Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2020 21:53 - Тачковски сироп и сладко от вишни
Автор: mt46 Категория: Рецепти   
Прочетен: 2014 Коментари: 18 Гласове:
18

Последна промяна: 12.06.2020 21:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 .
       Продукти:
  • вишни - 2 кг без костилки
  • захар - 2 кг
  • лимонтузу - 2 ч.л.
  • вода - 1.5 л

    НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ

Хубавото в тази рецепта е, че изхвърляте единствено и само костилките, а същевременно получавате не един, а два различни продукта.

Първото нещо, което трябва да направите, е да измиете и да почистите добре вишните от костилки и загнили части.

Отпада около килограм, така че за 2 кг чист резултат трябва да имате около 3 кг плод.

Вишните измивате и с почиствате от костилките. Сложете ги в дълбока тенджера, така че да не излизат, като заврат, и да можете да ги разбърквате и добавете захарта и водата.

Изчакайте да заври и отброете 20 минути силно варене. Ако имате възможност, обирайте пяната по време на варенето. След като 20-те минути са минали, сипете лимонената киселина, разбъркайте и като се охлади сиропът, го налейте в бутилки и ги затворете.

Слагат се в дълбок съд или казан да се варят 10 минути, за да се стерилизират.

Плодовете, които остават след прецеждането на сиропа (използвах тензух и фуния), връщате отново на котлона с още 300 мл вода и варите десетина минути, докато течността се поизпари и сгъсти.

Сипвате и тях в буркани и затваряте, докато са още топли, и обръщате с капачката надолу.

https://recepti.gotvach.bg/r-50625-%D0%A1%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%BF_%D0%B8_%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%BE_%D0%BE%D1%82_%D0%B2%D0%B8%D1%88%D0%BD%D0%B8_2_%D0%B2_1



image
image

image

image

   Аз сложих повече вода. Добавих листа от вишна, индрише, мента... След като сиропът бе готов, го прецедих в 2 тенджери, а плодовете оставих да врат, за да стане сладкото... 
   Изкарах около 6 литра сироп и около 1 кг. сладко. Стерилизирах бутилките и бурканчетата... 
   Сиропът ми се разрежда 1:3 или 1:4 с вода. Може да се добавя към ракия, към вино, към кафе...
   Сиропът и сокът от вишни са най-вкусните, най-хубавите от всички сиропи и сокове на света!...







Тагове:   вишни,   сироп,   сладко,   тачковски,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hloris - Ммммм....много вкусно изглежда,
12.06.2020 22:15
още повече и икономично,защото с един продукт приготвяш две неща....само да вметна,че сиропа,ако го налееш горещ в бутилки,и затвориш веднага,и ги сложиш легнали,то нямат нужда от стерилизация.
Но нищо...това си е един вид застраховка.Толкова много труд не бива да отива на вятъра.
пп.А аз още нищо не съм правила за зимата...тук днес ягодите на пазара бяха по 5 лева.В къщи имаме,но са ми малко,и обикновено ги изяждаме сутрин с кафето.

Поздрави за кулинарните умения,които овладяваш.
Похвално! :))))
цитирай
2. catforlife - Обожавам сладко от вишни, от горски ...
12.06.2020 23:00
Обожавам сладко от вишни, от горски ягоди и бели череши ;)
цитирай
3. silviia - :(
12.06.2020 23:45
Много захар! По-добре на пресен сок от изстисквачка. И аз правех сладко, но от няколко години почти спрях захарта, ям само малко кафява и без никакви усилия свалих 8кг!
цитирай
4. ard - mt46:)
13.06.2020 07:48
Изглежда много добре готовия ти продукт, поздравления!
Откъде намери вишни?
Аз отдавна не съм виждала на пазара.


цитирай
5. donchevav - Имаме вишнап - кръстоска между в...
13.06.2020 21:12
Имаме вишнап - кръстоска между вишна и череша. Точно узря:) Ще опитам по твоята рецепта две в едно. Сладко от вишни правя всяка година, но за сироп не съм се сещала от години. И аз като Силвия предпочитам сокове, стерилизирани на 70 градуса - пристрастени сме към този от ябълки, я всяка сутрин пием и друг, от арония:)
Благодаря за интересната и практична рецепта! Идеята за прибавяне на листа за аромат също ми хареса! Поздрави, Марине!
цитирай
6. mt46 - Благодаря! Поздрави и на теб! :)
14.06.2020 12:05
hloris написа:
още повече и икономично,защото с един продукт приготвяш две неща....само да вметна,че сиропа,ако го налееш горещ в бутилки,и затвориш веднага,и ги сложиш легнали,то нямат нужда от стерилизация.
Но нищо...това си е един вид застраховка.Толкова много труд не бива да отива на вятъра.
пп.А аз още нищо не съм правила за зимата...тук днес ягодите на пазара бяха по 5 лева.В къщи имаме,но са ми малко,и обикновено ги изяждаме сутрин с кафето.

Поздрави за кулинарните умения,които овладяваш.
Похвално! :))))

цитирай
7. mt46 - Хубаво!
14.06.2020 12:08
catforlife написа:
Обожавам сладко от вишни, от горски ягоди и бели череши ;)

Аз предпочитам сладко от ягоди вместо компот от ягоди. Харесвам компот и сладко от дюли, сладко от смокини... :)
цитирай
8. mt46 - Пресният сок е нетраен. По-добре да си хапвам пресни вишни, докато има...
14.06.2020 12:16
silviia написа:
Много захар! По-добре на пресен сок от изстисквачка. И аз правех сладко, но от няколко години почти спрях захарта, ям само малко кафява и без никакви усилия свалих 8кг!

Допреди 3 г. майка ми, лека й пръст, правеше сок от вишни, неконцентриран. Повече бутилки, повече труд и място за съхранение. Идеята е да се спестят тези неща и всеки да си разрежда сиропа според вкуса...
цитирай
9. mt46 - Имам десетина дръвчета... :)
14.06.2020 12:19
ard написа:
Изглежда много добре готовия ти продукт, поздравления!
Откъде намери вишни?
Аз отдавна не съм виждала на пазара.



Навярно на пазара няма, защото липсват фермери, отглеждащи вишневи дървета...
цитирай
10. mt46 - Благодаря, Вени! Поздрави и на теб!... :)
14.06.2020 12:20
donchevav написа:
Имаме вишнап - кръстоска между вишна и череша. Точно узря:) Ще опитам по твоята рецепта две в едно. Сладко от вишни правя всяка година, но за сироп не съм се сещала от години. И аз като Силвия предпочитам сокове, стерилизирани на 70 градуса - пристрастени сме към този от ябълки, я всяка сутрин пием и друг, от арония:)
Благодаря за интересната и практична рецепта! Идеята за прибавяне на листа за аромат също ми хареса! Поздрави, Марине!

цитирай
11. ckarlet - Явно сега е времето за правене на ...
15.06.2020 18:40
Явно сега е времето за правене на сладка и сироп от вишна. Една моя колежка каза, че ще прави вишновка. Съпругът ми направи овощна градина и е сложил и вишна. Аз дори малко се зачудих, защо ни е и вишна, но ето какво можем да си направим след години, ако е живот и здраве:)) Браво на теб!
цитирай
12. mt46 - Благодаря, Скарлет!
15.06.2020 21:52
ckarlet написа:
Явно сега е времето за правене на сладка и сироп от вишна. Една моя колежка каза, че ще прави вишновка. Съпругът ми направи овощна градина и е сложил и вишна. Аз дори малко се зачудих, защо ни е и вишна, но ето какво можем да си направим след години, ако е живот и здраве:)) Браво на теб!

Вишната се завъжда лесно. Може от издънки или чрез костилки... :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19166868
Постинги: 3687
Коментари: 45099
Гласове: 148927
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031