раджата решил, че няма нищо по-лесно от това, даже казал, че това е много молко възнаграждение
Но когато математиците почнали да смятат колко зърно трябва да се приготви, оказало се огромно количество, не по силите на държавата да го произведе!
Лека нощ!
цитирай
2. tryn - Интересно и любопитно...
20.12.2014 05:41
Прочетох с удоволствие и благодаря. :)
цитирай
3. emi1ts - Доста
20.12.2014 08:30
амбициозна задача!Твърде много неизвестни!Законите на природата и живота ,според мен не се покриват със законите в математиката!:)
Поздрави!Хубав ден!
цитирай
4. makont - Здравей, как си заорал в сметките!
20.12.2014 08:38
Сега е време за усмивки! Привет от 45 000 000 000 000....-я клон от родовото дърво на.... Весели празници!
цитирай
5. анонимен - Здравей, братовчеде (78 мий) !
20.12.2014 11:26
Здравей, братовчеде (78 мий) !
цитирай
6. mt46 - Днес е Игнажден или Еднъжден , Еднажден/свещен прабългарски празник/...
20.12.2014 11:29
"Това е денят по българският календар на нашите прадеди, от който започва винаги броенето на Новата година.
Този ден е сам и не се прибавя към другите дни.
Честити да са и именниците по християнският календар -
Игнат, Игната и техните производни: Игнатий, Игно, Игньо, Иго, Игон, Ига, Игнатка, Игне, Искра, Искрен,Игнасия,Игнасио, Агна,
Пламен и Огнян и техните производни: Пламена, Оги, Огнемир, Огнемира,Светослав и Светослава!"...
цитирай
7. mt46 - Благодаря!... Приятен ден!...
20.12.2014 12:26
emi1ts написа:
амбициозна задача!Твърде много неизвестни!Законите на природата и живота ,според мен не се покриват със законите в математиката!:)
Поздрави!Хубав ден!

Може и да не се покриват, но са доста свързани... :)
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0
Най-общо казано, математиката представлява съвкупността от знания, отнасящи се до идеите за количествените отношения, строежа (структурата), пространството и промяната на дадени системи. Математика се нарича още науката, която се занимава с проблемите, възникващи при изследването на горепосочените понятия и връзките между тях. Един от първите изследователи на философията на математиката, Бенджамин Пърс, я определя като „науката, която (се стреми да) съставя необходими заключения“. Друго схващане за математиката пък е това, че тя е наука за базовите закономерности (модели) в Природата като цяло, било то реална или мисловна.

Работата на математиците е да изучават вече зададени теории и да търсят чисто нови модели в областта на числата, време-пространството, философията, компютърните структури и т.н. Основно математиците изследват дадени научни постановки в някоя от тези области, като се стремят да формулират нови догадки (наричани хипотези), които по-подробно, по-ясно да обяснят зависимостите в съответната наука. След като се съчинят достатъчно хипотези, се работи над това да се установи тяхната достоверност, следвайки правилата на математическата логика. По повод този подход френската математичка Клеар Войси казва, че „има една творческа гонитба в математиката, която се свежда до това напредъкът да обясни себе си“.

Когато на даден етап успешно се състави „достатъчно“ пълен математическия модел на някакво природно или мисловно явление и се докаже неговата логическа достоверност, математиците могат да използват този модел, за да предвиждат бъдещето развитие на изследваното събитие. Важно е да се отбележи, че не всеки логически издържан модел е нужно да се окаже опитно издържан, т.е. всеки експеримент да съответства (с точност до статистическа грешка) на направените въз основа дадения модел предположения. По тази причина се прави неписано разграничение между математика и физика, където първата се отнася до изследването на всякакви, включително напълно абстрактни, феномени, докато втората наука изучава преобладаващо „действителни“ природни събития.

Математическият апарат се използва в разнообразни дялове на живота. Тя съставя основите на природните науки и инженерството и се използва още в медицината, финансите и социалните науки. Въз основа на това каква насоченост има, математиката може да се раздели на чиста и приложна.
цитирай
8. mt46 - Здравей, далечен братовчеде!...
20.12.2014 12:31
kushel написа:
Здравей, братовчеде (78 мий) !

Напълно е възможно с доста от съблогърите да сме далечни роднини... :)
цитирай
9. mt46 - Благодаря, Мая!...
20.12.2014 12:38
makont написа:
Сега е време за усмивки! Привет от 45 000 000 000 000....-я клон от родовото дърво на.... Весели празници!

Като ученик бях много добър математик. Някои задачи ги решавах нестандартно, с логическо мислене... Направих горните изчисления без калкулатор. Започнах черновата в едно барче, докато си пиех кафето...
Весели празници и на теб!...
цитирай
10. mt46 - Благодаря ти!...
20.12.2014 12:41
leonleonovpom2 написа:
Точни ти са изчисленията!
Прилича на случката, преразказана, на срещата по шах на раджа с голям шахматист Раджата попитал какво иска за това, че го е победил на шах, като награда
Той казал ,че иска в първия квадрат на дъската да поставят пшеничено зърно , във втория - 2 и във всеки следващ те да нарастват в геометрична прогресия - 4, 8, 16, 32.... така , до последния-№ 64

Раджата решил, че няма нищо по-лесно от това, даже казал, че това е много малко възнаграждение.
Но когато математиците почнали да смятат колко зърно трябва да се приготви, оказало се огромно количество, не по силите на държавата да го произведе!
Лека нощ!

Да, сега се сетих за тази случка... Шахматът ми е хоби...
Приятен ден!...
цитирай
11. gosho568 - Интересно заключение!
20.12.2014 17:08
В Америа е доста често срещано явление, хората да си проучват родословното дърво за разлика от тук... трябва да се променят нещата и при нас! Поздрави! :)))
цитирай
12. merlin68 - Да, така е, това са и генетичните ...
20.12.2014 18:07
Да, така е, това са и генетичните сметки според които един съвременен народ има 3-4 праотци от преди десетина хиляди години, както и, че в края на краищата всички днес сме деца на Адам - един прародител на целия свят. Все пак аз честно казано съм скептичен към това научно откритие.
цитирай
13. mt46 - Благодаря! Поздрави!... :)
20.12.2014 19:39
gosho568 написа:
В Америка е доста често срещано явление, хората да си проучват родословното дърво за разлика от тук... трябва да се променят нещата и при нас! Поздрави! :)))

Това се среща и у нас... Но човешката памет е къса... Освен това е доста сложно. Човек "достига", например, до един от прадядовците си. А те са 4... Има и 4 прабаби, 8 прапрабаби и т.н.
цитирай
14. mt46 - Има различни хипотези - както религиозни, така и научни...
20.12.2014 19:44
merlin68 написа:
Да, така е, това са и генетичните сметки според които един съвременен народ има 3-4 праотци от преди десетина хиляди години, както и, че в края на краищата всички днес сме деца на Адам - един прародител на целия свят. Все пак аз честно казано съм скептичен към това научно откритие.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19164307
Постинги: 3687
Коментари: 45099
Гласове: 148922
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031