Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
01.04.2023 21:41 -
Мъдростта на Сидхарта
Автор: mt46
Категория: Хоби
Прочетен: 1098 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 01.04.2023 21:43
Прочетен: 1098 Коментари: 9 Гласове:
17
Последна промяна: 01.04.2023 21:43
.
https://chitanka.info/text/5476-sidharta/11#textstart
Лека-полека в Сидхарта разцъфтя и узря прозрението, знанието какво всъщност е мъдрост, каква е целта на дългото му дирене. Тя не беше нищо друго освен готовността на душата, способността, тайнственото изкуство през всеки миг от живота да се чувства и вдишва мисълта за единството. Лека-полека това разцъфтя в него като отражение на старческото и детско лице на Васудева: хармония, познание за вечното съвършенство на света, усмивка, единство.
/.../
— Когато някой търси — каза Сидхарта, — лесно се случва окото му да вижда единствено онова, което търси, и той да не намери нищо, да не допусне нищо в себе си, защото винаги мисли само за търсения предмет, тъй като има някаква цел, тъй като е обсебен от тази цел. Да търсиш, значи да имаш цел. Но да намериш, значи, че си свободен, разкрит, нямаш никаква цел. А ти, преподобни, може би наистина само търсиш, защото, докато преследваш целта си, не виждаш някои неща, които са току пред очите ти.
/.../
Рече Сидхарта:
— Ти знаеш, скъпи, че още като младеж, по времето, когато живеехме при покаяниците в гората, започнах да се отнасям с недоверие към всякакви учения и учители и им обърнах гръб. И въпреки това оттогава имах немалко учители. Една красива блудница дълго време бе моя учителка и един богат търговец бе мой учител, и неколцина зароиграчи. Веднъж и един странстващ ученик на Буда беше мой учител; той бе приседнал до мен, когато бях заспал в гората. От него също съм се учил, на него също съм благодарен. Ала на най-много неща все пак ме научиха тази река и моят предшественик, лодкарят Васудева. Васудева беше съвсем обикновен човек, не някакъв мислител, ала знаеше онова, което беше необходимо, не по-зле от Гаутама, той беше съвършен човек, светец.
/.../
Ето, Говинда, една от мислите, които съм открил: мъдростта е несподелима. Мъдростта, която някой умен човек се опитва да сподели, звучи като глупост.
— Шегуваш ли се? — попита Говинда.
— Не се шегувам. Само казвам какво съм открил. Знанието може да бъде споделяно, но не и мъдростта. Човек може да я открие, да живее с нея, да се остави да бъде носен от нея, да върши с нея чудеса — ала тя не може да бъде изричана и проповядвана. Още като младеж понякога прозирах тъкмо това и тъкмо то ме накара да обърна гръб на учителите. Стигнах и до една друга идея, Говинда, която сигурно пак ще сметнеш за шега или за глупост, ала тя е най-добрата ми мисъл. Чуй я: обратното на всяка истина също е истина. Искам да кажа, че една истина може да бъде изречена и загърната в думи само тогава, когато е едностранна. Едностранно е всичко, което може да бъде обхванато с мисъл и изречено с думи — то е едностранно, половинчато, лишено от цялост, от завършеност, от единство. Когато възвишеният Гаутама проповядваше учението си за света, той трябваше да го раздели на самсара и нирвана, на заблуда и истина, на страдание и избавление. Другояче не може, не съществува друг път за онзи, който иска да проповядва. Ала самият свят, всичко, което съществува край нас и вътре в нас, никога не е нещо едностранно. Никога един човек или една постъпка не е изцяло самсара или изцяло нирвана, никога човек не е изцяло светец или изцяло грешник. Така само ни се струва, тъй като сме подвластни на заблудата, че времето е нещо, което съществува. Времето не съществува, Говинда, много пъти можах да се убедя в това. А щом времето не съществува, тогава промеждутъкът, който уж разделял света от вечността, мъките от блаженството, злото от доброто, също е заблуда.
/.../
— Слушай внимателно, скъпи, слушай внимателно! Грешникът — а и аз, и ти сме такива — си е грешник, но някой ден все пак отново ще стане Брахман, някой ден ще постигне нирвана, ще бъде Буда — ала трябва да знаеш, че това „някой ден“ е заблуда, то е само притча! Грешникът не намира път към превръщането си в Буда, той не е обхванат от някакво развитие, макар в нашите представи да не можем да видим тези неща по друг начин. Не, в самия грешник, сега и днес, вече се намира бъдният Буда, цялото му бъдеще вече е тук и в него, в себе си, във всеки ти трябва да почиташ бъдния, възможния, скрития Буда. Светът, приятелю Говинда, не е несъвършен, не се стреми и прекалено бавно към съвършенството: не, той е съвършен във всеки миг, самият грях носи със себе си и милостта, във всяко невръстно дете вече е стаен старецът, в кърмачетата е смълчана смъртта, а във всички смъртни — вечният живот. Никой не може да види докъде е стигнал другият по своя път, в разбойника и в зароиграча се намира Буда, а в брамина — разбойникът. Когато се отдаде на съзерцание, човек е в състояние да се изтръгне от времето, да види целия минал, настоящ и бъден живот като нещо едновременно и тогава всичко е хубаво, всичко е съвършено, всичко е Брахман. Ето защо всичко, което съществува, за мен е хубаво, смъртта и животът; грехопадението и светостта, мъдростта и глупостта, всичко трябва да остане такова, каквото си е, всичко се нуждае единствено от моето одобрение, от моята добра воля, от любещото ми съгласие и тогава то за мен е хубаво и може само да ме подтиква, не и да ми наврежда. От опита на тялото и душата си знам, че много съм се нуждаел от грехопадението, нуждаел съм се от сладострастието, от ламтежа за богатства, от суетността, а така също и от най-ужасното отчаяние, за да се науча да не се съпротивлявам, за да се науча да обичам света, за да престана да го сравнявам с някакъв възжелан от мен, измислен от мен свят, с нещо като съвършенство, създадено от мен, а да го оставя такъв, какъвто си е, да го обичам, да изпитвам радост, че съм част от него. Това, о, Говинда, са част от нещата, които ми дойдоха наум.
/.../
...най-важното от всички неща е любовта. Нека големите умове се занимават с опознаването, с обясняването, с презирането на света. Единственото, което искам, е да обичам този свят, не да го презирам, да не мразя и него, и себе си, а да мога да съзерцавам и него, и себе си, и всички творения с любов, възхита и благоговение.
— Разбирам това — каза Говинда. — Но Възвишения обяви тъкмо него за заблуда. Той повелява благосклонност, пощада, съжаление, търпение, но не и любов; забранил ни е да обвързваме сърцето си с любов към нещо земно.
— Знам — каза Сидхарта, усмивката му сияеше със златен блясък. — Знам, Говинда. Ето че се залутахме в дебрите на мненията, в спора за думи. Защото не бих могъл да отрека, че моите думи за любовта се намират в противоречие, в привидно противоречие с думите на Гаутама. Тъкмо затова толкова малко вярвам на думите, защото знам, че това противоречие е заблуда. Знам, че ние двамата с Гаутама мислим едно и също. Нима може да не знае какво е любов онзи, който, макар да прозря, че всички хора са тленни и нищожни, все пак ги обичаше така силно, че в продължение на целия си дълъг, мъчителен живот не престана да им помага, да ги учи? И при него, при твоя велик учител предпочитам нещата, а не думите; делата и животът му за мен са по-важни, отколкото проповедите, жестът на ръката му е по-важен от мнението, което изразява. Виждам неговото величие не в проповедите, не в мисленето му, а в делата, в живота му.
/.../
https://chitanka.info/text/5476-sidharta/12#textstart
Х. Хесе – "Сидхарта"
ПП: Няма универсална мъдрост, има различни мъдрости, учения...
Само единици, изключителни личности, могат да достигнат отчасти до някаква мъдрост...
М. Тачков
https://chitanka.info/text/5476-sidharta/11#textstart
Лека-полека в Сидхарта разцъфтя и узря прозрението, знанието какво всъщност е мъдрост, каква е целта на дългото му дирене. Тя не беше нищо друго освен готовността на душата, способността, тайнственото изкуство през всеки миг от живота да се чувства и вдишва мисълта за единството. Лека-полека това разцъфтя в него като отражение на старческото и детско лице на Васудева: хармония, познание за вечното съвършенство на света, усмивка, единство.
/.../
— Когато някой търси — каза Сидхарта, — лесно се случва окото му да вижда единствено онова, което търси, и той да не намери нищо, да не допусне нищо в себе си, защото винаги мисли само за търсения предмет, тъй като има някаква цел, тъй като е обсебен от тази цел. Да търсиш, значи да имаш цел. Но да намериш, значи, че си свободен, разкрит, нямаш никаква цел. А ти, преподобни, може би наистина само търсиш, защото, докато преследваш целта си, не виждаш някои неща, които са току пред очите ти.
/.../
Рече Сидхарта:
— Ти знаеш, скъпи, че още като младеж, по времето, когато живеехме при покаяниците в гората, започнах да се отнасям с недоверие към всякакви учения и учители и им обърнах гръб. И въпреки това оттогава имах немалко учители. Една красива блудница дълго време бе моя учителка и един богат търговец бе мой учител, и неколцина зароиграчи. Веднъж и един странстващ ученик на Буда беше мой учител; той бе приседнал до мен, когато бях заспал в гората. От него също съм се учил, на него също съм благодарен. Ала на най-много неща все пак ме научиха тази река и моят предшественик, лодкарят Васудева. Васудева беше съвсем обикновен човек, не някакъв мислител, ала знаеше онова, което беше необходимо, не по-зле от Гаутама, той беше съвършен човек, светец.
/.../
Ето, Говинда, една от мислите, които съм открил: мъдростта е несподелима. Мъдростта, която някой умен човек се опитва да сподели, звучи като глупост.
— Шегуваш ли се? — попита Говинда.
— Не се шегувам. Само казвам какво съм открил. Знанието може да бъде споделяно, но не и мъдростта. Човек може да я открие, да живее с нея, да се остави да бъде носен от нея, да върши с нея чудеса — ала тя не може да бъде изричана и проповядвана. Още като младеж понякога прозирах тъкмо това и тъкмо то ме накара да обърна гръб на учителите. Стигнах и до една друга идея, Говинда, която сигурно пак ще сметнеш за шега или за глупост, ала тя е най-добрата ми мисъл. Чуй я: обратното на всяка истина също е истина. Искам да кажа, че една истина може да бъде изречена и загърната в думи само тогава, когато е едностранна. Едностранно е всичко, което може да бъде обхванато с мисъл и изречено с думи — то е едностранно, половинчато, лишено от цялост, от завършеност, от единство. Когато възвишеният Гаутама проповядваше учението си за света, той трябваше да го раздели на самсара и нирвана, на заблуда и истина, на страдание и избавление. Другояче не може, не съществува друг път за онзи, който иска да проповядва. Ала самият свят, всичко, което съществува край нас и вътре в нас, никога не е нещо едностранно. Никога един човек или една постъпка не е изцяло самсара или изцяло нирвана, никога човек не е изцяло светец или изцяло грешник. Така само ни се струва, тъй като сме подвластни на заблудата, че времето е нещо, което съществува. Времето не съществува, Говинда, много пъти можах да се убедя в това. А щом времето не съществува, тогава промеждутъкът, който уж разделял света от вечността, мъките от блаженството, злото от доброто, също е заблуда.
/.../
— Слушай внимателно, скъпи, слушай внимателно! Грешникът — а и аз, и ти сме такива — си е грешник, но някой ден все пак отново ще стане Брахман, някой ден ще постигне нирвана, ще бъде Буда — ала трябва да знаеш, че това „някой ден“ е заблуда, то е само притча! Грешникът не намира път към превръщането си в Буда, той не е обхванат от някакво развитие, макар в нашите представи да не можем да видим тези неща по друг начин. Не, в самия грешник, сега и днес, вече се намира бъдният Буда, цялото му бъдеще вече е тук и в него, в себе си, във всеки ти трябва да почиташ бъдния, възможния, скрития Буда. Светът, приятелю Говинда, не е несъвършен, не се стреми и прекалено бавно към съвършенството: не, той е съвършен във всеки миг, самият грях носи със себе си и милостта, във всяко невръстно дете вече е стаен старецът, в кърмачетата е смълчана смъртта, а във всички смъртни — вечният живот. Никой не може да види докъде е стигнал другият по своя път, в разбойника и в зароиграча се намира Буда, а в брамина — разбойникът. Когато се отдаде на съзерцание, човек е в състояние да се изтръгне от времето, да види целия минал, настоящ и бъден живот като нещо едновременно и тогава всичко е хубаво, всичко е съвършено, всичко е Брахман. Ето защо всичко, което съществува, за мен е хубаво, смъртта и животът; грехопадението и светостта, мъдростта и глупостта, всичко трябва да остане такова, каквото си е, всичко се нуждае единствено от моето одобрение, от моята добра воля, от любещото ми съгласие и тогава то за мен е хубаво и може само да ме подтиква, не и да ми наврежда. От опита на тялото и душата си знам, че много съм се нуждаел от грехопадението, нуждаел съм се от сладострастието, от ламтежа за богатства, от суетността, а така също и от най-ужасното отчаяние, за да се науча да не се съпротивлявам, за да се науча да обичам света, за да престана да го сравнявам с някакъв възжелан от мен, измислен от мен свят, с нещо като съвършенство, създадено от мен, а да го оставя такъв, какъвто си е, да го обичам, да изпитвам радост, че съм част от него. Това, о, Говинда, са част от нещата, които ми дойдоха наум.
/.../
...най-важното от всички неща е любовта. Нека големите умове се занимават с опознаването, с обясняването, с презирането на света. Единственото, което искам, е да обичам този свят, не да го презирам, да не мразя и него, и себе си, а да мога да съзерцавам и него, и себе си, и всички творения с любов, възхита и благоговение.
— Разбирам това — каза Говинда. — Но Възвишения обяви тъкмо него за заблуда. Той повелява благосклонност, пощада, съжаление, търпение, но не и любов; забранил ни е да обвързваме сърцето си с любов към нещо земно.
— Знам — каза Сидхарта, усмивката му сияеше със златен блясък. — Знам, Говинда. Ето че се залутахме в дебрите на мненията, в спора за думи. Защото не бих могъл да отрека, че моите думи за любовта се намират в противоречие, в привидно противоречие с думите на Гаутама. Тъкмо затова толкова малко вярвам на думите, защото знам, че това противоречие е заблуда. Знам, че ние двамата с Гаутама мислим едно и също. Нима може да не знае какво е любов онзи, който, макар да прозря, че всички хора са тленни и нищожни, все пак ги обичаше така силно, че в продължение на целия си дълъг, мъчителен живот не престана да им помага, да ги учи? И при него, при твоя велик учител предпочитам нещата, а не думите; делата и животът му за мен са по-важни, отколкото проповедите, жестът на ръката му е по-важен от мнението, което изразява. Виждам неговото величие не в проповедите, не в мисленето му, а в делата, в живота му.
/.../
https://chitanka.info/text/5476-sidharta/12#textstart
Х. Хесе – "Сидхарта"
ПП: Няма универсална мъдрост, има различни мъдрости, учения...
Само единици, изключителни личности, могат да достигнат отчасти до някаква мъдрост...
М. Тачков
Вълнообразно
"КРАЯТ БЕШЕ ЯСЕН"-АВТОРСКА ПЕ...
В ШУМЕНСКАТА ПОЛИЦИЯ СИ ИГРАЯТ НА ТЕРОРИ...
Елин Пелин - Родно село
В ШУМЕНСКАТА ПОЛИЦИЯ СИ ИГРАЯТ НА ТЕРОРИ...
Елин Пелин - Родно село
"Безумство храбрых – вот мудрость жизни!
Безумству храбрых поем мы славу".
цитирайБезумству храбрых поем мы славу".
Абе, mt, вие с kvg - то да не сте в хомосексуална любовна връзка? :))) Не те пропуска, тъпото парче. :))) Как можа от целия блог за най-редовен читател и коментиращ да си спечелиш най-тъпия гъзолизец на Путин? Нещо не ти ли светва лампичката колко си зле, щом тоя си те е заплюл за дружка? (Между другото, защо акаунтът му е с латински букви???) Човек се чуди да се смее ли, да плаче ли като му чете писаниците в стил "1984"-та. Надявам се да е руснак, че иначе срам и позор за българския народ.
цитирайО, виждам, че съвсем коректно към него не одобряваш коментара ми.:))) С мен не беше така коректен, гадино завистлива. Но при шизофренията реакциите са емоционално неадекватни, разбирам. :))) Я не отстану, друг сердечньiй, не надейся. :))) И результат скоро будет. :)))
цитирай
4.
mt46 -
То си личи кой е неадекватен, злобен, агресивен, гаден, шизофреничен... :)))
03.04.2023 12:25
03.04.2023 12:25
01.04 23:37 - ? :)))
от: silviia За постинг: Мъдростта на Сидхарта
Абе, mt, вие с kvg - то да не сте в хомосексуална любовна връзка? :))) Не те пропуска, тъпото парче. :))) Как можа от целия блог за най-редовен читател и коментиращ да си спечелиш най-тъпия гъзолизец на Путин? Нещо не ти ли светва лампичката колко си зле, щом тоя си те е заплюл за дружка? (Между другото, защо акаунтът му е с латински букви???) Човек се чуди да се смее ли, да плаче ли като му чете писаниците в стил "1984"-та. Надявам се да е руснак, че иначе срам и позор за българския народ.
Одобри | Изтрий
01:15 - .
от: silviia За постинг: Мъдростта на Сидхарта
О, виждам, че съвсем коректно към него не одобряваш коментара ми.:))) С мен не беше така коректен, гадино завистлива. Но при шизофренията реакциите са емоционално неадекватни, разбирам. :))) Я не отстану, друг сердечньiй, не надейся. :))) И результат скоро будет. :)))
цитирайот: silviia За постинг: Мъдростта на Сидхарта
Абе, mt, вие с kvg - то да не сте в хомосексуална любовна връзка? :))) Не те пропуска, тъпото парче. :))) Как можа от целия блог за най-редовен читател и коментиращ да си спечелиш най-тъпия гъзолизец на Путин? Нещо не ти ли светва лампичката колко си зле, щом тоя си те е заплюл за дружка? (Между другото, защо акаунтът му е с латински букви???) Човек се чуди да се смее ли, да плаче ли като му чете писаниците в стил "1984"-та. Надявам се да е руснак, че иначе срам и позор за българския народ.
Одобри | Изтрий
01:15 - .
от: silviia За постинг: Мъдростта на Сидхарта
О, виждам, че съвсем коректно към него не одобряваш коментара ми.:))) С мен не беше така коректен, гадино завистлива. Но при шизофренията реакциите са емоционално неадекватни, разбирам. :))) Я не отстану, друг сердечньiй, не надейся. :))) И результат скоро будет. :)))
ХА ХА ХА. И КВО МИ ПУКА КАК ИЗГЛЕЖДАМ В ОЧИТЕ НА ОРЪФЛЯЦИТЕ? :)
цитирайkvg55 написа:
"Безумство храбрых – вот мудрость жизни!
Безумству храбрых поем мы славу".
Безумству храбрых поем мы славу".
silviia написа:
ХА ХА ХА. И КВО МИ ПУКА КАК ИЗГЛЕЖДАМ В ОЧИТЕ НА ОРЪФЛЯЦИТЕ? :)
А на мене пък хич не ми пука какво е мнението на някаква шибана откачалка!... :)))
ДОБРЕ ЧЕ СЪМ АЗ, ДА ПОРАЗРЕДЯ МАЛКО БЕЗУМНАТА СКУКА В БЛОГА ТИ. КОГАТО НЕ ЧЕШЕШ ПЕДОФИЛСКАТА СИ КРАСТА, ЕДИНСТВЕНОТО, КОЕТО ТИ ОСТАВА Е БЕЗУМНАТА, ЖАЛКА СКУКА. ШИБАНА ОТКАЧАЛКА Е БИЛА МАЙКА ТИ, ЗА ДА СЕ РОДИШ ТАКЪВ ИЗВРАТЕНЯК.
цитирай
9.
mt46 -
Не познаваш нито майка ми, нито мен... Личи си колко извратено и мръсно е "съзнанието" ти...
05.04.2023 12:35
05.04.2023 12:35
02:23 - .
от: silviia За постинг: Мъдростта на Сидхарта
ДОБРЕ ЧЕ СЪМ АЗ, ДА ПОРАЗРЕДЯ МАЛКО БЕЗУМНАТА СКУКА В БЛОГА ТИ. КОГАТО НЕ ЧЕШЕШ ПЕДОФИЛСКАТА СИ КРАСТА, ЕДИНСТВЕНОТО, КОЕТО ТИ ОСТАВА Е БЕЗУМНАТА, ЖАЛКА СКУКА. ШИБАНА ОТКАЧАЛКА Е БИЛА МАЙКА ТИ, ЗА ДА СЕ РОДИШ ТАКЪВ ИЗВРАТЕНЯК.
цитирайот: silviia За постинг: Мъдростта на Сидхарта
ДОБРЕ ЧЕ СЪМ АЗ, ДА ПОРАЗРЕДЯ МАЛКО БЕЗУМНАТА СКУКА В БЛОГА ТИ. КОГАТО НЕ ЧЕШЕШ ПЕДОФИЛСКАТА СИ КРАСТА, ЕДИНСТВЕНОТО, КОЕТО ТИ ОСТАВА Е БЕЗУМНАТА, ЖАЛКА СКУКА. ШИБАНА ОТКАЧАЛКА Е БИЛА МАЙКА ТИ, ЗА ДА СЕ РОДИШ ТАКЪВ ИЗВРАТЕНЯК.
Търсене
Блогрол
1. М. Тачков - Български песни /стихосбирка/
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация