Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2015 18:05 - Китай-ай-ай
Автор: mt46 Категория: Туризъм   
Прочетен: 26648 Коментари: 33 Гласове:
39


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
Китай – чудеса от бетон в Поднебесната

от Proper в Избор на редактора · 05/12/2015 · 07:55

image

За 2 години Китай е произвел повече цимент, отколкото САЩ за целия XX век.

Изненадващо, нали? Ако говорим конкретно – за последните две години Китай е произвел 4 милиарда и 890 милиона тона (4.9 гигатона) цимент. Русия произвежда годишно 65 милиона тона цимент – и както е видно, домовете около нас растат като гъби. За какво използва Китай това безумно количество цимент? И защо САЩ успяват да живеят без такива обеми на циментовата индустрия (за тези, които не знаят – САЩ произвежда почти двойно по-малко цимент на глава от населението, в сравнение с „разкъсваната на парчета от санкциите“ Русия)?

За да разберем къде е фокусът – нека да разгледаме един типичен американски град (като пример да вземем Лос Анджелис). Той изглежда така:

image

САЩ, Лос Анджелис

 

В самия център на града е Даунтаун – квартал от небостъргачи с офиси на банки, застрахователни дружества, инвестиционни фондове, централи на големи международни корпорации. А в радиус на няколко десетки и дори стотици километри от центъра на града са предградията – мравуняци, където като под линия са наредени едноетажни и двуетажни къщи. Това е мястото, където живее по-голямата част от американското население. Отблизо изглежда така:

image

Предградие в САЩ

 

Ето и поглед отгоре:

image

Предградие в САЩ

 

Да, да – къщите са наредени плътно една до друга, почти стена до стена. Така американците се опитват да икономисат от разходите за комуникации (къщите буквално са нанизани на една обща тръба с вода, канализация и кабели с електричество). Не е добре, защото дори и малка едноетажна къща заема огромна площ. Ако сравним условно плана на предградията с разположението на апартаментите в типичните 5-етажни блокове от времето на Съветския съюз, предградията с еднакъв брой жители ще заемат площ, около 10 пъти по-голяма от 5-етажните сгради. Ако вземем за база типичните за съвременна Русия 18-етажни монолитни стоманобетонни сгради – разликата в заеманата площ ще бъде почти 40 пъти. Отчитайки алеите и други общи площи, цифрата ще спадне леко, но като цяло предградията са с около 20-30 по-малка плътност от 18-етажните жилищни сгради. Тоест, при еднакъв брой жители, комуникациите ще се съберат не на 1 кв. км, а на 20-30 квадратни километра.

По тази причина американските градове заемат наистина огромни площи (а всичко това са и тръби, кабели, пътища и транспорт). За да се оценят нагледно мащабите, вижте сравнителна карта на застрояването в американските градове (в червено), и най-големите мегаполиси в света (в зелено):

image

Застрояване на големи световни градове

 

Разликата е очевидна – сравнете 5-милионния Санкт Петербург (със всичките си дворци, музеи, паркове) и 3.8-милионния Лос Анджелис (състоящ се предимно от жилищни мравуняци). И помислете в какъв ад се превръщат опитите за поддръжка на комуникациите на такава площ, при положение, че дори и в Санкт Петербург за това се изискват не малко пари и постоянни усилия.

Къщите в предградията, разбира се, са изградени от глина. В това е и смисълът на ниското строителство – 18 етажа не могат да бъдат изградени от глина, защото сградата ще се срути още в процеса на изграждане. Но 1-2 етажа могат да се слепят лесно от тънки дъски и гипсокартон. Както се и прави. И смисълът е не само и не толкова в намаляването на разходите за строителство, а в намаляването на жизнения цикъл на сградата, която да се „разпадне“ с изплащането на ипотеката. В противен случай, търсенето на нови жилища ще се срине – американците ще живеят във все още пригодните си за обитаване стари домове. Кой тогава ще тегли нови ипотеки и ще наема нови строители?

Това е известна схема. „Крайслер“, например, не грундира вътрешните панели на автомобилите си не толкова, за да спести няколко долара от боя – смисълът е да се съкрати животът на машината. Няколко години, докато ръждата я разяжда отвътре, колата изглежда страхотно отвън, но когато „язвите“ на корозията излязат навън, много бързо се превръща в една развалина на дупки, която собственикът ще закара на сметището, за да си купи нова съвсем скоро.

Точно така се строят и масовите, „ипотечни“ къщи в американските предградия. И дори някой да построи къщата си добре, след изплащането на ипотеката ще бъде заобиколен от съборетини, със съответния контингент жители.

Китайската урбанизация върви по различен, много по-неразточителен път. Китай строи многоетажни домове от бетон.

image

Китай строи многоетажни домове

 

Погледнете тази снимка внимателно и ще видите какви гигантски площи са бетонирани тук.

Между другото, в китайските градове на глава от населението се падат средно 31,5 квадратни метра жилищна площ (това е през 2010 г., сега е още повече). Това е приблизително с 50 на сто повече, отколкото в Русия. Бедните китайци, толкова бедни…..

Освен жилищата, голям консуматор на цимент в Китай е пътното строителство. В края на 2013 г. общата дължина на автомобилните пътища в Китай превишаваше 4,1 милиона километра, включително 104.5 хиляди километра магистрали. До края на 2014 г. магистралите бяха вече 111 900 километра. Растежът през последните години е с около 10 хиляди километра магистрали годишно. Това означава, че всяка година Китай изгражда високоскоростни пътища с по-голяма дължина, отколкото е магистралата от Москва до Владивосток.

Системата от национални автомагистрали в Китай (China National Expressway Network) е най-голямата в света. А преди 1987 г. Китай не е имал нито един километър магистрала. Нито един!

Съвсем друга история са специфичните китайски технологии за строителство върху сложен релеф:

image

Автомагистрала в Китай

 

В края на 2014 г. в Китай са били регистрирани 264 милиона моторни превозни средства, от които 154 милиона автомобили (около 117 милиона от тях – леки и лекотоварни). Годишно автопаркът на страната се увеличава с 20-22 милиона автомобила.

Днес в Китай има 300 хиляди моста (хиляда от тях са с дължина над 1 километър). От 100-те най-големите въжени мостове в света, 55 са в Китай. А ако вземем 40-те най-големи въжени моста в света, се оказва, че 20 от тях са разположени над река Яндзъ, разбира се, в Китай:

image

Въжените мостове над река Яндзъ в град Ухан

 

Какво знаете за град Ухан? Wǔhаn – град със субпровинциален статус в провинция Хубей. Това нищо не ви говори, нали? Някаква си китайска грамота сигурно. Неголямо градче някакво… с 10 милиона жители. В същото време град Ухан е необичаен, той е интересен дори само заради това, че се състои от три части – Учан (武昌, Wuchang), Ханку (汉口, Hankou) и Ханян (汉阳, Hanyang), които заедно се наричат „триградието на Ухан“. Тези три части са разположени една срещу друга по бреговете на реката, свързани са с мостове, единият от които се счита за първия мост от съвременен тип в Китай и се нарича просто „Първият мост“. Това по принцип е типично за Китай – първо така, скромничко, „Първи мост“ и нека останалият свят си гледа работата, понеже йероглифът „Един под небето“ означава Китай. И няма повече никой – един под небето.

Град Ухан е основан преди повече от 3000 години. Той е 10 пъти по-стар от Санкт Петербург и 5 пъти по-стар от Москва.

През 1911 г. именно в Ухан поддръжниците на Сун Ятсен организирали Уханското въстание, което довело до падането на династия Цин и установяването на република в Китай. През 1967 г. в Ухан по време на „културната революция“ (де факто – на гражданската война в Китай), избухват ожесточени сблъсъци с хунвейбините. Когато ситуацията в града стигнала до предела си, жителителите започнали да образуват отряди за самоотбрана. Войските на генерала от Народноосвободителната армия на Китай Чен Цзайдао влизат в града и разгромяват както местните партийни органи, така и организациите на хунвейбините и цзаофаните, подкрепящи „милионите герои“ (всъщност, около 500 000 души, организирани в самозащита). При това той игнорирал преките нареждания от Пекин, арестувал двама служители на Мао и не позволил на Чжоу Енлай да слезе от самолета в Ухан, като го заплашил с танкове. От Пекин били изпратени няколко дивизии и още след първата заплаха за откриване на огън Чен Цзайдао незабавно се предал. Въпреки че тези самоволни действия са осъдени, това е първият опит за използване на армията за възстановяване на реда, което по-късно, през 1969 г., позволило хунвейбините до голяма степен да бъдат ликвидирани. Чен Цзайдао бил уволнен от длъжност, но през 1972 г., по времето на Мао, бил реабилитиран и приет в състава на Централния комитет на Китайската комунистическа партия през 1978 г.

В известен смисъл Ухан е китайски аналог на Санкт Петербург, „културна столица“ и град на всички революции. Интересно е, че уханският диалект е събрал в себе си всички основни диалекти в Китай и от гледна точка на лингвистиката е идеална основа за общокитайски език. Въпреки това, по политически причини официалният език в Китай е базиран на пекинския диалект. Това придава особена острота на уханската опозиция в отношенията й с „пекинските бюрократи“.

Но доста се отвлякохме. Нека се върнем към цимента. Както можете да си представите, мостовете изискват много цимент. Страшно много. Дори ако самият мост е от стоманен такелаж – негова котва са гигантски бетонови конструкции.

Най-дългият океански мост в света, Хонг Конг – Чжухай – Макао, е и един от най-големите инфраструктурни проекти в Китай. Мостът ще свърже Хонконг и Макао. Завършването му е планирано за 2016 г. За този район в югоизточната част на Китай (делтата на Перлената река) урбанистите готвят титлата на най-голямия мегаполис на бъдещето. Наблизо е Шенжен – гигантска високотехнологична област на промишлеността и логистиката. Въобще, това ще бъде ПЪПЪТ НА СВЕТА. И земята под него трябва да бъде от бетон, а не от хартия.

Но тук има и летища. Управлението на гражданската авиация на Китай одобри план, според който повечето от дори малките региони на страната ще имат свое собствено летище. Поставената цел е до 2030 г. броят на въздушните пристанища в Поднебесната от сегашните 399 до достигне 2 хиляди. Тоест, годишно Китай ще строи над 100 летища, за да създаде общо 1600 за някакви си 15 години.

И това не е онова съветско фукане с макаданови писти и барака за няколко селскостопански самолети – в Китай аерогарата си е аерогара, с бетонни писти за съвремени лайнери.

Какво знаете за град Кунмин? Нищо. А той има ето такова летище.

image

Международното летище на Кунмин, провинция Юнан

 

Какво знаете за градчето Хъфей? Е, някои може би си спомнят само за автомобилите Хъфей (Brio, и т.н.), които се правят там. А междувременно той има летище, на което много столици ще завидят.

image

Международното летище Хъфей, провинция Анхуей

 

Всичко това е бетон. Колосални количества бетон.

Някои казват, че според световните стандарти летищата в Китай не са толкова големи. Да, да…. Пекин, с неговите 86 милиона пътници, е на второ място в класацията на най-големите летища в света, губейки само от Атланта. Вярно е, че ако се вземат заедно двете летища на Шанхай, резултатът ще е по-голямо летище от това в Пекин, но нека не го правим, би било политически некоректно.

За протокола – най-голямото в Русия – реновираното летище Пулково, би влязло в двайсетицата на най-големите китайски летища с мъка, достигайки едва 19-то място. Да, хич не са големи летищата в Китай…

В момента Китай притежава най-голямата в света мрежа от скоростни и високоскоростни жп линии, надвишаваща тези в Япония и Европа, взети заедно. Това е такава разлика, че никой повече няма да може да я преодолее. Огромната мрежа от високоскоростни жп линии (HSR) постепенно опасва цялата Поднебесна с гигантски естакади и виадукти, достигащи дължина от 100-150 км. Виадуктът Данянг – Куншан, който е част от високоскоростната железопътна линия Пекин – Шанхай, със своите 164.8 км (9 км от които преминават над откритите води на езерото Янгченг) – е абсолютен световен лидер.

Или високоскоростната жп магистрала Гуанчжоу-Гуйян: със скорост от 250 км/ч влаковете прелитат през 510 моста и 236 тунела.

И всичко това също е бетон.

За да прецените нивото на китайските железници, няма да ви показвам претенциозните жп гари в Пекин и Шанхай – отново ще ви покажа малкия Ухан.

image

Жп гарата в Ухан

 

Тук всичко е възможно най-скромно. Ако видите високотехнологичната жп гара на Шенжен, където влаковете се движат на пет различни нива, разположени едно над друго в различни посоки – разумът ви може и да не оцелее. А вие сте ценни за нас, скъпи читатели.

Между другото, знаете ли къде се намира най-голямата сграда в света? Мислите си, че това е Пентагонът във Вашингтон (както си мислят наивните американци) или летището в Дубай (както си мислят не по-малко наивните европейци)? Не. Най-голямата сграда в света – това е New Century Global Centre ChenDu в китайския град Ченду, с площ три пъти по-голяма от тази на Пентагона.

image

New Century Global Centre в Китай, Ченду

 

Мегакомплексът заема площ от 1.76 млн. кв. м. Височината му е 100 метра, а страните му са 500/400 м. Вътре се намира най-големият изкуствен плаж в света – с изкуствени вълни, изкуствено слънце и дори изкуствен лек морски бриз.

image

New Century Global Centre в Китай, Ченду

 

Светът нервно пуши в ъгъла от подобен патос.

А между другото, днес 40 на сто от китайците живеят в градовете. Властите планират до 2020 г. тази цифра да достигне 55%. Задачата е през следващите 16 години в градовете да се преселят от 300 до 400 милиона селяни. Китай вече не е аграрна държава.

Превод: Цеца Христова / Memoria de futuro

Източник: Руский топ

www.memoriabg.com/2015/12/05/kitai-chudesa-ot-beton-v-podnebesnata/




Гласувай:
41


Вълнообразно


1. milady - марин4e ,страхотен Пост...
05.12.2015 18:59
моите адмирации...
тъкмо по моя вкус...
ще има да го чета 1 ч...
Хубава вечер, френд ;)
цитирай
2. gosho568 - Страхотен постинг. . . китайците са ...
05.12.2015 20:08
Страхотен постинг... китайците са уникални! Поздрави! :)
цитирай
3. stih - Видях толкова чудеса!
05.12.2015 20:08
Ще споделя с приятели...
Благодаря, Марин!
цитирай
4. mt46 - Благодаря ти за отзива! Хубава вечер и на теб!... :)
05.12.2015 22:30
milady написа:
моите адмирации...
тъкмо по моя вкус...
ще има да го чета 1 ч...
Хубава вечер, френд ;)

цитирай
5. mt46 - Колко малко знаем за света!... Поздрави!... :)
05.12.2015 22:32
gosho568 написа:
Страхотен постинг... китайците са уникални! Поздрави! :)

цитирай
6. mt46 - И аз ти благодаря, Елица, че си харесала публикацията!...
05.12.2015 22:33
stih написа:
Ще споделя с приятели...
Благодаря, Марин!

цитирай
7. born - Направо ми се дръпнаха очите след ...
05.12.2015 22:33
Направо ми се дръпнаха очите след прочита !
цитирай
8. mt46 - Други въпроси?...
05.12.2015 22:34
4. eboa - Какви са тия идиотщини?
20:30
А?
цитирай
9. ok3223 - И не бива да се забравя ...
06.12.2015 08:28
Кой е в основата, стои в основата на тези ... ЧУДЕСА.
Не е ли ККП, Китайската Комунистическа Партия.
Това да ни, да ви говори нещо?
На какво е способен МАРКСИЗМА, КАТО ТЕОРИЯ
И ... КАТО ПРАКТИКА.
цитирай
10. emi1ts - Интересно!
06.12.2015 09:15
Благодаря!Хубав ден!
цитирай
11. katan - Страхотен постинг, Маринче!
06.12.2015 09:32
Вашингтон ме потресе с тези "китайски стенички.
Китай ме изуми с постиженията си!
Все пак да не забравяме кои са китайците!
Всичко, което ползваме и до днес произлиза от Китай /говоря за откритията/, а не за ширпотребата, която залива пазарите ни.
Поздравявам те отново!
цитирай
12. merlin68 - Трябва да се живее по-простичко
06.12.2015 09:40
Трябва да се живее по-простичко
цитирай
13. silwiqna - Марине, поздрав!
06.12.2015 09:53
Впечатляващо!!
цитирай
14. natali60 - Китай е велика страна.
06.12.2015 10:17
И китайците са чудесни хора - убедих се лично.
Поздрави от Филипините! :)
цитирай
15. rosiela - Поздрав.
06.12.2015 11:22
Много интересен материал.И все пак на мен ми се живее само в България.
цитирай
16. appen13 - Кой е в основата, стои в основата на ...
06.12.2015 12:06
ok3223 написа:
Кой е в основата, стои в основата на тези ... ЧУДЕСА.
Не е ли ККП, Китайската Комунистическа Партия.
Това да ни, да ви говори нещо?
На какво е способен МАРКСИЗМА, КАТО ТЕОРИЯ
И ... КАТО ПРАКТИКА.


Грешиш МНОГО - основното е не доктринерския "евро-юдейския месиански марксизъм"(марксизма винаги е бил чисто ЮДЕО-ЗАПАДНИЧЕСКА и западноцентрична икономико-политическа доктрина, игнорираща и откровено враждебна на другите цивилизации, като руско-православната, китайската, евразийската, персийската, арабско-ислямската и т.н.), а СИНЕМАРКСИЗМА създаден от Председателя Мао и доразвит от Дън Сяопин, който е много повече, конфуцианство, даосизъм и моизъм( фипософското учение на Мо Дзъ, първият критик на конфуцианството в древен Китай), отколкото "марксизъм" !
И напълно игнорира австро-марксизма на Карл Кауцки, германо-марксизма на Август Бабел, франко-марксизма на Жан Жорес, радикалния руско-еврейски марксизъм-комунизъм на Парвус-Гелфанд/ Улянов-Ленин/Бронщайн-Троцки и съвременния ляворадикален американски нео-троцкистки марксизъм изповядвам от западния политически офисно-борсов истаблишмънт !
А един от най-влиятелните китайски гео-политици Дзъ Юцю е категоричен, че случващото се днес в Китай е реализацията на "Великата стратегема Мао Дзедун" !!!
цитирай
17. appen13 - Благодаря приятелю !!! 21 век е века на Поднебесната империя !
06.12.2015 12:20
Между другото, основната социлно-икономическа и политическа задача, която си поставя Китайската комунистическа партия в решенията на последните три партийни конгреса и във всички партийни документи е: "Изграждането в Китай на справедливо общество на среднозаможни граждани", ни повече, ни по-малко. Без всякакви идеологически финтифлюшки и гръмки обещания !
Всъщност това е огромната разлика между синемарксизма създаден от Председателя Мао и Дън Сяопин, и неговите западни аналози, че първия е създаден да служи на Китай и китайците, а другите - да обслужват теоретични доктринерски идеологеми !
цитирай
18. zaw12929 - Поздравление за поредния интересен материал!
06.12.2015 12:37
изумителни постижения разказвате, за едно израстване, което българските медии не забелязват, а се занимават да хвърлят кал на тази велика най древна и най развита днес страна.

Денят на човечеството започва винаги на изток и така ще продължи преминаване към по добро бъдеще , ние, като малкото колелце не сме в списъка на страните, където Китай инвестира, заради поведението на управниците ни.
цитирай
19. mt46 - Нали? Колко сме далеч назад от китайците!...
06.12.2015 13:05
born написа:
Направо ми се дръпнаха очите след прочита !

цитирай
20. mt46 - Китайският модел и път е по-различен...
06.12.2015 13:15
ok3223 написа:
Кой е в основата, стои в основата на тези ... ЧУДЕСА.
Не е ли ККП, Китайската Комунистическа Партия.
Това да ни, да ви говори нещо?
На какво е способен МАРКСИЗМА, КАТО ТЕОРИЯ
И ... КАТО ПРАКТИКА.

цитирай
21. mt46 - Хубав ден и на теб! Благодаря!...
06.12.2015 13:18
emi1ts написа:
Благодаря!Хубав ден!

цитирай
22. mt46 - Благодаря ти за отзива, Катанче!...
06.12.2015 13:20
katan написа:
Вашингтон ме потресе с тези "китайски стенички.
Китай ме изуми с постиженията си!
Все пак да не забравяме кои са китайците!
Всичко, което ползваме и до днес произлиза от Китай /говоря за откритията/, а не за ширпотребата, която залива пазарите ни.
Поздравявам те отново!

Това са само част от постиженията... Китай е световна икономическа сила и това не може да се оспори...
Поздрави!...
цитирай
23. mt46 - Да... И рационално...
06.12.2015 17:31
merlin68 написа:
Трябва да се живее по-простичко

цитирай
24. mt46 - Благодаря, Силви!... И за мен бе интересно...
06.12.2015 17:44
silwiqna написа:
Впечатляващо!!

цитирай
25. mt46 - Благодаря!...
06.12.2015 17:45
natali60 написа:
И китайците са чудесни хора - убедих се лично.
Поздрави от Филипините! :)

Навярно хубаво се спинка с филипинка... :)
Поздрави!...
цитирай
26. mt46 - Да... И аз съм така...
06.12.2015 17:47
rosiela написа:
Много интересен материал.И все пак на мен ми се живее само в България.

цитирай
27. mt46 - Явно китайците са подходили недогматично, своеобразно...
06.12.2015 17:50
appen13 написа:
ok3223 написа:
Кой е в основата, стои в основата на тези ... ЧУДЕСА.
Не е ли ККП, Китайската Комунистическа Партия.
Това да ни, да ви говори нещо?
На какво е способен МАРКСИЗМА, КАТО ТЕОРИЯ
И ... КАТО ПРАКТИКА.


Грешиш МНОГО - основното е не доктринерския "евро-юдейския месиански марксизъм"(марксизма винаги е бил чисто ЮДЕО-ЗАПАДНИЧЕСКА и западноцентрична икономико-политическа доктрина, игнорираща и откровено враждебна на другите цивилизации, като руско-православната, китайската, евразийската, персийската, арабско-ислямската и т.н.), а СИНЕМАРКСИЗМА създаден от Председателя Мао и доразвит от Дън Сяопин, който е много повече, конфуцианство, даосизъм и моизъм( фипософското учение на Мо Дзъ, първият критик на конфуцианството в древен Китай), отколкото "марксизъм" !
И напълно игнорира австро-марксизма на Карл Кауцки, германо-марксизма на Август Бабел, франко-марксизма на Жан Жорес, радикалния руско-еврейски марксизъм-комунизъм на Парвус-Гелфанд/ Улянов-Ленин/Бронщайн-Троцки и съвременния ляворадикален американски нео-троцкистки марксизъм изповядвам от западния политически офисно-борсов истаблишмънт !
А един от най-влиятелните китайски гео-политици Дзъ Юцю е категоричен, че случващото се днес в Китай е реализацията на "Великата стратегема Мао Дзедун" !!!

цитирай
28. mt46 - Благодаря за мнението!... Да, идеологиите не бива да са приоритет...
06.12.2015 17:52
appen13 написа:
Между другото, основната социлно-икономическа и политическа задача, която си поставя Китайската комунистическа партия в решенията на последните три партийни конгреса и във всички партийни документи е: "Изграждането в Китай на справедливо общество на среднозаможни граждани", ни повече, ни по-малко. Без всякакви идеологически финтифлюшки и гръмки обещания !
Всъщност това е огромната разлика между синемарксизма създаден от Председателя Мао и Дън Сяопин, и неговите западни аналози, че първия е създаден да служи на Китай и китайците, а другите - да обслужват теоретични доктринерски идеологеми !

цитирай
29. mt46 - Не бива да гледаме само на Запад. И на Изток има какво да се види...
06.12.2015 17:55
zaw12929 написа:
изумителни постижения разказвате, за едно израстване, което българските медии не забелязват, а се занимават да хвърлят кал на тази велика най древна и най развита днес страна.

Денят на човечеството започва винаги на изток и така ще продължи преминаване към по добро бъдеще , ние, като малкото колелце не сме в списъка на страните, където Китай инвестира, заради поведението на управниците ни.

цитирай
30. kvg55 - Китай наистина е нещо фантастично. ...
07.12.2015 01:35
Китай наистина е нещо фантастично. Събра ми очите.
цитирай
31. alexs - Китайско чудо.
07.12.2015 09:36
Китайско чудо.
цитирай
32. ok3223 - Нещо, като че си с къса памет
07.12.2015 13:48
appen13 написа:
ok3223 написа:
Кой е в основата, стои в основата на тези ... ЧУДЕСА.
Не е ли ККП, Китайската Комунистическа Партия.
Това да ни, да ви говори нещо?
На какво е способен МАРКСИЗМА, КАТО ТЕОРИЯ
И ... КАТО ПРАКТИКА.


Грешиш МНОГО - основното е не доктринерския "евро-юдейския месиански марксизъм"(марксизма винаги е бил чисто ЮДЕО-ЗАПАДНИЧЕСКА и западноцентрична икономико-политическа доктрина, игнорираща и откровено враждебна на другите цивилизации, като руско-православната, китайската, евразийската, персийската, арабско-ислямската и т.н.), а СИНЕМАРКСИЗМА създаден от Председателя Мао и доразвит от Дън Сяопин, който е много повече, конфуцианство, даосизъм и моизъм( фипософското учение на Мо Дзъ, първият критик на конфуцианството в древен Китай), отколкото "марксизъм" !
И напълно игнорира австро-марксизма на Карл Кауцки, германо-марксизма на Август Бабел, франко-марксизма на Жан Жорес, радикалния руско-еврейски марксизъм-комунизъм на Парвус-Гелфанд/ Улянов-Ленин/Бронщайн-Троцки и съвременния ляворадикален американски нео-троцкистки марксизъм изповядвам от западния политически офисно-борсов истаблишмънт !
А един от най-влиятелните китайски гео-политици Дзъ Юцю е категоричен, че случващото се днес в Китай е реализацията на "Великата стратегема Мао Дзедун" !!!

Забравяш какви ги натвори МАО с хунвейбините.И преди се възнесе,какъв бе Китай под негова команда.Редиш ми комунистическите секти от болшевишката,до тази на Маото,която бе докарала Китай до просешка тояга.Дън Сяо Пин,и подкрепящите го, като стъпиха на автентичния марксизъм,както го бяха разработили Маркс и Енгелс.Модернизираха някои неща,нагодиха го към 1000 летната китайската култура и условия, и, резултатите са налице.Това е теоретичната база на китайската чудо икономика,на китайското чудо.За около 30год.от една изостанала във всяко отношение страна и обеднял народ,да изградиш и надградиш супер и чудо икономика, и супер модерна държава.ДНЕС тя е 1-ВА ПО ИКОНОМИЧЕСКА И ДЪРЖАВНА МОЩ.
цитирай
33. mt46 - Благодаря ви за коментарите!...
08.12.2015 18:36
30. kvg55 - Китай наистина е нещо фантастично. ...
07.12 01:35
Китай наистина е нещо фантастично. Събра ми очите.
цитирай

Изтрий
31. alexs - Китайско чудо.
07.12 09:36
Китайско чудо.
цитирай

Изтрий
32. ok3223 - Нещо, като че си с къса памет
07.12 13:48
appen13 написа:
ok3223 написа:
Кой е в основата, стои в основата на тези ... ЧУДЕСА.
Не е ли ККП, Китайската Комунистическа Партия.
Това да ни, да ви говори нещо?
На какво е способен МАРКСИЗМА, КАТО ТЕОРИЯ
И ... КАТО ПРАКТИКА.


Грешиш МНОГО - основното е не доктринерския "евро-юдейския месиански марксизъм"(марксизма винаги е бил чисто ЮДЕО-ЗАПАДНИЧЕСКА и западноцентрична икономико-политическа доктрина, игнорираща и откровено враждебна на другите цивилизации, като руско-православната, китайската, евразийската, персийската, арабско-ислямската и т.н.), а СИНЕМАРКСИЗМА създаден от Председателя Мао и доразвит от Дън Сяопин, който е много повече, конфуцианство, даосизъм и моизъм( фипософското учение на Мо Дзъ, първият критик на конфуцианството в древен Китай), отколкото "марксизъм" !
И напълно игнорира австро-марксизма на Карл Кауцки, германо-марксизма на Август Бабел, франко-марксизма на Жан Жорес, радикалния руско-еврейски марксизъм-комунизъм на Парвус-Гелфанд/ Улянов-Ленин/Бронщайн-Троцки и съвременния ляворадикален американски нео-троцкистки марксизъм изповядвам от западния политически офисно-борсов истаблишмънт !
А един от най-влиятелните китайски гео-политици Дзъ Юцю е категоричен, че случващото се днес в Китай е реализацията на "Великата стратегема Мао Дзедун" !!!

Забравяш какви ги натвори МАО с хунвейбините.И преди се възнесе,какъв бе Китай под негова команда.Редиш ми комунистическите секти от болшевишката,до тази на Маото,която бе докарала Китай до просешка тояга.Дън Сяо Пин,и подкрепящите го, като стъпиха на автентичния марксизъм,както го бяха разработили Маркс и Енгелс.Модернизираха някои неща,нагодиха го към 1000 летната китайската култура и условия, и, резултатите са налице.Това е теоретичната база на китайската чудо икономика,на китайското чудо.За около 30год.от една изостанала във всяко отношение страна и обеднял народ,да изградиш и надградиш супер и чудо икономика, и супер модерна държава.ДНЕС тя е 1-ВА ПО ИКОНОМИЧЕСКА И ДЪРЖАВНА МОЩ.
цитирай
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19158085
Постинги: 3686
Коментари: 45089
Гласове: 148913
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031