Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. zaw12929
14. stela50
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. zaw12929
14. stela50
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
Постинг
04.06.2017 21:19 -
Парите не са това, което изглеждат
.
.
.
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
ПАРИТЕ
Парите не са това, което изглеждат. Те всъщност имат по-дълбоки корени. Парите не са само банкнотите; те са нещо, което е свързано с твоя вътрешен ум и отношение. Парите представляват твоята любов към материалните неща, парите са твоето бягство от хората, парите са твоята застраховка срещу смъртта, парите са твоето усилие да контролираш живота, парите са хиляда и едно неща. Те не се измерват само с банкнотите, в противен случай нещата щяха да бъдат много лесни.
Парите са твоята любов - любов към вещи, а не към хора. Най-удобната любов е любовта към вещите, защото те са мъртви и можеш лесно да ги притежаваш. Можеш да си собственик на голяма къща, на палат - дори и най-големият палат лесно би могъл да бъде твое притежание, но ти не можеш да притежаваш дори и най-малкото бебе; дори и това бебе отхвърля подчинението, дори и то се бори за свободата си. Едно малко бебе, колкото и да е малко, представлява опасност за човека, който иска да го притежава. То ще се бунтува, ще стане непокорно, но не ще позволи на никого да го притежава.
Хората, които не могат да обичат себеподобните си, започват да обичат парите, защото те представляват средство за притежаването на неща. Колкото повече пари имаш, толкова повече неща имаш възможност да притежаваш; и колкото повече неща можеш да притежаваш, толкова повече ще можеш да забравиш за себеподобните си. Тогава ти ще имаш много неща, но няма да бъдеш удовлетворен, защото дълбокото удовлетворение идва само тогава, когато обичаш човек. Парите няма да въстанат срещу теб, но те също не могат и да ти отговорят, там е проблемът. Ето защо скъперниците стават много грозни.
Никой никога не е отговорил на любовта им. Как можеш да бъдеш красив, ако любовта не се лее върху теб, ако любовта не се стеле върху теб като килим от цветя - как можеш да бъдеш красив? Ти ставаш грозен, затваряш се. Човек, който притежава или се опитва да притежава пари, е скъперник и той винаги се страхува от хората, защото ако им позволиш да дойдат по-наблизо, те могат да започнат да споделят. Ако допуснеш някого близо до себе си, ти също трябва да допуснеш и известно споделяне.
Тези, които обичат подобни неща, заприличват на тях - мъртви, затворени. В тях нищо не трепти, в тях нищо не танцува и не пее, сърцата им са изгубили пулса си, животът им е механичен. Те се влачат претоварени, претоварени от много неща, но те не са свободни, защото само любовта е способна да ти даде свобода; но любовта може да ти даде свобода само ако и ти й дадеш свобода.
Хората, които се боят от любовта, придобиват собственическо отношение към парите. Хората, които обичат, са лишени от подобно собственическо чувство, за тях парите нямат голяма стойност. Ако ги има, тогава всичко е наред, парите могат да бъдат използвани; Ако ги няма, това също е о’кей, защото любовта е такова царство, което никакви пари не могат да купят. Любовта е толкова дълбоко задоволство, че ти може и да си уличен просяк и все пак сърцето ти да пее, ако то е преизпълнено с обич. Ако си обичал и си бил обичан, ти знаеш, че любовта поставя корона на главата ти, прави от теб крал. Парите просто те загрозяват.
Аз не съм против парите. Не ти казвам: "Иди и ги изхвърли", защото това е другата крайност. Това също е и последното стъпало, до което достига скъперническият ум. Човек, който е страдал твърде много заради парите, който се е вкопчвал в тях и който не би могъл да обича никого, накрая става толкова безсилен, че захвърля парите, отказва се от тях и отива в Хималаите, постъпва в тибетски манастир и става лама.
Но такъв човек не е разбрал. Ако ти разбереш, парите могат да се използват; но хората, които не разбират, са или скъперници - те не могат да използват парите; или се отказват от тях, но дори и отказвайки се, запазват стария си ум и отношение. Сега вече няма да имат никакви трудности с парите - те се отказват от всичко и избягват. Но скъперниците не могат да използват парите, те се боят да ги използват.
Скъперниците могат да се откажат от парите, запомни това. Виждал съм скъперници, които се отказват напълно, тотално. Един подобен човек основа университет в Сагар, Индия. Аз бях студент там. Този човек беше рядък екземпляр. Казваше се д-р Хари Сингх Гаур. Никога не съм попадал на по-голям скъперник от него, но също така не познавам и друг човек, който така тотално да се е отказал от парите. Той беше съвършен и в двете си роли. През целия си живот никога никому не даде ни едно петаче, нито един просяк никога не получи нещо от дома му.
Ако в родния му град Сагар станеше известно, че някакъв просяк е отишъл в къщата на Хари Сингх да моли за милостиня, другите биха се изсмели и биха си казали: "Изглежда, че е нов в нашия град". Никой никога не е получил нещо от него. Никога не дарил и една рупия за някаква кауза, била тя хуманитарна или някаква друга. Дори и за Индийското националноосвободително движение той не дари нито едно петаче - не, това не му беше присъщо. Този човек беше съвършен скъперник и един от най-добрите адвокати в света.
Разполагаше с три кантори - една в Индия, една в Китай и една в Англия, и работеше по четири месеца в Англия, четири месеца в Индия и четири месеца в Китай. Беше един от най-добрите адвокати в света. Натрупа невероятно много пари и тогава, накрая, дари спестяванията на целия си живот. Университетът в Сагар е създаден само от даренията на един-единствен човек. Това е един от най-красивите университети.
Но когато Хаари Сингх направи дарение, той дари всичко. Ще бъдеш изненадан да узнаеш, че той дотам дари абсолютно всичко, че дори не остави и едно петаче за своите деца. Сега те търсят правата си по съдилищата, не притежават абсолютно нищо, те са просяци. Скъперникът си остава скъперник до края, дори и когато се отказва. Той не можа да даде на децата си дори и едно-единствено петаче, но можа да се откаже от цялото богатство.
Първо ти трупаш пари като побъркан и после един хубав ден осъзнаваш, че си пропилял целия си живот. Когато разбереш този факт, ти се изплашваш, но старият навик остава да живее в теб. Ти можеш да дадеш цялото си богатство, да забравиш за него и да избягаш, но не можеш да го споделиш..
Ако един човек, който разбира, има пари, той ги споделя, защото парите не съществуват сами за себе си, те са необходими за живота. Ако усеща, че животът, любовта го изискват, той може да захвърли парите, но това не е отказ от тях, по този начин той отново ги използва. За него любовта е целта; парите никога не са целта, те са само средството.
За хората, преследващи богатства, парите се явяват целта, а любовта се превръща просто в средство. Дори и молитвата им има за цел парите; дори и молитвата става средство за получаване на пари.
Парите са твърде сложно явление. Защо толкова много хора попадат тъй силно под влиянието им?
Те притежават някаква притегателна сила, някаква магнетична привлекателност. Парите излъчват хипнотична привлекателност и тя се дължи на факта, че можеш да ги притежаваш напълно. Те са твърде покорни, те се превръщат в твой роб. И по този начин твоето его се чувства особено задоволено.
Любовта не е покорна, тя се бунтува. Ти не можеш да притежаваш любовта. Можеш да притежаваш една жена, можеш да притежаваш един мъж, но никога не можеш да притежаваш любовта. Ако притежаваш една жена, тогава тази жена се е превърнала в пари, във вещ; ако притежаваш един мъж, тогава той се е превърнал в пари, във вещ, станал е инструмент.
Мъжът е мъж и жената е жена само когато те са цел сами по себе си, а не средство за постигане на нещо друго. Парите са средството и ако това средство се превърне в твоя мания, това е най-голямата глупост и най-голямото проклятие, които могат да сполетят човека.
Парите не трябва да стават твоя цел, но в същото време аз не казвам, че ти би трябвало да се откажеш от тях и да се превърнеш в просяк - използвай ги, те са добро средство. Аз не съм против парите, нямам какво да кажа против тях. Аз казвам нещо за теб и твоето чувство за притежание, а не за парите.
/.../
osho.com
selenabg.com/Forum/viewtopic.php
Предлагам енергия. Прана. И непрана...
М. Тачков
.
.
СЕЛЕНА Ярослава Велесова
ПАРИТЕ
Парите не са това, което изглеждат. Те всъщност имат по-дълбоки корени. Парите не са само банкнотите; те са нещо, което е свързано с твоя вътрешен ум и отношение. Парите представляват твоята любов към материалните неща, парите са твоето бягство от хората, парите са твоята застраховка срещу смъртта, парите са твоето усилие да контролираш живота, парите са хиляда и едно неща. Те не се измерват само с банкнотите, в противен случай нещата щяха да бъдат много лесни.
Парите са твоята любов - любов към вещи, а не към хора. Най-удобната любов е любовта към вещите, защото те са мъртви и можеш лесно да ги притежаваш. Можеш да си собственик на голяма къща, на палат - дори и най-големият палат лесно би могъл да бъде твое притежание, но ти не можеш да притежаваш дори и най-малкото бебе; дори и това бебе отхвърля подчинението, дори и то се бори за свободата си. Едно малко бебе, колкото и да е малко, представлява опасност за човека, който иска да го притежава. То ще се бунтува, ще стане непокорно, но не ще позволи на никого да го притежава.
Хората, които не могат да обичат себеподобните си, започват да обичат парите, защото те представляват средство за притежаването на неща. Колкото повече пари имаш, толкова повече неща имаш възможност да притежаваш; и колкото повече неща можеш да притежаваш, толкова повече ще можеш да забравиш за себеподобните си. Тогава ти ще имаш много неща, но няма да бъдеш удовлетворен, защото дълбокото удовлетворение идва само тогава, когато обичаш човек. Парите няма да въстанат срещу теб, но те също не могат и да ти отговорят, там е проблемът. Ето защо скъперниците стават много грозни.
Никой никога не е отговорил на любовта им. Как можеш да бъдеш красив, ако любовта не се лее върху теб, ако любовта не се стеле върху теб като килим от цветя - как можеш да бъдеш красив? Ти ставаш грозен, затваряш се. Човек, който притежава или се опитва да притежава пари, е скъперник и той винаги се страхува от хората, защото ако им позволиш да дойдат по-наблизо, те могат да започнат да споделят. Ако допуснеш някого близо до себе си, ти също трябва да допуснеш и известно споделяне.
Тези, които обичат подобни неща, заприличват на тях - мъртви, затворени. В тях нищо не трепти, в тях нищо не танцува и не пее, сърцата им са изгубили пулса си, животът им е механичен. Те се влачат претоварени, претоварени от много неща, но те не са свободни, защото само любовта е способна да ти даде свобода; но любовта може да ти даде свобода само ако и ти й дадеш свобода.
Хората, които се боят от любовта, придобиват собственическо отношение към парите. Хората, които обичат, са лишени от подобно собственическо чувство, за тях парите нямат голяма стойност. Ако ги има, тогава всичко е наред, парите могат да бъдат използвани; Ако ги няма, това също е о’кей, защото любовта е такова царство, което никакви пари не могат да купят. Любовта е толкова дълбоко задоволство, че ти може и да си уличен просяк и все пак сърцето ти да пее, ако то е преизпълнено с обич. Ако си обичал и си бил обичан, ти знаеш, че любовта поставя корона на главата ти, прави от теб крал. Парите просто те загрозяват.
Аз не съм против парите. Не ти казвам: "Иди и ги изхвърли", защото това е другата крайност. Това също е и последното стъпало, до което достига скъперническият ум. Човек, който е страдал твърде много заради парите, който се е вкопчвал в тях и който не би могъл да обича никого, накрая става толкова безсилен, че захвърля парите, отказва се от тях и отива в Хималаите, постъпва в тибетски манастир и става лама.
Но такъв човек не е разбрал. Ако ти разбереш, парите могат да се използват; но хората, които не разбират, са или скъперници - те не могат да използват парите; или се отказват от тях, но дори и отказвайки се, запазват стария си ум и отношение. Сега вече няма да имат никакви трудности с парите - те се отказват от всичко и избягват. Но скъперниците не могат да използват парите, те се боят да ги използват.
Скъперниците могат да се откажат от парите, запомни това. Виждал съм скъперници, които се отказват напълно, тотално. Един подобен човек основа университет в Сагар, Индия. Аз бях студент там. Този човек беше рядък екземпляр. Казваше се д-р Хари Сингх Гаур. Никога не съм попадал на по-голям скъперник от него, но също така не познавам и друг човек, който така тотално да се е отказал от парите. Той беше съвършен и в двете си роли. През целия си живот никога никому не даде ни едно петаче, нито един просяк никога не получи нещо от дома му.
Ако в родния му град Сагар станеше известно, че някакъв просяк е отишъл в къщата на Хари Сингх да моли за милостиня, другите биха се изсмели и биха си казали: "Изглежда, че е нов в нашия град". Никой никога не е получил нещо от него. Никога не дарил и една рупия за някаква кауза, била тя хуманитарна или някаква друга. Дори и за Индийското националноосвободително движение той не дари нито едно петаче - не, това не му беше присъщо. Този човек беше съвършен скъперник и един от най-добрите адвокати в света.
Разполагаше с три кантори - една в Индия, една в Китай и една в Англия, и работеше по четири месеца в Англия, четири месеца в Индия и четири месеца в Китай. Беше един от най-добрите адвокати в света. Натрупа невероятно много пари и тогава, накрая, дари спестяванията на целия си живот. Университетът в Сагар е създаден само от даренията на един-единствен човек. Това е един от най-красивите университети.
Но когато Хаари Сингх направи дарение, той дари всичко. Ще бъдеш изненадан да узнаеш, че той дотам дари абсолютно всичко, че дори не остави и едно петаче за своите деца. Сега те търсят правата си по съдилищата, не притежават абсолютно нищо, те са просяци. Скъперникът си остава скъперник до края, дори и когато се отказва. Той не можа да даде на децата си дори и едно-единствено петаче, но можа да се откаже от цялото богатство.
Първо ти трупаш пари като побъркан и после един хубав ден осъзнаваш, че си пропилял целия си живот. Когато разбереш този факт, ти се изплашваш, но старият навик остава да живее в теб. Ти можеш да дадеш цялото си богатство, да забравиш за него и да избягаш, но не можеш да го споделиш..
Ако един човек, който разбира, има пари, той ги споделя, защото парите не съществуват сами за себе си, те са необходими за живота. Ако усеща, че животът, любовта го изискват, той може да захвърли парите, но това не е отказ от тях, по този начин той отново ги използва. За него любовта е целта; парите никога не са целта, те са само средството.
За хората, преследващи богатства, парите се явяват целта, а любовта се превръща просто в средство. Дори и молитвата им има за цел парите; дори и молитвата става средство за получаване на пари.
Парите са твърде сложно явление. Защо толкова много хора попадат тъй силно под влиянието им?
Те притежават някаква притегателна сила, някаква магнетична привлекателност. Парите излъчват хипнотична привлекателност и тя се дължи на факта, че можеш да ги притежаваш напълно. Те са твърде покорни, те се превръщат в твой роб. И по този начин твоето его се чувства особено задоволено.
Любовта не е покорна, тя се бунтува. Ти не можеш да притежаваш любовта. Можеш да притежаваш една жена, можеш да притежаваш един мъж, но никога не можеш да притежаваш любовта. Ако притежаваш една жена, тогава тази жена се е превърнала в пари, във вещ; ако притежаваш един мъж, тогава той се е превърнал в пари, във вещ, станал е инструмент.
Мъжът е мъж и жената е жена само когато те са цел сами по себе си, а не средство за постигане на нещо друго. Парите са средството и ако това средство се превърне в твоя мания, това е най-голямата глупост и най-голямото проклятие, които могат да сполетят човека.
Парите не трябва да стават твоя цел, но в същото време аз не казвам, че ти би трябвало да се откажеш от тях и да се превърнеш в просяк - използвай ги, те са добро средство. Аз не съм против парите, нямам какво да кажа против тях. Аз казвам нещо за теб и твоето чувство за притежание, а не за парите.
/.../
osho.com
selenabg.com/Forum/viewtopic.php
Предлагам енергия. Прана. И непрана...
М. Тачков
Вълнообразно
По правилно е да се нарича разговор
Американски инвеститор: пряко участие на...
ДЪРЖАВАТА, КАТО „КРЪСТНИКЪТ” НА МАРИО ПУ...
Американски инвеститор: пряко участие на...
ДЪРЖАВАТА, КАТО „КРЪСТНИКЪТ” НА МАРИО ПУ...
Търсене
Блогрол
1. М. Тачков - Български песни /стихосбирка/
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация