Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2014 23:58 - Историчка представя българските революционери като терористи и рекетьори
Автор: mt46 Категория: История   
Прочетен: 8302 Коментари: 26 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
image
scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10606494_367721240050203_4042294537290849251_n.jpg
Неудобните истини за Априлското въстание

23.12.2012 | автор:  Цветана Кьосеваimage10

„Лакирането“ на фактите започва през социализма

 

image Историята често е заложник на политиката. Вземайки властта всяка партия се опитва да си намери кумири и започва да префасонира истинската история, или най-малкото, да остави от нея само бляскавата ѝ част, като скрие срамните страници. А всяка история си има и своите срамни страници, за които повечето от нас не искат да си спомнят. Но те съществуват. Има ги, за да знаем, че човешката психика е твърде сложна и необяснима, за да я вкараме в положителни или отрицателни шаблони. Редом до героизма стои и предателството, низостта, безсрамието, подлостта. Като плевели те избуяват в трудните моменти и дори и да искаме, не можем да ги скрием. Хиляди страници са изписани за Априлското въстание. Особено в периода на социализма. Но това са само страниците на героизма. Разбира се, те са ни нужни. За да ни напомнят винаги, че свободата е нещо свято и че не си струва да я жертваме в името на дребните си егоистични интереси. Много е писано и за трагедията и жертвите. Истина е, призната от цяла Европа, че Априлското въстание е удавено в кръв, че жертвите и насилията не могат да бъдат забравени от няколко поколения, че те бяха нужни, за да покажем на света, че не чакаме свободата си даром. Израз на това признание е и провъзгласяването на жертвите на въстанието от Батак за светци. На 2 април 2011 г. с панихида Българската православна църква за последно почете мъчениците като обикновени хора, преди да ги удостои на следващия ден с ореола на светостта в храм-паметника „Свети Александър Невски“. Но, както казва една френска поговорка, „На война, като на война“, или ти ще убиеш, или ще те убият. Такава е логиката на борбата. Нас са ни убивали, но и ние не сме стояли със скръстени ръце, и също сме убивали. И за да скрием този нормален във военни условия факт, историците на новото ни време упорито са пренебрегвали турските извори за въстанието, където също се сочи за жертви от страна на мирни турски селяни? Защо е неглижиран и основният труд за въстанието, появил се още през 1907 г., когато много от участниците в него все още са били живи? Става дума за перфектното изследване на Димитър Страшимиров (1) „История на Априлското въстание“. Най-после, през 2005 г. тази „библия“ на Априлското въстание беше преиздадена, а през 2010 г. излезе фототипното ѝ издание. Но нека най-напред да поразсъждаваме върху простия въпрос:   Как се пише история?   За да докажат своите твърдения, историците са длъжни да сравнят данните от няколко (поне три) независими източници (извори). Това са изискванията на методологията на историческата наука. Така ли е това обаче? Когато става дума за патриотизъм в историята, най-често се пренебрегва всичко, което не отговаря на нашата гледна точка. Така е в първите години след Освобождението, когато подвигът на героите от въстанието е все още жив в сърцата на българите. После идва отрезвяването, намерило израз в посочената книга на Димитър Страшимиров. И отново, през периода на социализма започва „лакирането“ на фактите. „История на Априлското въстание“ на Димитър Страшимиров, „Записките по българските въстания“ на Захари Стоянов, а също и спомените на някои от участниците, останали по прашните лавици на библиотеките, са в основата на информацията, която ще предам за неудобните български истини от това паметно въстание. Съзнавам, че публикацията им ще ми доведе гнева на псевдопатриотите, които не желаят да осъзнаят, че медалът винаги има две страни, че неудобните истини и срамните страници от историята само доказват, че триумфът не може да съществува без трагедията и мародерството, че един подвиг не става по-малък от това да признаеш, че в дадени моменти душата ти се е разколебала и си станал предател. В историята няма само „железни“ хора. Тя е пълна с обикновени, земни човеци, дръзнали да се бунтуват, но не осъзнали, че не са готови да жертват себе си и близките си в името на победата, че се колебаят и се страхуват.   Парите във въстанието
Азбучна истина е, че най-важното нещо във всяка конспирация са парите. Нямаш ли пари – не можеш да постигнеш нищо. Тази стара истина многократно припомняли на Левски не само българите, но и чужденците в Османската империя. По този въпрос в старите книги се разказва един поучителен и многозначителен случай. През 1873 г. четата на авантюриста Михаил Чайковски (Садък паша), поляк на турска служба, конвоирала заловени български съзаклятници от Сливен по пътя за затвора. Когато спрели в един хан, четниците намерили у тях писмо, което ги изобличавало в подготовка на въстание. Чайковски го взел незабелязано и казал на бунтовниците: „Защо въставате? Тъй ли се въстава? Че къде са ви офицерите? Къде са ви пушките и топовете? Къде са ви парите? Станете богаташи и търговци и щом сте учени и силни и като станете господари в земята си, като диктувате в нея, само тогаз да почнете кървавата борба“.
Левски също отлично осъзнавал тази колкото проста, толкова и безпощадна истина и многократно повтарял: „Парите са водител на всичко; тогава знаем и за какво да приказваме“, или пък: „Нека се сберем с пари, че тогава ще видя щем какво ще работим“. Веднага след създаването на Вътрешната революционна организация, Апостолът поставил като основна задача намирането на пари за закупуване на пушки и топове. Естествено тук ставало дума за много, много пари! За разлика обаче от днешните терористи, финансирани от десетки организации, институции и фондации, в ония времена пари за бунтовни дела се събирали мъчно! Как ще накараш бедняка да отдели от залъка си, за да си купи оръжие! И да иска – няма възможност да даде! Тогавашните богаташи пък си гледали бизнеса и много-много не се въодушевявали от въстанически идеи. Така парите се превърнали в съдбоносен въпрос за въстанието и надвиснали като Дамоклев меч над главите на съзаклятниците. Отначало организаторите на въстанието от Българския революционен комитет в Букурещ   Пробвали с агитация и с добро.   Но, като нищо не излязло, взели крайно решение  – да се използва заплаха (рекет) при набирането на пари. Така било съчинено прословутото „заканително-заплашително писмо“ до богаташите в България. Официалният негов автор е „Привременното правителство“, както в онези години се е наричал Българският Централен революционен комитет в България. Участниците в събитията обаче считат, че най-вероятно то и съчинено от Любен Каравелов. Всъщност за историята няма толкова голямо значение кой е написал писмото. По-важно е неговото съдържание. А съдържанието сочи, че писмото не било само покана, или заплаха, за да бъдат набрани парите. Както днес рекетът често е следван от насилие, още тогава било ясно, че заплахата неминуемо ще бъде последвана от по-крути мерки, за да се получи исканото. И понеже всички знаели, че Васил Левски държал много на отчетността, особено пък, когато се отнася до пари, към писмото задължително се прилагали квитанции, подпечатени с печата на „Привременно правителство в България“. Така повелявал и основният закон на съзаклятниците – „Наредата“ [на работниците за освобождението на българският народ], съчинена от Апостола още в 1871 г. В нея изрично било посочено, че касиерът на организацията „ще приима пари..., насрещу които ще дава разписки под номера, ще ги записва в касиерската книга, и ще явява за тях и на комитета...“. Ето и самото писмо (тъй като текстът на писмото е твърде дълъг, ще цитираме част от него):   „Господине...,   Всеки въобще българин иска днес своето добро и желае да се освободи от агарянското робство, следователно и Вие, ако сте само българин и честит човек и ако желаете доброто на отечеството си, трябва да се предадете със всичкото си сърдце и душа на народното дело, и да покажете, че сте достоен син на България и честит човек. Повтаряме, ако сте Вие родолюбец, християнин и мъж, то трябва да испълните долеказаните наши и на сичка България желания; а ако ли не, то честните и родолюбивите българи ще да Ви прокълнат и твърде скоро ще да Ви изпроводат при... Сещате се. Предателите, чорбаджиите, изедниците и турските подлизурки ще да висят на едно дърво с нашите неприятели, – страшно ще бъде народното отмъщение. Който днес не желае да бъде свободен, той не е българин и не е човек!   И така, Вие сте свободни да изберете за себе си път и да вървите по него, т. е или с назе и с народът, или с турските джелати и кървопийци. Побързайте да запишите името си на страниците исторически с златни или с черни думи, и постарайте се да явите по-скоро: черно робство ли искате или златна свобода... Но за да извършим това велико дело, нам са потребни две неща: хора и пари. Хора ние имаме, а пари немаме; но с Божията помощ ще найдем твърде скоро и тях. Нашият главни народни комитете избрал нас да съберем потребните за нашето освобождение пари, и ние ще ги съберем. А от где? – Ние ще ги съберем от там, отгдето са ги събирале и другите народности, т. е от самия народ. И така, ние предлагаме и Вам да пожертвовате веднъж за всекога щото можете и колкото можете. Всекиму из Вас ще бъде даден билет от българското привременно правителство; а това правителство ще да отговаря за дадената му сума пред народа, т. е пред българският народни револуционни комитет, който така също ще да отговаря пред бъдещото Българско свободно правителство. Привременното българско правителство ще да държи подробни сметки отдека колко е вземало, дека ги е употребило, колко българе са погинале, как са погинале и пр... Но Вие може да кажете: „немаме пари“. „Вземете назаем, продайте стока, заложете къщата си и дайте първия си дълг на отечеството, на свободата и на Бога. Който помогне с щото и да е, той ще да има от нас освен гореказания билет, един знак, а тоя знак ще бъде неговото спасение. Когато нашите юнаци застанат под байрак (а това ще да бъде твърде скоро), то тежко томува, който им не покаже билет и знакът си! Който не приеме участие в нашето народно движение, той ще да се счита за предател и неприятел на народа ни, и ще да се разплати за греховете си; а фамилията му ще бъде укорена пред светът; Повтаряме, ако дадете доброволно щото сте длъжни да дадете, то ще бъдете честити, и, заедно с Вашето домочадие, ще бъдете под нашата защита чак до онзи ден... А ако постъпите с нас варварски, т. е. ако предадете писмото ни, или човекът ни, когото Ви пращаме да се разберете; ако изнесете навън нашите желания и ги разкажете на некои наши български изроди, или ако търсите причина, за да не дадете това, щото искат от Вас, с една дума, ако злоупотребите с нашето доверие, то страшно ще да Ви се отмъсти... Решавайте се сега по-скоро да ни кажите „с назе ли сте“ или „против нас“, защото хиляди юнаци очакват отговорът Ви.   1871, март 10.(подписано): (печат) І.отд. от Б.Р.Ц.К. Привременното правителство Привременното правителство І.отд. от Б.Р.Ц.К.в България   Мисля, че това писмо с право е наречено от старите историци   „родоначалник на терора в България“.   И тъй като думата „рекет“ тогава не е била в употреба в българския речник, спокойно можем да кажем, че документът поставя началото и на съвременния нашенски рекет. Макар и по принцип да бил против терора, Левски бил принуден да го упражнява. Историята обаче е оправдала този му грях. Както заявява изследователят на Априлското въстание Димитър Страшимиров, Апостолът одобрил терористичните действия „с пълното съзнание на жрец, който вдига нож, за да принесе една богоугодна жертва“. И така, въпросното писмо било връчвано на богатите българи по села и градове, и дало добри резултати. Със събраните пари, по тайни канали, започнали доставки на оръжие за въстаниците. Но сред ръководителите на въстанието имало и немалко авантюристи. Упражняван от тях, рекетът скоро се изродил в чисто разбойничество. Ярък пример в това отношение е началникът на тайната полиция към БРЦК Димитър Общи. Той създал своя въоръжена чета и започнал да ограбва де, когото свари, без да издава никакви „разписки“. Така се стигнало до фаталния обир на турската поща при Арабаконак, на 22 септември 1872 г., който струвал не само живота на Общи, но и на самия Левски...

Цялата статия -
www.fakel.bg/index.php

*     *     *
Това ли е, хора модерни,
мисленето на новото време? -
Към славните ни герои - презрение...
За българския народ - унижение,
нови окови, модифицирани гени...
Към чуждите ценности -
преклонение, възхищение...
И който възседне ни - да живее!...
Ех, лудовремие, лъжевремие!...

Марин Тачков
11 август 2014 г.

ПП: Всеки народ има славни и срамни исторически моменти. Но аз не знам дали другите нации излагат срамотиите си на показ... Нелепо, смешно, невярно е сравнението на българските революционери със съвременните рекетьори... Жалко е, че за 25 г. "демокрация" у нас се нароиха доста безродници, българомразци, генномодифицирани, евроскопени интелектуалци, служещи на чужди интереси!...





Гласувай:
33


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
12.08.2014 00:30
Виж ти, псевдопатриотите ще реагират гневно, на нея патриотката!
Не и липсва наглост, даже я има в излишък
Заслужава някой анадолски турчин зверски да я изнасили и след това да заведе дело срещу нея, че го е одрала
И да му плати обезщетение 10 000 евро!
Тогава може да почне да мисли с мозъка си. Сега явно използва нещо друго
цитирай
2. freeoldmen - И тези ни учат децата!
12.08.2014 00:40
Какъв е този неистов стремеж всичко българско, което трябва да обединява хората, да бъде омерзено и оплюто?
Това е най- големият грях на "демократите"- в стремежа си да вкарат България в Европа решиха да я обезличат и принизят...
цитирай
3. planinitenabulgaria - Давам Ти още един таг на една такава -
12.08.2014 00:59
Евгения Иванова. Познавам я лично. Ако другите свършват на 700 гр. и повече грам рикиа не могат да изпият, тя от там почва. Тя живя доста години сред ахрените /помаците/ и написа доста неща срещу българите. Все още няма кой да я чете, но я уважиха и въздигнаха в научен ранг. Всичките й пари за тези години идваха по разни програми.
цитирай
4. merlin68 - Да, в историята има такива едни п...
12.08.2014 08:17
Да, в историята има такива едни проблеми. Идват от там, че "наистина" някои не толкова славни моменти, някои спорни и дори неудобни моменти се премълчават. "Наистина" се премълчават, в масовата история, тази която учат децата ни, която ние сме учили като деца. Но как да бъдат поднесени едни такива "истини" на едно дете? Този въпрос историците, педагозите, психолозите не могат да го решат, или поне правилно до сега не успяват, едва ли някой ден въобще ще успеят. За детето света е чернобял, в него има добро и зло, то не може да разбере симбиозата която понякога се получава между тях. Затова общата история е героична и едва ли може да е различна. Същевременно обаче, на ниво висше образование историята се изучава и в тази си "лоша" част, не толкова героична и с много противоречия. Самите исторически личности наистина лакирани в общата история, тук придобиват истинските си лица. Счита се, че на 20 години и при нужните качества, един студент може да разбере историческите събития в цялост, без да е шокиран и да ги оцени по достойнство. Мнозина наистина го правят, други не успяват. Но има един трети вид, който е готов да предаде наученото в такава форма, че да противопостави "лошото" на "доброто" в историята, обикновено това се прави не по лична убеденост, а поради финансов или друг стимул. Защото добрия историк изучил историята в нейната пълнота от "добро" и "лошо", си е направил и верните изводи и преценки, той отлично съзнава, че те не могат да бъдат възприети от масовия човек в пълен обем.
В този смисъл, историци като въпросната госпожа вадят скелети от гардероба, не в името на историческата истина, а за да обслужат нечии интереси (обикновено външни) и за своя лична изгода придобита от това обслужване.
Вкарването на термини като "терорист" и "рекетьор" не са случайни, насочени са към най-необразованите за да покажат еднозначно, че героите всъщност са злодеи. Огромната част от хората за съжаление не порастват особено в схващанията си за добро и зло и именно към тях са насочени усилията на тези "историци". Когато един такъв човек прочете, че иконата Левски е убил невинен младеж, то този човек се шокира, "разбира", че са го лъгали в училище и приема всичко научено като лъжа, приема българското като лъжа. Разбира се има не малко хора които пораствайки са надградили и разбиранията си за добро и зло, тях е трудно да излъжат подобни "историци", но когато тези хора останат малцинство, то и историята е готова да бъде драстично изкривена и "доброто" в основата й да бъде заменено от "лошото", героите да се превърнат в негодници, продажниците в техни жертви.
За съжаление днес никой не само, че не пази историята ни от такива посегателства, напротив тези които я изкривяват имат широката трибуна на "демокрацията". Осигурено им е пълното право да получат своите 30 сребърника, напълно честно заработени под формата на свобода на словото.
цитирай
5. syrmaepon - Всички сепаратисти, които се борят ...
12.08.2014 09:13
Всички сепаратисти, които се борят за нещо, с което Вежливите сили не са съгласни се обозначават с термина "терорист" в това число и ВМРО в определен етап от историята минава през това, особено по отношение присъединяване към България. Така, че за мен и много други народи : "терорист" звучи гордо )))) Такива сепаратисти - терористи по света много и човек е хубаво да осмисли какво означава всъшност фразата "борба с тероризма". Спокойно може да се изтълкува като "борба с тези които не приемат временния ред на Вежливите сили" )))))))))
цитирай
6. bojil - Това не е историчка, а кон. Не впр...
12.08.2014 10:58
Това не е историчка,а кон. Не впрегантен,а кон с капаци. И ездитен разбира се! :)) Мястото на тоя кон е в яхъра- не в историята!
цитирай
7. анонимен - Именно. Американците празнуват ...
12.08.2014 10:58
Именно. Американците празнуват най-лицемерния празник на света "Денят на благодарността", но никога няма да чуеш, че за благадрност, дето са били спасени от гладна смърт, са избили сто милиона от спасителите си и са им взели земята.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Права си, Сирма! Но да погледнем ...
12.08.2014 11:10
Права си, Сирма!
Но да погледнем от друг ъгъл
Терорист ,който слага бамба в самолет и убива невинни хора, нямащи отношение към каузата му
И "терориста" Ботев Да, той също е тръгнал да убива, но не невинни хора, а тези, които са се вторачили в живота му и му пречат да го изживее както може и иска, кърлежи един вид
Да, ако тръгнеш да вадиш вкопчил се в теб кърлеж, няма начин, терорист си за него, ако искаш мнението му
Променяш му стереотипа
Та разбира се, Ботев е душманин за такива!
цитирай
9. gosho568 - Поздрави!
12.08.2014 11:20
Чак през 2012-та година ли я измисли тази глупост таз женица... ужас! Всичко искат да променят в тази История - и добро и лошо!
цитирай
10. mt46 - Навярно тя би предпочела да си бяхме останали под турска власт...
12.08.2014 12:16
gosho568 написа:
Чак през 2012-та година ли я измисли тази глупост таз женица... ужас! Всичко искат да променят в тази История - и добро и лошо!

цитирай
11. mt46 - Интересно - дали италианските историци представят Гарибалди като терорист?...
12.08.2014 12:23
leonleonovpom2 написа:
Права си, Сирма!
Но да погледнем от друг ъгъл
Терорист ,който слага бамба в самолет и убива невинни хора, нямащи отношение към каузата му
И "терориста" Ботев Да, той също е тръгнал да убива, но не невинни хора, а тези, които са се вторачили в живота му и му пречат да го изживее както може и иска, кърлежи един вид
Да, ако тръгнеш да вадиш вкопчил се в теб кърлеж, няма начин, терорист си за него, ако искаш мнението му
Променяш му стереотипа
Та разбира се, Ботев е душманин за такива!

цитирай
12. mt46 - Много са западните лицемерия и двойни стандарти...
12.08.2014 12:27
kushel написа:
Именно. Американците празнуват най-лицемерния празник на света "Денят на благодарността", но никога няма да чуеш, че за благадрност, дето са били спасени от гладна смърт, са избили сто милиона от спасителите си и са им взели земята.

цитирай
13. minevv - da
12.08.2014 12:40
срам и позор за такива ветропоказатели, претендиращи да са историци...
а са просото нагаждачи.. но са изпуснали момента.
Българския народ вече се събуди
цитирай
14. mt46 - Навярно е решила да се прави на интересна, а и да заработи пари...
12.08.2014 12:43
bojil написа:
Това не е историчка,а кон. Не впрегатен,а кон с капаци. И ездитен разбира се! :)) Мястото на тоя кон е в яхъра- не в историята!

Това е слугински вкус /подход/към историята - да се ровиш в дрехите, в бельото на по-висшестоящите по дух и по дела... Ако имаше възможност, навярно би изследвала изпражненията на великите личности...
цитирай
15. mt46 - Да, много добре си го написала...
12.08.2014 12:58
syrmaepon написа:
Всички сепаратисти, които се борят за нещо, с което Вежливите сили не са съгласни се обозначават с термина "терорист" в това число и ВМРО в определен етап от историята минава през това, особено по отношение присъединяване към България. Така, че за мен и много други народи : "терорист" звучи гордо )))) Такива сепаратисти - терористи по света много и човек е хубаво да осмисли какво означава всъшност фразата "борба с тероризма". Спокойно може да се изтълкува като "борба с тези които не приемат временния ред на Вежливите сили" )))))))))

Но явно "Вежливите сили" не виждат своята вина за появата на тероризма...
цитирай
16. mt46 - Да, така е... Но има и интелигентни хора, които разсъждават според опорните точки на въпросната историчка...
12.08.2014 13:02
merlin68 написа:
Да, в историята има такива едни проблеми. Идват от там, че "наистина" някои не толкова славни моменти, някои спорни и дори неудобни моменти се премълчават. "Наистина" се премълчават, в масовата история, тази която учат децата ни, която ние сме учили като деца. Но как да бъдат поднесени едни такива "истини" на едно дете? Този въпрос историците, педагозите, психолозите не могат да го решат, или поне правилно до сега не успяват, едва ли някой ден въобще ще успеят. За детето света е чернобял, в него има добро и зло, то не може да разбере симбиозата която понякога се получава между тях. Затова общата история е героична и едва ли може да е различна. Същевременно обаче, на ниво висше образование историята се изучава и в тази си "лоша" част, не толкова героична и с много противоречия. Самите исторически личности наистина лакирани в общата история, тук придобиват истинските си лица. Счита се, че на 20 години и при нужните качества, един студент може да разбере историческите събития в цялост, без да е шокиран и да ги оцени по достойнство. Мнозина наистина го правят, други не успяват. Но има един трети вид, който е готов да предаде наученото в такава форма, че да противопостави "лошото" на "доброто" в историята, обикновено това се прави не по лична убеденост, а поради финансов или друг стимул. Защото добрия историк изучил историята в нейната пълнота от "добро" и "лошо", си е направил и верните изводи и преценки, той отлично съзнава, че те не могат да бъдат възприети от масовия човек в пълен обем.
В този смисъл, историци като въпросната госпожа вадят скелети от гардероба, не в името на историческата истина, а за да обслужат нечии интереси (обикновено външни) и за своя лична изгода придобита от това обслужване.
Вкарването на термини като "терорист" и "рекетьор" не са случайни, насочени са към най-необразованите за да покажат еднозначно, че героите всъщност са злодеи. Огромната част от хората за съжаление не порастват особено в схващанията си за добро и зло и именно към тях са насочени усилията на тези "историци". Когато един такъв човек прочете, че иконата Левски е убил невинен младеж, то този човек се шокира, "разбира", че са го лъгали в училище и приема всичко научено като лъжа, приема българското като лъжа. Разбира се има не малко хора които пораствайки са надградили и разбиранията си за добро и зло, тях е трудно да излъжат подобни "историци", но когато тези хора останат малцинство, то и историята е готова да бъде драстично изкривена и "доброто" в основата й да бъде заменено от "лошото", героите да се превърнат в негодници, продажниците в техни жертви.
За съжаление днес никой не само, че не пази историята ни от такива посегателства, напротив тези които я изкривяват имат широката трибуна на "демокрацията". Осигурено им е пълното право да получат своите 30 сребърника, напълно честно заработени под формата на свобода на словото.

цитирай
17. mt46 - Може да се сетиш откъде идват тези програми и пари...
12.08.2014 13:13
planinitenabulgaria написа:
Евгения Иванова. Познавам я лично. Ако другите свършват на 700 гр. и повече грам рикиа не могат да изпият, тя от там почва. Тя живя доста години сред ахрените /помаците/ и написа доста неща срещу българите. Все още няма кой да я чете, но я уважиха и въздигнаха в научен ранг. Всичките й пари за тези години идваха по разни програми.

Ето още по темата -
http://novinar.bg/news/d-r-tcvetana-kioseva-vmro-sa-bili-naj-opasnite-teroristi-v-evropa_NDQ2Njs1MA==.html
цитирай
18. donchevav - "Историята често е заложник ...
12.08.2014 13:23
"Историята често е заложник на политиката." За жалост. Поне в BG е така. Поздрави!
цитирай
19. mt46 - Така е...
12.08.2014 13:25
freeoldmen написа:
Какъв е този неистов стремеж всичко българско, което трябва да обединява хората, да бъде омерзено и оплюто?
Това е най- големият грях на "демократите"- в стремежа си да вкарат България в Европа решиха да я обезличат и принизят...

Продажничеството и туркофилството на част от българските чорбаджии продължава и днес, от техните наследници...
И през соца не е имало такова чуждопоклонничество, такъв нихилизъм към българското...
цитирай
20. mt46 - Благодаря ти за мнението!...
12.08.2014 13:36
leonleonovpom2 написа:
Виж ти, псевдопатриотите ще реагират гневно, на нея патриотката!
Не и липсва наглост, даже я има в излишък
Заслужава някой анадолски турчин зверски да я изнасили и след това да заведе дело срещу нея, че го е одрала
И да му плати обезщетение 10 000 евро!
Тогава може да почне да мисли с мозъка си. Сега явно използва нещо друго

Доста крайно е, но не виждам начин един сухарски кабинетен мозък да се опресни...
Разбирам, че еснафските мозъци трудно биха приели да пожертват имота си или част от него за благородна кауза, в името на националната свобода...
цитирай
21. mt46 - Ех, де да беше само тя!...
12.08.2014 13:38
minevv написа:
срам и позор за такива ветропоказатели, претендиращи да са историци...
а са просото нагаждачи.. но са изпуснали момента.
Българския народ вече се събуди

У нас е пълно с НПО, финансирани от чужбина, работещи за чужди интереси...
цитирай
22. mt46 - Да... Благодаря!...
12.08.2014 13:51
donchevav написа:
"Историята често е заложник на политиката." За жалост. Поне в BG е така. Поздрави!

Пропуснал съм да дам биографична справка за историчката...
http://novinar.bg/news/d-r-tcvetana-kioseva-vmro-sa-bili-naj-opasnite-teroristi-v-evropa_NDQ2Njs1MA==.html
"Д-р Цветана Кьосева е зам.-директор на Националния исторически музей и доцент по нова и най-нова история на България. Автор е на над 200 научни статии и на 9 книги, свързани с Третото българско царство и музеологията. Сред нейните най-популярни трудове е „Първите дами на царска България”. Тя продължава да изследва ролята на жените в историята ни и с новата си книга – „Красивите лица на терора”, която се разпространява от изд. „Сиела”. В нея Цветана Кьосева описва съдбата на български революционерки като Мара Бунева, Митка Гръбчева и Менча Кърничева."
цитирай
23. mt46 - Не знам защо
12.08.2014 18:37
авторката е пропуснала да потърси корените на "тероризма" и "рекетьорството" по-назад във времето - в хайдушкото движение...
цитирай
24. syrmaepon - Съгласна съм. По този въпрос може да се говори много за политиката и прочие
13.08.2014 10:36
leonleonovpom2 написа:
Права си, Сирма!
Но да погледнем от друг ъгъл
Терорист ,който слага бамба в самолет и убива невинни хора, нямащи отношение към каузата му
И "терориста" Ботев Да, той също е тръгнал да убива, но не невинни хора, а тези, които са се вторачили в живота му и му пречат да го изживее както може и иска, кърлежи един вид
Да, ако тръгнеш да вадиш вкопчил се в теб кърлеж, няма начин, терорист си за него, ако искаш мнението му
Променяш му стереотипа
Та разбира се, Ботев е душманин за такива!


В крайна сметка на всеки борец му се налага да убива. Нашите комунисти направиха филми по таз дилема. Освен това не може да се сравнява начина на водене на война в 19 век, с този от 21 . Никой не би оправдал масово убийство на напълно невинни хора. Дори един руснак написа в блога си "свикнахме със смъртта" . Да така е . В 21 век се убива от разстояние и в момента - САЩ и Израел и други стига да имат оръжие сипят бомби директно по главите уж не по мирното население. Както и да наричат Ботев и Левски и ВМРО просто няма как да променят историята ))) /то и Спартак е терорист )/ Според мен цялата тази дивотия е резултат от мрежите в които сами се оплетоха Вежливите сили )))) Но и техният електорат ще прогледне ))))
цитирай
25. batogo - Добре си показал как умело могат да се изопачават историческите факти...
20.08.2014 10:47
И изобщо как се пише историята... Но не прави същото недостойно действие, като постоянно обвиняваш Европа за малоумните изцепки на недобросъвестните и корумпирани нашенски образователни и политически "експерти" и "колоси" в науката...
цитирай
26. mt46 - Да, и ние имаме вина...
20.08.2014 12:42
batogo написа:
И изобщо как се пише историята... Но не прави същото недостойно действие, като постоянно обвиняваш Европа за малоумните изцепки на недобросъвестните и корумпирани нашенски образователни и политически "експерти" и "колоси" в науката...

А двойните европейски стандарти не са от вчера... Всъщност бюрократичната организация ЕС е обвинявана нееднократно от немалко лидери на партии в Англия, в Германия, във Франция...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19164074
Постинги: 3687
Коментари: 45099
Гласове: 148922
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031