Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2015 20:29 - Западът и Октомврийската революция в Русия
Автор: mt46 Категория: История   
Прочетен: 7780 Коментари: 22 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.
ГЕРМАНИЯ И ОКТОМВРИЙСКАТА РЕВОЛЮЦИЯ

Николай Флоров

 

imageРолята на Германия в така наречената Октомврийска революция е известна повече на Запад и никога не е била дори и частично разкривана в страните от бившия комунистически блок и в самата Русия. Причината е проста – за да се подчертае грандиозността и епохалността на това събитие, истината е трябвало да се скрие. От пропагандна гледна точка едно разкритие за участието на Германия по пътя на болшевиките към властта би било катастрофално. Затова  слуховете за финансовата подкрепа на Ленин и неговите така наречени «професионални революционери» от Германия по времето на комунизма си остават нищо повече от това – слухове. Истината за германското финансиране на болшевишките усилия за преврат са били старателно избягвани дори и в най-висши кръгове на целия комунистически блок.

Още от началото на Първата Световна война германски официални лица в неутрални страни са били посещавани и почти обсаждани от революционери-антицаристи, пророци, проповедници и авантюристи от много националности, очакващи германска помощ за плановете си. По начало още през ноември 1914 за германските лидери става ясно, че бърза победа във войната е невъзможна – и те започват да обмислят планове как да елиминират Русия като противник чрез политически средства.

 Колкото до поддръжка на руските революционери, двама сътрудници на германците са предлагали своите познания и опит, както и въображение: единият от тях е естонеца Александър Кескюла, подпомагал болшевиките през 1915 и 1916 година,макар и в последствие потънал в забрава . Другият е много по-различен – това е претенциозния руски евреин Александър Хелфанд (1867-1924) известен с псевдонима си Парвус. Роден и израсъл в космополитна Одеса, той следва политика и икономика в университета в Базел, а в 1890 става досадно продуктивен социалистически журналист в Германия. Нападките на Парвус срещу ревизионизма на Бернщайн възхищават водещи руски марксисти по онова време, като Плеханов, Ленин и Мартов. В 1900 Парвус и Ленин установяват връзка и за известно време сътрудничат в известния вестник «Искра».

В 1904, по време на руско-японската война, Парвус  далновидно предвижда, за разлика от много други водещи марксисти, че огромното сътресение от войната ще отвори пътя към революция в Русия и други страни. По това време той среща  Леон Троцки, известния руски евреин и един от идеолозите на болшевизма. Между двамата се развива кратка, но интензивна връзка, от която Троцки остава впечатлен от идеята на Парвус за масови стачки като основа за развиване на революция.

 

През октомври 1905 Хелфанд отива в Русия и двамата с Троцки поемат ръководството на петербургския съвет, който за няколко напрегнати седмици се е мъчел да вземе властта, но прекалената пропаганда на съвета отблъсва буржоазията и войниците. Скоро след това правителството закрива съвета. Хелфанд  (Парвус) е арестуван в 1906 и пратен в Сибир, откъдето избягва, отива в Германия и се заема отново с марксистка журналистика. Заточаването в Сибир е редовна практика на руските власти в ония години, но също така обикновени са и бягствата от заточение, което кара изследователите на болшевизма да търсят преднамерени планове в царската тайна полиция. С други думи много от бягствата са били вероятно организирани за болшевики – сътрудници на тайната царска полиция. Такъв е например случаят със Сталин и по всяка вероятност с Парвус. Междувременно репутацията на Парвус е подбита завинаги от обвинения (най-злобни от страна на Максим Горки) за присвояване на големи суми от социалистическо издателство. Докато истината за тая афера никога не излиза наяве, в 1910 Парвус се установява във Виена, а след това и в Константинопол, където той «става» специалист по  балканските дела и забогатява много чрез бизнес, за който почти нищо не е известно (по някои данни това е търговия със зърно). В югоизточна Европа той научава триковете и възможностите за манипулиране на политика, търговия и финанси, особено в сътрудничество с амбициозните български марксисти. Наивността сред българите да се подценява големия опит  на българските социалисти в тия сфери продължава и до днес, когато нашите сънародници са така сполучливо разигравани от  наследниците на бившата българска компартия и нейния репресивен апарат ДС.  

 

Така в 1915 Парвус не е вече свързващия двата края журналист, а богата и влиятелна персона,  когато той се среща в Константинопол с германския посланик и му заявява, че «интересите на германското правителство са идентични с интересите на руските революционери». Посланикът очевидно се е заслушал внимателно в мненията на Парвус, защото последния само след две седмици предлага план за действие пред висши служители от германското външно министерство в Берлин, тоест  подробен план за подкопаване на руската империя чрез подпомагане на антицарски движения (социалистически както и националистически) със специално ударение на подготовка за масова стачка на индустриалните и железопътните работници, както и на организационния потенциал на Руската Социал-демократическа партия в съюз с ленинските болшевики, които да играят ключова роля. В края на март Парвус получава един милион марки от германското външно министерство. По-късно още по-големи суми се отпускат за «революционна пропаганда в Русия», според думите на германския външен министър.

През май 1915 г.  Парвус пристига в Швейцария, демонстрирайки в типичен еврейски стил раздутото си самочувствие в унисон с разплутото му огромно туловище – особена рядкост, ако не и уникалност, сред левичарите и – по мнението на мнозина, вбесяващ измършавялите социалисти с показната си страст към скъпи пури, закуски с шампанско и цветисти женски компаньонки. Той се среща с Ленин, но той не го оценява, а това е сериозен неуспех, тъй като Парвус сега ще трябва да развие сам операциите си в Русия. Тогава той отива за две години в Копенхаген, тогавашен център на международни интриги и слухове. Германският министър Блокдорф-Рантцау е впечатлен от неговите майсторски търговски сделки, от организирания от него институт за изучаване на последствията от войната (чийто състав са повечето руснаци). Парвус издава свой социалистически вестник и заедно с известния германски агент Георг Скларц финансира вносно-износна фирма за търговия между Германия и Русия през Скандинавия, която между другото е много успешна, докато в януари 1917 нейния директор е изгонен от Дания за нарушение на търговските закони. За тая дейност на Парвус се предполага, че е прикривала неговите политически операции в Русия. Директорът на тая търговска фирма е полския евреин и болшевик Якоб Фюрстенберг, който и преди, и след това е един от най-близките довереници на Ленин. Какво точно е било разбирателството между Ленин и Фюрстенберг през тоя толкова изгоден период, е все още неизвестно.

Февруарската революция от 1917 носи драстични промени в Русия. Още в началото на април германското външно министерство заделя пет милиона марки за определени политически цели в Русия. След тайни преговори, в които Парвус има известна част, Ленин и шепа негови съмишленици са натоварени на вече известния «запечатан» влак от Швейцария през Германия за Русия. «Запечатан» означава, че пътниците му не са могли да разговарят с никого на никакви спирки и са били придружавани от специални германски агенти като охрана. В следващите няколко месеца болшевиките на Ленин разгъват огромна пропагандна дейност сред работниците и войниците, очевидно подкрепени солидно от «неизвестен» финансов източник. През юли временното правителство в Русия публикува документи с разкрития, прихванати от кореспонденцията на Фюрстенберг и сътрудниците му в Петроград, които уличават Ленин и приятелчетата му като германски агенти – и Ленин веднага изчезва в нелегалност.

Октомврийският преврат в 1917 променя радикално положението. Ленин поддържа връзките си с Германия чрез Стокхолм, където е Фюрстенберг и полските болшевики Радек и Воровски. По същото време в Стокхолм са и социалистите Густав Майер (германец) и Карл Мур (швейцарец). В спомените си от 1949 Майер разказва как висш служител от германското държавно съкровище му е възложил «изключително важна и тайна задача» докато е бил във връзка с Радек и Фюрстенберг. Германски документи показват, че Мур по това време също е бил натоварен с подобни задачи.

Два документа, подписани през септември и декември от германския държавен секретар Кюлман, споменават за «постоянна помощ» за болшевиките и за «непрекъснат поток на валута» за тях «по различни канали и с различни адреси».

Всички изследователи  на тоя заплетен период са единодушни, че пълната истина и подробностите за осъществяването на Октомврийския преврат може би никога няма да бъдат напълно разкрити, особено като се вземе предвид болшевишкия навик да разрешават проблемите си и да взимат решения «устно». Да не споменаваме изключителната важност на събития, за които те никога не биха оставили писмени документи.

Това, както знаем, е част от природата им, а победителите кроят историята според образа, който искат да имат в обществото. Съвсем друг е въпросът какво мисли времето за истината.

 

www.svobodata.com/page.php

ПП: Ако имате други версии, може да ги споделите...



Гласувай:
23


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
13.03.2015 20:59
Не е тайна, че Германия финансира руските революционери, но едва ли може да приеме, че това е ключа за избухването и особено за победата на тази революция. Особено ако представената тук схема е основата на такова финансиране - 3-4 души направили революция в империя разполагаща се на 1/6 от сушата е абсурд.
Нагласите са били революционни и далеч не само на работниците и селяните, на практика почти всички прослойки (включително голяма част от аристокрацията) са били крайно недоволни от царизма в Русия. Всъщност не е избухнала една революция, а десетки, просто в края на краищата болшевиките се налагат в хаоса на гражданската война.
цитирай
2. valentor - Супер, Не видяхме, обаче, г-н, др. ...
13.03.2015 21:00
Супер,
Не видяхме , обаче, г-н,др.дворянина Леон Троцки, не видяхме има ли разлика между НИКОЛАЙ и ВЛАДИМИР ленин. Не видяхме генералите от армията , армейското разузнаване и контраразузнаване, също и от флотското за да се случи мистификацията , наименувана ВОСР.; не видяхме др.Б.Рамщайн, не видяхме продразвьорстката от 1916г., не видяхме капитулацията , и пред България, от 03.03.1918г. и „предадените територии” и кога как и под чие командване се случва т.н. гражданска война;също и като как др. с хладния ум горещото сърце и чистите ръце, докато внася социалната справедливост и човешкото щастие, едновременно си пътува в гнилия капитализАм ,по някои свои си банкови дела. Накратко- не видяхме достатъчно мног детайли/подробности, а както се казва : дяволът се крие в подробностите …., нали ?
цитирай
3. mt46 - Въпросът е - защо, с каква цел е било това финансиране?...
13.03.2015 21:44
merlin68 написа:
Не е тайна, че Германия финансира руските революционери, но едва ли може да приеме, че това е ключа за избухването и особено за победата на тази революция. Особено ако представената тук схема е основата на такова финансиране - 3-4 души направили революция в империя разполагаща се на 1/6 от сушата е абсурд.
Нагласите са били революционни и далеч не само на работниците и селяните, на практика почти всички прослойки (включително голяма част от аристокрацията) са били крайно недоволни от царизма в Русия. Всъщност не е избухнала една революция, а десетки, просто в края на краищата болшевиките се налагат в хаоса на гражданската война.

В тогавашна Русия е имало предпоставки за буржоазна революция...
Има доста неясноти, както и конспиративни теории /Според една от тях - чрез революция да бъде дестабилизирана Русия. Според друга - да се проведе експеримент с марксистките идеи/...
цитирай
4. mt46 - По някои от тези въпроси са издадени книги...
13.03.2015 22:10
valentor написа:
Супер,
Не видяхме , обаче, г-н,др.дворянина Леон Троцки, не видяхме има ли разлика между НИКОЛАЙ и ВЛАДИМИР ленин. Не видяхме генералите от армията , армейското разузнаване и контраразузнаване, също и от флотското за да се случи мистификацията , наименувана ВОСР.; не видяхме др.Б.Рамщайн, не видяхме продразвьорстката от 1916г., не видяхме капитулацията , и пред България, от 03.03.1918г. и „предадените територии” и кога как и под чие командване се случва т.н. гражданска война;също и като как др. с хладния ум горещото сърце и чистите ръце, докато внася социалната справедливост и човешкото щастие, едновременно си пътува в гнилия капитализАм ,по някои свои си банкови дела. Накратко- не видяхме достатъчно мног детайли/подробности, а както се казва : дяволът се крие в подробностите …., нали ?

Троцки, както и Ленин имат еврейски корени... За Николай и Владимир Илич има конспиративна теория /че единият подменя другия/...
Онези времена са доста мътни и кървави /има и световна война, и революция/...
цитирай
5. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
13.03.2015 22:18
mt46 написа:
merlin68 написа:
Не е тайна, че Германия финансира руските революционери, но едва ли може да приеме, че това е ключа за избухването и особено за победата на тази революция. Особено ако представената тук схема е основата на такова финансиране - 3-4 души направили революция в империя разполагаща се на 1/6 от сушата е абсурд.
Нагласите са били революционни и далеч не само на работниците и селяните, на практика почти всички прослойки (включително голяма част от аристокрацията) са били крайно недоволни от царизма в Русия. Всъщност не е избухнала една революция, а десетки, просто в края на краищата болшевиките се налагат в хаоса на гражданската война.

В тогавашна Русия е имало предпоставки за буржоазна революция...
Има доста неясноти, както и конспиративни теории /Според една от тях - чрез революция да бъде дестабилизирана Русия. Според друга - да се проведе експеримент с марксистките идеи/...


Отговора на въпроса е съвсем прост - дестабилизация на Русия с цел да излезе от войната, което и става факт.
Дори има едно такова изказване на главнокомандващия немската армия - нека тия революционери да унищожат Русия от вътре, а после аз лично ще им извия вратовете (е не точно но в този дух)
На 03.03.1918г с подписването на Брест-Литовкия мирен договор Русия излиза от войната. Както от части е разбрал и valentor, само не е разбрал, че Русия не капитулира, а най-малко пък пред България. Радостта на такива дебили от "капитулацията" на Русия и нашата победа, за мен е необяснима, защото само няколко месеца по-късно България подписва също такъв договор в Ньой и приключва ПСВ като победена страна, пряко следствие е Втората национална катастрофа. Ввпрочем тая простотия за "капитулацията" на Русия пред България е дело на проф. П. Цветков, според когото именно заради това събитие трябвало да честваме 3 март като национален празник. Това е гуруто на българските исторически дебили.
цитирай
6. mt46 - Благодаря ти за допълнението!...
13.03.2015 22:43
5. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
22:18
Да, новото време роди нови исторически манипулатори...
Но може би има нещо вярно в тезата, че Русия не е била готова за социализма...
цитирай
7. merlin68 - 5. merlin68 - Не е тайна, че Германия ...
13.03.2015 22:49
mt46 написа:
5. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
22:18
Да, новото време роди нови исторически манипулатори...
Но може би има нещо вярно в тезата, че Русия не е била готова за социализма...


Ами до колкото си спомням от училище, според марксизма за избухването на пролетарска революция е нужно индустриално развита държава с маса пролетариат, в този смисъл Русия не бе подходяща. Сега ще видим в Гърция, Испания, Италия, нищо чудно комунизма да ни изненада този път от запад:)) Полюсите се обръщат.
цитирай
8. freeoldmen - Според мен нещата са се случили точно така,
13.03.2015 22:55
събитията около Октомврийската революция в Русия са били в голяма част повлияни от
германското военно разузнаване.
Предполагам, че и самите организатори са били изненадани от грандиозният успех на комбинацията си.
Не е за вярване, но се е получило- шепа двойни- тройни агенти са стъпили
на врата на царизма и на руския народ...
След това нещата стават до голяма степен неуправляеми, особено с
еманципацията/?/ на Сталин...
цитирай
9. slavimirgenchev1953 - Колко си глупав, братко. Толкова объркано мислене, нищо не разбираш.
14.03.2015 07:21
mt46 написа:
5. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
22:18
Да, новото време роди нови исторически манипулатори...
Но може би има нещо вярно в тезата, че Русия не е била готова за социализма...


"Готов за цоциализма." Тато също твърдеше, че цоциализмът е недоносче. И то през 1988 г. Какво излиза? Че трябва да пищиш срещу ЕС, НАТО и САЩ, понеже в тъпата Русия нищо свястно не е ставало и няма да стане. Айде, викай срещу империализъмо, вий като койот в мъгла.
цитирай
10. emi1ts - Интересно!
14.03.2015 08:20
Благодаря за информацията!
Хубав ден!
цитирай
11. mt46 - Тази теза не е само на бай Тошо...
14.03.2015 09:25
slavimirgenchev1953 написа:
mt46 написа:
5. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
22:18
Да, новото време роди нови исторически манипулатори...
Но може би има нещо вярно в тезата, че Русия не е била готова за социализма...


"Готов за цоциализма." Тато също твърдеше, че цоциализмът е недоносче. И то през 1988 г. Какво излиза? Че трябва да пищиш срещу ЕС, НАТО и САЩ, понеже в тъпата Русия нищо свястно не е ставало и няма да стане. Айде, викай срещу империализъмо, вий като койот в мъгла.

А ти трябва да признаеш, че "заразата" идва от Запад... :)
цитирай
12. mt46 - Учеха ни, че Ленин е доразвил идеите на Маркс...
14.03.2015 10:28
merlin68 написа:
mt46 написа:
5. merlin68 - Не е тайна, че Германия финансира ...
22:18
Да, новото време роди нови исторически манипулатори...
Но може би има нещо вярно в тезата, че Русия не е била готова за социализма...


Ами до колкото си спомням от училище, според марксизма за избухването на пролетарска революция е нужно индустриално развита държава с маса пролетариат, в този смисъл Русия не бе подходяща. Сега ще видим в Гърция, Испания, Италия, нищо чудно комунизма да ни изненада този път от запад:)) Полюсите се обръщат.

Според Маркс социализмът е трябвало да настъпи не в една, а в повече развити капиталистически държави. И има логика в това. Защото ако държавата е само една, тя лесно може да бъде атакувана, дестабилизирана отвън...
Ленин е въвел идеята за "диктатура на пролетариата". На практика обаче се получава диктатура на партията, еднолична власт...
цитирай
13. mt46 - А после Сталин им го връща /на германците/...
14.03.2015 10:30
freeoldmen написа:
събитията около Октомврийската революция в Русия са били в голяма част повлияни от
германското военно разузнаване.
Предполагам, че и самите организатори са били изненадани от грандиозният успех на комбинацията си.
Не е за вярване, но се е получило- шепа двойни- тройни агенти са стъпили
на врата на царизма и на руския народ...
След това нещата стават до голяма степен неуправляеми, особено с
еманципацията/?/ на Сталин...

цитирай
14. mt46 - Историята е доста сложна и интересна... Благодаря! Приятен ден!...
14.03.2015 10:31
emi1ts написа:
Благодаря за информацията!
Хубав ден!

цитирай
15. aboychev - ИДИОТ ЗА
14.03.2015 12:29
РУСКА ВЯРА БИЙ СЪ
МРЕ ЗА РУСКА ТЪПОТА
цитирай
16. danailvdimitrov - това според мен е голяма част от историята ( и тя е безспорна)
14.03.2015 12:32
По невидимата е участието на Ротшилд, Уорбъргър и Яков Шиф , като основни финансисти на мероприятията под покровителството на САЩ. (Варбург като вътр.министър на Германия само е съдействал на процеса ръководен от неговия родственик в САЩ- Уорбърг)
цитирай
17. get - - Нищо ново под слънцето ! - както са го казали още древните!
14.03.2015 13:22
- Ще се спра на две неща от историята?
I. Кога е за пръв път имаме създаване на КАПИТАЛ и съответни институции, предобраз на банките?
- Историците са категорични -това става още в ДВАНАДЕСЕТИ ВЕК преди наша ера!
II.
- Защо бе убит американският президент Дж. Ф. Кенеди?
Поради две неща:
Първото че да даде разгласа за неща, които някои заинтересовани кръгове държат да останат в тайна! Ето речта:
- Лейди енд джентълменс.
Самата дума секретност противоречи на свободното и открито общество.
Нашата човешка същност, генетично и исторически е противник на тайните общества, с техните тайни клетви и събрания. Поради това всеки един от нас по целият свят е изправен пред една монолитна и безскрупулна конспирация, която си служи с прикрити методи за да разшири сферата на интересите си. Инфилтрация вместо инвазия, подривна дейност наместо избори, заплаха наместо свободен избор. Това е системата която мобилизира огромни човешки и материални ресурси, при изграждането на плътна мрежа, на високо ефикасна машина състояща се от военни, дипломатически, разузнавателни, икономически и научни плюс политически операции.
Действията им са тайни, а не публични. Техните грешки се погребват, а не са на първа страница. Разходите не се обсъждат, тайните не се откриват.
Ето защо атинският законодател Солон обявява за престъпление всяко избягване на публична дискусия.
Поради това търся вашата помощ в огромната задача да информирате и предупреждавате американския народ, че с ваша помощ, човек би бил такъв какъвто се е родил СВОБОДЕН и НЕЗАВИСИМ!

- На 4 юни 1963 год. президента Джон Ф. Кенеди подписа указ 11 110, с което на практика възстановяваше съгласно Конституцият, законното право Правителството на САЩ самостоятелно и еднолично да емитира парични емисии в държавно обръщение!
- С това той отмени поправката на "либерала" Фр. Д. Рузвелт с която бяха иззети всички предмети от благородни метали и се забраняваше под страх от затвор сделките с тях!

- Да обяснявам ли още ... ?
- Поздрави!
цитирай
18. mt46 - Чел съм статии по този въпрос...
14.03.2015 13:28
danailvdimitrov написа:
По невидимата е участието на Ротшилд, Уорбъргър и Яков Шиф , като основни финансисти на мероприятията под покровителството на САЩ. (Варбург като вътр.министър на Германия само е съдействал на процеса ръководен от неговия родственик в САЩ- Уорбърг)

Има логика в това... Банкери финансират и двете световни войни...
цитирай
19. podvodni - Ами, участието на Германия в Окт...
14.03.2015 13:39
Ами, участието на Германия в Октомврийската революция е незначително, като приносът и се свежда само в пропускане през собствената си територия на "Пломбираният вагон" и като пощенска кутия през които са минали 3 милион германски марки предназначени за Ленин.
Нищо повече!
Самият Ленин не е бил съществен фактор сред руската революциона емиграция. Революцията от януари 1905 г. заварва ( и изненадва) Ленин в Швейцария. Пристигането на Ленин в Русия се осъществява чак през месец ноември.
Февруарската революция от 1917 г. отново заварва Ленин в Швейцария, и отново Ленин пристига в Русия със закъснение, но този път от 3 месеца.

Ако приемем, че Октомврийската революция е организирана от Германия, то би следвало да се приеме, че руската емиграция в Европа (Швейцария ) е била държана на "къса верижка" от немците, то остава учудващо че Външното министерство на Германия ТЪРСИ ДА ОСЪЩЕСТВИ КОНТАКТ ЧРЕЗ ПОСРЕДНИЦИ (Парвус и Фриц Платен) с руската емиграция в Швейцария.
Интересното в случая е, че през месец март 1917 г. Ленин ясно заявява, че не очкава да доживее в Русия да се осъществи социалистическа революция и това ще бъде "чест" на идните поколения.
Друг интересен моменте, че когато започват преговорите за прехвърляне на руски емигранти от Швейцария в Русия (прец Швеция, а не през фронта както е всеразпространената заблуда), първоначално Ленин отказва и търси всякакъв начин прехвърлянето да става през ......... Великобриания. Отново чрез Парвус и Платен!
Във всичките революции в Русия, вкл и ВОСР основна роля е играл Лев Троцки.

Друго което внася смут сред редица последователи на идеята, че Германия осъществява ВОСР, е факта, че когато Германия обявява война на Русия моментално преминава в ........ отбрана !?!?!?!?!?!

А първият Интернационал е сътворен в Лондон !!!!
цитирай
20. mt46 - Благодаря, Гет!...
14.03.2015 13:49
17. get - - Нищо ново под слънцето ! - както са го казали още древните!
13:22
- Ще се спра на две неща от историята?
I. Кога е за пръв път имаме създаване на КАПИТАЛ и съответни институции, предобраз на банките?
- Историците са категорични -това става още в ДВАНАДЕСЕТИ ВЕК преди наша ера!
II.
- Защо бе убит американският президент Дж. Ф. Кенеди?...
Да, няма нищо коренно ново... И в древността е имало конспирации, както и стремежи за създаване на по-добро, по-справедливо общество...
http://travel.spisanie.to/%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/236-%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BD-%D0%BC%D0%B5%D1%87%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%B9%D1%82%D0%BE-%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%B5-%D0%B4%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D1%82
"... Дали като поука или просто като заключение, но би могло да се каже, че Ехнатон е осъществил един опит, който се е провалил с гръм и трясък и е причинил страдание на стотици хиляди хора, но и в същото време е бил първи опит да бъдат изнесени тайните истини пред народа, за да бъде всеки един египтянин свободен.
Ехнатон е искал да освободи душите им, защото е знаел, че най-ценното, което един човек има, но и най-крехкото, което може лесно да изгуби е вътрешната си свобода. А без нея човека не може да има пълноценен живот. Със свободни хора Египет е щял да бъде по-силен, по-богат, по-истински, по-добър. Без надменни и властолюбиви жреци, тъмни храмове, неразбираеми ритуали, стряскащи статуи, държани в подчинение и мрак египетски души – това е била мечтата му. Една мечта, която не е била осъществена по най-правилния и разумен начин, но въпреки това, подобно на скъпоценен камък, е част от духовната съкровищница на Египет."
цитирай
21. mt46 - Ленин е имал и противници сред революционерите в Русия...
14.03.2015 18:54
19. podvodni - Ами, участието на Германия в Окт...
13:39
През 1916 г. Ленин може да не е очаквал революция и завръщане в Русия, но събитията в Русия са променили позицията му...

"На 6 март 1917 г., страхотно възбуден от известията от Русия, Ленин пише на Инес Арманд:

„Според мен, всеки би трябвало днес да е обхванат от само една мисъл – въстание. Какво чакат още хората! Разбира се, че нервите ми са опънати…Оставаше и да не са при тези събития! Да чакам тук, да стоя…Сигурен съм, че ще ме арестуват или просто ще ме задържат, ако тръгна на свой риск…В подобни моменти, както сега, човек трябва да умее да бъде находчив и авантюрист…А защо не?…
Вие ще кажете, че вероятно немците няма да дадат вагона. Дайте да се хванем на бас, че ще го дадат..“.
цитирай
22. mt46 - Парите дават власт. Властта носи пари...
14.03.2015 19:06
анонимен написа:
21 съм аз : http://valentor.blog.bg/ .Компота ли кАмпютУро ли, блогБГ ли нещо се смарангяса и мЪ изброи кЪт анонимен. та отговор № 21 е мой

Без пари са невъзможни революции, войни... А с пари, с финансиране се занимават предимно банкерите...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19161603
Постинги: 3687
Коментари: 45093
Гласове: 148918
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031