Най-четени
1. planinitenabulgaria
2. radostinalassa
3. varg1
4. wonder
5. kvg55
6. mt46
7. iw69
8. zahariada
9. laval
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. gothic
2. radostinalassa
3. varg1
4. wonder
5. kvg55
6. mt46
7. iw69
8. zahariada
9. laval
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. gothic
Най-популярни
1. shtaparov
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. ka4ak
8. milena6
9. vidima
10. donkatoneva
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. ka4ak
8. milena6
9. vidima
10. donkatoneva
Най-активни
1. lamb
2. radostinalassa
3. sarang
4. hadjito
5. wrappedinflames
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iw69
9. mimogarcia
10. bateico
2. radostinalassa
3. sarang
4. hadjito
5. wrappedinflames
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iw69
9. mimogarcia
10. bateico
Постинг
23.02.2023 19:40 -
Откъси от древнотюркската поезия
Автор: mt46
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2089 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 23.02.2023 19:43

Прочетен: 2089 Коментари: 4 Гласове:
21
Последна промяна: 23.02.2023 19:43


.
.
.
*
От нас изхождат всички имена –
на гърци, траки, инки, божества...
* Дори сме дали имената
на тварите, на племената...
*
Навсякъде сновахме.
Земята основахме!...
*
Лежи и гали си корема:
"От моя по-големи нЕма!"...
*
В страстни мисли се вглъбила.
И с мерак си го забила...
*
Все сънувам Анадола.
Виждам гола Ана в дола!...
*
Изчакай супата да ври!
И чак след туй си го заври!...
*
Научили сме коня как да цвили!
И сме били най-умните дебили!...
*
Били сме най-прочутите кратуни! –
За туй разказват древни тюркски руни!...
Марин Тачков
ПП: Опитах се да разчета част от древни тюркски руни... :)
.
.
*
От нас изхождат всички имена –
на гърци, траки, инки, божества...
* Дори сме дали имената
на тварите, на племената...
*
Навсякъде сновахме.
Земята основахме!...
*
Лежи и гали си корема:
"От моя по-големи нЕма!"...
*
В страстни мисли се вглъбила.
И с мерак си го забила...
*
Все сънувам Анадола.
Виждам гола Ана в дола!...
*
Изчакай супата да ври!
И чак след туй си го заври!...
*
Научили сме коня как да цвили!
И сме били най-умните дебили!...
*
Били сме най-прочутите кратуни! –
За туй разказват древни тюркски руни!...
Марин Тачков
ПП: Опитах се да разчета част от древни тюркски руни... :)
Вълнообразно
РАЗХОДКИ ПО ЗАПАДНИЯ БАЛКАН - 6
"Те се предават". Европа напра...
Сцени от живота в четвъртата икономика в...
"Те се предават". Европа напра...
Сцени от живота в четвъртата икономика в...
За нашия мироглед тюрките си остават неразбираеми, неграмотни и прости :):):).
Как да ти кажа, някои представители на тюркските народи мислят същото за нас :).
Като стана дума за руни... Доста любопитно е, че руническата писменост се явява изведнъж :):):) и е с готови графични означения за всеки съгласен звук, гласните там са в немалка степен заменяеми.
Не си ли си задавал въпроса как аджеба става това нещо? Изведнъж от въздуха имаш готова азбука... ей така, от нищото?
Надписи от VII - VIII век се четат преспокойно и днес... от всеки познаващ руните тюрк.
Ние едва разбираме какво пише в текстове отпреди няма и 1000 години, и то ако са с кирилски букви :).
Ето, да видиш :):):) булгарите (тюрките) :):):):)!
"Исбул и при кан Персиан е бил все още капхан. Следователно капханската длъжност е била изпълнявана от едно и също лице при много владетели. Срв. Кормесий, който е бил капхан при Тервел и наследниците му. Надписът съобщава още, че на капхан Исбул канът дал не само войски, но също и ичиргу боила, чието име не се споменава навярно поради по-нисшия му чин, и кана боил колобъра. В разгледания вече надпис с военната заповед видяхме, че ичиргу боилът е командувал дясното крило на българската войска, като се изтъкна, че той е бил по чин по-нисш от капхана. Настоящият надпис потвърждава това и показва, че той е бил подчинен на капхана във военно отношение.
Буквалният превод на ичиргу боил е „вътрешен боил”, което беше дало повод на чешкия византолог Ф. Дворник и на унгарския тюрколог Ю. Немет да приемат, че той е бил един от „вътрешните боили”, които споменава императорът-писател Константин Багренородни. В съчинението си „За церимониите” той съобщава, че когато идвали от България пратеници при византийския император логотетът, един от най-висшите сановници им задавал следните въпроси: „Как е духовният внук на нашия свещен император, поставеният от бога архонт на България? Как е поставената от бога архонтиса? Как са канар тикинът (т. е. престолонаследникът) и булият таркан (т. е. вторият син) и останалите му чеда? Как са шестимата велики боили? Как са и останалите вътрешни и външни боили? Как е целият народ?”
С деди като тези можем само и единствено да се гордеем.
Гледай, гледай! :)
"35-ия отговор на папа Николай I [47] до допитванията на българите: „Вие разправяте, че сте били свикнали, когато отивате в сражение, да съблюдавате дни и часове и да извършвате заклинания, игри, пеения и някакви гадания ...” Според китайски извори хуните от предхристиянската епоха „предприемали нападения или водили сражения при пълнолуние или нарастваща луна, а при намаляваща войниците се оттегляли”. Същото съобщават и за тюрките: „Те изчакват малко преди пълнолунието, за да предприемат грабителските си походи”. Готският историк Йорданес в „Гетика” разказва, че в навечерието на Каталаунското сражение Атила заповядал на предсказателите да изследват бъдещето. Те наблюдавали според техния обичай вътрешностите на закланите животни и резките по изчистените кокали и предсказали нещастния за хуните край на сражението. Тюрките хитан тръгвали на поход само ако резките и пукнатините по кокалите лопатки на овцете показвали добър изход. Византийските хронисти разказват за няколко загубени за ромеите сражения с тюркски народи поради магиите им. В 519 г. българите, които живеели в Панония (дн. Унгария), нанесли тежко поражение на византийските войски, понеже, както съобщава византийският историк Йоан Зонара, си послужили със заклинания и магии. Друг византийски извор Йоан Антиохийски предава, че хуните, които бунтовникът Виталиан водел със себе си и между които се намирали и българи, предизвикали в сражението при Калиакра с правителствените войски чрез магии толкова голям мрак (навярно слънчевото затъмнение през 514 г.), че очите им се покрили с тъмнина и те изпопадали в пропаст със стръмни брегове и там загинали. В речника на Суидас се намира подобно съобщение за аварите: „Поради проливния дъжд предизвикан от хитрините на аварите и съществуващата мъгла съгледвачите не били в състояние да разпознаят настъпващите неприятели.” Най-сетне в същия речник е запазен откъслек от историята на византийския историк Менандър, който разказва: „Аварите възнамеряваха да нададат неприятен и див рев при започването на сражението и бойният вик, примесен с думкане на малки тъпани, така да усилят, че ромеите да изпаднат в страх и ужас.”
Сложните магически обреди, от които зависел щастливият изход на сражението, са били извършвани очевидно от нарочно подготвени и умеещи лица. Те са ръководели
военните действия според поличбите и чрез магически деяния. Следователно колобрите у българите са били магьосници, или т. нар. у тюркските народи шамани, на които са приписвани свръхестествени сили и качества. Затова тяхното участие във военните действия е било наложително, за да завършат успешно."
И какво толкова против имаш прадедите, ако не е тайна нещо? :)
цитирайКак да ти кажа, някои представители на тюркските народи мислят същото за нас :).
Като стана дума за руни... Доста любопитно е, че руническата писменост се явява изведнъж :):):) и е с готови графични означения за всеки съгласен звук, гласните там са в немалка степен заменяеми.
Не си ли си задавал въпроса как аджеба става това нещо? Изведнъж от въздуха имаш готова азбука... ей така, от нищото?
Надписи от VII - VIII век се четат преспокойно и днес... от всеки познаващ руните тюрк.
Ние едва разбираме какво пише в текстове отпреди няма и 1000 години, и то ако са с кирилски букви :).
Ето, да видиш :):):) булгарите (тюрките) :):):):)!
"Исбул и при кан Персиан е бил все още капхан. Следователно капханската длъжност е била изпълнявана от едно и също лице при много владетели. Срв. Кормесий, който е бил капхан при Тервел и наследниците му. Надписът съобщава още, че на капхан Исбул канът дал не само войски, но също и ичиргу боила, чието име не се споменава навярно поради по-нисшия му чин, и кана боил колобъра. В разгледания вече надпис с военната заповед видяхме, че ичиргу боилът е командувал дясното крило на българската войска, като се изтъкна, че той е бил по чин по-нисш от капхана. Настоящият надпис потвърждава това и показва, че той е бил подчинен на капхана във военно отношение.
Буквалният превод на ичиргу боил е „вътрешен боил”, което беше дало повод на чешкия византолог Ф. Дворник и на унгарския тюрколог Ю. Немет да приемат, че той е бил един от „вътрешните боили”, които споменава императорът-писател Константин Багренородни. В съчинението си „За церимониите” той съобщава, че когато идвали от България пратеници при византийския император логотетът, един от най-висшите сановници им задавал следните въпроси: „Как е духовният внук на нашия свещен император, поставеният от бога архонт на България? Как е поставената от бога архонтиса? Как са канар тикинът (т. е. престолонаследникът) и булият таркан (т. е. вторият син) и останалите му чеда? Как са шестимата велики боили? Как са и останалите вътрешни и външни боили? Как е целият народ?”
С деди като тези можем само и единствено да се гордеем.
Гледай, гледай! :)
"35-ия отговор на папа Николай I [47] до допитванията на българите: „Вие разправяте, че сте били свикнали, когато отивате в сражение, да съблюдавате дни и часове и да извършвате заклинания, игри, пеения и някакви гадания ...” Според китайски извори хуните от предхристиянската епоха „предприемали нападения или водили сражения при пълнолуние или нарастваща луна, а при намаляваща войниците се оттегляли”. Същото съобщават и за тюрките: „Те изчакват малко преди пълнолунието, за да предприемат грабителските си походи”. Готският историк Йорданес в „Гетика” разказва, че в навечерието на Каталаунското сражение Атила заповядал на предсказателите да изследват бъдещето. Те наблюдавали според техния обичай вътрешностите на закланите животни и резките по изчистените кокали и предсказали нещастния за хуните край на сражението. Тюрките хитан тръгвали на поход само ако резките и пукнатините по кокалите лопатки на овцете показвали добър изход. Византийските хронисти разказват за няколко загубени за ромеите сражения с тюркски народи поради магиите им. В 519 г. българите, които живеели в Панония (дн. Унгария), нанесли тежко поражение на византийските войски, понеже, както съобщава византийският историк Йоан Зонара, си послужили със заклинания и магии. Друг византийски извор Йоан Антиохийски предава, че хуните, които бунтовникът Виталиан водел със себе си и между които се намирали и българи, предизвикали в сражението при Калиакра с правителствените войски чрез магии толкова голям мрак (навярно слънчевото затъмнение през 514 г.), че очите им се покрили с тъмнина и те изпопадали в пропаст със стръмни брегове и там загинали. В речника на Суидас се намира подобно съобщение за аварите: „Поради проливния дъжд предизвикан от хитрините на аварите и съществуващата мъгла съгледвачите не били в състояние да разпознаят настъпващите неприятели.” Най-сетне в същия речник е запазен откъслек от историята на византийския историк Менандър, който разказва: „Аварите възнамеряваха да нададат неприятен и див рев при започването на сражението и бойният вик, примесен с думкане на малки тъпани, така да усилят, че ромеите да изпаднат в страх и ужас.”
Сложните магически обреди, от които зависел щастливият изход на сражението, са били извършвани очевидно от нарочно подготвени и умеещи лица. Те са ръководели
военните действия според поличбите и чрез магически деяния. Следователно колобрите у българите са били магьосници, или т. нар. у тюркските народи шамани, на които са приписвани свръхестествени сили и качества. Затова тяхното участие във военните действия е било наложително, за да завършат успешно."
И какво толкова против имаш прадедите, ако не е тайна нещо? :)
Мда–а–а!
Славни тюркси племена.
А ние бягаме от тюрксият си произход.
Но имаме основание.
Защото не се споменават конкретно българите и македонците.
Само това "Дори сме дали имената на тварите, на племената ..." трябва да се изследва от блоговите историци и докаже, че "племената" не включват "българите и македонците".
цитирайСлавни тюркси племена.
А ние бягаме от тюрксият си произход.
Но имаме основание.
Защото не се споменават конкретно българите и македонците.
Само това "Дори сме дали имената на тварите, на племената ..." трябва да се изследва от блоговите историци и докаже, че "племената" не включват "българите и македонците".
dobrodan написа:
За нашия мироглед тюрките си остават неразбираеми, неграмотни и прости :):):).
Как да ти кажа, някои представители на тюркските народи мислят същото за нас :).
Като стана дума за руни... Доста любопитно е, че руническата писменост се явява изведнъж :):):) и е с готови графични означения за всеки съгласен звук, гласните там са в немалка степен заменяеми.
Не си ли си задавал въпроса как аджеба става това нещо? Изведнъж от въздуха имаш готова азбука... ей така, от нищото?
Надписи от VII - VIII век се четат преспокойно и днес... от всеки познаващ руните тюрк.
Ние едва разбираме какво пише в текстове отпреди няма и 1000 години, и то ако са с кирилски букви :).
Ето, да видиш :):):) булгарите (тюрките) :):):):)!
"Исбул и при кан Персиан е бил все още капхан. Следователно капханската длъжност е била изпълнявана от едно и също лице при много владетели. Срв. Кормесий, който е бил капхан при Тервел и наследниците му. Надписът съобщава още, че на капхан Исбул канът дал не само войски, но също и ичиргу боила, чието име не се споменава навярно поради по-нисшия му чин, и кана боил колобъра. В разгледания вече надпис с военната заповед видяхме, че ичиргу боилът е командувал дясното крило на българската войска, като се изтъкна, че той е бил по чин по-нисш от капхана. Настоящият надпис потвърждава това и показва, че той е бил подчинен на капхана във военно отношение.
Буквалният превод на ичиргу боил е „вътрешен боил”, което беше дало повод на чешкия византолог Ф. Дворник и на унгарския тюрколог Ю. Немет да приемат, че той е бил един от „вътрешните боили”, които споменава императорът-писател Константин Багренородни. В съчинението си „За церимониите” той съобщава, че когато идвали от България пратеници при византийския император логотетът, един от най-висшите сановници им задавал следните въпроси: „Как е духовният внук на нашия свещен император, поставеният от бога архонт на България? Как е поставената от бога архонтиса? Как са канар тикинът (т. е. престолонаследникът) и булият таркан (т. е. вторият син) и останалите му чеда? Как са шестимата велики боили? Как са и останалите вътрешни и външни боили? Как е целият народ?”
С деди като тези можем само и единствено да се гордеем.
Гледай, гледай! :)
"35-ия отговор на папа Николай I [47] до допитванията на българите: „Вие разправяте, че сте били свикнали, когато отивате в сражение, да съблюдавате дни и часове и да извършвате заклинания, игри, пеения и някакви гадания ...” Според китайски извори хуните от предхристиянската епоха „предприемали нападения или водили сражения при пълнолуние или нарастваща луна, а при намаляваща войниците се оттегляли”. Същото съобщават и за тюрките: „Те изчакват малко преди пълнолунието, за да предприемат грабителските си походи”. Готският историк Йорданес в „Гетика” разказва, че в навечерието на Каталаунското сражение Атила заповядал на предсказателите да изследват бъдещето. Те наблюдавали според техния обичай вътрешностите на закланите животни и резките по изчистените кокали и предсказали нещастния за хуните край на сражението. Тюрките хитан тръгвали на поход само ако резките и пукнатините по кокалите лопатки на овцете показвали добър изход. Византийските хронисти разказват за няколко загубени за ромеите сражения с тюркски народи поради магиите им. В 519 г. българите, които живеели в Панония (дн. Унгария), нанесли тежко поражение на византийските войски, понеже, както съобщава византийският историк Йоан Зонара, си послужили със заклинания и магии. Друг византийски извор Йоан Антиохийски предава, че хуните, които бунтовникът Виталиан водел със себе си и между които се намирали и българи, предизвикали в сражението при Калиакра с правителствените войски чрез магии толкова голям мрак (навярно слънчевото затъмнение през 514 г.), че очите им се покрили с тъмнина и те изпопадали в пропаст със стръмни брегове и там загинали. В речника на Суидас се намира подобно съобщение за аварите: „Поради проливния дъжд предизвикан от хитрините на аварите и съществуващата мъгла съгледвачите не били в състояние да разпознаят настъпващите неприятели.” Най-сетне в същия речник е запазен откъслек от историята на византийския историк Менандър, който разказва: „Аварите възнамеряваха да нададат неприятен и див рев при започването на сражението и бойният вик, примесен с думкане на малки тъпани, така да усилят, че ромеите да изпаднат в страх и ужас.”
Сложните магически обреди, от които зависел щастливият изход на сражението, са били извършвани очевидно от нарочно подготвени и умеещи лица. Те са ръководели
военните действия според поличбите и чрез магически деяния. Следователно колобрите у българите са били магьосници, или т. нар. у тюркските народи шамани, на които са приписвани свръхестествени сили и качества. Затова тяхното участие във военните действия е било наложително, за да завършат успешно."
И какво толкова против имаш прадедите, ако не е тайна нещо? :)
Как да ти кажа, някои представители на тюркските народи мислят същото за нас :).
Като стана дума за руни... Доста любопитно е, че руническата писменост се явява изведнъж :):):) и е с готови графични означения за всеки съгласен звук, гласните там са в немалка степен заменяеми.
Не си ли си задавал въпроса как аджеба става това нещо? Изведнъж от въздуха имаш готова азбука... ей така, от нищото?
Надписи от VII - VIII век се четат преспокойно и днес... от всеки познаващ руните тюрк.
Ние едва разбираме какво пише в текстове отпреди няма и 1000 години, и то ако са с кирилски букви :).
Ето, да видиш :):):) булгарите (тюрките) :):):):)!
"Исбул и при кан Персиан е бил все още капхан. Следователно капханската длъжност е била изпълнявана от едно и също лице при много владетели. Срв. Кормесий, който е бил капхан при Тервел и наследниците му. Надписът съобщава още, че на капхан Исбул канът дал не само войски, но също и ичиргу боила, чието име не се споменава навярно поради по-нисшия му чин, и кана боил колобъра. В разгледания вече надпис с военната заповед видяхме, че ичиргу боилът е командувал дясното крило на българската войска, като се изтъкна, че той е бил по чин по-нисш от капхана. Настоящият надпис потвърждава това и показва, че той е бил подчинен на капхана във военно отношение.
Буквалният превод на ичиргу боил е „вътрешен боил”, което беше дало повод на чешкия византолог Ф. Дворник и на унгарския тюрколог Ю. Немет да приемат, че той е бил един от „вътрешните боили”, които споменава императорът-писател Константин Багренородни. В съчинението си „За церимониите” той съобщава, че когато идвали от България пратеници при византийския император логотетът, един от най-висшите сановници им задавал следните въпроси: „Как е духовният внук на нашия свещен император, поставеният от бога архонт на България? Как е поставената от бога архонтиса? Как са канар тикинът (т. е. престолонаследникът) и булият таркан (т. е. вторият син) и останалите му чеда? Как са шестимата велики боили? Как са и останалите вътрешни и външни боили? Как е целият народ?”
С деди като тези можем само и единствено да се гордеем.
Гледай, гледай! :)
"35-ия отговор на папа Николай I [47] до допитванията на българите: „Вие разправяте, че сте били свикнали, когато отивате в сражение, да съблюдавате дни и часове и да извършвате заклинания, игри, пеения и някакви гадания ...” Според китайски извори хуните от предхристиянската епоха „предприемали нападения или водили сражения при пълнолуние или нарастваща луна, а при намаляваща войниците се оттегляли”. Същото съобщават и за тюрките: „Те изчакват малко преди пълнолунието, за да предприемат грабителските си походи”. Готският историк Йорданес в „Гетика” разказва, че в навечерието на Каталаунското сражение Атила заповядал на предсказателите да изследват бъдещето. Те наблюдавали според техния обичай вътрешностите на закланите животни и резките по изчистените кокали и предсказали нещастния за хуните край на сражението. Тюрките хитан тръгвали на поход само ако резките и пукнатините по кокалите лопатки на овцете показвали добър изход. Византийските хронисти разказват за няколко загубени за ромеите сражения с тюркски народи поради магиите им. В 519 г. българите, които живеели в Панония (дн. Унгария), нанесли тежко поражение на византийските войски, понеже, както съобщава византийският историк Йоан Зонара, си послужили със заклинания и магии. Друг византийски извор Йоан Антиохийски предава, че хуните, които бунтовникът Виталиан водел със себе си и между които се намирали и българи, предизвикали в сражението при Калиакра с правителствените войски чрез магии толкова голям мрак (навярно слънчевото затъмнение през 514 г.), че очите им се покрили с тъмнина и те изпопадали в пропаст със стръмни брегове и там загинали. В речника на Суидас се намира подобно съобщение за аварите: „Поради проливния дъжд предизвикан от хитрините на аварите и съществуващата мъгла съгледвачите не били в състояние да разпознаят настъпващите неприятели.” Най-сетне в същия речник е запазен откъслек от историята на византийския историк Менандър, който разказва: „Аварите възнамеряваха да нададат неприятен и див рев при започването на сражението и бойният вик, примесен с думкане на малки тъпани, така да усилят, че ромеите да изпаднат в страх и ужас.”
Сложните магически обреди, от които зависел щастливият изход на сражението, са били извършвани очевидно от нарочно подготвени и умеещи лица. Те са ръководели
военните действия според поличбите и чрез магически деяния. Следователно колобрите у българите са били магьосници, или т. нар. у тюркските народи шамани, на които са приписвани свръхестествени сили и качества. Затова тяхното участие във военните действия е било наложително, за да завършат успешно."
И какво толкова против имаш прадедите, ако не е тайна нещо? :)
kvg55 написа:
Мда–а–а!
Славни тюркси племена.
А ние бягаме от тюрксият си произход.
Но имаме основание.
Защото не се споменават конкретно българите и македонците.
Само това "Дори сме дали имената на тварите, на племената ..." трябва да се изследва от блоговите историци и докаже, че "племената" не включват "българите и македонците".
Славни тюркси племена.
А ние бягаме от тюрксият си произход.
Но имаме основание.
Защото не се споменават конкретно българите и македонците.
Само това "Дори сме дали имената на тварите, на племената ..." трябва да се изследва от блоговите историци и докаже, че "племената" не включват "българите и македонците".
Търсене
Блогрол
1. М. Тачков - Български песни /стихосбирка/
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация