Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2014 13:58 - Да бъдем ли, или да се отвъдим?...
Автор: mt46 Категория: Спорт   
Прочетен: 3824 Коментари: 12 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
?
?
?
Иво Христов: Национализмът е примитивна, но защитна реакция на един изчезващ народ Ако тук не се случи нещо драматично, което да обърне ситуацията, България бавно и тихо ще угасне, казва социологът 30.04.2014 | 10:50 image Иглика Горанова

 - Г-н Христов , случаят с прогонването на сирийците в Розово бе определен като битов фашизъм. Защо така нетърпимо към чужденците реагират хората от Розово?

 - По въпроса за Розово мога да кажа, че така нареченият български национализъм е защитна и понякога безпросветна реакция на един измъчен народ. Българите знаят, че не могат да разчитат на никакви държавни институции и на никакви организационни средства за защита на техния най-елементарен статус – живота и имота им и затова реакцията на хората в Розово е такава.

 - Може ли да се очаква, че тази реакция ще се пренесе и в други населени места?

 - Може, защото българите знаят, че тук не става въпрос за настаняване на бежанци и за проявяване на християнско съчувствие, както твърдят някои организации, а за това, че България е поставена на ръба на пропастта. Българите знаят, че трябва да направят някакви крачки, за да не бъдат изтикани от собствената им територия. За това става въпрос.

 - А дали за подобни страхове не допринасят и изказвания от рода на това, което направи Кристалина Георгиева , че бежанците ще решат демографската криза в страната?

 - Несъстоятелни изказвания не коментирам.

 - На какво се дължи подемът на евроскептицизма? Виктор Орбан си позволи да постави националната държава преди интересите на общността, навсякъде в Западна Европа се говори за ограничаване на емигрантския поток, за мерки срещу емигрантите от Източна Европа. Докъде могат да стигнат тези нетолерантни настроения?

  - До евентуално разпадане или драстична трансформация на Европейския съюз. Видимо е, че европейският проект, който е известен още като Европейски съюз, е продукт предимно на европейските елити, европейските финансови и транснационални кръгове и на трансатлантически такива и техният дневен ред не съвпада с този на т.нар „обикновен” човек. След разпадането на комунистическата система, чийто противовес бе именно европейският икономически съюз, се оказа, че той няма друга мисия и друга цел, за да може да съществува по начина, по който съществува. Европейският проект или трябва да бъде дифиниран отново, за което не виждам интерес, воля и желание от силните на деня, или той действително ще отиде в небитието.
  - Кризата с Украйна и това, което случва около Русия ще помогне или ще попречи на този процес?

 - Кризата е не с Украйна, а в Украйна, а реалният сблъсък е между САЩ и Русия, които са големите играчи.

 - Руското външно министерство се обърна към Брюксел с едно изречение „Не ви ли е срам“, заради новите санкции, които наложиха на Русия. Поводът за това изречение е, че Русия настоява, че профашистки формирования владеят Украйна. Анализите, с които разполага САЩ, съдържат ли подобни сведения?

 - Това се разбира много добре в САЩ и се използва. Украинската националистическа опозиция, която в момента властва в Киев беше отгледана и финансирана, включително и със западна подкрепа и това е публична тайна. Но, както е известно, в големите геополитически среди гнусливостта е последното нещо, от което страдат големите геополитически играчи.

 - Наскоро американският консерватор Бюканън написа, че сепаратизмът и национализмът са в подем, а централизацията и глобализацията са минало. При това го написа със симпатия към Путин, което е странно. Какво се случва всъщност?

 - Стана това, което се очакваше че ще стане – реанимация на Русия като алтернативен цивилизационен център. Опитват се да се превърнат в неоконсервативен и християнски проект, както вече имах възможност да кажа. При това запазвайки традиционните ценности на едно антиглобалиско общество и това се ползва със симпатии. В момента голямата заплаха за глобалисткия проект не е руската армия и оръжия, а възможността да има друг проект за света в рамките на европейския цивилизационен проект. Тази опасност е много добре схваната и затова конфронтацията е толкова жестока.

 - Някои анализатори прогнозират, че Обама ще се окаже големият губещ от тази конфронтация. До колко са основателни такива твърдения?

 - Разбира се, че ще е губещ. Той вече е претеглен, както се казва в Библията. Проблемът е кой ще бъде след него. В момента САЩ се опитват да елиминират създаването на алтернативни центрове като Русия и Китай и за тази цел се опитват да използват методите на превантивната война – случаят с Украйна е такъв –да не се допусне евразийска интеграция. Има анализи, че в хоризонт 2025-2030 година, тези две страни биха могли да станат субекти върху които не може да се въздейства.

 - В цялата тази ситуация ние как стоим и какви изобщо са ни перспективите?

 - Преди време си позволих да кажа и някои си помислиха, че използвам пресилен литературен израз, че България е „периферна територия със затихващи функции”. При това го казвам с болка, защото съм част от този народ и обичам тази страна. Но, ако тук не се случи нещо драматично, което да обърне ситуацията, а аз не забелязвам сигнали да се случи, България бавно и тихо ще угасне. Това съвсем не означава, че територията тук ще обезлюди и че няма да има други хора.

 - Да не би да казвате, че българският национализъм е нещо оздравително?

 - Не, не е оздравително, това е реакцията на един умиращ организъм . Българският национализъм е доста примитивен, но той е дефанзивен, защитен. Той не е агресивен, в него няма опит да отнема територии на други нации, той е , пак казвам, защитна реакция на един умиращ народ. Казвам го с огромна болка.

komentator.bg/ivo-hristov-natsionalizmat-e-primitivna-no-zashtitna-reaktsiya-na-edin-izchezvasht-narod/

Стремежът на таралежа
Стремежът на таралежа
не е да лежи на земята.
Не е да го забележат...
Не е да живее богато.
Или върху други да лази...
А просто да се опази...

Марин Тачков
27 декември 2013 г.


*     *     *
Въпросът прост е, българи. -
Да бъдем ли, или да се отвъдим?...

Марин Тачков
април 2014 г.




Гласувай:
29


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Независимо от всичко,
30.04.2014 14:24
дори ще пребъдем. Сега сме таралежи, но с дух на орли. Вярвам!
цитирай
2. minevv - da
30.04.2014 15:30
добър анализ
а ние сме преживяли няколко империи... и края им ;-))
цитирай
3. stela50 - Оптимизмът на Майчето ме запали... Да... независимо от всичко,
30.04.2014 16:44
духът ни все още е опазен...
Въпреки,че съм съгласна с думите на Иво Христов - Национализмът е примитивна,
но защитна реакция на един изчезващ народ... но нашият няма да изчезне...
И таралежът си има стремеж все пак... и не му е лесно...
Отговорът е... Да бъдем !
цитирай
4. freeoldmen - Стихотворението да таралежа чудесно илюстрира дереджето на българина.
30.04.2014 17:23
Тук два дни се нагледах на парада на омразата към собствения си народ.
Разбира се, от хора, които няма да живеят в едно забравено от полицията село с непознати...
цитирай
5. mt46 - Хубаво, щом си оптимистка...
30.04.2014 18:10
makont написа:
дори ще пребъдем. Сега сме таралежи, но с дух на орли. Вярвам!

цитирай
6. mt46 - Това е малка утеха...
30.04.2014 19:05
minevv написа:
добър анализ
а ние сме преживяли няколко империи... и края им ;-))

От САЩ изразили съчувствие, че ще понесем загуби от санкциите срещу Русия. Дали да им благодарим за съчувствието?...
цитирай
7. mt46 - Българският дух е запазен у малцина...
30.04.2014 19:10
stela50 написа:
духът ни все още е опазен...
Въпреки,че съм съгласна с думите на Иво Христов - Национализмът е примитивна,
но защитна реакция на един изчезващ народ... но нашият няма да изчезне...
И таралежът си има стремеж все пак... и не му е лесно...
Отговорът е... Да бъдем !

цитирай
8. mt46 - Отдалеч и отстрани най-лесно се критикува и се дават акъли...
30.04.2014 19:18
freeoldmen написа:
Тук два дни се нагледах на парада на омразата към собствения си народ.
Разбира се, от хора, които няма да живеят в едно забравено от полицията село с непознати...

Ами нека въпросните хора да настанят в домовете си бежанци!...
цитирай
9. precoria - Този хамлетовски въпрос има най ...
30.04.2014 19:58
Този хамлетовски въпрос има най после необходимост от щастлив край.Хубаво е когато някой размахва меч...
цитирай
10. mt46 - Хепиендът е характерен за някои приказки и филми...
30.04.2014 20:50
precoria написа:
Този хамлетовски въпрос има най после необходимост от щастлив край.Хубаво е когато някой размахва меч...

Ще споделя изповедта на една българка, живееща в Испания:

Ние, българите живеещи на остров Ибиса, сме най-разединената от десетките нации, населяващи го! Не само че не сме единни и не си помагаме, но си и пречиме.
За 6 години и половина тук съм го забелязвала не веднъж (за съжаление), но ето какво ме провокира да си изплача душата.
Преди известно време разбрах, че има вероятност българите, които сме около 200 човека, да можем да гласуваме тук на острова. Колко хубаво е да можеш да упражниш правото си на глас!
Трябваше само да се съберат минимум 40 попълнени заявления, доказващи желание за гласуване и се изпратят в Консулството ни във Валенсия, за да ни отпуснат секция. И се втурнахме с Роса да реализираме тази възможност. Да, ама ...
Голяма част от хората, с които разговаряхме, не искаха и да чуят за България, други, уплашени от злоупотреба с личните данни, категорично отказаха, трети живо се интересуваха от заплащането на членовете на комисията и водени от максимата: “Като няма аз да спечеля нещо, защо пък да помогна някой друг да го направи”, също отказаха. Някои от нежелаещите даже подеха и антикампания...
А толкова ми се иска и ние българите, живеещи на Ибиса да сме задружни, да се събираме и да си помагаме като другите! Немските магазини, барове и ресторанти са пълни с немци. Така са и английските, и френските, и италиянските...Преди няколко месеца един унгарец отвори бар. Всеки път когато мина покрай него, чувам унгарска реч, а те са 5-6 пъти по-малко от нас, българите!
И ние си имаме български ресторант, но е рядкост някой сънародник да го посети...
Преди няколко дни бях на интервю за работа. Шефовете – англичани, 12 години живеят на острова, но не знаят и не искат да учат испански. Търсеха си персонал, говорещ техния език.
Една българка, живееща със семейството си на Ибиса, забраняваше на мъжа си и големия си син да говорят български в дома им, а малкият син - не го и знаеше. Едва когато тя ги напусна, детето започна да учи родния език.
Друга българка, „велика” компютърна специалистка дойде да живее с детето си на острова преди години. Оказа се, че седем годишната и дъщеря не знае и една дума български! ...
... Добре, че все пак намерихме достатъчно такива, които не се срамуват, че са българи, милеят за България и не им е безразлично какво става там.
Благодаря им, че подкрепиха каузата! А за другите - ми е жал... Но най-много ми е жал за България!
Малинка Цветкова
26.04.2014
Ибиса, Испания
цитирай
11. vishnichka - Надявам се да пребъдем...
01.05.2014 08:13
Честит празник!:)
цитирай
12. mt46 - Благодаря ти!...
01.05.2014 11:11
vishnichka написа:
Честит празник!:)

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4054950

Честит празник! На работещите и на безработните! Честит имен ден на Кирка, на Лопата, на Мотика, на Кран, на Булдозер и т. н. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19158981
Постинги: 3686
Коментари: 45089
Гласове: 148915
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031