Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2013 13:03 - Панагюрище, и Старосел
Автор: lubara Категория: История   
Прочетен: 16480 Коментари: 23 Гласове:
28

Последна промяна: 07.04.2013 13:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                     В неделя минах през Панагюрище. Не бях ходил досега.

image

                          image

                                        Църквата "Свети Георги".

image

image

                           Историческият музей. Тук е и Панагюрското съкровище, реплика.

image

image

                Тутева къща. Тук е била сбирката на въстаниците.

image

image

image

image

                                   Кървавото писмо и знамето.

image

image

       Дървото на живота в Лековата къща, която е на метри от Тутевата.

image

                               Тази къща е на богат панагюрец,

image                   направена за гости. Тук е отсядал и Васил Левски.

image

                                       Третата къща, която посетих.

image

                                       Къщата на Райна Княгиня.

image

                   Погребана е тук, до нея е майка й, която я е надживяла със седем години.

image

                            Каква българка, каква хубост и сила!

image

         Това е знамето-копие, което Райна е ушила за честване на Априлското въстание, някъде в началото на двадесетия век.
          Такава интересна и богата биография има тази жена!

image

                 Дворът на къщата, снимана от чардака.

                 Ще отида пак в Панагюрище. Бях само за два часа, не можах да разгледам Мемориалния комплекс и същинския център.

image

                            А това е село Старосел. Хубава гледка.

image

                          Винарският комплекс. Имаше много посетители.

image

                        Снимка от терасата на ресторанта.

image
      
                            Пауне форкат, както беше пяла една американка.

            И накрая минах край Хисаря и град Шипка, но бързах, и затова не съм правил снимки.
         Пожелавам на всички по-чести пътувания из Родината.





Гласувай:
28



1. kasnaprolet9999 - Много хубав паметник са направили ...
02.04.2013 13:15
Много хубав паметник са направили на Райна Княгиня, впечатлена съм от снимките ти. Поздрави!!
цитирай
2. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999!
02.04.2013 13:18
Невена, паметникът наистина е хубав. Има обаче още един неин, следващия път ще го намеря, надявам се. Минахме през Саранци, зърнах отклонението за Макоцево. Но самото село се е сгушило, и не се вижда.
цитирай
3. anwel - Любо, добре си направил в неделята!
02.04.2013 23:15
Хубави и интересни снимки! Всичко това ми е много познато по понятни причини - само на 40 мин. път е от Пазарджик и имам много посещения в този град и неговите забележителности. Въпреки това, винаги се вълнувам от историята на този град.
Един опит за корекция от моя страна: не "панагюрченин", а "Панагюрец". /..."а панагюрци станали московци"...Ив.Вазов/ Освен това ако попиташ един жител от този град, какъв е?, ще ти отговори - панагюрец съм!
А и си бил толкова близо до нас... Друг път когато прескачаш в близост до нашия край, обаждай се! Може и да се срещнем, кой знае?! :-))
цитирай
4. ishchel - Истинско удоволствие
02.04.2013 23:39
беше да ти гостувам, Любо.
Поздрави за чудесния пост!
цитирай
5. lubara - Поздрави, anwel!
03.04.2013 07:40
Обаче се питам, кой път е най-хубав, може би през Белица и Оборище е най-кратко пътуването. През Пазарджик ми се струва повече. Аз избрах през Панагюрските колонии, но там настилката не е добра.
цитирай
6. syrmaepon - Хубав български град, не си спомням ...
03.04.2013 08:04
Хубав български град,не си спомням да съм ходила,но никога не е късно
цитирай
7. lubara - Поздрави, ishchel!
03.04.2013 08:08
Ани, много кратко беше гостуването ми, ще отида пак. И за по-дълго време.
цитирай
8. lubara - Поздрави, syrmaepon!
03.04.2013 08:44
Ако денят е летен, може да се съчетае с Пазарджик. Или с Хисаря.
цитирай
9. erato7 - Чудесни снимки си направил, Любо!
04.04.2013 14:59
Чудесни снимки си направил, Любо!
цитирай
10. katan - Поздрави, Любо!
04.04.2013 16:01
Ходила съм преди години в Панагюрище в командировка, но вечерта бързах да се върна и не съм видяла нищо от този възрожденски град.
Сега с теб го разгледах:) и ти благодаря!
цитирай
11. mariniki - много неща са се променили...
04.04.2013 16:52
благодаря ти, за прекрасната разходка...
слънчев поздрав за теб..
цитирай
12. lubara - Поздрави, katan!
04.04.2013 17:30
Катя, не ми стигна времето. Пак ще трябва да отида. Този път ще мина през Вакарел и Оборище.
цитирай
13. lubara - Поздрави, erato7 и mariniki!
04.04.2013 17:48
Поздрави, дами!
цитирай
14. pvdaskalov - И от мен привет!
07.04.2013 11:47
Драго ми беше да видя как хубаво си подредил спомените си от това пътуване. Кратко, ясно, прегледно с тези разкошни снимки. Обаче! Друг път като тръгнеш в тази посока, свиркай да се срещнем, за да не пропускаш някои неща. Пък и да се почерпим. Минал си през Стрелча! Една панорамна нямаше да бъде излишна. Минал си и близо до Жаба могила с тракийската гробница под нея. Бил си в Старосел. Нищо не споменаваш за тракийския храм, открит от Георги Китов. Може би избързвам, може би готвиш нов постинг за този археологически обект. А във винарната има и мини-зоологическа градина. Можеше да увековечиш някое и друго от животните там. Ами стените на Хисар (Диоклецианопол)? Минал си над Калофер, дето ми е хвърлен пъпа, както се казва... Една панорамна на града? Вижда се и паметникът на Ботев, а зад него, високо горе и едноименния връх ("Юмрукчал"). Ами златните кубета на манастира в гр. Шипка? Горе паметника. Блазе ти, братко... А аз съм залепил нос в този компютър... Тъжна работа. Пожелавам ти да си жив и здрав и да ни радваш с интересните си фотопътеписи.
цитирай
15. lubara - Поздрави, pvdaskalov!
07.04.2013 13:33
Петре, ти къде живееш, да попитам?
Най-лошото на едно такова пътуване е, че времето не достига. Особено, когато съм с жена ми. По-рано от десет не мога да я накарам да тръгнем.
В Стрелча бях на лагер зимата на 71-ва, когато бях в Спортната рота. Нямам спомен от града.
За Хисаря имам отделен постинг. Много ми харесва там! http://lubara.blog.bg/turizam/2011/05/23/dnes-v-hisaria.752408
А за Шипка и Калофер, ето преди две години. http://lubara.blog.bg/history/2011/04/18/bylgario-rodino-mila.731379
И Калофер и Сопот, миналата година http://lubara.blog.bg/history/2012/06/04/dva-manastira-tri-cyrkvi-i-tri-grada-nai-bylgarskite.963499
В Шипка имам леля и първа братовчедка. Само им се обадих за час. И през прохода, че в Търново.
цитирай
16. pvdaskalov - Къде живея?
07.04.2013 20:10
Бяха години, когато бях гражданин на България. Имах случай в продължение на 10 дни да работя на 10 археологически обекта и да спя в 10 различни селища. Сега, пък и от 1960-а съм в София. Целогодишно отсъствие от столицата съм имал само от 1971 до 1974 (в Либия; имам постинги за там). Това лято смятам трайно да бъда в Калофер. Имам да довърша една къщичка, в която ще може да се живее целогодишно, а и голяма рода имам от Сопот до Калофер. Тъй че, ако успея да се справя със строителната програма, добре си дошъл в Калофер. Имаш да ходиш на два манастира и разни други обекти в района. Калифер войвода се е постарал да заграби огромен Балкан. Всичко е наше! Наш е и поетът и баш войводата Христо Ботев. Но какво ти се хваля! Вие търновци сте все боляри! Уютен град си имате. Сполай ви!
цитирай
17. lubara - Поздрави, pvdaskalov!
08.04.2013 08:28
Аз пък не съм болярин. А софиянец с родители от Казанлъшко. Но от тридесет години живея в Търново.
Успех ти желая в това трудно, но приятно с крайната си цел занимание-къщурка с две липи отпред! Трите града под Балкана са ми любими. В Калофер-Паниците, ще бъда в края на месеца. Когато отиваме до хижа Рай и връх Ботев.
А Търново в момента много не е за посещение. Улиците му са разкопани отвсякъде. Дано това лято всичко да приключи.
цитирай
18. bojo12345 - Любо,следващия път отделиедин дин само за Старосел.
11.04.2013 21:15
Да разгледаш какво има разкрито от Китов, а сега се работи и на Кози грамади усилено.Ще видиш какво са оставили траките.
цитирай
19. lubara - Поздрави, bojo12345 !
12.04.2013 08:32
Божо, преди десетина години отидох на голямата Косматка. Дадохме по 4 лева, за да разгледаме една каменна ниша. Спонсорирахме разкопките, явно.
Сигурно е интересно на Старосел, но откъде толкова време. Панагюрище и Стрелча ще бъде следващия път. Има още какво да се види.
цитирай
20. kasnaprolet9999 - Селото е на 5 км. от Саранци и се вижда ...
13.04.2013 22:55
Селото е на 5 км. от Саранци и се вижда само ако се качиш на саранските баири, където растат много гъби. Поздрави!!
цитирай
21. lubara - Поздрави, Невена!
14.04.2013 08:33
На тези сарански баири веднъж преди много години с моя приятел Хари брахме гъби. Сега той си има две къщи в Саранци и се е преселил там, да му е спокойно.
цитирай
22. zvezdichka - Ех тази Средна гора,
15.04.2013 14:47
хубава е, ама ми се ходи към Стрелча, толкова потайни и чудни чукари има там. Помня как ме изненада Гарванов камък - човек сякаш попада в една каменна приказка :). Ама не ни се очертава път натам в скоро време.
А гледам има промени във винарната в Старосел, развиват се :). Но не сме ходили натам от 2008 г. А за Панагюрище тогава не ни остана време, но разгледах и чрез твоя постинг.
Поздрави!
цитирай
23. lubara - Поздрави, zvezdichka!
15.04.2013 16:47
Ето за Стрелча: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4730550343529.1073741834.1287857058&type=1
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4575130
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031