Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2017 21:36 - Наддумване
Автор: mt46 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1188 Коментари: 6 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.
Наддумване
Ран Босилек

Едно момче седяло край огъня до една воденица. Дошъл воденичарят при момчето и попитал:

— Какво правиш, момче?

— Пека питка — отговорило момчето.

— Отде взе брашно да я месиш?

— Смлях си малко жито на твоята воденица, воденичарко.

— Ами жито отде намери?

— Носих вода тая сутрин на едни жетвари, та ми дадоха едно снопче класове. Овършах ги на ръка, та им смлях житото. Сега ще занеса топла питка на мама и татя. Те жънат на кметовата нива.

Засмял се воденичарят и рекъл:

— У, те на твоята питка ли са останали? Я дай да изядем двама питката?

Момчето отговорило:

— А ти, воденичарьо, на моята питка ли си останал? Всеки ден пълни чували жито събираш!

— И брашно имам — рекъл воденичарят, — и хляб колкото щеш. Ала питка от вършано с ръка жито не съм ял. Трябва да е много сладка… Хайде да се наддумваме! Ако те надлъжа, ще ми дадеш питката. Ако ти ме наддумаш, ще меля даром на баща ти житото.

— Добре. Почвай! — съгласило се момчето. Воденичарят позасукал мустак и почнал:

— Баща ми, лека му пръст, беше градинар. Той пося веднъж дини край Дунава. Едно гнездо беше пуснало толкова дълго стебло, че бе преминало чак до другия бряг на Дунава. Хората започнаха да вървят по него като по мост. На самата среда на моста беше завързала голяма диня. Кой как минеше, сечеше и ядеше…

— И аз опитах, чичко, тая диня — прекъснало го момчето. — Такива неща често се случват по земята. Но сега слушай моят баща какво направи. Той пък имаше голям кошер. Турил беше имена на всички пчели. Всяка вечер ги проверяваше по име. Една вечер Лиса-Бряза я нямаше. Току погледнахме, тя се задава отдолу, впрегната в една кола с тежък товар. От едната страна теглеха дванадесет двойки биволи, а от другата — сама Лиса-Бряза. Когато я разпрегнаха, вратът й беше отекъл от тегленето. Казали на татя да напари врата на пчелата с орехи и ще й мине отокът. Като напари тате Лиса-Бряза, на врата й поникна един орех. Орехът роди много плодове. Кой как мине, все си брулеше. Един хвърляше тояга, друг — камъни, трети — буци пръст. Всичко се закачаше на ореха. Най-после там стана цяла ливада. Баща ми я разора и я зася с просо. Някакво животно се научи да яде просото. Тате направи едно лопало, та да уплаши животното. То минало и бутнало лопалото. Лопалото рекло „лоп“ и изскочил един шоп с дълга вила, па казал: „Воденичарьо, не се подигравай със сиромашкото момче, а му дай питата, иначе ще заиграе вилата.“ Воденичарят се засмял и рекъл:

— Да си живо, момченце! Майсторски ме наддума и си питката спаси.
chitanka.info/text/3361-naddumvane

ПП: И аз написах нещо по темата, но засега няма да го публикувам тук...




Гласувай:
21


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - мене ми мина мерака..
03.08.2017 22:12
да слушам и чета едни и същи тъпни тук..
кой ..какво, къде казал...и най вече..защо !!!
а, бе хора, бийте си по два шамара
пред Огледалото, и повтаряйте...
Това е Лъжа, това е ..поле без врата...
а , аз съм една луда калинка....
айде, всички заеднооо....
кой ще даде тон..за П-ва ?
цитирай
2. natali60 - Хубава приказка,
04.08.2017 10:08
ще я разкажа на внука си.
цитирай
3. kvg55 - Ха-ха-ха!
04.08.2017 11:08
Ама че остроумно момче.
цитирай
4. mt46 - Мда, понякога на човек му омръзва...
04.08.2017 22:39
milady написа:
да слушам и чета едни и същи тъпни тук..
кой ..какво, къде казал...и най вече..защо !!!
а, бе хора, бийте си по два шамара
пред Огледалото, и повтаряйте...
Това е Лъжа, това е ..поле без врата...
а , аз съм една луда калинка....
айде, всички заеднооо....
кой ще даде тон..за П-ва ?

цитирай
5. mt46 - Добре, заслужава си...
04.08.2017 22:40
natali60 написа:
ще я разкажа на внука си.

цитирай
6. mt46 - Бива си го...
04.08.2017 22:41
kvg55 написа:
Ама че остроумно момче.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19155718
Постинги: 3686
Коментари: 45088
Гласове: 148912
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031