Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2013 10:20 - НА ВСЕКИ БЪЛГАРИН СЕ ПОЛАГАТ ПО 200 ЛЕВА НА МЕСЕЦ, БЕЗ ДА РАБОТИ
Автор: mt46 Категория: Новини   
Прочетен: 13557 Коментари: 38 Гласове:
50


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

  
Позволявам си да споделя една интересна идея...




image

Йордан Йорданов е варненски общественик и специалист по публична администрация. 

В момента се е присъединил към разрастващата се гражданска общност, която прокарва идеята за безусловен базов доход (ББД) на българите. Това е идея, която се обсъжда на европейско ниво, но вече е адаптирана и към българския икономически модел. Ако бъде приета, би могла да изведе страната ни от кризата. 

ББД е гарантиран от държавата и Конституцията месечен доход, който се предоставя в еднакъв размер на всеки пълнолетен българин, живеещ на територията на Република България, за подпомагане на неговото независимо и свободно съществуване. ББД е в електронни карти и може да се разходва само за храна, сметки, здравеопазване и образование.

 

- Как решихте да се присъедините към разработката и разпространението на идеята за безусловен базов доход на българина?

- Винаги съм търсил и предлагал варианти и модели, с които да бъде подпомогната нашата държава. Вярвам, че е възможно да се създаде нов държавно-икономически социален модел, който да удовлетворява всички обществени групи, без да има ощетени, като същевременно се създаде хубав обществен хомогенен организъм, в който всички слоеве на обществото да участват. 

- Какво представлявате вие, работещите за ББД – неправителствена организация, граждански сектор...?

- Ние не сме организация в познатия ни юридически смисъл, не сме партия, ние сме граждани, народът, гражданско общество, които сме разработили тази идея и я предлагаме на специалисти, финансисти, синдикати, на партии, които да разберат нейната уникалност и гениалност и съответно да я вложат в своите програми. Тогава парламентарно представени партии могат да я внедрят в обществения ни живот. Всички сме свидетели как нови идеи трудно се раждат и генерират, а това е наистина идея, която би могла да помогне да се изведе  страната ни от кризата. Всяка партия би направила различна програма съобразно своите приоритети. 

- Значи нямате политическа принадлежност, а предлагате всяка партия да си разработи този проект, който вече работи и в Европа, доколкото знаем, така ли е?

- Ние подаряваме тази идея на всички, които биха я припознали, това е идея, която няма авторско право, няма патент. В Европа тя се разработва, дискутира, ще има референдум в Швейцария, но никъде не е приложена като реален работещ модел към момента. Направили сме българска разработка, която е подобрена съобразно българските специфики. Финансисти и експерти на партиите могат да я доразвият в детайли и подробности в своята програма. 

- В какво точно се изразява българският вариант на тази програма?

- Ние не премахваме нито една от сега действащите системи – пенсионна, здравна и т.н., а само надграждаме. ББД е гарантиран месечен доход, пожизнен за всеки пълнолетен български гражданин, за осигуряване на неговото независимо и свободно съществуване, за покриване на базисните му материални потребности, за да може да изяви всеки своята индивидуалност и личността си, своите дарби, таланти. Това е предложение, чрез което ще бъдат преборени всички проблеми, които ние дискутираме – проблемите със страха, с глада, с бедността, с дребната престъпност, корупцията. Това е една идея, която в основата си е социална, но е работещ икономически механизъм. 

- Това означава ли, че хората няма да се страхуват, ако останат без работа, защото ще имат гарантиран доход, докато си намерят нова и по-добра възможност?

- Идеята е, че когато го няма този страх за утрешния ден, за препитанието, се отключват творческите, креативните способности на личността. Всеки може да се развие. Ако днес един човек иска да си смени работата, той се притеснява, защото, ако 3-4 месеца остане без доходи, това е твърде рисково в сегашното ни общество. С ББД вече може всеки да си договори и по-добро заплащане, да избере най-подходящата професия за него самия. Целта не е да има 100% заетост в държавата, това нито една система не го препоръчва. 

- Как точно ще бъде осигуряван този доход?

- Косвените данъци - ДДС и акцизи, ще бъдат разпределени на всички пълнолетни български граждани. Разчетите в момента са около 12 милиарда на година – разделени на 12 месеца, за 5 милиона пълнолетни граждани, сумата е по около 200 лева месечно, с която ще се започне стартово. Това е плаваща сума, зависеща от стокооборота в страната. Идеята е българите да достигнат средния доход за Европа. Косвените данъци представляват ДДС (данък върху потреблението 20%) и акцизите върху съответно горива, тютюн, алкохол. 

- Ще има ли някой засегнат или ощетен от тази система?

- Няма да има ощетени. Бизнесът ще бъде доволен от нарасналото потребление на гражданите, ще има производство, нарастване на икономиката, образовани и по-удовлетворени работници, които вече ще си имат и ББД, освен заплатата. Например един млад човек може да се подпомогне с този доход за образование, за създаване на семейство. Българската жена домакиня също ще има доход. 

- Това не са социални помощи, така ли?

- С въвеждането на ББД се заменя старата социална система на държавата – спират се помощи за безработица, за енергийно подпомагане, детските надбавки и др. Те се припокриват по смисъл с ББД. Вече няма да се подпомагат само част от хората, а всеки един български гражданин. Специална държавна политика за майчинството и за децата, като подпомагането няма да е в брой на родителите, а ще следва пряко детето – в ясли, градини, училища. Младият човек ще може да се образова, да създаде семейство, мъж и жена вече ще имат 400 лева доход. Пенсионерите освен пенсия ще получават и базов доход – няма да има нужда да се работи допълнително след пенсия. Оттам ще се освободят работни места, ползите са една след друга и се навързват верижно в абсолютно всякакви аспекти. 

- Това няма ли да отслаби наплива към работна заетост? 

- ББД на първо време ще бъде около 200 лева – това е сума, която не достига за нормален стандарт. Това може би е добре, защото всеки един трябва да е стимулиран да е активен, да работи, да се развива. В крайна сметка човекът е активно същество, което иска да твори, да създава. Ако има 5% от населението, което да е удовлетворено, това си е за негова сметка. Но не може заради 5% да ощетяваме останалите 95% активни граждани. 


Интервю на Виолета Гурнакова

  petel.bg/SPETSIALIST-OT-VARNA--NA-VSEKI-BALGARIN-SE-POLAGAT-PO-200-LEVA-NA-MESETS-BEZ-DA-RABOTI-__41571



Гласувай:
51


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. feq - Хъ дано,... ама надали :(
08.06.2013 10:40
Всяка такава идея ще потъне в страната на ИЛЮЗИИТЕ...
В България негативизма е на мода, за жалост :(
цитирай
2. shout - Всеки българин малък и голям, ра...
08.06.2013 11:40
Всеки българин малък и голям, работещ и безработен, млад или стар ДАВА ПО 200 ЛЕВА ВСЯКА ГОДИНА за вноска на България в ЕС !!!!!!!! а тя е 680 000 000 евро или близо 1 340 000 000 лева !!!!!!!!!!
Що се отнася до българската конституция тя не е валидна, защото България е ШЕСТАТА ДЪРЖАВА подписала Лисабонския трактат от 2007 година. Може да се споменава, но не важи като инструмент.
Биха могли да се падат повече пари на всеки българин, ако има заслуги за тая държава разбира се при положение, че много неща не са като сегашните. Реално тези пари ги има, но от тях се ползват една шепа хора. Остнаналите ги гледат и търпят.
цитирай
3. mt46 - Съгласен съм с коментара ти...
08.06.2013 12:12
shout написа:
Всеки българин малък и голям, работещ и безработен, млад или стар ДАВА ПО 200 ЛЕВА ВСЯКА ГОДИНА за вноска на България в ЕС !!!!!!!! а тя е 680 000 000 евро или близо 1 340 000 000 лева !!!!!!!!!!
Що се отнася до българската конституция тя не е валидна, защото България е ШЕСТАТА ДЪРЖАВА подписала Лисабонския трактат от 2007 година. Може да се споменава, но не важи като инструмент.
Биха могли да се падат повече пари на всеки българин, ако има заслуги за тая държава разбира се при положение, че много неща не са като сегашните. Реално тези пари ги има, но от тях се ползват една шепа хора. Остнаналите ги гледат и търпят.

цитирай
4. mt46 - Всяка нова идея се възприема трудно...
08.06.2013 12:24
feq написа:
Всяка такава идея ще потъне в страната на ИЛЮЗИИТЕ...
В България негативизма е на мода, за жалост :(

В НС трябва да влизат личности с иновативни идеи, мислещи за народа, за България, а не партийни послушковци, словоблудници и продажници...
цитирай
5. stoineff - Не
08.06.2013 12:38
мисля, че раздаването на пари на калпак ще подобри ситуацията. Ще кажа веднага защо. Повечето трайно безработни и бедни са такива, защото така им е удобно. Именно защото получават помощи и субсидии. Давам пример : "Защо да работя за 350 лв. цял месец, като без да работя ще получавам 200 лв.?"
цитирай
6. mt46 - Не съм съгласен с теб...
08.06.2013 13:20
stoineff написа:
мисля, че раздаването на пари на калпак ще подобри ситуацията. Ще кажа веднага защо. Повечето трайно безработни и бедни са такива, защото така им е удобно. Именно защото получават помощи и субсидии. Давам пример : "Защо да работя за 350 лв. цял месец, като без да работя ще получавам 200 лв.?"

Нима е нормално да се работи за 350 лв.? В коя страна от ЕС има подобно мизерно заплащане на труда?...
цитирай
7. shout - Преди минути наш комщия, който е в ...
08.06.2013 13:36
Преди минути наш комщия, който е в Испания 14 години ми се обади по скайпа. Купили си за обяд така агнешки комплект за .... 1 евро. А в същото време казва той в Германия едно кафе е 2,5 евро. Отговорих му, "че са я закъсали" щото при нас това нещо е невъможно.
цитирай
8. alexs - "безусловен базов доход на ...
08.06.2013 14:57
"безусловен базов доход на българина?" на българина му се полага да работи и то вероятно до гроб защото и пенсионната възраст не след дълго ще я направят 80г.
На циганина му е гарантиран безусловен базов доход....
цитирай
9. stoineff - Не е нормално
08.06.2013 15:00
заплащане, но парите, които се раздават като помощи се плащат от данъкоплатците в една нормална държава. Така, че освен 350 - те лв. ще бъдат платени, здравни и социални осигуровки, Данъци и такси на тези пари... това е парадоксът... парите трябва някой да ги изработи преди да започнат" да се дават" ...
Цитат от текста:
"- Как точно ще бъде осигуряван този доход?

- Косвените данъци - ДДС и акцизи, ще бъдат разпределени на всички пълнолетни български граждани.
...
Косвените данъци представляват ДДС (данък върху потреблението 20%) и акцизите върху съответно горива, тютюн, алкохол. ", което само ще увеличи още повече контрабандата, вече видяхме, че това с увеличаването на акцизите не работи така както искаме, а напротив...

Освен това аз не пуша и не пия така, че тези данъци няма да ме засегнат пряко, а косвено. Като се увеличи контрабандата, ще фалират български производители, което ще забатачи още повече България... Така, че всички такива изкуствени финансирания са по - скоро вредни, за една икономика, да не говорим пък за нашата в БГ... дето и без това никаква я няма.. Има други механизми за увеличаване на производителността ни, но никой не говори за тях... образование .. връзка м-у бизнеса и образованието ... нови технологии ... иновации ... наука ... ИТ и Софтуерно инжинерство, Туризъм, Земеделие, Енергетика... дълго е.. аз така мисля, че пътят е свързан само с работа и качествени политики, които да се провеждат.. за нещастие... май няма да видим скоро такива..
цитирай
10. merlin68 - Идеята е интересна,
08.06.2013 15:52
може да се доразвие и приложи, но едва ли някоя партия с реален шанс да управлява ще застане зад нея. ДДС и акцизите са основата на бюджета, ако се раздадат то какви пари ще преразпределят управляващите:)
Хубаво е да не се дават на калпак навършил 18, а да има и някои основни критерии, например завършено средно образование, и чисто съдебно минало.
цитирай
11. zabylgarite - А
08.06.2013 16:37
Познавам Йордан лично.

Успех на идеята!!!
цитирай
12. mt46 - Аз не го познавам, но ми допадат хора с ново мислене...
08.06.2013 17:16
zabylgarite написа:
Познавам Йордан лично.

Успех на идеята!!!

цитирай
13. mt46 - Да, съгласен съм с тези критерии...
08.06.2013 17:24
merlin68 написа:
може да се доразвие и приложи, но едва ли някоя партия с реален шанс да управлява ще застане зад нея. ДДС и акцизите са основата на бюджета, ако се раздадат то какви пари ще преразпределят управляващите:)
Хубаво е да не се дават на калпак навършил 18, а да има и някои основни критерии, например завършено средно образование, и чисто съдебно минало.

Резерви има: 1. Чрез съкращаване на тежкия ад-мини-стративен апарат /крепител на партокрацията/... 2. Чрез премахването на държавните субсидии за партиите...
цитирай
14. mt46 - Разбира се, че има и други механизми... Нужни са и други мерки...
08.06.2013 17:34
stoineff написа:
заплащане, но парите, които се раздават като помощи се плащат от данъкоплатците в една нормална държава. Така, че освен 350 - те лв. ще бъдат платени, здравни и социални осигуровки, Данъци и такси на тези пари... това е парадоксът... парите трябва някой да ги изработи преди да започнат" да се дават" ...
Цитат от текста:
"- Как точно ще бъде осигуряван този доход?

- Косвените данъци - ДДС и акцизи, ще бъдат разпределени на всички пълнолетни български граждани.
...
Косвените данъци представляват ДДС (данък върху потреблението 20%) и акцизите върху съответно горива, тютюн, алкохол. ", което само ще увеличи още повече контрабандата, вече видяхме, че това с увеличаването на акцизите не работи така както искаме, а напротив...

Освен това аз не пуша и не пия така, че тези данъци няма да ме засегнат пряко, а косвено. Като се увеличи контрабандата, ще фалират български производители, което ще забатачи още повече България... Така, че всички такива изкуствени финансирания са по - скоро вредни, за една икономика, да не говорим пък за нашата в БГ... дето и без това никаква я няма.. Има други механизми за увеличаване на производителността ни, но никой не говори за тях... образование .. връзка м-у бизнеса и образованието ... нови технологии ... иновации ... наука ... ИТ и Софтуерно инжинерство, Туризъм, Земеделие, Енергетика... дълго е.. аз така мисля, че пътят е свързан само с работа и качествени политики, които да се провеждат.. за нещастие... май няма да видим скоро такива..

Авторът не твърди, че трябва да се увеличат ДДС и акцизите. Става въпрос за разпределението им... Ако хората получават нормални възнаграждения, няма да пушат контрабандни цигари и да пълнят гушите на мафиотите...
цитирай
15. mt46 - Това е геноцид, робство...
08.06.2013 17:35
alexs написа:
"безусловен базов доход на българина?" на българина му се полага да работи и то вероятно до гроб защото и пенсионната възраст не след дълго ще я направят 80г.
На циганина му е гарантиран безусловен базов доход....

цитирай
16. stela50 - Идеята ми харесва ... но при сегашните условия
08.06.2013 18:07
трудно приложима... както и нормалните заплати.
Защо все пак да не се доверим...
От сърце пожелавам успех !
цитирай
17. danailvdimitrov - колко наивно
08.06.2013 18:44
че то и сега има достатъчно пари в държавата но се крадат от свои и чужди.
Вече 23 г.

Целта е да се унищожи България и българите....кой ще му слуша програмите "Те|"работят по тяхно си програма.
цитирай
18. kbalenciaga - Това няма да стане...поне скоро
08.06.2013 18:54

Защото така като няма кой да работи за тези малки заплати от по 300-400 лв. богаташите/бизнесмените ще бъдат принудени да ги вдигнат.
А те са болни, ненормални, егоистични и лакоми отрепки, които не могат да живеят по друг начин!

Точно днес ми сподели един охранител, в цехче за обработка на метал, как
едни такъв боклук-бизнесмен отишъл при работниците и директно им казал, че те за него са нищо!

За тези отрепки-бизнесмени, които са само такива от по богатите и най богатите работят всички. Медии, съд, прокуратура, администрация, народно събрание, правителство...
Има само един начин да се вземе властта от тях...няма друг начин.
Някой ако знае да каже?
цитирай
19. freeoldmen - мисля, че раздаването на пари на ...
08.06.2013 19:00
stoineff написа:
мисля, че раздаването на пари на калпак ще подобри ситуацията. Ще кажа веднага защо. Повечето трайно безработни и бедни са такива, защото така им е удобно. Именно защото получават помощи и субсидии. Давам пример : "Защо да работя за 350 лв. цял месец, като без да работя ще получавам 200 лв.?"


Аз пък мисля, че това ще доведе да друг положителен ефект- така ще се вдигне нивото на заплащане, така желано от всички "работещи бедни". Само не ми казвайте, че щяло да доведе да инфлация. На Запад цените са същите като в България, взимат десеторни заплати и нищо им няма...
цитирай
20. shtaparov - Идеята е добра, но ако се въведе, тя ...
08.06.2013 20:49
Идеята е добра,но ако се въведе,тя трябва да обхване само онези Български или не-Български граждани,които са Българи родом,а не да изключи от списъка си нашите от Бесарабия и Македония и вместо тях да включи циганите и турците! България е страна на Българите и не е длъжна да поддържа патологичната раждаемост на нито едно малцинство,но е много,да не казвам безкрайно много длъжна да приобщи Българите в чужбина вместо да интегрира ненужниците!
цитирай
21. mt46 - Не е добре да се дискриминират турците у нас... Нали и те плащат данъци?...
08.06.2013 21:55
shtaparov написа:
Идеята е добра,но ако се въведе,тя трябва да обхване само онези Български или не-Български граждани,които са Българи родом,а не да изключи от списъка си нашите от Бесарабия и Македония и вместо тях да включи циганите и турците! България е страна на Българите и не е длъжна да поддържа патологичната раждаемост на нито едно малцинство,но е много,да не казвам безкрайно много длъжна да приобщи Българите в чужбина вместо да интегрира ненужниците!

цитирай
22. mt46 - Съгласен съм...
08.06.2013 21:57
freeoldmen написа:
stoineff написа:
мисля, че раздаването на пари на калпак ще подобри ситуацията. Ще кажа веднага защо. Повечето трайно безработни и бедни са такива, защото така им е удобно. Именно защото получават помощи и субсидии. Давам пример : "Защо да работя за 350 лв. цял месец, като без да работя ще получавам 200 лв.?"

У нас изкуствено се поддържа този "модел"...
Аз пък мисля, че това ще доведе да друг положителен ефект- така ще се вдигне нивото на заплащане, така желано от всички "работещи бедни". Само не ми казвайте, че щяло да доведе да инфлация. На Запад цените са същите като в България, взимат десеторни заплати и нищо им няма...

цитирай
23. mt46 - Синдикатите искат 340 лв. минимална заплата, необлагаема -
08.06.2013 23:14
http://economic.bg/news/20282/1/1/Sindikatite-iskat-340-lv-neoblagaema-minimalna-zaplata.html
цитирай
24. planinitenabulgaria - Когато в една дъжава от около 8,5 млн.
08.06.2013 23:20
има паразитен етнос от около 1,5 млн, който никога няма да заработи, много смислени неща стават неприложими...
цитирай
25. mt46 - Има начини...
08.06.2013 23:24
kbalenciaga написа:

Защото така като няма кой да работи за тези малки заплати от по 300-400 лв. богаташите/бизнесмените ще бъдат принудени да ги вдигнат.
А те са болни, ненормални, егоистични и лакоми отрепки, които не могат да живеят по друг начин!

Точно днес ми сподели един охранител, в цехче за обработка на метал, как
едни такъв боклук-бизнесмен отишъл при работниците и директно им казал, че те за него са нищо!

За тези отрепки-бизнесмени, които са само такива от по богатите и най богатите работят всички. Медии, съд, прокуратура, администрация, народно събрание, правителство...
Има само един начин да се вземе властта от тях...няма друг начин.
Някой ако знае да каже?

Народът ни трябва да се бори за правата си, както правят другите народи...
цитирай
26. mt46 - Именно - пари има...
08.06.2013 23:28
danailvdimitrov написа:
че то и сега има достатъчно пари в държавата но се крадат от свои и чужди.
Вече 23 г.

Целта е да се унищожи България и българите....кой ще му слуша програмите "Те|"работят по тяхно си програма.

Въпросът е как се разпределят... От какъв зор се харчат народни пари за подслушвания?... Има ли осъдени, благодарение на СРС?...
цитирай
27. mt46 - Благодаря! Няма нищо лесно...
08.06.2013 23:33
stela50 написа:
трудно приложима... както и нормалните заплати.
Защо все пак да не се доверим...
От сърце пожелавам успех !

Трудностите идват от това, че доста крадци и разбойници се навъдиха. И няма кой да ги вкара в затвора...
цитирай
28. mt46 - "В България има 20 хил. тона злато, които се оценяват на 1,1 трлн. долара..."
08.06.2013 23:45
http://tv7.bg/news/economy/2966512.html
цитирай
29. mt46 - Не само това е причината...
08.06.2013 23:48
planinitenabulgaria написа:
има паразитен етнос от около 1,5 млн, който никога няма да заработи, много смислени неща стават неприложими...

Паразити има и сред българите, сред политиците...
цитирай
30. ckarlet - Идеята е супер, но аз смятам, че няма ...
09.06.2013 07:43
Идеята е супер, но аз смятам, че няма да има реализация в България за съжаление...
Още повече при тази нулева икономика и да се раздават такива пари ми звучи малко несериозно. Но знае ли човек:)
Поздрави Мt46! Нека има надежда!
цитирай
31. aip55 - Постингът
09.06.2013 20:27
ти е переспективен, но е лишен от икономическа директива!
цитирай
32. mariniki - чух за тази идея...
09.06.2013 22:11
по телевизията от група млади хора...
хареса ми със справедливостта си... и с чувството
за съпричастие към всеки човек...
цитирай
33. mt46 - Смятам, че идеята е осъществима, но не се знае кога...
29.06.2013 21:50
mariniki написа:
по телевизията от група млади хора...
хареса ми със справедливостта си... и с чувството
за съпричастие към всеки човек...

цитирай
34. mt46 - Икономическите "диреци" може да се преместят...
29.06.2013 21:52
aip55 написа:
ти е переспективен, но е лишен от икономическа директива!

цитирай
35. mt46 - Уж нулева икономика, а милионерите у нас увеличават доходите си... :)
29.06.2013 21:53
ckarlet написа:
Идеята е супер, но аз смятам, че няма да има реализация в България за съжаление...
Още повече при тази нулева икономика и да се раздават такива пари ми звучи малко несериозно. Но знае ли човек:)
Поздрави Мt46! Нека има надежда!

цитирай
36. mt46 - От познати знам, че храната в Испания е по-евтина, отколкото у нас...
29.06.2013 21:56
shout написа:
Преди минути наш комщия, който е в Испания 14 години ми се обади по скайпа. Купили си за обяд така агнешки комплект за .... 1 евро. А в същото време казва той в Германия едно кафе е 2,5 евро. Отговорих му, "че са я закъсали" щото при нас това нещо е невъможно.

цитирай
37. olivie - Любопитно
30.06.2013 09:45
Аз се учудвам, че още не е въведена у нас. Откъдето и да го погледнеш това е целта на световния елит - заместване на парите /в началото частично/ с ресурсно ориентирана икономика. И числото 666 си идва на мястото и вече не е имагинерно и т.н и т.н. Да не говорим, че вече сме се утвърдили като опитен полигон от световна величина. Поздрави!
08.09.2013г.
цитирай
38. mt46 - Благодаря за коментара!...
03.12.2013 20:47
olivie написа:
Аз се учудвам, че още не е въведена у нас. Откъдето и да го погледнеш това е целта на световния елит - заместване на парите /в началото частично/ с ресурсно ориентирана икономика. И числото 666 си идва на мястото и вече не е имагинерно и т.н и т.н. Да не говорим, че вече сме се утвърдили като опитен полигон от световна величина. Поздрави!
08.09.2013г.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19281168
Постинги: 3713
Коментари: 45259
Гласове: 149489
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930