Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2020 22:54 - Боят настана
Автор: mt46 Категория: Музика   
Прочетен: 2702 Коментари: 12 Гласове:
13

Последна промяна: 10.07.2020 22:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.
ПАНАГЮРСКИТЕ ВЪСТАНИЦИ

Иван Вазов


Боят настава, тупат сърца ни,

ето ги близо наште душмани.

Кураж, дружина вярна, сговорна.

Ний не сме веке рая покорна!

 

Нека с тоз удар врага да смажем,

нека му гордо, братя, докажем,

че сме строшили мръсни окови,

че сме свободни, а не робове.

 

Гледайте в този пряпорец красен,

лева как тича волен, ужасен!

Левове всички днес се явете

люти и страшни за враговете!

 

Кого ли плашат турци злокобни?

Нихната ярост, удари злобни

ще се разбият нищожни, слаби,

в нашата правда, в нашите саби!

 

Ний за живота нямаме жалост,

но да не умрем, братя, на халос -

нека се мъчим колкото можем

повеч душмани мъртви да сложим!

 

Ако пък паднем в битката славно,

то в България ще незабавно

нови юнаци пак да въстанат

и вместо нази бой ще зафанат!

 

Нека мрем, както нявга сме мрели,

да живейм волни как сме живели!

Кураж, другари! Бог ще ни брани!

Смърт на вековни, черни тирани!

 

 

1875

https://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=14&WorkID=767&Level=2

ПП: А какво да кажем за съвременната тирания?...










Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. silviia - :)))
10.07.2020 23:00
Само не ми казвай, че се бориш с ГЕРБ и митичния антигерой Бойко. :))) В момента гледам такива "борци" по тивито. Пияни, дрогирани и лишени от членоразделна реч.
цитирай
2. inel379 - Препрочитаме Вазов!
11.07.2020 01:29
Има защо да го правим.
С емоция, но и с разум.
Четат се песните му
и ще продължават да се четат,
защото "те жив са отклик на духа народни
а той не мре".
Хубаво е да умеем да четем и между редовете.
Поздрави!

цитирай
3. mt46 - :)
11.07.2020 12:21
silviia написа:
Само не ми казвай, че се бориш с ГЕРБ и митичния антигерой Бойко. :))) В момента гледам такива "борци" по тивито. Пияни, дрогирани и лишени от членоразделна реч.

Аз пък видях доста млади и свестни хора, които казаха, че желаят промяна, че не искат мафиотско управление...
цитирай
4. mt46 - Благодаря ти за мнението! Поздрави!...
11.07.2020 12:22
inel379 написа:
Има защо да го правим.
С емоция, но и с разум.
Четат се песните му
и ще продължават да се четат,
защото "те жив са отклик на духа народни
а той не мре".
Хубаво е да умеем да четем и между редовете.
Поздрави!


цитирай
5. mt46 - !
11.07.2020 12:31
Жандармерията пази Доган от български граждани край Догановата Президенция край Бургас!...
М. Тачков
цитирай
6. silviia - .
11.07.2020 14:42
И аз видях млади хора, които, запитани защо протестират, не знаеха какво да кажат, мрънкаха и умираха от страх да поемат лична отговорност.
цитирай
7. mt46 - Може би не си гледала достатъчно време...
11.07.2020 22:14
silviia написа:
И аз видях млади хора, които, запитани защо протестират, не знаеха какво да кажат, мрънкаха и умираха от страх да поемат лична отговорност.

Да, спомням си за момче и момиче, които не можеха да предложат конкретни решения, но аз не видях да умират от страх...
цитирай
8. mt46 - ...
11.07.2020 22:19
По-странно ми е това, че герберите доведоха хиляди свои хора от провинцията с автобуси! Нима партията на Бойко няма достатъчно привърженици в София?...
цитирай
9. silviia - .
11.07.2020 22:51
Страхът не се вижда, той се усеща. :)
Предполагам, че с автобуси е по-организирано и по-безопасно. Пък и хората да се поразходят. Колкото до привържениците в София, в момента аз съм му такъв. :) Предполагам, че, ако се запознае с мен, други привърженици няма да са му нужни. :) (Шегичка:).
А сериозно - в момента ГЕРБ нямат никаква алтернатива. Всеки друг ще загроби държавата със сигурност. И тия, дето сега протестират ще са най-потърпевши. Ще се радвам, ако ме обориш, но едва ли.
цитирай
10. catforlife - По-странно ми е това, че герберите ...
11.07.2020 23:15
mt46 написа:
По-странно ми е това, че герберите доведоха хиляди свои хора от провинцията с автобуси! Нима партията на Бойко няма достатъчно привърженици в София?...

Явно ;)
цитирай
11. mt46 - И аз доскоро мислех, че ГЕРБ нямат алтернатива... Но съм приятно изненадан от това, че народът се вдигна!...
13.07.2020 21:13
silviia написа:
Страхът не се вижда, той се усеща. :)
Предполагам, че с автобуси е по-организирано и по-безопасно. Пък и хората да се поразходят. Колкото до привържениците в София, в момента аз съм му такъв. :) Предполагам, че, ако се запознае с мен, други привърженици няма да са му нужни. :) (Шегичка:).
А сериозно - в момента ГЕРБ нямат никаква алтернатива. Всеки друг ще загроби държавата със сигурност. И тия, дето сега протестират ще са най-потърпевши. Ще се радвам, ако ме обориш, но едва ли.

Обяснението ти за автобусите е несериозно, дори смешно... :)
цитирай
12. silviia - .
14.07.2020 00:24
Т.к. сме в твоя блог, не искам да ставам нахална и ще се въздържа от по-нататъшни обяснения за автобусите.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19160952
Постинги: 3686
Коментари: 45090
Гласове: 148917
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031