Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2013 03:21 - 5+1 причини защо мразя Христо Ботев – отговорът.
Автор: diabound Категория: Други   
Прочетен: 3869 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 11.09.2013 03:23


“За пореден път ме питате кой е този тъпак Васил Левски. Пукнете бе, пукнете като него!”

Има само пет причини разлика между това нещо и “творението” на Деница Някоя-си. 5+1 всъщност. Извинете!

В съвършено малкия свят на тези момиченца, център е Фейсбук. И неговите подобни. Там те биват възпитавани, учени. Докато Вас ви няма. Докато сте на работа и изкарвате пари за месечната такса за интернет, цифрова телевизия от Виваком и Айфон. 

Фейсбук не учи на история. Нито на уважение към най-светлите личности от нашето минало. И Деница е част от този Фейсбук. Възмущава се от него. Но го олицетворява.

За да бъда и аз точен и кратък, ето:

1. Бил стихоплетец

Не бих си позволил да коментирам качествата му на поет. Стиховете му ми вдъхват почит, сила и вяра. Понякога ме карат да настръхвам. И винаги ме карат да се чувствам горд.

Ботев би се присмял на поетите, които изреди. Би ги обвинил в бездействие. 

 

Защо не съм и аз поет,

поет като Пишурката?

Ех, че ода бих направил

на баба си на хурката!

 

Защо не съм и аз поет,

като Сапунова трети!

Че запял бих, че възпял бих

на владиката конете!

 

Но защо не съм Владикин,

да напиша чудна драма —

за жабите, за мишките

и боят им с цар Радана?

 

Защо не съм и Войников,

плодовит, прочут списател,

да съставя и молитви

на нашия цар създател?

 

Защо не съм и Пърличев,

да преведа Илиада;

но с такъв превод, за който

и лобуд да ми се пада?

 

Но защо не съм Славейков,

да заплача, да запея:

„Не пей ми се, не смей ми се,

от днес вече ще да блея?“

 

Но защо не съм и Вазов,

„вярата“ си да възпея:

че ще стане вълк овцата,

а певците като нея?! 

2. Бил навсякъде

 

Има причина, за да се учи в училище. Въпреки че малката глава на авторката не би могла да го разбере. Неговите стихове биха възпитали читателя на определени качества. Нещо непостигнато от Фейсбук.
 

3. Бил първобитен

 

Дълго мислих. Не знам как да коментирам това. Просто жалко момиче, изливащо отрова. Или търсещо сензация.

И как не, човекът е бил смел, борил се е, умрял е за родината … Това прави ли го добър поет? Уважението към човека Ботев се е превърнало в религиозна почит. Някак е пошло.

Дал е живота си, за да може жалко, влачещо се създание като теб, да има право да съществува. Да се възползва от трите си естествени права. Това го прави светец.

Поетче? Мъртвец??? 

Сега ще разбия сърцето ти. Ти никога няма да станеш писател. Нямаш ценности. Нямаш характер. Нямаш психика. Но можеш да станеш драскач. Обикновен драскач в жълт вестник. Нямаш качества. Успя да провокираш отвращението ми. Не с умения, не с начетеност. А с поругаване на един светец.

 




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kikit - Браво!
17.01.2014 16:43
Това са точните думи за идиотки като тази!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diabound
Категория: Други
Прочетен: 100471
Постинги: 38
Коментари: 49
Гласове: 32
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930