2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 6122 Коментари: 20 Гласове:
Последна промяна: 02.12.2016 20:19
Легитимацията на учиндолската мажоритарност - атентат срещу разума Автор: Явор ДАЧКОВ, в. „Галерия“ Всички статии на автора 02.12.2016 10:54 7401 преглеждания 23 коментар/а Слави Трифонов започна да упражнява открит рекет над политиците. Уплаши някои от тях дотам, че ги привика по кръгли маси от подарения му от същите тези политици ефир. Властта на телевизора е по-силна от законодателната, изпълнителната и съдебната. Особено когато е упражнявана от примитив.
За съжаление повечето от политическите партии се подчиняват. Рейтингът на Слави Трифонов ги плаши. Преди няколко дни той унизи почти всички парламентарно представени партии, като им назначи среща в НДК, за да обсъждат референдума, но той не се яви, а им прати сценариста Тошко.
Не че има някаква интелектуална разлика между двамата, може Тошко и да е малко по-умен, но това беше открита демонстрация на неуважение и арогантно поведение, което не трябва да бъде толерирано. Само ДПС се държаха достойно, не се вързаха на учиндолския рекет и не отидоха да обсъждат с Тошко избирателната система на България.
Това, че три милиона са гласували в референдума на Слави Трифонов не означава, че той получава власт или че самите те я притежават. Впрочем броят на гласувалите не стигна, за да стане референдумът задължителен, но партиите от страх и тънки сметки се уплашиха и решиха да го приемат, въпреки че законът не ги задължава. Ако бях на тяхно място, щях да спазя закона и да отрежа мераците на Трифонов да оправя изборното законодателство.
Не само защото от формална гледна точка гласовете не стигат, а най-вече защото въпросите и идеята за този референдум са малоумни. Те няма да решат никакви въпроси на българското общество. Напротив, вече започнаха да отвличат вниманието с ненужни препирни и дискусии за и против мажоритарната система. Между другото системата, предложена от Тошко и Слави Трифонов, е тяхна измислица, не е приложима за никакво изборно законодателство и е формена глупост.
Безумие е да се обръща внимание на тези хора, да се пилеят време и енергия. Това, че са гласували три милиона и петстотин хиляди души, не означава, че истината е на тяхна страна, нито че не са гласували една огромна глупост. По-голямата част от българите не са, но тук дори и бройката не е толкова важна. Важното е, че за пореден път неграмотността и арогантността вземат превес над разума и нормалността. И то по толкова сложен и експертен въпрос, какъвто е въпросът с изборното законодателство. Слави Трифонов е професионален шоумен. Организира шоуто си перфектно, но това не го прави експерт по изборно законодателство. Нито професионален политик. Щом иска да участва в политиката, да бъде така добър да направи партия и да се яви на състезание като всички останали.
Впрочем със своето шоу той има принос за днешното състояние на демокрацията в България и деградацията на публичния живот у нас. Нелепо е шутът на мутрите, който има праймтайм в най-гледаната телевизия от 16 години, днес да ни бъде пробутван като алтернатива на статуквото и да му се позволява да взема отношение към законодателството на България.
Слави Трифонов е съществена част от статуквото, политическата мафия и всичко, срещу което сценаристите му се борят. Нелепо е точно тези хора да искат да минават за алтернатива. Впрочем, ако Бойко Борисов не им беше ударил сериозно рамо, никой нямаше да им гласува на референдума, а и нямаше да им продължат договора в телевизията. Борисов и управляващите от ГЕРБ трябваше да насрочат референдума за юни или юли, а не да го обвързват с президентските избори.
Тогава Трифонов и компания нямаше да съберат и 100 000 гласоподаватели, а досега всички щяха да бъдат забравили за тях. Борисов, когото уж плюят, им помогна, а те му връщат жеста с натиска за мажоритарен избор. Всички знаят, че от него ще спечелят само ГЕРБ, БСП и ДПС, т.е. статуквото не само ще се възпроизведе, но и ще се бетонира. Да не говорим, че проблемът на българите не е изборното законодателство, нито представителността на демокрацията.
Мисля, че за последните 25 г. повече от половината от българския народ се изреди да управлява през парламента, Министерския съвет, държавната администрация и местната власт. Куцо и сакато мина през властта и направи каквото може, щото България да се превърне в най-бедната и неуредена държава в ЕС. Всички ние трябва да си сменим манталитета, а не избирателната система. Манталитетът, който е готов да върви срещу всички правила и да намери цаката и на най-съвършения модел.
Простотията, която унищожава всеки малък опит да се мисли и работи нормално. Между другото „Шоуто на Слави” е еталон за простотия и ще повярвам, че в България наистина нещо започва да се променя, когато го свалят от ефир, а не когато му оставят да решава изборното ни законодателство. Последното е катастрофа, а преживяхме достатъчно досега, че да си позволим да преживеем и тази.
Автор: Явор Дачков
glasove.com/categories/na-fokus/news/legitimaciyata-na-uchindolskata-mazhoritarnost-atentat-sreshtu-razuma
* * *
Казват: "Писна ни от ПИС!"
Мислят - по-добре е... МИС...
Мажорно...
Хора,
не разбрахте ли,
че щом държава нЕма,
не е проблемът
в избирателната ни система?...
Марин Тачков
Тагове:
01. 12. 2016
Годишният размер на държавната субсидия за политическите партии остава в размер на 11 лева за един получен действителен глас. Това решиха депутатите, приемайки на второ четене текстове от Законопроекта а държавния бюджет за 2017 година. Текстът бе приет с голямо мнозинство от 71 гласа „За”, 10 – „Против” и 21 – „Въздържал се”.
На провелия се референдум, иницииран от екипа на Слави Трифонов гражданите категорично подкрепиха драстично намаляване на субсидиите. Те отговориха на въпроса: „Подкрепяте ли годишната държавна субсидия, отпускана за финансиране на политическите партии и коалициите, да бъде един лев за един получен действителен глас на последните парламентарни избори?“ по следния начин: 2 516 893 гласа „Да“ ( 72.16 на сто), с „Не“ са отговорили 523 755 гласоподаватели ( 15.02 на сто), без еднозначен отговор са 359 743 бюлетини ( 10.31 на сто), а недействителни са 87 763 ( 2.52 на сто).
www.your-day/%D0%B4%D0%B5%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D1%83%D0%B1%D1%81/
ПП: Какво става? Нали Боко каза, че ГЕРБ ще се съобрази с референдума, че е съгласен субсидията да е по 1 лев /дори нула лева/ на глас?... Още ли вярвате в лъжците и измамниците, в политическите боклуци?...
Това беше най-важният въпрос от референдума според мен... Дали ще гласуваме по ПИС, по МИС, или по СИС, ние, малцината умни, мислещи, непартийни, добри личности никога няма да сме представени в Народното събрание...
Това беше най-важният въпрос от референдума според мен... Дали ще гласуваме по ПИС, по МИС, или по СИС, ние, малцината умни, мислещи, непартийни, добри личности никога няма да сме представени в Народното събрание...
Още преди насрочването на датата за президентски избори започна да става видно, че Борисов ще направи всичко по силите си да загуби президентският вот което ще му даде повод да се измъкне от властта.
Поводи за това - колкото щеш : взетите кредити и началото на изплащането на лихвите през 2017, неустойките по "Белене", начало на масирано пристигане на мигранти от Турция и тяхното "интегриане в България по заповед на Брюксел и Берлин и съгласието на ГЕРБ и Борисов, бъдещото ратифициране на СОРА, спиране или драстично намаляване на еврофондове и др.
И всичко това на предстоящ срив в икономика и бъдещи сътресения в банковият сектор.
А това, че се изтъпани и ревна - "Субсидията - 0 лева" - а парламента (ГЕРБ) прие бюджета за следващата година (старата субсидия) е поредният "тактически" ход за засилване на нагласите за извънредни избори, "загуба" на ГЕРБ-Борисов, изтикване на преден план на националистите с което се подготвя тяхната тотална компроментация и последащо възвръщане на олигомафията (ГЕРБ, БСП, ДПС)във властта.
Не знам как съвокупляваш тезата Дачкова, че "неграмотността и арогантността вземат превес над разума и нормалността" и "Какво става? Нали Боко каза, че ГЕРБ ще се съобрази с референдума?", ама нема нищо, ние всички явно сме в "Поле чудес"...
Кажи, какво пречи досегашната избирателна система да се смени с нещо друго?
Какъв е проблемът хората да знаят поименно своят кандидат, да са дали гласът
си лично на него, а не на готиния пожарникар, дето назначава, коли, беси и
дава от своите пари на простолюдието?
И примерно, когато "мажоретката" /забеляза ли тази нова пикантна дума/ въздаде
гласът си за нещо, коренно различаващо си от благите думи, когато още е
кандидат-депутат, да има обратна връзка- снемане на доверие и шут в г-за на
избраника народен.
Такова нещо е постижимо само в условията на мажоритарен вот.
Иначе бат Сали и онази клета даскалица от Пловдивско ще продължат да
са законотворците на народа...
03.12.2016 11:00
Това беше най-важният въпрос от референдума според мен... Дали ще гласуваме по ПИС, по МИС, или по СИС, ние, малцината умни, мислещи, непартийни, добри личности никога няма да сме представени в Народното събрание...
Още преди насрочването на датата за президентски избори започна да става видно, че Борисов ще направи всичко по силите си да загуби президентският вот което ще му даде повод да се измъкне от властта.
Поводи за това - колкото щеш : взетите кредити и началото на изплащането на лихвите през 2017, неустойките по "Белене", начало на масирано пристигане на мигранти от Турция и тяхното "интегриане в България по заповед на Брюксел и Берлин и съгласието на ГЕРБ и Борисов, бъдещото ратифициране на СОРА, спиране или драстично намаляване на еврофондове и др.
И всичко това на предстоящ срив в икономика и бъдещи сътресения в банковият сектор.
А това, че се изтъпани и ревна - "Субсидията - 0 лева" - а парламента (ГЕРБ) прие бюджета за следващата година (старата субсидия) е поредният "тактически" ход за засилване на нагласите за извънредни избори, "загуба" на ГЕРБ-Борисов, изтикване на преден план на националистите с което се подготвя тяхната тотална компроментация и последащо възвръщане на олигомафията (ГЕРБ, БСП, ДПС)във властта.
Навярно ГЕРБ иска нови избори, защото на Боко му е писнало да се съобразява с "реформаторите" и с "патриотите"...
Смисълът е, че народът иска промяна, но не е наясно каква да е промяната...
Положителен смисъл има третата точка от референдума... Лично аз не държа субсидията да е точно по 1 лев на глас. Може и да е по 2 лв.
02:44
"Терзанията Дачкови нещо се бият с коментар N 1, дето е твой.
Не знам как съвокупляваш тезата Дачкова, че "неграмотността и арогантността вземат превес над разума и нормалността" и "Какво става? Нали Боко каза, че ГЕРБ ще се съобрази с референдума?", ама нема нищо, ние всички явно сме в "Поле чудес"...
Добре знаеш, че от въпросите на референдума съм съгласен само с третия въпрос. А Дачков акцентира на въпроса за промяната на избирателната система. Такава кардинална промяна не може да се направи за няколко месеца и за следващите избори. В по-напредналите демократични страни, от които би трябвало да се учим, подобни промени в изборния кодекс се правят, като те трябва да са валидни не за следващите, а за по-следващите избори за народни представители /за да се избегне личния интерес, пристрастността на настоящите депутати при гласуването на кодекса/...
Но "да си сменим манталитета" значи да не сме ние, т.е. - да се избесим. Не може да не знае Карбо, че не нашият мантарлитет, а Господарите ни убиват. И той май за тях работи. Не знам поляк ли е, но поляците май така работят.
02:44
...
Кажи, какво пречи досегашната избирателна система да се смени с нещо друго?
Какъв е проблемът хората да знаят поименно своят кандидат, да са дали гласът
си лично на него, а не на готиния пожарникар, дето назначава, коли, беси и
дава от своите пари на простолюдието?
И примерно, когато "мажоретката" /забеляза ли тази нова пикантна дума/ въздаде
гласът си за нещо, коренно различаващо си от благите думи, когато още е
кандидат-депутат, да има обратна връзка- снемане на доверие и шут в г-за на
избраника народен.
Такова нещо е постижимо само в условията на мажоритарен вот.
Иначе бат Сали и онази клета даскалица от Пловдивско ще продължат да
са законотворците на народа...
1. Най-малко две неща пречат:
- Точно такава МИС няма никъде по света.
- Нужно е доста технологично време, за да се осъществи - коректно, безпристрастно, без да противоречи на Конституцията, на международните норми и договори... Това не е работа за аматьори като Слави и компанията му...
2. И сега хората знаят за кого /за кои лица/ гласуват. Нали виждат имената в партийните листи?...
3. Предполагам, че за да бъде отзован даден депутат, ще са нужни сто хиляди, двеста хиляди подписа /примерно/...
Ако мислиш, че мажоритарната система е по-справедлива, виж във Франция колко много гласове е получила партията на Марин льо Пен и с колко малко депутати е представена в парламента...
03.12.2016 18:20
БОКО или СЛАВИ !!!?
а, бе, такъв тъп народ наистина НЕМА
ручайте жабетата..
03.12.2016 22:06
Но "да си сменим манталитета" значи да не сме ние, т.е. - да се избесим. Не може да не знае Карбо, че не нашият мантарлитет, а Господарите ни убиват. И той май за тях работи. Не знам поляк ли е, но поляците май така работят.
03.12.2016 22:11
БОКО или СЛАВИ !!!?
а, бе, такъв тъп народ наистина НЕМА
ручайте жабетата..
Не забелязвате ли уважаеми мислещи блогъри,с какво настървение цялата политсоросоидна бълвоч се е надигнала като на кръстоносен поход...не срещу "учиндолската мажоритарност",а СРЕЩУ НАЙ-ВИСШИЯТ ПРИНЦИП НА ДЕМОКРАЦИЯТА - РЕФЕРЕНДУМА!!!
ПРИНЦИПЪТ НА ПРЯКО ДОПИТВАНЕ ДО НАРОДА,БЕЗ ТО ДА МИНАВА ПРЕЗ НЕПРЯКОТО,ПАРТИЙНО "ДОПИТВАНЕ"!!!
Това е,което най-много плаши политическата каста и затова така настървено е впрегнала всички свои ресурси от купени политклакьори,като "изпразнилия се главоанално" индивид.
Същите тези клакьори не се свенят да плюят не само срещу Трифонов и колегия(аз също не съм му фен),НО И СРЕЩУ ОНЕЗИ 3,5 МИЛИОНА ГРАЖДАНИ НА РЕПУБЛИКАТА,които според властовите гниди :
""Не само защото от формална гледна точка гласовете не стигат, а най-вече защото въпросите и идеята за този референдум са малоумни. Те няма да решат никакви въпроси на българското общество. ""
Ако бяхме нормално общество,веднага този екземпляр,от името на народа,трябваше да бъде прогонен от държавата,да не кажа,линчуван.
А за съжаление,народът не може,или не желае, да вижда по-далеч от натрапената в съзнанието му и гавреща се откровено с него партийна ситема!
Ако нещо в тази насока те интересува,може да надникнеш в dimat.blog.
Не забелязвате ли уважаеми мислещи блогъри,с какво настървение цялата политсоросоидна бълвоч се е надигнала като на кръстоносен поход...не срещу "учиндолската мажоритарност",а СРЕЩУ НАЙ-ВИСШИЯТ ПРИНЦИП НА ДЕМОКРАЦИЯТА - РЕФЕРЕНДУМА!!!
ПРИНЦИПЪТ НА ПРЯКО ДОПИТВАНЕ ДО НАРОДА,БЕЗ ТО ДА МИНАВА ПРЕЗ НЕПРЯКОТО,ПАРТИЙНО "ДОПИТВАНЕ"!!!
Това е,което най-много плаши политическата каста и затова така настървено е впрегнала всички свои ресурси от купени политклакьори,като "изпразнилия се главоанално" индивид.
Същите тези клакьори не се свенят да плюят не само срещу Трифонов и колегия(аз също не съм му фен),НО И СРЕЩУ ОНЕЗИ 3,5 МИЛИОНА ГРАЖДАНИ НА РЕПУБЛИКАТА,които според властовите гниди :
""Не само защото от формална гледна точка гласовете не стигат, а най-вече защото въпросите и идеята за този референдум са малоумни. Те няма да решат никакви въпроси на българското общество. ""
Ако бяхме нормално общество,веднага този екземпляр,от името на народа,трябваше да бъде прогонен от държавата,да не кажа,линчуван.
1. Дачков не е соросоид, напротив...
2. Не съм срещу референдумите, а конкретно срещу този референдум /с изключение на третия въпрос/. Посочил съм достатъчно аргументи, но не знам дали си си направил труда да ги прочетеш и осмислиш...
3. Най-силните партии ГЕРБ и БСП заявиха, че ще се съобразят с референдума на Слави, но преди 2 дни гласуваха за запазване на партийната субсидия от 11 лв. на глас...
4. Мажоритарната избирателна система по никакъв начин не може да елиминира ролята и влиянието на партиите.
Явно мнозина не са наясно какво представлява тази система...
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация