Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2012 21:08 - Утешителят
Автор: mt46 Категория: Изкуство   
Прочетен: 9984 Коментари: 30 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
draganbachev.files.wordpress.com/2011/06/the-holy-spirit3.jpg%3Fw%3D640




... Боже, ти създаде Светлината -
да огрява хората, Земята...
Още щом зора се зазори,
радват се и птици, и треви...
Съмва се... И колко е красиво!...
Радвайте се, че сме още живи!...
Дишай и усещай утринта -
цветна, свежа... Как ухае тя!...
Жадни са очите и душата -
да гали вечно светлината...
Пали нощем Бог звезди, Луна.
Свети всеки дом и през нощта...
Нека светлината ни закриля
от престъпника, от злата сила!...
Нужна е вълшебна светлина
да блести над болка и тъга...


*     *     *
Слънчева, безкрайна Любовта е.
Тя в красивите души сияе...
Всичко светло ражда обичта -
като майка нежна и добра.
И ни топли в този свят пустинен...
С нея през пустинята ще минем...
Да се любим - каза ни Христос. -
Ала вместо обич срещна злост.
И тълпата сляпа го разкъса...
Но във символ се превърна кръстът...
Любовта - най-важният въпрос -
стъпки по водата на Христос...
Вярвай в обичта с душа крилата -
ражда тя живота, красотата...
Тя е светъл път към вечността -
с любовта ще победим смъртта...

*     *     *
... Жал ми е, че бесни фанатици,
слепи догматици, политици...
сеят зло - войни, грабежи, смърт...
И не виждат по-добрия път...
Всички сме деца, сестри, събратя -
рожби на Природата, Земята...
Всички сме единни в този свят -
чувстваме любов, надежда, глад...
Хляб и свобода народът иска -
не безумни зрелища, убийства!...
Но в душите жажда се таи -
жаждата за власт и за пари...
Да господстват искат хора много -
но малцина близо са до Бога...
За слепеца-властник ми е жал -
бял отвън, а вътре пълен с кал...
Власт, изкърпена със простотия -
Господи, вони ми на помия!...
Не понасям /Боже мой, прости!/
на простака наглите очи!...
Важността на бюрократа хладен,
който буквите яде с наслада...
Но Мъдрецът казва - да търпим!...
Всичко се превръща в прах и дим!...

*     *     *
... Аз съм словото, което нося...
То е път към истината проста...
Сам светът осъжда се на смърт -
щом е сляп за по-добрия път...
Само дрехите си той променя,
но плътта му е окървавена.
С болна и отровена душа...
Колко века вече след Христа!...
Вечно някъде войни се водят,
вечно страда и кърви народът...
Само светло слово, дух крилат
раждат красота на този свят...
Ето, Словото е Утешител -
вдъхва вяра, светлина в душите...
То е жажда и вода. И път...
Моля се - дано го разберат!...
Стихове, Апостоли бъдете -
и душите тъжни утешете!...


*     *     *
... Виж - отвъд вечерната тъга, -
вечерта излъчва красота!...
Тишината гали те с милувка...
Залезът е слънчева целувка...
Пак изгряват вечните звезди
и вълшебната Луна блести...
Чуй гласа на кротките щурчета,
скрити до треви, покрай дръвчета!...
Чуй на славеите песента,
вдъхваща любов и красота!...
Възцарява се покой в душата.
Глас ти шепне в тишината свята:
"Не забравяй простите неща -
въздуха, градината, пръстта!...
На Природата дъха почувствай
и от плодовете свежи вкусвай!...
С градинаря и с овчаря прост
поприказвай... и бъди им гост...
Радвай се, че дишаш и живееш! -
Можеш някого с любов да сгрееш...
Знай, че от мнозина точно ти
си избран от Бог да се родиш...
И в това е светлата утеха...
Бог е вечен път, а ти - пътека..."


*     *     *
... Със слова и със дела Христос
изкова небесно-земен мост -
път, по който да вървим към него
и по който стига се далеко...
Ти, Исусе, обеща ни тук
да изпратиш Утешител друг. -
Вечно хората ще имат нужда -
някой с мъдър дух да ги събужда...
Утешителят - духът крилат  -
носи Светлината в този свят.
И ни утешава с дъх целебен,
докато вървим по пътя земен...
Вярвам, по е скъп за Теб
простодушният, добър човек -
въпреки че свещ не пали често,
той живее тихо, скромно, честно...
В песен на смиреното щурче,
в искрените думи на дете,
в шепот на цветя, дръвчета, листи -
чувам Божиите чувства, мисли...
Зная - Господ повече мълчи...
Гледа ни с невидими очи...
Колко обич и тъга, и болка
има в топлата душа на Бога!...


*     *     *
... Не понася моята душа
мухъла на празните слова,
нито пък сковаващите догми
на духовници "богоугодни"...
Знам, посяха, без да им тежи,
покрай Истината куп лъжи.
И от плевелите на лъжите
Истината е сега обвита...
Жал ми е, че хитри подлеци
грабят алчно бедните души...
Силно в себе си сега се моля -
и за тебе, и за всички хора. -
Нека има хляб и светлина,
и надежда в тъжните сърца!
Нека всеки в себе си се моли -
вярата е лек за всички болки...
Храмът свети в нашите души -
в нас самите, Господи, си ти!
А в които злият дух владее,
той душите им ще овършее...
Скитник неспокоен е Духът -
път, по който стигаме отвъд.
И завръщаме се обновени.
И пречистени сме, и нетленни...
Както аз и ти, и всеки друг,
може би Христос се връща тук -
като Дух спасителен и вечен...
За да бъде туй, което рече...

*     *     *
... Гаснат вече в моята душа
светло вдъхновените слова...
Кръст пред погледа ми се явява...
"Господи, защо ме изоставяш!?"...
"Трябва този кръст да понесеш -
тъй осъжда те... светът зловещ..."
"Боже, виж - душата ми е в рани..."
"Ти си от малцината избрани -
Утешител, мой възлюбен син..."
"Ала как... света да възвисим?
Словото... у мен... залязва вече..."
"Тъй е - след деня настъпва вечер..."
"И... в душата ми... е скръб... и мрак..."
"Знай, че Словото... ще бъде пак!"...

юли-август 2003 г.

Марин Тачков
"Утешителят", 2005 г.
/съкратен вариант/


Тагове:   Марин,   тачков,   поема,   утешителят,


Гласувай:
42


Вълнообразно


1. planinitenabulgaria - Брависимо, Праведний поете!!!
06.09.2012 00:48
Словото Ти наподобява на топове, покрити с цветя. Да бяха повето хора като Теб може би пак щяхме да живеем тежко, но нямаше да царува днешната наглост и агресивна простащина. И щеше да е по-светло в душите ни.
цитирай
2. анонимен - "Тъй е - след деня настъпва вечер..."
06.09.2012 09:11
Много интерсна поема-изповед на една ранена душа! Браво, Поете! ;)
цитирай
3. stela50 - Поздравления, Поете ... Силно и вълнуващо, нежно и гневно ... с обич.
06.09.2012 09:44
...Само светло слово, дух крилат
раждат красота на този свят...
Ето, Словото е Утешител -
вдъхва вяра, светлина в душите...
Този Утешител ни крепи и дава сила в трудните ни дни ...
..."Знай, че Словото... ще бъде пак!"...
Поздрави и благодарности ... много ми харесва творбата.
Честит празник на Съединението !
цитирай
4. troia - Здравей приятелю,
06.09.2012 10:48
направо си излял душата си. Май вярата е единствената ни утеха. Поздрави!
цитирай
5. lilims - Наслада за душата!!! Хубавип...
06.09.2012 12:00
Наслада за душата!!!
Хубавипразнчни дни!
цитирай
6. lidis - Tук не съм съгласна с теб
06.09.2012 12:04
... Жал ми е, че бесни фанатици,
слепи догматици, политици...
сеят зло - войни, грабежи, смърт...
И не виждат по-добрия път...

Мен Бойко Борисов не ми е направил нищо зло в блога...нито ме е плюл с интриги, нито ме е обиждал с прости цинизми, не ме е изхвърлял от просташки расизъм и глупост от блоговите стихосбирки...не е обработвал съблогърите срещу мен, не се е самонадрусвал с прочита, не е писал постинги и коментари срещу мен, както правите вие уж будителите и уж интелигенцията българска в блога...Не хвърляйте вината за простотията все на управниците...Няма логика и не е вярно, а погледнете себе си блогърите от блог.бг , мисленето си и културата си...
цитирай
7. sparotok - !
06.09.2012 12:36
Прекрасна проповед! Любовта лекува, любовта дава живот, любовта прави хората свободни!

Уверен съм, че Словото... ще бъде пак!

Поздрави!
цитирай
8. mt46 - Темата не е нито Б. Борисов, нито блоговите отношения...
06.09.2012 12:36
lidis написа:
... Жал ми е, че бесни фанатици,
слепи догматици, политици...
сеят зло - войни, грабежи, смърт...
И не виждат по-добрия път...

Мен Бойко Борисов не ми е направил нищо зло в блога...нито ме е плюл с интриги, нито ме е обиждал с прости цинизми, не ме е изхвърлял от просташки расизъм и глупост от блоговите стихосбирки...не е обработвал съблогърите срещу мен, не се е самонадрусвал с прочита, не е писал постинги и коментари срещу мен, както правите вие уж будителите и уж интелигенцията българска в блога...Не хвърляйте вината за простотията все на управниците...Няма логика и не е вярно, а погледнете себе си блогърите от блог.бг , мисленето си и културата си...

Редно е първо ти да погледнеш себе си, мисленето и културата си - дали си нападала и обиждала други блогъри, дали си в групата на троловете и хейтърите, които замърсяват блоговото пространство?...
цитирай
9. neprosvet - Помагай ни поете да намерим по-добрия път!
06.09.2012 13:03
"Слънчева, безкрайна Любовта е.
Тя в красивите души сияе...
Всичко светло ражда обичта -
като майка нежна и добра."

Нали всичко е любов?!

Честит празник, Маринич!
Поздрави за прекрасната поема!
цитирай
10. jabalka - Честит Празник!
06.09.2012 13:52
Поздрави сърдечни, искрени!
За думите.
За начина.
За Богослова!
Думите могат да Апостоли!
цитирай
11. mt46 - Благодаря! Да, добрите и силни думи могат...
06.09.2012 21:25
jabalka написа:
Поздрави сърдечни, искрени!
За думите.
За начина.
За Богослова!
Думите могат да Апостоли!

цитирай
12. mt46 - Чест. празник! Благодаря, Непросвет!...
06.09.2012 21:26
neprosvet написа:
"Слънчева, безкрайна Любовта е.
Тя в красивите души сияе...
Всичко светло ражда обичта -
като майка нежна и добра."

Нали всичко е любов?!

Честит празник, Маринич!
Поздрави за прекрасната поема!

цитирай
13. mt46 - Благодаря, приятелю! Да, Словото остава, пребъдва...
06.09.2012 21:28
sparotok написа:
Прекрасна проповед! Любовта лекува, любовта дава живот, любовта прави хората свободни!

Уверен съм, че Словото... ще бъде пак!

Поздрави!

цитирай
14. mt46 - Благодаря ти! Хубави празнични дни и на теб!
06.09.2012 21:29
lilims написа:
Наслада за душата!!!
Хубавипразнчни дни!

цитирай
15. mt46 - Да, приятелко... Поздрави и на теб!
06.09.2012 21:35
troia написа:
направо си излял душата си. Май вярата е единствената ни утеха. Поздрави!

цитирай
16. mt46 - Благодаря ти, приятелко!... Честит празник!...
06.09.2012 21:38
stela50 написа:
...Само светло слово, дух крилат
раждат красота на този свят...
Ето, Словото е Утешител -
вдъхва вяра, светлина в душите...
Този Утешител ни крепи и дава сила в трудните ни дни ...
..."Знай, че Словото... ще бъде пак!"...
Поздрави и благодарности ... много ми харесва творбата.
Честит празник на Съединението !

цитирай
17. mt46 - Благодаря, Майсторе! В поемата съм се опитал да разгледам философски различни подтеми...
06.09.2012 21:41
gogi6666 написа:
Много интерсна поема-изповед на една ранена душа! Браво, Поете! ;)

цитирай
18. mt46 - Благодаря, Коста!
06.09.2012 21:44
planinitenabulgaria написа:
Словото Ти наподобява на топове, покрити с цветя. Да бяха повето хора като Теб може би пак щяхме да живеем тежко, но нямаше да царува днешната наглост и агресивна простащина. И щеше да е по-светло в душите ни.

Ако бяхме по-човечни и добри,
нямаше Земята вечно да кърви...
цитирай
19. mariniki - мащабно произведение...
06.09.2012 23:22
и много стойностно...
поздравявам те, Марин...
с възхищение..
цитирай
20. karaiany - Като дълбока изповед на съпрежи...
07.09.2012 01:39
Като дълбока изповед на съпреживяваща душа ! Много харесах , Маринe !
цитирай
21. katan - Поздрави, Маринче!
07.09.2012 09:29
"... Боже, ти създаде Светлината"
Не знам какво точно си имал предвид през 2003-та и 2005-та, но на мен ми подейства много силно.
""И... в душата ми... е скръб... и мрак...""
цитирай
22. mt46 - Благодаря ти за отзива, стихо-приятелко!...
07.09.2012 11:43
mariniki написа:
и много стойностно...
поздравявам те, Марин...
с възхищение..

цитирай
23. mt46 - Благодаря, Адриане!... Радвам се, че си харесал!...
07.09.2012 11:45
karaiany написа:
Като дълбока изповед на съпреживяваща душа ! Много харесах , Маринe !

цитирай
24. mt46 - Благодаря, Катанче!... Изразил съм някои философски, религиозни и социални виждания...
07.09.2012 11:48
katan написа:
"... Боже, ти създаде Светлината"
Не знам какво точно си имал предвид през 2003-та и 2005-та, но на мен ми подейства много силно.
""И... в душата ми... е скръб... и мрак...""

цитирай
25. gocho52 - Да възлюбим угнетителите си!...
07.09.2012 13:03
Аз съм пас.
цитирай
26. ivesa - Разбира се,че словото ще бъде,
07.09.2012 13:59
то е било в началото, ще бъде и в бъдеще.Поздрави!:)
цитирай
27. mt46 - Не съм казал да ги възлюбим...
07.09.2012 23:00
25. gocho52 - Да възлюбим угнетителите си!...
13:03
Аз съм пас.
цитирай
28. mt46 - Благодаря ти! Да бъде!... :)
07.09.2012 23:01
ivesa написа:
то е било в началото, ще бъде и в бъдеще.Поздрави!:)

цитирай
29. batogo - Безценното... изразено в поезия.
09.09.2012 11:28
Дори нищо друго да не беше написал, тези мъдри и дълбоки стихове щяха да са достатъчни за да увенчаеш пътя си. Бог да те благослови!
цитирай
30. mt46 - Много ти благодаря за прочита и за отзива!... Поздрави и на теб!
09.09.2012 12:24
batogo написа:
Дори нищо друго да не беше написал, тези мъдри и дълбоки стихове щяха да са достатъчни за да увенчаеш пътя си. Бог да те благослови!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19117692
Постинги: 3677
Коментари: 44991
Гласове: 148721
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031