Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2020 22:55 - Моите приноси във Wikipedia
Автор: barin Категория: История   
Прочетен: 5652 Коментари: 22 Гласове:
43

Последна промяна: 07.10.2020 06:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                         
                               Дойде време да напиша нещо за моите приноси във Wikipediа. По начало Wikipedia е едно престижно място, което ползваме всички. За да се ползва трябва някой да поставя нещо. Лесно е да се ползва наготово, но е добре човек да остави и напише нещо за другите. От морална гледна точка преди години сметнах, че е редно и аз да допринеса за обогатяването на Wikipedia.За мен Wikipedia е място, от което често ползвам информация, нещо като интернетска енциклопедия. Все пак нямам вяра сляпо на Wikipedia за всичко. През есента на 2015 г. при една среща с приятел от детстото в кв."Чайка" във Варна, където съм отраснал стана въпрос за трети човек, когото познавам отлично. Той бил получил разрешение да публикува във Wikipedia. Аз не го възприемах като много умен и интелигентен и малко се учудих как са му позволили. Реших, че трябва и аз да опитам да получа разрешение и да напиша нещо. Не е коректно да пиша името на човека без негово съгласие и ще го спестя. Отначало попъних формуляра и зачаках да получа отговор. Според мен се справих добре с въпросите и след няколко дена получих съобщение, че съм допуснат да пиша и редактирам във Wikipedia на български език. Всичко описано се случи към началото на октомври 2015 г. Първата ми нова публикация беше за жирокомпаса. Оказа се, че нямаше нищо писано за жирокомпаса- основен курсоуказател за корабите. Някъде по това време публикувах в блога темата:
Блогът на barin :: компасите
               До края на годината направих още публикации във Wikipedia. Точно първите три от изброените по-долу се оказаха според моите виждания най-сполучливите. За шумерския град Лагаш намерих много информация и подбрани източници. Във Wikipedia администраторите са стриктни и не допускат спорни неща и извлечение от съмнителни и не дотам достоверни източници. Владетелите на Волжка България бяха взеи от една моя книга, като ги вкарвах един по един.За четвъртата публикация мога да кажа, че не я приеха. Изтъкнаха причина, че не била подходща за тук, а за православен църковен сайт. Може би администраторие в този случай да са имали право.  Като влизах в интернет никога не съм си поставял за цел специално да търся нещо във Wikipedia и като няма писано обезателно да напиша. Не е било моя самоцел изявата, защото съзнавах, че каквото напиша ще остане или може да се редактира от друг потребител, който има право. Автомобилите Lexus  основателно бяха преместени към Toyota, защото се обединяват.  По- нататък посетих Музея на стъклото и при разговор с персонала обещах да го впиша към информацията за Белослав. Така и стана, защото беше пропуснат. Тъй като служа в МОЦ( Морски оперативен център) реших да проверя при един разговор с колеги какво има писано за Военноморските сили( ВМС).  Нямаше много структурни промени, които се случиха през последните години и реших да напиша информацията. Внимателно подбрах какво да пиша, за да няма изтичане на класифицирана информация и после да си имам работа със служба ДАНС. По време на едно дежурство възникна въпроса как се изписва едно алжирско пристанище( мисля, че беше Тенеси). Потърси колежката информация в интернет и във Wikipedia нямаше нищо. Обещах утре след дежурсвото да напиша и го изпълних.С изненада усанових, че в инфрмацията за град Харманли няма писано за Изворът на белониогата. За него като няма какво изобщо трябва да има за Харманли? Помня, че през 2004 г. ходих и го видях в южната част на Харманли. През 2013 г. посадих дърво каталпа. То е най-извесното от 5-те към момента на писането дървета, които съм посадил. Взех информацията от един разсадник, откъдето си купувам дърветата. Получи се добра публикаци, която беше преместена в категория"Паркови дървета".
Блогът на barin :: Дърво Каталпа
            Ще отбележа, че след мое публикуване на много места има редакции и допълнения от други ползватели.  Към същата група беше преместена и моята по-късна публикация във Wikipedia за Кавказката ела. На някои места правих само малки корекции, а на други по-големи. Във Wikipedia бях със същия псевдоним barin, както и навсякъде в интернет. Проблеми се появиха при поставянето на информацията за българския писател Иван Бързаков. Аз съм присъсвал на предсавянето на две от книгите му. Едфна негова роднина, която знае, че пиша във Wikipedia ме помоли да направя публикация за него. Даде ми материал за Иван Бързаков. Администраторите по незнайни за мен причини ми върнаха публикуваното, защото имало конфликт на инереси. Наложи се няколко пъти да им пиша., че информацията е от негова роднина и не засяга никой и накрая ми я приеха.  Присъсвах на представнето на една книга на Ангел Игов преди няколко години. През 2019 г. по време на едно от организираните на няколко меса във Варна литературни четения Ангел Игов също го имаше. Оттам потърсих информаци и вписах във Wikipedia последната му за времето книга.  За оашият изявен плувец Венцислав Айдарски не бяха писани петте му победи на най-стария плувен маратон Галата-Варна. Реших, че това не е маловажно и ги допълних къмсправкаа за него. Конфликт и спор възникна при вписването нан някои моменти на баща  и вицеадмирал Илия Попов. По негова воля публикувах неговата разработка в две части:Блогът на barin :: Оръжейните афери на Пол Пишон от гледна точка на съвременните методи на воюване- заключение и изводи;  
Блогът на barin :: Оръжейните афери на Пол Пишон- подобрен вариант
               Оказа се, че някакъв друг потребител сметна, че златния му медал от Военната академия в Ленинград( сега Санкт Петербург) е без значение и двете му победи по корабоводене на годишните състезания във ВВМУ по време на неговото обучение нямат стойност. Върхът на наглостта беше, че съшият този човек оспори датата на смъртга, която аз организирах. Въпреки това продължих да пиша и добавих  още няколко неща. За мен беше важно за Шестия вселенски събор, защото писах, че тогава за първи път се споменава името България. Аз като защитник и радетел на всичко родно българско не понесох, че точно тази информация липсва във Wikipedia. Администраторите отново имаха претенции, но след известно време одобриха писаното.  При поставяне на информацията за Folkearth претендираха, че информацията е взета от Metal_archives.com. Ами откъде да бъде взета- от разсадника ли? При съмнения администраторите връщат темата в "инкубатор" или "пясъчник" за преразглеждане и ако някой се сети да я изкара при добро желание. Случвало ми се е, но се оправих. Накрая през пролетта на 2020 г. изгледах покрай сина си детския сериен български филм"Румбата, аз и Роналдо" Намерих информация, която поставих, но имаше спор и не я одобриха. Аз се обидих на администраторите и на 6 юни тази година реших  да се откажа доброволно от писането във Wikipedia. Написах го на моята беседа и благодарих на единствения администратор, който ме подкрепяше и ми помагаше в затрудненията iliev(Лъчезар). Всичко беше в името на нещо, което исках да постигна, защото трябваше от нещо да се откажа със следните думи:.  
               " Днес 6 юни 2020 г. официално се отказвам от писане във Wikipedia на каквато и да е информация. За времето от есента на 2014 г. досега съм написал достатъчно. Искам да изкажа благодарност и ще го направя и на неговата беседа на Лъчезар( iliev). Той беше единствения, който ме подкрепяше и помагаше досега още от началото. След вчерашният ми пореден доклад на по-високо ниво вземам това решение. Все пак трябва от нещо, не особено полезно( за мен) да се лишиш в името на общото дело и поставените цели."             
                  Имаше "ответен огън" от администраторите, но запазих обещаното мълчание и повече не се появих с нещо ново във Wikipedia. След около месец  това, което напиусах за филма"Румбата, аз и Роналдо" се появи във Wikipedia, по-късно беше подобрено и информацията допълнена. За около 5 години мисля, че съм допринесал с нещо за интернеската енциклопедя, която вярвам, че всички ползват за справка. 
         
             ПРИНОСИ ЗА
WIKIPEDIA                     

                image image


 

1. Жирокомпас.

2. Лагаш(шумерски град) .

3. Владетели на Волжка България- таблица.

4. Св. Нина( премахната, защото  е подходяща за църковно православен сайт, а не за Wikipedia.

5. Автомобили Lexus( по-късно е направена препратка от Toyota за Lexus).

6. Музей на стъклото в Белослав( малка редакция за Белослав в раздела“Забележителности- музеи:).

7. Структура на ВМС( промените след 2006 г., добавен е МОЦ).

8. Пристанища на Алжир.

9. Нуреддин( Нур-ад Дин Махмуд).

10. Изворът на Белоногата( пояснения).

11. Каталпа( дърво).

12. Св. Тривелий Теоктист( незначителни корекции относно писаното за него и датата на честване- 3 септември).

13. Българо-сръбските войни( две от тях ги нямаше).

14. Мида Спондилус.

15. ЕЛО( шахматния коефициент, а не прогресив-групата).

16. Академик Георги Марков( частта“Частна библиография“).

17. Прабългарски календар.

18. Иван Бързаков( писател).

19. Категория „Паркови дървета“.

20. Кавказка ела( Нормандиана).

21. Кукенхоф( за фестивала на лалетата).

22. Ангел Игов( писател)- добавих последната му книга.

23. Хортензия( цвете).

24. Венцислав Айдарски( добавих победите му на плувния маратон“Галата- Варна“).

25. За баща си вписах образованието и датата на смъртта.

26. Пророк Даниил.

27. Шести Вселенски събор( малки пояснения и допълнения).

28. Омайниче( цвете).

29. Folkearth( международна фолк-викинг- метал група).

30. Филм“ Румбата, аз и Роналдо“.             
                Написание 30 неща са достатъчни. Те са от различни области и различни като обем на дейност и информация. Мисля, че съм бил полезен на хората с това. През тази година се концентрирах върху изнасянето на доклади и вече сполучих. Изнесох един доклад пред Старозагорската научна конференция и един пред филиала на Русенския университет" Ангел Кънчев". И двете конференции са международни и научни. Преди това един доклад беше готов за "Андари" в София, но късно го бях изпратил. Организторите съжалиха, че не мога да ме включат.  Прицелил съм се към четвърти доклад за годината, който ще е голям успех във Варна, но тук е по-трудно да бъда допуснат. Все пак има надежда да се появя за първи път пред публика( предишните бяха по видеовръзка във връзка с пандемия, а този от 2017 г. беше изчетен от друг човек в Шабла, защото двама мои роднини бяха в болница). 




Гласувай:
43



1. elizabethborislavova - Поздравления
07.10.2020 09:56
Браво, наистина за да се ползва от всички някой трябва да положи усилия. Продължавайте все така!
цитирай
2. rosiela - Барин, към нова сполука
07.10.2020 13:15
и да не ти пука. Пиши, приятелю, ти си толкова прецизен и начетен. Хайде холан, огън имало. То не може у българско иначе, ама ти продължавай и не спирай.
цитирай
3. barin - Благодаря за насърчаването, Ел...
07.10.2020 13:19
Благодаря за насърчаването, Елизабет. Решението мода спра не е окончателно. Има случаи, при които се отказвам и после продължавам.
Поздрави!
цитирай
4. barin - Може би ще възобновя по-нататък ...
07.10.2020 13:24
Може би ще възобновя по-нататък писането, Роси. Ще стане, както с докладите- бях решил във Варна да не опитвам, но изпратих един. Бъдещето ще покаже.
Поздрави!
цитирай
5. bojo12345 - Можеш да се гордееш, барин!
07.10.2020 15:10
Добър принос /ех, ако всеки българин така допринася.../
цитирай
6. barin - Аз съм доволен, Божо от това, което ...
07.10.2020 17:20
Аз съм доволен, Божо от това, което съм писал. Намирам го за малко, но наблягах другаде. Все пак имам някакъв принос за обогатяване на Wikipedia.
Поздрави!
цитирай
7. tera - Браво!
07.10.2020 23:24
Хубаво е, че си допринесъл, наистина се ползва от много хора. Жалкото е, че си останал разочарован от отношението.
Поздрави!
цитирай
8. barin - Здравей, Тера. Има малко разоча...
08.10.2020 06:18
Здравей, Тера. Има малко разочарование от администраторите, но както съм писал в някои случаи са били прави. Написал съм това, което зная и съм сигурен, че е вярно.
Поздрави!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Поздравления, Ванка!
08.10.2020 15:37
Твоят огромен изследователски труд и прецизното му поднасяне пред читателите напълно заслужават признанието, което си получил. Лично аз от теб съм научил доста неща в различни посоки, за което съм ти благодарен. Ти наистина си един много полезен за аудиторията на блога автор!
Чест и почитания, приятелю!
цитирай
10. barin - Благодаря, Оги. Подобни пожелания ...
08.10.2020 15:41
Благодаря, Оги. Подобни пожелания и за теб. Най-важното е да сме здрави и да имаме ентусиазъм за писане на истината. Аз обикновено гледам да поднасям информацията разбираемо и искам повече хора да я четат. Ако нещо не е наред-затова има възможност за коментари.
Поздрави!
цитирай
11. mt46 - Поздрав!
08.10.2020 19:02
Браво на теб! А нещо за мен може ли да напишеш и предложиш?...
цитирай
12. barin - Не знам дали ще приемат информац...
08.10.2020 19:25
Не знам дали ще приемат информацията, Марине. За академик Георги Марков имаше проблем, че една от книгите оспориха. При Иван Бързаков отговориха, че имало конфликт на интереси. Ако възобновя писането може и да опита.
Поздрави!
цитирай
13. pisatelkata - Поздравления!
10.10.2020 12:23
Браво! Обожавам всички хора, които се стремят да оставят някаква следа, която остава и след векове! Още веднъж поздравления за твоя изследователски труд!
цитирай
14. barin - Здравей, Ели. Това ми е целта още от ...
10.10.2020 14:25
Здравей, Ели. Това ми е целта още от 2000-та година. Наследниците така или иначе ще ме забравят, нека да е по- късно. С Wikipedia беше добре, сега опитвам и на други места.
Поздрави!
цитирай
15. zarenkow - Благородно и не по малко отговорно
11.10.2020 00:53
Една информация споделена между двама, вместо да става наполовина, се удвоява. Лавинообразен процес. Е, ако е дезинформация се случва същото. Дезинформацията има своя синоним- лъжата. В Ценностните системи са набор от правила , които са ценни, като система, а не като ценности. Ценна система , защото създава обществата, а те мисленето. Система , която е като координатна система , определяща ценностите според нея. Такива са например Божиите заповеди. В тях няма градация, като да речем убийството да е по забранено от лъжата, защото именно са система, не могат едно без друго, както сложен двигател, без елементарен лагер. Та именно затова смятам, че писането на такива справочници е изключително отговорно. Казвам всичко това, защото има много неверни неща написани в Уикито. Не че е възможно да ги няма, но е желателно да са по малко. Особено неприятни са подвеждащите информации от "светила", на които обичайно читателите са по безкритични, а такива "светила" не са малко.
цитирай
16. barin - Здравей, zarenkow. Срещал съм м...
11.10.2020 05:57
Здравей, zarenkow. Срещал съм много неверни неща във Wikipedia.Стртанно ми се стори, че ясни неща , които написах бяха оспорени, а други, като владетелите на Волжка България или шумерския град Лагаш ги приеха безприкословно. Мисля, че съм направил добро дело, като съм написал някои неща. Харесаха много някои неща, като жирокомпаса, мидата спондилус и дървото каталога.
Поздрави!
цитирай
17. iliyanv - Винаги съм се чудил кой идиот
13.10.2020 07:56
е писал тъпните за "волжка България" и особено за "владетелите и".
цитирай
18. barin - Илиян е, има много неясни неща, във ...
13.10.2020 13:35
Илиян е, има много неясни неща, във Wikipedia, но това ми приеха. Никой не го оспори. И за мен някои са странни, но например за битката при Кана не приеха предложеното от една моя позната.
Поздрави!
цитирай
19. karpis - От твоят ентусиазъм "енциклопедистите" печелят!
16.10.2020 20:41
Всяко влизане в сайт,платформа и пр.носи пари на администриращите я!Та за "енциклопедистите" не е важно дали информацията в съответната статия е вярна и точна,а колко балъци ще им направят трафика на продукта!Та за съжаление от ентусиазъма на теб и мнозина тия печалбарстват!А понякога"енциклопедичните им умотворения"по -скоро затъпяват,отколкото да помагат на потребителя!
цитирай
20. barin - Здравей, Кристина. Може някои да ...
16.10.2020 21:05
Здравей, Кристина. Може някои да трупат активи на мой гръб, но няма как иначе. Аз си написах, каквото исках във Wikipedia, а днес приключих с още едно нещо-за втори път имам 100 печата от 100-те НТО. Скоро ще получа втората значка. Така е, гледам винаги напред, въпреки трудностите.
Поздрави!
цитирай
21. shtaparov - Браво- поздравления! И аз писах в ...
27.10.2020 08:41
Браво- поздравления! И аз писах в руската уикипедия,че Кирил и Методий са говорели езика на Българите от Солунско,но тази истина май не оцеля дълго там ...
цитирай
22. barin - Здравей, Щапаров. Мисля, че дос...
22.11.2020 06:50
Здравей, Щапаров. Мисля, че достатъчно съм допринесъл за , Wikipedia. За да четат хората някой трябва да предоставя материал.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: barin
Категория: История
Прочетен: 3645291
Постинги: 423
Коментари: 5974
Гласове: 67334
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031