Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01 21:12 - Патриотични стихове от Марин Тачков
Автор: mt46 Категория: История   
Прочетен: 1650 Коментари: 14 Гласове:
12

Последна промяна: 15.01 21:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 .
.
.
Българска земя

Хубаво ухае

родната земя.

Родната земя е

с дъх на топлина…

 

Свежи са полята,

родните гори…

С роден аромат е

въздухът дори…

 

Българските песни —

български цветя.

Слънчеви, безбрежни —

с дъх от вечността.

 

Те далеч отнасят

нашите души…

Те света огласят

с обич и мечти…

 

                Мила земя си! —

                С деца сладкогласни,

                с богата и топла душа…

 

                Чудна земя си! —

                Със песни прекрасни…

                Душата ти — песен е тя…



Българско хоро

Край морето се събрали

девет български моми.

И хоро са заиграли

край вълшебните вълни.

 

От Балкана ги видели

девет български момци.

Песен българска запели,

при момите са дошли.

 

Българско хоро извили

чудните моми, момци.

Да играят — са решили, —

докато Луна заспи.

 

Гледа ги Луна красива

със учудени очи.

И Луната не заспива —

с нова светлина блести…

 

Българско хоро играят

и до днес моми, момци…

Гледат ги с възхита тайна

и сияйните звезди…



Кой ли

Имам пет сестри поробени —

със стрели, в души прободени…

И едничка бедна майчица —

майчица, до гроб страдалница…

                Кой ще облекчи съдбата й?

                Кой ли ще спаси децата й?…

 

Имам и земя продадена.

И страна, без жал ограбена…

И баща с уста немеещи,

болен, със очи тъмнеещи…

                Кой ще утеши бащите ни?

                Кой ще озари очите им?

 

Имах си звезда — Вечерница…

Но излезе тя неверница…

Имам шепа черни спомени

и мечти — сълзи отронени…

                Кой ще утеши душата ми?…

                Кой ли ще спаси земята ни?…


https://chitanka.info/book/11663-rosa-sylza
 

Защо не си трая

 

– Какво те бърка, че не траеш? –
напада ме човекът лаещ...

– Това, че с лекота множите
фалшивините и лъжите!
И че лудувате, пиянствате,
безумно противославянствате!
В историята се навирате
и грозно я политизирате!
И служите на сили чужди –
без оглед на народни нужди!
Заплювате като кретени
труда на учени почтени!...
Вървите с наглите, с крадливите
и сеете омраза в нивите!...
И заблуждавате народеца
с писания на Слеповодеца!...
Аз цял живот съм търсил Правда,
а вие я сечете с брадва!
И ми е тежко. И изгарям
от скръб за бедната България...

Марин Тачков




ПП:  Доказват ли патриотизма ми тези и други мои стихове и песни, бай Круме, бай Иване /Леоне/? Не знам дали си заслужава да отговарям на злобните нападки и обиди на тези заядливци...
Бай Иван имаше чудовищната наглост да ме нарече "турчин" /"по-голям турчин от султана"/!...






Гласувай:
12


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Някога един адвокат ми каза: "Не можеш да затвориш устата на глупаците!"...
15.01 21:26
https://leonleonovpom2.blog/history/2026/01/14/dokazaliiat-se-quot-patriot-quot-marin.1974934
20:28
14.01 00:32 - Доказалият се" патриот" Марин

Автор: leonleonovpom2 Категория: История
Прочетен: 168 Коментари: 8 Гласове: 19

Така озаглавих постинга, заради абсурда в него!
Марин бил патриот, при това доказан?
Къде и кога е станало това и как!
Ако е пред фанариотите, приемам , че е така, без никакви възражения! Безусловно!
Ако е пък пред истински патриоти, написаното по параграф доказан патриотизъм минава в графа пошла фантазия!
Или четиво за наивници?

Може би, ако не бях срещнал една единствена думичка- невежество( адресирана и към мен) бих подминал снизходително написаното! Нищо ново, основно изискване за научност
Аз- невеж? Прекалено силно определение за мен! Не го приемам, незаслужено е! Не съм дорасъл дотам, да се кича с него!

Марине, това, че пишеш някакви епиграми, не те прави творческа личност! Че си буквоед, това безусловно е вярно! Но такива хора не могат да са творци Сам го доказваш с извадките и със самокоментарите си от различни книги в постингите ти!
В тях творчество липсва, за съжаление! Принуден съм да го кажа!
цитирай
2. kvg55 - mt46,
15.01 22:34
Не знам, не знам, писал си, ама както е казал Левски : "Трябва изпит за всеки. Защото има примери : Днес е човек, а утре – магаре".
цитирай
3. gardener - ДС-пом2
15.01 23:47
Много внимание оръщате на обикновени мръсници - доносници на "комитета". Не ви ли е ясно, че такива в кофа с лайна да ги сложиш, ще отворят лафка и ще продават лайняните си полюции за история на римския секс, химията в съветска България и футболът в малките селециа населени с мизерници - преселници.
цитирай
4. krumbelosvet - Благодаря, мт46,
16.01 11:55
рядко ме споменава някой.
цитирай
5. mt46 - Ясно, избягваш да вземеш отношение...
16.01 23:17
kvg55 написа:
Не знам, не знам, писал си, ама както е казал Левски : "Трябва изпит за всеки. Защото има примери : Днес е човек, а утре – магаре".

В поезията си личи дали авторът е искрен, или не е. Това се чувства, усеща от душата...
цитирай
6. mt46 - През соца се издигнаха, преуспяха доста подмазвачи, нагаждачи, кариеристи, верни слуги на Партията...
16.01 23:22
gardener написа:
Много внимание оръщате на обикновени мръсници - доносници на "комитета". Не ви ли е ясно, че такива в кофа с лайна да ги сложиш, ще отворят лафка и ще продават лайняните си полюции за история на римския секс, химията в съветска България и футболът в малките селециа населени с мизерници - преселници.

цитирай
7. mt46 - Пример за патриотизъм
16.01 23:34
"Всичко трябва да е с мярка!" –
учеха ме мъдреците.
Но срещу ми скача Звярка –
пълководка на лъжците:

"Ний сме мярка! Ето, виж ни!" –
Пъчат се патриотари,
фанатици беднокнижни,
вярващи в легенди стари...

Пример за патриотизъм
са ми Левски, Вазов, Ботев...
Пример за идиотизъм –
тракомански идиоти...

Марин Тачков
цитирай
8. milototo - Браво колега Марин, Нека любов към ...
17.01 18:28
Браво колега Марин,
Нека любов към България градим,
Нашият дом да не разрушим
цитирай
9. mt46 - Благодаря, колега!
17.01 23:29
milototo написа:
Браво колега Марин,
Нека любов към България градим,
Нашият дом да не разрушим

Да не си затваряме очите
пред бедите и злините!...
цитирай
10. shtaparov - Патриотичните стихове са нещо д...
19.01 15:30
Патриотичните стихове са нещо добро и похвално- поздравления за тях,но патриотизмът се оценява и по още един критерий: отношението към родолюбците (наричани в чужбина Патриоти)! Аз например обичам всички големи патриоти които съм усетил,че истински обичат България и милеят за нея- не политическите ментета,които тръбят че са такива а онези които са наистина такива, без значение от коя партия са те!

Затова оценявам като истински патриоти не онези,които се тупат в гърдите че са такива а онези,които обичат и народа,и патриотите на България включително нас със Иван! Патриотите са по-важни от сухия патриотизъм,защото именно те се борят за по-доброто бэдеще на страната и народа, тях ги боли за всяка родна несполука и ликуват гръмогласно при всеки Български успех! Ако това не го правиш ти,значи не си добър патриот приятелю- извинявай че ти го казвам,но точно такава е истината!
цитирай
11. mt46 - Благодаря, Ангеле!
19.01 23:05
shtaparov написа:
Патриотичните стихове са нещо добро и похвално- поздравления за тях,но патриотизмът се оценява и по още един критерий: отношението към родолюбците (наричани в чужбина Патриоти)! Аз например обичам всички големи патриоти които съм усетил,че истински обичат България и милеят за нея- не политическите ментета,които тръбят че са такива а онези които са наистина такива, без значение от коя партия са те!

Затова оценявам като истински патриоти не онези,които се тупат в гърдите че са такива а онези,които обичат и народа,и патриотите на България включително нас със Иван! Патриотите са по-важни от сухия патриотизъм,защото именно те се борят за по-доброто бэдеще на страната и народа, тях ги боли за всяка родна несполука и ликуват гръмогласно при всеки Български успех! Ако това не го правиш ти,значи не си добър патриот приятелю- извинявай че ти го казвам,но точно такава е истината!

В езикознанието, както в математиката, в биологията и т.н., най-важни са точността, обективността, научният подход. Така е и в историята...
Трябва да се прави разлика между патриотизъм и етнонационализъм /краен национализъм, близък до нацизма, до македонизма/...
Има псевдоисторически и псевдопатриотични позиции, с които не съм съгласен...
Не съм съгласен, че "нямало славяни", че не сме наследници на славяни и прабългари /Аспарухови българи/... Вие вярвате, че вашите деди са траките. Да, обаче това не е доказано, не е научно признато...
Нормално ли е, когато срещнете несъгласие, да наричате опонента си "отцепродавец", "майцеплювец", "фанариот", "грък", "турчин" и т.н.?
Нормално ли е да се считате за безгрешни и за най-прави във всичко?...
Ето, аз признавам, че съм невеж /незнаещ/ в доста области на познанието... И че понякога съм допускал грешки, понеже е човешко да се греши... Писал съм и незначителни неща, дори глупости...
цитирай
12. shtaparov - Патриотичните стихове са нещо д...
29.01 05:09
mt46 написа:
shtaparov написа:
Патриотичните стихове са нещо добро и похвално- поздравления за тях,но патриотизмът се оценява и по още един критерий: отношението към родолюбците (наричани в чужбина Патриоти)! Аз например обичам всички големи патриоти които съм усетил,че истински обичат България и милеят за нея- не политическите ментета,които тръбят че са такива а онези които са наистина такива, без значение от коя партия са те!

Затова оценявам като истински патриоти не онези,които се тупат в гърдите че са такива а онези,които обичат и народа,и патриотите на България включително нас със Иван! Патриотите са по-важни от сухия патриотизъм,защото именно те се борят за по-доброто бэдеще на страната и народа, тях ги боли за всяка родна несполука и ликуват гръмогласно при всеки Български успех! Ако това не го правиш ти,значи не си добър патриот приятелю- извинявай че ти го казвам,но точно такава е истината!

В езикознанието, както в математиката, в биологията и т.н., най-важни са точността, обективността, научният подход. Така е и в историята...
Трябва да се прави разлика между патриотизъм и етнонационализъм /краен национализъм, близък до нацизма, до македонизма/...
Има псевдоисторически и псевдопатриотични позиции, с които не съм съгласен...
Не съм съгласен, че "нямало славяни", че не сме наследници на славяни и прабългари /Аспарухови българи/... Вие вярвате, че вашите деди са траките. Да, обаче това не е доказано, не е научно признато...
Нормално ли е, когато срещнете несъгласие, да наричате опонента си "отцепродавец", "майцеплювец", "фанариот", "грък", "турчин" и т.н.?
Нормално ли е да се считате за безгрешни и за най-прави във всичко?...
Ето, аз признавам, че съм невеж /незнаещ/ в доста области на познанието... И че понякога съм допускал грешки, понеже е човешко да се греши... Писал съм и незначителни неща, дори глупости...

Грешки всички сме допускали- безгрешен е само Бог а грешенето не е осъдително,когато е неволно или не е довело до провал. Затова проблемът не е там, а в друго: умишленото или не придържане към Истината! Аз и цяла редица родолюбци около мен се придържаме към истината т.е.- към писанията на древните извори и съответно ненавиждаме лъжата! Няма древен оригинал,в който да се говори за някакви"славяни"- няма приятелю, НЯМА (Н-Я–М-А)!!! Най-стария такъв оригинал в най-добрия случай е от 15-16 век: защо лъжем народа си тогава, от чист мазохизъм ли??? Нее- времената се смениха,ролите също се сменяват а отсега мазохисти ще са враговете ни- нашия мазохизъм по волята Божия приключи ЗАВИНАГИ! Ние няма да се правим повече на клоуни и да повтаряме лъжа,която е угодна на враговете ни- ще говорим само ИСТИНАТА а в нея "славяни" няма, и НИКОГА до 15-16 век не ги е имало!!!
цитирай
13. mt46 - Дрън-дрън... Има достатъчно извори и доказателства за славяните... Моите деди са славяни, а не траки...
31.01 22:53
shtaparov написа:
mt46 написа:
shtaparov написа:
Патриотичните стихове са нещо добро и похвално- поздравления за тях,но патриотизмът се оценява и по още един критерий: отношението към родолюбците (наричани в чужбина Патриоти)! Аз например обичам всички големи патриоти които съм усетил,че истински обичат България и милеят за нея- не политическите ментета,които тръбят че са такива а онези които са наистина такива, без значение от коя партия са те!

Затова оценявам като истински патриоти не онези,които се тупат в гърдите че са такива а онези,които обичат и народа,и патриотите на България включително нас със Иван! Патриотите са по-важни от сухия патриотизъм,защото именно те се борят за по-доброто бэдеще на страната и народа, тях ги боли за всяка родна несполука и ликуват гръмогласно при всеки Български успех! Ако това не го правиш ти,значи не си добър патриот приятелю- извинявай че ти го казвам,но точно такава е истината!

В езикознанието, както в математиката, в биологията и т.н., най-важни са точността, обективността, научният подход. Така е и в историята...
Трябва да се прави разлика между патриотизъм и етнонационализъм /краен национализъм, близък до нацизма, до македонизма/...
Има псевдоисторически и псевдопатриотични позиции, с които не съм съгласен...
Не съм съгласен, че "нямало славяни", че не сме наследници на славяни и прабългари /Аспарухови българи/... Вие вярвате, че вашите деди са траките. Да, обаче това не е доказано, не е научно признато...
Нормално ли е, когато срещнете несъгласие, да наричате опонента си "отцепродавец", "майцеплювец", "фанариот", "грък", "турчин" и т.н.?
Нормално ли е да се считате за безгрешни и за най-прави във всичко?...
Ето, аз признавам, че съм невеж /незнаещ/ в доста области на познанието... И че понякога съм допускал грешки, понеже е човешко да се греши... Писал съм и незначителни неща, дори глупости...

Грешки всички сме допускали- безгрешен е само Бог а грешенето не е осъдително,когато е неволно или не е довело до провал. Затова проблемът не е там, а в друго: умишленото или не придържане към Истината! Аз и цяла редица родолюбци около мен се придържаме към истината т.е.- към писанията на древните извори и съответно ненавиждаме лъжата! Няма древен оригинал,в който да се говори за някакви"славяни"- няма приятелю, НЯМА (Н-Я–М-А)!!! Най-стария такъв оригинал в най-добрия случай е от 15-16 век: защо лъжем народа си тогава, от чист мазохизъм ли??? Нее- времената се смениха,ролите също се сменяват а отсега мазохисти ще са враговете ни- нашия мазохизъм по волята Божия приключи ЗАВИНАГИ! Ние няма да се правим повече на клоуни и да повтаряме лъжа,която е угодна на враговете ни- ще говорим само ИСТИНАТА а в нея "славяни" няма, и НИКОГА до 15-16 век не ги е имало!!!

цитирай
14. shtaparov - Проблемът обаче е там че дедите на ...
07.02 04:18
Проблемът обаче е там че дедите на Склавите,прекръстени неотдавна на "славяни" са хора от племето Гети,т.е. отново Траки! Така пише в древните извори и ако ги уважаваш- значи си пак потомък на Тракийски Българи но ако не ги уважаваш- значи сам не знаеш какъв си!... Затова е по-добре да уважаваме изворите а не да ритаме срещу тях: нямаме интерес да живеем в лъжа,тя не е създадена за нас и в наша полза а е дело на късносредновековни примитиви,пред които ранносредновековните "варвари" са цвете на цивилизацията!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 22583418
Постинги: 4378
Коментари: 49695
Гласове: 164720
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Юни, 2026  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930