Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2022 19:53 - "Или-или"
Автор: mt46 Категория: Други   
Прочетен: 1596 Коментари: 10 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.

   Има въпроси, на които не може да се отговори еднозначно, категорично. Догматично-религиозният ум търси еднозначни обяснения и решения, често се произнася едностранчиво, невярно, антинаучно, нелогично...
   
За ограниченото и за фанатичното мислене няма умерено положение, има само крайности...

   "Или си националист, или си национален нихилист!"
   "Или си патриот, или си интернационалист!"

   "Ако не мислиш като мен /нас/ – значи си против мен /нас/!"...
   /Б/еднозначният ум пита:
   "Ти българин ли си, или си славянин?"
Той не може да приеме, че повечето българи сме едновременно и славяни...
   Друг въпрос: "Местни ли сме, или неместни?"...
А може да сме 5-10 % местни, 90-95% неместни /преселници/. Т. е. да сме и местни, и неместни, както повечето или всички европейски народи...

   Според еднополюсното мислене Земята е плоска, без паралели и меридиани, без умерен климат... Всъщност ние не стоим на едно и също място, движим се... Така е било и в миналото, в древността...
   "Или си силен, или си слаб!"... Но човек може да е и силен, и слаб – в зависимост от обстоятелствата, в една или в друга област...

   Мисленето "или-или" е разединяващо и /б/еднозначно. Мисленето "и-и" е обединяващо, многозначно...
   За съжаление, малцина могат да разсъждават широко, просторно, без егоцентризъм, без религиозен фанатизъм, със стремеж към обективност и истинност...

Марин Тачков



Гласувай:
15


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - така е..имаш право..
11.01.2022 20:41
не са чели Хегел, ама, не идват, при мен ))

хубава вечер, марине,няма, да се разберем..скоро..
това са..години и години, пропилян..живот.
...жалко..за тез..
цитирай
2. kvg55 - mt46,
11.01.2022 21:30
Затова трябва да се въведе изучаването на диалектиката в университетите.
За да се познават общите закони за развитието на природата и обществото.
За да получават студентите научен мироглед. Да знаят че истината е обективна, че абсолютната истина е сбор от относителни истини.
А нашите образователни глупаци обсъждат въвеждането на вероучение.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
11.01.2022 23:58

Да, пълният въпрос е, Българите славяни ли са или славяните са Българи?
Изводът какъв е ?Щом толкова трудно се открива разлика между тях, ,следователно те са много близки И няма как да са различни
Относно местни и неместни, струва ми се ,че пръв посветих постинг на темата ,че няма и един местен народ в Европа, в смисъла, който му се влага И дадох примери с французи, германци, гърци дори, че не са местни в смисъла, който се влага!
ЕВРОПЕЙСКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ/ доказано/ е възникнала на нашите земи и е напълно нихилистично да се твърди ,че сме дошли от монголските степи? Българи, доказано има 350 години преди създаването на държавата ни тук! И тя е една от трите големи Европейски държави в него период Останалите са джуджета!
Държавата и в трите и периода е Българска! Следователно, водещи са Българите, независимо от наличието на други имена- траки печевнеги шопи, славяни и така нататък!

Лека нощ!
цитирай
4. catforlife - И аз съм съгласна! Не разбирам ...
12.01.2022 01:04
И аз съм съгласна!
Не разбирам тази нова мода -задължиъено контра и всичко да се противопоставя!
цитирай
5. notfun - няма нужда, да викаш) АТИЛА, разклаща, и събаря Рим..
12.01.2022 13:14
а, той, откъде, ИДВА, Българският ,най Велик Цар, и Кан ?
пред ,който и Папата, пада, на колене!!
.....емоциите нямат, много общо,с РазУмните доводи..леоноф..)

ЕВРОПЕЙСКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ/ доказано/ е възникнала на нашите земи и е напълно нихилистично да се твърди ,че сме дошли от монголските степи? Българи, доказано има 350 години преди създаването на държавата ни тук! И тя е една от трите големи Европейски държави в него период Останалите са джуджета!
Държавата и в трите и периода е Българска! Следователно, водещи са Българите, независимо от наличието на други имена- траки печевнеги шопи, славяни и така нататък!
цитирай
6. mt46 - Благодаря! Доста хора повече говорят и спорят, отколкото четат и мислят...
12.01.2022 20:06
milady написа:
не са чели Хегел, ама, не идват, при мен ))

хубава вечер, марине,няма, да се разберем..скоро..
това са..години и години, пропилян..живот.
...жалко..за тез..

цитирай
7. mt46 - Диалектиката се изучава като част от философията...
12.01.2022 20:07
kvg55 написа:
Затова трябва да се въведе изучаването на диалектиката в университетите.
За да се познават общите закони за развитието на природата и обществото.
За да получават студентите научен мироглед. Да знаят че истината е обективна, че абсолютната истина е сбор от относителни истини.
А нашите образователни глупаци обсъждат въвеждането на вероучение.

цитирай
8. mt46 - Здравей, Лео!
12.01.2022 20:55
3. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
11.01 23:58

"Да, пълният въпрос е, Българите славяни ли са или славяните са Българи?
Изводът какъв е ?Щом толкова трудно се открива разлика между тях, ,следователно те са много близки И няма как да са различни" /.../

Въпросът е доста некоректно, спекулативно зададен!...
1. За кои българи става дума? За Кубратовите, за Аспаруховите, за българите през 9-10 век? Защото етносите се променят във времето и пространството, смесват се с други етноси...
2. За кои славяни става дума? За българските, за сръбските, за чешките, за полските, за хърватските, за словенските, за руските, за украинските и т. н.? Те също са се променяли...
3. Разбира се, че има различия между Аспаруховите българи и българските славяни. И те са доказани от стари извори, от археологията, от лингвистиката, от генетиката. Това е известно както на доста Световни Учени, така и на милиони историци, филолози и т. н.
цитирай
9. mt46 - ...
12.01.2022 21:45
3. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
11.01 23:58
/.../
"Относно местни и неместни, струва ми се ,че пръв посветих постинг на темата ,че няма и един местен народ в Европа, в смисъла, който му се влага И дадох примери с французи, германци, гърци дори, че не са местни в смисъла, който се влага!
ЕВРОПЕЙСКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ/ доказано/ е възникнала на нашите земи и е напълно нихилистично да се твърди ,че сме дошли от монголските степи? Българи, доказано има 350 години преди създаването на държавата ни тук!" /.../
Ами щом няма местни народи в Европа, следователно и ние не сме местни. Такава е логиката...
Е, не всички птици, които са прехвърчали из нашите земи, са български...
Европейската цивилизация е наследник на Древен Рим и на Древна Гърция. Ако не вярваш, питай европейците...
До 681 г. сегашните ни земи са били владени от ромеи /римляни, византийци/ населени от ромеи, от траки... През четвърти-седми век са били опустошавани от разни варварски племена... Мисля, че това е доказано...
цитирай
10. mt46 - Благодаря за мнението!...
12.01.2022 21:48
catforlife написа:
И аз съм съгласна!
Не разбирам тази нова мода -задължиъено контра и всичко да се противопоставя!

Може би защото сега почти всеки се смята за достатъчно учен, умен, разбиращ, компетентен...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19171047
Постинги: 3687
Коментари: 45099
Гласове: 148935
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031