Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2022 23:46 - Котката е по-смела от мен
Автор: mt46 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 3568 Коментари: 12 Гласове:
19

Последна промяна: 18.10.2022 23:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.

   Да, признавам, че нашата котка Тигърче е по-смела от мен...  
   Преди два дни се убедих в това. Бях пред дядовата стара къща, когато чух шум и що да видя – красивата ни шарена котка, захапала смок на 10-20 см. от главата му! Котаракът ни пък държеше смока за опашката. Змията, дълга около метър и половина, се опитваше да ухапе котката, която се отбраняваше и не я изпускаше. После бързо я замъкна в края на двора. Продължавах да ги наблюдавам и съвсем забравих да направя снимки на интересната случка... Котката Тигърче нахапа смока на няколко места по гръбнака, без да го изпуска от очи. Змийската уста бе постоянно отворена... В крайна сметка смокът беше омаломощен и котката започна да го яде. Котаракът стоеше на разстояние и гледаше като мен...
   
   Аз никога не бих се осмелил да хвана змия, нито да я захапя! Затова си признавам, че котката ме превъзхожда по смелост и по някои умения...
 

Марин Тачков




Гласувай:
19


Вълнообразно


1. fun1001 - ...май се чудиш..вече, какви,
18.10.2022 23:54
да ги снесеш...
и брадатото, качаклиево, да ви надруса.ред по ред..
логорейните измъчени..онанизми..

кому е нужна тазз тъпня, сега...како маринке )
или, сакаш римувана.. тъпограмка
@ нп..
цитирай
2. fun1001 - що, се криеш, бе маринке..
19.10.2022 01:10
нали, многоо, ти е Въртелива...зурлата, и здрав акъло..
кукумееш, и дрееемееш, пак, да те надрусат...до 495..шибаняк
земи, поне едно куче, да отгледаш..освен блогЪТ с 15 милонааа
бухаххааахаа...СРАМ и Срамотааа...
за резил сте станали 10 15г..тук..
и леоина, и щапара, и ти ,и още 2 -3 ма пОтети, и пУететки
бълг..изродщина.повсеместна..байо..язък,че си бил,и...даскал.
цитирай
3. blog13 - Не виждам някаква особена смелост, ...
19.10.2022 12:19
Не виждам някаква особена смелост, нито за котката, а още по-малко за човек, който е по-силен от котката. Но силно се отвращавам от примитивния страх, който обзема някои хора, когато видят или дори стане въпрос за змия - дори такива безобидни, красиви а и съвършени змии, каквито са смоковете. В България отровни змии може да се каже, че няма. Най-силно отровната българска змия е пепелянката, която като ухапе човек, много пъти инцидентът завършва без смърт. Усойницата е с доста по-слаба отрова.

Виждал съм хора,които дори когато видят малко водно змийче, изпадат в изстъпление, и въпреки че не са бързи и ловки физически, започват да правят неистови и многократни усилия да убият змийчето, като същевременно се пазят прекалено от него и именно поради това, акцията продължава над минута. Други, разправят, как са убили смок силно развълнувани. Когато им отговоря, че смокът е не само безобиден, но и полезен, той е част от екологията и разнообразието на проридата, отсрещният отговаря, че като го видиш изведнъж и силно се уплашваш. Е - какви ли още страшилища живеят в джунглата на човешкото съзнание. Които пораждат и някои форми на... фанатизма. Който бил лош. Нали така.

Аз имам на вилата един смок Голям стрелец. Дълъг е около метър и двайсет. Пролетно време обича да се завира между горната част на чарчавето на прозореца на мазето и плочата на терасата. Там циментът се нагрява пролетно време, и на смока му харесва. През лятото изчезва някъде. Зимата зимува в дупки в земята, които намирам наоколо, без да съм напълно сигурен, че дупката е на смока.

Тая година, гледам някакво животно изровило дупка точно под основата на вилата, точно под въпросното прозорче - при това вътре в мазето (бетонът не е бетонирал всичко и има връзка със почвата. Мисля си, че е смокът.

Ако аз бях на твое място, щях да спася смока от котките, а нямаше да гледам сеир.

Между другото, метър и половина смок (ако не си преувеличил поради поговорката "На страха очите са големи") дори за най-голямата българска змия, т.е. Големият стрелец/синурник, е доста голяма. Защото рекордът на най-големият регистриран екземпляр в България е малко над 2 метра. А ако смокът е бил друг вид, примерно мишкар или вдлъбнаточел, значи е бил с рекордна дължина. Във всички случаи е жалко че си позволил на котките да го убият. А ако е бил някой рядък вид, който е даже и още по-красив, си е направо престъпление. Искам да ти кажа, че повечето ако не и всички видове смоци (а така също и някои от слабоотровните видове змии в България) са под закрила на закона.
цитирай
4. kvg55 - mt46,
19.10.2022 12:51
Научих се да хващам змии още като ходехме на летни селскостопански бригади в прогимназията.
цитирай
5. donchevav - Котките са големи хищници. Ловуват ...
19.10.2022 21:49
Котките са големи хищници. Ловуват и когато са сити - така, за удоволствие. И аз мисля като blog13 - и ми е жал за змията. В темела на фамилната ни къща на село имаме стар смок - за всички ни е добрият дух пазител на дома. А в зеленчуковата
ни градина край канала живее цяло семейство водни змии - не ги закачаме, на никого не пречат.
Иначе бялата котка от клипчето е красавица, сигурно и твоята шарена писана не й отстъпва:)))
Поздрави, Марине!
цитирай
6. shtaparov - То не е и лъжа: малката котка се скита ...
20.10.2022 14:54
То не е и лъжа: малката котка се скита цяла нощ сама между едри кучета и автомобили,провира се през места,които не сме и сънували а после хрисимо идва при нас да я погалим и да си хапне нещо на топло :)
цитирай
7. mt46 - Чуй, не бива да си заядлива слива!...
20.10.2022 20:58
1. fun1001 - ...май се чудиш..вече, какви,
18.10 23:54
да ги снесеш...
и брадатото, качаклиево, да ви надруса.ред по ред..
логорейните измъчени..онанизми..

кому е нужна тазз тъпня, сега...како маринке )
или, сакаш римувана.. тъпограмка
@ нп..
цитирай
Изтрий
2. fun1001 - що, се криеш, бе маринке..
19.10 01:10
нали, многоо, ти е Въртелива...зурлата, и здрав акъло..
кукумееш, и дрееемееш, пак, да те надрусат...до 495..шибаняк
земи, поне едно куче, да отгледаш..освен блогЪТ с 15 милонааа
бухаххааахаа...СРАМ и Срамотааа...
за резил сте станали 10 15г..тук..
и леоина, и щапара, и ти ,и още 2 -3 ма пОтети, и пУететки
бълг..изродщина.повсеместна..байо..язък,че си бил,и...даскал.
цитирай
8. mt46 - Много философстваш! Ами ако не бях там?...
20.10.2022 21:01
blog13 написа:
Не виждам някаква особена смелост, нито за котката, а още по-малко за човек, който е по-силен от котката. Но силно се отвращавам от примитивния страх, който обзема някои хора, когато видят или дори стане въпрос за змия - дори такива безобидни, красиви а и съвършени змии, каквито са смоковете. В България отровни змии може да се каже, че няма. Най-силно отровната българска змия е пепелянката, която като ухапе човек, много пъти инцидентът завършва без смърт. Усойницата е с доста по-слаба отрова.

Виждал съм хора,които дори когато видят малко водно змийче, изпадат в изстъпление, и въпреки че не са бързи и ловки физически, започват да правят неистови и многократни усилия да убият змийчето, като същевременно се пазят прекалено от него и именно поради това, акцията продължава над минута. Други, разправят, как са убили смок силно развълнувани. Когато им отговоря, че смокът е не само безобиден, но и полезен, той е част от екологията и разнообразието на проридата, отсрещният отговаря, че като го видиш изведнъж и силно се уплашваш. Е - какви ли още страшилища живеят в джунглата на човешкото съзнание. Които пораждат и някои форми на... фанатизма. Който бил лош. Нали така.

Аз имам на вилата един смок Голям стрелец. Дълъг е около метър и двайсет. Пролетно време обича да се завира между горната част на чарчавето на прозореца на мазето и плочата на терасата. Там циментът се нагрява пролетно време, и на смока му харесва. През лятото изчезва някъде. Зимата зимува в дупки в земята, които намирам наоколо, без да съм напълно сигурен, че дупката е на смока.

Тая година, гледам някакво животно изровило дупка точно под основата на вилата, точно под въпросното прозорче - при това вътре в мазето (бетонът не е бетонирал всичко и има връзка със почвата. Мисля си, че е смокът.

Ако аз бях на твое място, щях да спася смока от котките, а нямаше да гледам сеир.

Между другото, метър и половина смок (ако не си преувеличил поради поговорката "На страха очите са големи") дори за най-голямата българска змия, т.е. Големият стрелец/синурник, е доста голяма. Защото рекордът на най-големият регистриран екземпляр в България е малко над 2 метра. А ако смокът е бил друг вид, примерно мишкар или вдлъбнаточел, значи е бил с рекордна дължина. Във всички случаи е жалко че си позволил на котките да го убият. А ако е бил някой рядък вид, който е даже и още по-красив, си е направо престъпление. Искам да ти кажа, че повечето ако не и всички видове смоци (а така също и някои от слабоотровните видове змии в България) са под закрила на закона.

цитирай
9. mt46 - Браво на теб!...
20.10.2022 21:01
kvg55 написа:
Научих се да хващам змии още като ходехме на летни селскостопански бригади в прогимназията.

цитирай
10. mt46 - Благодаря, Вени! Поздрави и на теб!...
20.10.2022 21:10
donchevav написа:
Котките са големи хищници. Ловуват и когато са сити - така, за удоволствие. И аз мисля като blog13 - и ми е жал за змията. В темела на фамилната ни къща на село имаме стар смок - за всички ни е добрият дух пазител на дома. А в зеленчуковата
ни градина край канала живее цяло семейство водни змии - не ги закачаме, на никого не пречат.
Иначе бялата котка от клипчето е красавица, сигурно и твоята шарена писана не й отстъпва:)))
Поздрави, Марине!

Всяка гонина виждам змии в двора... Тази навярно е била в пещника. Малко преди случката бях там и поразчиствах. Ами ако бях я настъпил неволно?... Или ако баща ми я настъпи случайно?... Природата или Съдбата са решили да стане така!...
Нашата котка е много хубава! Стара е, ала котараците още я харесват... Тази година роди недъгави котета, но доста време ги кърми и се грижи за тях... Понякога ме ядосват, обаче ми минава... :)
цитирай
11. blog13 - Ами ако не бях там?. . . В природата ...
20.10.2022 21:33
mt46 написа:
Ами ако не бях там?...


В природата тия неща не само стават, но са си като добър ден. Отношенията между животните не са ми проблем.
Аз ти обръщам внимание на твоето отношение към змиите. Ето ти го пак:


mt46 написа:
Ами ако бях я настъпил неволно?... Или ако баща ми я настъпи случайно?...


Ако някой я беше настъпил неволно, щеше да бъде захапан от смока. При което щеше да изпита болка, колкото ако те е захапала котката или дори по-малко. Къв е проблемът? Котката наистина е по-смела от тебе. Да не говорим за украинците и руснаците, дето сега воюват.
цитирай
12. mt46 - Абе я не ми дрънкай като партиен секретар! Гледай си работата!...
21.10.2022 20:52
blog13 написа:
mt46 написа:
Ами ако не бях там?...


В природата тия неща не само стават, но са си като добър ден. Отношенията между животните не са ми проблем.
Аз ти обръщам внимание на твоето отношение към змиите. Ето ти го пак:


mt46 написа:
Ами ако бях я настъпил неволно?... Или ако баща ми я настъпи случайно?...


Ако някой я беше настъпил неволно, щеше да бъде захапан от смока. При което щеше да изпита болка, колкото ако те е захапала котката или дори по-малко. Къв е проблемът? Котката наистина е по-смела от тебе. Да не говорим за украинците и руснаците, дето сега воюват.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19361644
Постинги: 3716
Коментари: 45274
Гласове: 149559
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930