Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2016 21:07 - Йово-нация
Автор: mt46 Категория: Хоби   
Прочетен: 5469 Коментари: 18 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
ВСЕКИ БЪЛГАРИН да ПРОЧЕТЕ и ОСЪЗНАЕ! Горчивата ИСТИНА за "Балканджи Йово" според Атанас Семов
imageПонеделник, 12 Декември 2016

 

image

Атанас Семов:  Тази статия 2 големи вестника отказаха да публикуват…

ЙОВО-нация?
„И очите ни ще избодат, и пак не виждаме как ни унищожават…“
Доц. Атанас Семов, доктор на юридическите науки


Министърът на образованието бил уволнен заради „лоша комуникация”! Как ли трябваше да изглежда добрата комуникация за факта, че от учебната програма отпада „Балканджи Йово”? Това най-ярко, най-знаково за трагичната същност на турското робство произведение! То отпада, но вече се изучава ромската песен „Джалем, джалем”. И междувременно по митинги песента за Райна Княгиня се пее на турски и с друг текст…

И нашата нация вече е същи Йово: отсякоха й двете ръце (земеделието), отсякоха й двата крака (икономиката), избодоха й двете очи (образованието) – и вече никой не пита нация ли сме, рая ли…
Всъщност в управлението на държавата ни вече 2 десетилетия
на въпроса „Даваш ли, даваш?”, политическият отговор винаги е „Всичко давам, само да съм на власт!”
И после се чудим как е възможно началника на кабинета на министъра да е агент на турските служби…

И небето ни беше дадено вече неведнъж, и земята беше дадена за изкупуване от чужденци и за чужди военни бази, и заводите бяха дадени, повечето да бъдат разтурени, и магазините бяха дадени, та вътре и киселото мляко не е българско…

Естествено дадоха се и учебниците. Първо отпаднаха предметите „История” и „Родинознание” и децата учат разни безродни „Човек и общество” или „Свят и личност”. И вътре нищо ни за Левски, ни за Ботев… Бенковски до 7 клас не се споменава и веднъж! Хвърковатата му чета е изхвърчала в миналото, както изхвърчаха „История славяноболгарска” и „Записките по българските въстания”…

По „Български език” освен, че вече няма да се учи Вазовата „Родна реч”, но и отдавна не се учи нищо „българско и родно”! Днешното 10-годишно българче не знае наизуст нито едно стихотворение! Модерната българска памет не се хаби за овехтели стихове за вехти войводи…
Разлистете учебника по Български език за 4-и клас – вътре няма нито 1 ред от Вазов или Ботев! Нито един!!! Нито за някой войвода или поне за някой български обичай. Децата четат за Мистър Крокотак, за „урок по магии”, за Барон Мюнхаузен… Разбира се, има някаква „Трапезна песен”… И на 110 стр. нито дума за миналото, за българското… Абе едно Елинпелиново „Чохено контошче” няма, да не говорим за Баба Тонка!…
Но пък на стр. 7 се кипри следното важно произведение: „Гламчо цървули си купи нови.” Ей това станахме българите вече: гламчовци с нови западни цървули. Естествената мечта на тези цървули е да крачнат извън българските земи, някъде навън, където по-лесно се купуват нови цървули…

Няма съмнение, че всичко това става факт заради много некадърност и най-сърдечна глупост. Т. нар. „Модернизация” (в образованието, но не само) се прави най-често от чели-недочели модерници, за които всичко вносно и западно е модерно, а всичко наше и домашно мирише на „лук и вкиснало”, ако някой все още си спомня стиховете на Вапцаров…

Защо Франция и Англия не се модернизират чрез отродяване?
Знаете ли какво ще се случи в модерен Париж, ако някой извади от френските учебници Жана д’Арк?…

Нямам вече никакво съмнение: толкова организирана глупост не е възможна! Това е съзнателно и продължително осъществяван процес на изтриване на българската идентичност.
Той е съпроводен с лавината от турски и други малоумни сериали, от Индия или кой знае от къде, с напълно ориенталска визия, звучене и атмосфера.
Този процес на обезбългаряване започна с десетилетното налагане на музикалната чалга, а
у нас чалгата е магистрала към джамията!
Разбира се, на този процес беше необходимо учителите да бъдат поставени с най-мизерните заплати в цялата държава. Директор на гимназия получава по-малко от секретарката на министъра!

И пак по същата логика с всякакви алтернативни синоди и други механизми православната църква бе изрината от уж модерния ни обществен живот, половината свещеници в страната реално гладуват, храмовете се рушат, но за 20 години са построени над 500 нови джамии!
Естествено, в тия 25 години жестоко се окепази и езикът ни… Заедно с това, разбира се, и нравите…

Преди век имахме войводи и апостоли, сега имаме мутри и плеймейтки.
В резултат на всичко това в последните поне 10 г. от българското училище излязоха деца, които не носят трепет към българското, за които националното е само пространство, някакъв презрян произход, който биха захвърлили като счупен чадър пред прага на първата западна държава, в която биха отишли, за да живеят по-охолно…

Така за 20 години бе отгледано цяло поколение, което не само нищо не знае за българската история, но и изобщо не се притеснява от това, не се вълнува за нея – тя му е чужда, далечна, ненужна, като историята на родното село на прадядо му някъде в Балкана… Излезе ли навън, той се „срами да се нарече българин”, не че няма и поради что да се срамиш…

Този вид уж глобализирана модерност, която беше наложена, отглежда „дърво без корен”, граждани без гражданство, хора без идентичност, без личност – родени гастарбайтери, безкритични наемни работници, чийто духовен хоризонт се простира между малката заплата и намаленията в някой магазин.

Народ без поминък, остане ли и без памет, е свършен народ!

Естествено цялата тази следпразнична ликвидация на националната идентичност, е съпроводена с вихрена ислямизация…
Това е драматичен национален проблем. Но вече съвсем очевидно е и европейски проблем. Затова неведнъж съм настоявал за предстоящото българско председателство на ЕС да предложи и дори да наложи създаването на съюзна политика за укрепване на националната идентичност.

Това е кауза, която мисля би била подкрепена енергично от Франция, от Дания, от редица държави от Централна и Източна Европа (Унгария, Полша, Литва, Латвия и Естония, със сигурност Чехия), навярно ред други.
Обединена Европа има смисъл само като „Европа на Отечествата”,
както ясно го заложи още генерал Де Гол и както всъщност го признават Учредителните договори на ЕС…

Но Отечество е възможно само ако отците се изучават и помнят. А у нас в училищата вече са прави точно обратното.

Оказа се, че демократичната всепозволеност е по-страшна от тоталитарните забрани!

Ще го кажа директно: дори съветската или комунистическата идеология, с цялото си малоумие за класова, пролетарска идентичност вместо национална, не успя да нанесе такива поразии – нито в учебниците, нито в обществения живот. Само преди 35 г. цялата нация бе в подем за отбелязването на 1300-годишнината на държавата ни, по-стари от която в Европа са само 3 (Гърция, Италия и Франция)! Днес отбелязваме годишнината на „Ку-ку”…

Затова от поне десетилетие настоявам за нова конституция, в която изрично да се предвиди защита на националната идентичност, образованието да се запише като стратегически национален приоритет, а учителите да имат специален социален статус на засилена защита.
Само така можем да се измъкнем от блатото, подобно на Мюнхаузен, нали децата го учат…

Автор:  Атанас Семов 

Източник: opoznaybulgaria

www.bgnow.eu/news.php

Докога ще плащаме Докога ще плащаме? - За крава ялова.
С труд, беди, пари, с живот мизерен, куцащ.
Докога ще плащаме, по дяволите,
за престъпните злодейства на държавата,
на боклуци, паразити, институции?...
Докога?... Кажете!...
Глас отвърна:
 - Докато умрете!...

Марин Тачков
15 декември 2016 г.
 



Гласувай:
27


Вълнообразно


1. silwiqna - Поздрав!!
16.12.2016 21:29
Цяло поколение, Марине! И се продължава!
цитирай
2. mrazekoff - Прекрасен анализ!
16.12.2016 22:38
Жалкото е, че кучетата си лаят, а пък кервана ... Има и други поговорки по тази тема. Истината е, че чалгата и простотията заливат държавата ни. От семействата тръгва, после се "обменя опит" в училище, а незаинтересованото "общество" довършва процеса. Резултата - ц.иганите в берлинското метро.
цитирай
3. tryn - Поздравления!
17.12.2016 11:06
Добре, че все още има хора като Атанас Семов, които виждат трезво и показват тъжната истина; дават идеи за изход и спасение ...
Много навременен постинг.
Благодаря, Марине!
цитирай
4. wonder - Категорично не съм съгласна с по...
17.12.2016 12:31
Категорично не съм съгласна с подобни безогледни и безродови апокалиптични сценарии!
Нито ще изчезнем, нито ще се обезбългарим.
Просто винаги сме били нация-нихилисти, в която преобладават и побеждават в крайна сметка можещите оптимисти.
---------------
А подобни твърдения са съвсем нелепи: "половината свещеници в страната реално гладуват".
цитирай
5. wonder - От учебната програма надявам се ...
17.12.2016 12:34
От учебната програма надявам се вече да е отпаднал и "Бай Ганьо."

Изобщо учебната програма трябва да учи, а не да заклеймява и насажда негации за/на нацията ни.
цитирай
6. lightsaber123 - Робство
17.12.2016 17:13
В истинския смисъл на думата не е имало. Имало е потисничество, но не и робство.
цитирай
7. mihala - Всичко много ясно се вижда, но няма ...
17.12.2016 18:02
Всичко много ясно се вижда,но няма кой да гледа. Даже изказването на Обама за хакерската атака на Путин доказва,че психиката е сбъркана. Не каквото казваме е слово, а Словото е у Бог т.е. чисто и истинно слово,което няма да ни унищожава, а ще ни възражда за нов живот.Поздрав!Трудно може да се възприеме това от невиждащите.
цитирай
8. mt46 - Да, Силви. И няма спиране...
17.12.2016 22:09
silwiqna написа:
Цяло поколение, Марине! И се продължава!

цитирай
9. mt46 - Така е, но на малцина им дреме... Ден да мине, друг да дойде...
17.12.2016 22:11
mrazekoff написа:
Жалкото е, че кучетата си лаят, а пък кервана ... Има и други поговорки по тази тема. Истината е, че чалгата и простотията заливат държавата ни. От семействата тръгва, после се "обменя опит" в училище, а незаинтересованото "общество" довършва процеса. Резултата - ц.иганите в берлинското метро.

цитирай
10. mt46 - И аз благодаря за отзива, Елица!...
17.12.2016 22:12
tryn написа:
Добре, че все още има хора като Атанас Семов, които виждат трезво и показват тъжната истина; дават идеи за изход и спасение ...
Много навременен постинг.
Благодаря, Марине!

цитирай
11. mt46 - Е, и аз не съм съгласен с теб...
17.12.2016 22:18
wonder написа:
Категорично не съм съгласна с подобни безогледни и безродови апокалиптични сценарии!
Нито ще изчезнем, нито ще се обезбългарим.
Просто винаги сме били нация-нихилисти, в която преобладават и побеждават в крайна сметка можещите оптимисти.
---------------
А подобни твърдения са съвсем нелепи: "половината свещеници в страната реално гладуват".

Действителността може да се преценява най-малко от две гледни точки...
цитирай
12. mt46 - ?
17.12.2016 22:21
wonder написа:
От учебната програма надявам се вече да е отпаднал и "Бай Ганьо."

Изобщо учебната програма трябва да учи, а не да заклеймява и насажда негации за/на нацията ни.

Защо да отпада "Бай Ганьо"? Това е класика, знакова творба в българската литература... Казано е, че който не познава миналото си, е осъден да го повтаря...
цитирай
13. mt46 - Въпрос на терминология... Но не е и присъствие или мирно съжителство...
17.12.2016 22:27
6. lightsaber123 - Робство
17:13
В истинския смисъл на думата не е имало. Имало е потисничество, но не и робство.
цитирай
14. mt46 - Благодаря! Всеки вижда, доколкото може, според социалното и духовното си състояние...
17.12.2016 22:30
mihala написа:
Всичко много ясно се вижда,но няма кой да гледа. Даже изказването на Обама за хакерската атака на Путин доказва,че психиката е сбъркана. Не каквото казваме е слово, а Словото е у Бог т.е. чисто и истинно слово,което няма да ни унищожава, а ще ни възражда за нов живот.Поздрав!Трудно може да се възприеме това от невиждащите.

цитирай
15. get - - Непростимо е за един преподавател, доцент, като Атанас Тодоров Семов - да пише без познаване за едни такива неща, като ... ?
19.12.2016 18:01
... примерно ЗЕМЕДЕЛИЕТО и "кооперативната" форма на собственост - което се изроди в "совхозна" - За която ще си позволя малко разяснения!

mt46 написа:

И нашата нация вече е същи Йово: отсякоха й двете ръце (земеделието), отсякоха й двата крака (икономиката), избодоха й двете очи (образованието)


... вероятно, той като "млад" човек не се е явявал както нас с вас Тачков на изпита по История на БКП? Защото ако бе изучавал този предмет щеше да знае СЛЕДНОТО ... ?
През м.юни 1958 г., в присъствието на партийния и държавен ръководител на Съветския съюз Никита Хрушчов, се провежда VII конгрес на БКП.

ЦИТАТ от програмната реч на др. Тодор Живков :
" ... Конгресът стана изразител и ярко олицетворение на мощното единство и сплотеност на цялата наша партия – на нейните кадри и членове около Централния комите – заявява Тодор Живков. – На какво се дължи това единство?Най-здрава негова основа е правилната партийна политика – марксистко-ленинската димитровска линия на Централния комитет.
...
Другари, Седмият конгрес на Българската комунистическа партия завърши своята ползотворна работа. В историята на партията и българския народ, той ще бъде отбелязан като конгрес на победилия социализъм в нашата страна – казва Живков.

Решения на Конгреса:
Приемат се директиви(РЕШЕНИЯ) за:
А. ускорено изпълнение на третия петгодишен план за развитието на България в периода 1958-1962 г.
Б. това е „конгрес на победилия социалистически строй”, защото вече 92% от ОБРАБОТВАЕМЧАТА ЗЕМЯ Е ВКЛЮЧЕНА в ТКЗС-та, ...
В. 99,99% от индустрията, строителството, транспорта са държавна собственост и всякакъв път за връщане на капитализма е отрязан.

- Вследствие на взетото решение за по-нататъшно УСКОРЯВАНЕ ... ?
а) се преминава към изграждане на Д. Земеделски Стопанства, тоест така известните в СССР "совхози".
б) в резултат се въвежда задължителните държавни НАРЯДИ ... от умряла овца да се предеве руното и ... или от ялова крава да се иска млеконадой.
в) в резултат разстройство в организация и работата на селското стопанство - довело до ВНОС НА ЗЪРНО ОТ "ЗАПАДА" ... и делото срещу "супер-агента" Иван-Асен Георгиев ... Така че ... ?!!

- Така че, Тачков ... ще споделя ФАКТ на който съм свидетел ... Който накратко се състояи в следното:
а) до 1960 год. ТеКеЗеСеТата бяха САМОИЗДЪРЖАЩИ се стопански единици БЕЗ ЗАДЪЛЖЕНИЯ!
б) след създаване на "совхозите"(разбирай ДЗС) после АПК и ПАК, тези последните съществуваха на държавни дотации ... примерно АПК гр.Суворово, към момента на леквидацията "кооперативите" - имаше задължения от СЕДЕМ МИЛИОНА ЛЕВА!- с.Ветрино около ПЕТ МИЛИОНА лева ... Девня, около ... милиона лева!

- След ликвидирането им, като стопански единици - задълженията им бяха "джиросани" за моя и Ваша сметка?

- Това не си го измислям ... А споделям на база мой личен опит и спомени!
- Така че, НЕ Е КОРЕКТНО съждението на господин доцента, относно селското стопанство - за което имам лични впечатления и МОГА ДА КАЖА ПРИЧИНИТЕ които доведоха до унищожаване на "кооперативното" движение в "селото" !

- Поздрав! И замислете се малко, над това което се опитвам да ви обясня ... Моля?
цитирай
16. wonder - От учебната програма надявам се ...
19.12.2016 18:33
mt46 написа:
wonder написа:
От учебната програма надявам се вече да е отпаднал и "Бай Ганьо."

Изобщо учебната програма трябва да учи, а не да заклеймява и насажда негации за/на нацията ни.

Защо да отпада "Бай Ганьо"? Това е класика, знакова творба в българската литература... Казано е, че който не познава миналото си, е осъден да го повтаря...


Е, днес ме зарадваха, че е отпаднала най-просташката му част: "Бай Ганьо в банята". ;)))
цитирай
17. mt46 - Отчасти е така...
20.12.2016 20:11
15. get - - " Непростимо е за един преподавател, доцент, като Атанас Тодоров Семов - да пише без познаване за едни такива неща, като ... ?
19.12 18:01
... примерно ЗЕМЕДЕЛИЕТО и "кооперативната" форма на собственост - което се изроди в "совхозна" - За която ще си позволя малко разяснения!

mt46 написа:

И нашата нация вече е същи Йово: отсякоха й двете ръце (земеделието), отсякоха й двата крака (икономиката), избодоха й двете очи (образованието)


... вероятно, той като "млад" човек не се е явявал както нас с вас Тачков на изпита по История на БКП? Защото ако бе изучавал този предмет щеше да знае СЛЕДНОТО ... ?"

Тези неща ми бяха ясни още преди да са ми преподавали История на БКП... Дядо ми Йордан, макар че е имал малко ниви, е бил един от последните 6-7 души в селото, които са влезли в ТКЗС... Мисля, че 100-процентовата колективизация е една от грубите грешки на БКП. По-добре би било да има и частна собственост /примерно от 40 до 60 %, според желанията на хората/...
Доколкото знам, и в развитите, капиталистическите страни, селското стопанство се дотира, подпомага от държавата... Сега да не би частниците /арендатори, фермери, кравари/ да не получават евросубсидии?...
Доста кооперации фалираха, заради некадърно управление и крадливост /бях свидетел на такива случаи/. Но малка част от тях съществуват и до днес, работят добре...
Навярно авторът има предвид, че през соца сме изнасяли доста и разнообразна селскостопанска продукция, а сега внасяме...
цитирай
18. mt46 - Е, мога да прежаля тази част... :)
20.12.2016 20:39
wonder написа:
mt46 написа:
wonder написа:
От учебната програма надявам се вече да е отпаднал и "Бай Ганьо."

Изобщо учебната програма трябва да учи, а не да заклеймява и насажда негации за/на нацията ни.

Защо да отпада "Бай Ганьо"? Това е класика, знакова творба в българската литература... Казано е, че който не познава миналото си, е осъден да го повтаря...


Е, днес ме зарадваха, че е отпаднала най-просташката му част: "Бай Ганьо в банята". ;)))

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19155718
Постинги: 3686
Коментари: 45088
Гласове: 148912
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031