Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. stela50
14. bosia
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. stela50
14. bosia
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
13.09.2022 23:14 -
Какво сме получили от тюрките
.
.
.
Тюрките били прастари...
Основали Троя, Рим...
Учили са ни, абдали,
да ядем и да пърдим!...
Марин Тачков
.
.
Тюрките били прастари...
Основали Троя, Рим...
Учили са ни, абдали,
да ядем и да пърдим!...
Марин Тачков
Вълнообразно
Димитър Главчев потвърждава че не гарант...
Весели курортисти и авантюристи- част 6
И ХИТЛЕР ГО ЧЕРВЕНОТО ЗНАМЕ РОДИ
Весели курортисти и авантюристи- част 6
И ХИТЛЕР ГО ЧЕРВЕНОТО ЗНАМЕ РОДИ
Клавдий бил неотразим!
Омирисвал от пърдене
Колизеума във Рим.
Бърчел си носа Сенека-
ала Цезаря гърми:
- Щом на мене ми олеква,
дреме ми, че ти вони!
цитирайОмирисвал от пърдене
Колизеума във Рим.
Бърчел си носа Сенека-
ала Цезаря гърми:
- Щом на мене ми олеква,
дреме ми, че ти вони!
Военна организация.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
цитирайДържавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
От никого нищо не сме получавали!
Ние само сме раздавали, безплатно при това.
И затова днес сме бедни.
цитирайНие само сме раздавали, безплатно при това.
И затова днес сме бедни.
dobrodan написа:
Военна организация.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
Не,не съм съгласен! Българите са европейци- значи нашите коне са европейски. Друг е въпросът,че дедите ни воювали най-вече пешком и доста рядко: на коне! Отлична военна организация си имали 2 века преди първите тюрки да стъпят в Европа,саби- също! Ботуши,седла и стремена са взеби от аварите- не от тюрките,а аварите са угрофини! Кожуси и шуби си е имало в Еврора от памти века- те не са азиатско изобретение. Панталоните и калпаците- също,не забравяй за Кимерите! Шейната определено няма как да я вземем от дивите тюрки- за нея е нужно общуване със северни народи,така че и нея са ни я дали угрофините (авари или другите 2 угрофински племена,с които сме имали контакти 1-2 века по-рано)! С Маринчо тук съм съгласен- прав е тук Краси,недей да си кривиш душата! Гласувам ЗА!
morskipesni написа:
Клавдий бил неотразим!
Омирисвал от пърдене
Колизеума във Рим.
Бърчел си носа Сенека-
ала Цезаря гърми:
- Щом на мене ми олеква,
дреме ми, че ти вони!
Омирисвал от пърдене
Колизеума във Рим.
Бърчел си носа Сенека-
ала Цезаря гърми:
- Щом на мене ми олеква,
дреме ми, че ти вони!
dobrodan написа:
Военна организация.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
7.
mt46 -
Всички са получавали и са се учили от по-напредналите, от предходниците...
15.09.2022 00:03
15.09.2022 00:03
kvg55 написа:
От никого нищо не сме получавали!
Ние само сме раздавали, безплатно при това.
И затова днес сме бедни.
Ние само сме раздавали, безплатно при това.
И затова днес сме бедни.
8.
mt46 -
Да, но Добродан смята, че тюрките са в началото на всички цивилизации... :)
15.09.2022 00:06
15.09.2022 00:06
shtaparov написа:
Не,не съм съгласен! Българите са европейци- значи нашите коне са европейски. Друг е въпросът,че дедите ни воювали най-вече пешком и доста рядко: на коне! Отлична военна организация си имали 2 века преди първите тюрки да стъпят в Европа,саби- също! Ботуши,седла и стремена са взеби от аварите- не от тюрките,а аварите са угрофини! Кожуси и шуби си е имало в Еврора от памти века- те не са азиатско изобретение. Панталоните и калпаците- също,не забравяй за Кимерите! Шейната определено няма как да я вземем от дивите тюрки- за нея е нужно общуване със северни народи,така че и нея са ни я дали угрофините (авари или другите 2 угрофински племена,с които сме имали контакти 1-2 века по-рано)! С Маринчо тук съм съгласен- прав е тук Краси,недей да си кривиш душата! Гласувам ЗА!
dobrodan написа:
Военна организация.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
Държавна структура.
Ездитни коне.
Ботуши.
Сабя.
Седло.
Стреме.
Шуба.
Кожуси.
Панталони.
Шейна.
Калпак.
Много още мога да ти изброя.
Не,не съм съгласен! Българите са европейци- значи нашите коне са европейски. Друг е въпросът,че дедите ни воювали най-вече пешком и доста рядко: на коне! Отлична военна организация си имали 2 века преди първите тюрки да стъпят в Европа,саби- също! Ботуши,седла и стремена са взеби от аварите- не от тюрките,а аварите са угрофини! Кожуси и шуби си е имало в Еврора от памти века- те не са азиатско изобретение. Панталоните и калпаците- също,не забравяй за Кимерите! Шейната определено няма как да я вземем от дивите тюрки- за нея е нужно общуване със северни народи,така че и нея са ни я дали угрофините (авари или другите 2 угрофински племена,с които сме имали контакти 1-2 века по-рано)! С Маринчо тук съм съгласен- прав е тук Краси,недей да си кривиш душата! Гласувам ЗА!
Тюрките не са в основата на цивилизациите, макар цивилизацията на днешните тюркски народи (както и на тези от миналото) да е призната за една от световните.
Потърси например кой е изобретил сиренето.
"Смята се, че сирене се произвежда от около 8000 г. пр.н.е. Това е периодът на одомашняване на първите тревопасни животни. Вероятно първото сирене е създадено случайно от номадски племена в Централна Азия. Традиционно млякото в тези области се е съхранявало в кожи от одрани животни. В резултат на пресичането му се е образувал коагулум."
Като стана дума... Как според теб тюркският корен бер/бир се е озовал в почти всички европейски езици със същото значение на числително редно име - пръв, first, prim и да не ровя сега във всеки поотделно :)?
Как така изборното числително "инти" е влязло във европейските езици?
Знаеш ли какво е пентатоника в музиката и откъде е дошла?
В Китай също я използват :).
Какво исках да ти кажа с тоя коментар всъщност :) - точно тюркоезичните народи - чакам Щапаров да ми изведе значението на думата "кимер" - са пренасяли културните постижения между цивилизациите и континентите. Те и никой друг.
Нямали духовна култура ?
Попрочети малко за курганите. Крият много изненади :).
Заменям всичката ни цивилизация за истинско шаманско обучение. Да пътуваш между пространството и времето с просто усилие на волята... знаеш ли какво познание се изисква?
Сега се опитай да си представиш нещо. Трябва да научиш наизуст епос. Песен, проза - няма значение. Ама дълъг... Пее се едни десет дни, което дава минимум 60 часа...
Да, но то имало и още епоси за запомняне. Не бил само един...
Ние не знаем почти нищо за този свят. Свързваме тюрките директно с исляма.
Грешка. И до днес те наричат аллаха си танръ, тенгри хан и т. н.
Много и дълго може да се говори по тоя въпрос.
Нямали писменост :):):). Имали са. Даже не само една.
Етруските паметници :), и не само те.
Ще видиш скоро и за мореплаването :). Търпение!
Знаеш кои са дядовците ти до десето коляно. Хубавото и лошото за всеки от тях.
Подражаваш на достойните. Отмъщаваш за обидата с цената на живота си и поставяш достойнството си над всичко.
Има ли поне една европейска култура, която да издига справедливостта в култ?
цитирайПотърси например кой е изобретил сиренето.
"Смята се, че сирене се произвежда от около 8000 г. пр.н.е. Това е периодът на одомашняване на първите тревопасни животни. Вероятно първото сирене е създадено случайно от номадски племена в Централна Азия. Традиционно млякото в тези области се е съхранявало в кожи от одрани животни. В резултат на пресичането му се е образувал коагулум."
Като стана дума... Как според теб тюркският корен бер/бир се е озовал в почти всички европейски езици със същото значение на числително редно име - пръв, first, prim и да не ровя сега във всеки поотделно :)?
Как така изборното числително "инти" е влязло във европейските езици?
Знаеш ли какво е пентатоника в музиката и откъде е дошла?
В Китай също я използват :).
Какво исках да ти кажа с тоя коментар всъщност :) - точно тюркоезичните народи - чакам Щапаров да ми изведе значението на думата "кимер" - са пренасяли културните постижения между цивилизациите и континентите. Те и никой друг.
Нямали духовна култура ?
Попрочети малко за курганите. Крият много изненади :).
Заменям всичката ни цивилизация за истинско шаманско обучение. Да пътуваш между пространството и времето с просто усилие на волята... знаеш ли какво познание се изисква?
Сега се опитай да си представиш нещо. Трябва да научиш наизуст епос. Песен, проза - няма значение. Ама дълъг... Пее се едни десет дни, което дава минимум 60 часа...
Да, но то имало и още епоси за запомняне. Не бил само един...
Ние не знаем почти нищо за този свят. Свързваме тюрките директно с исляма.
Грешка. И до днес те наричат аллаха си танръ, тенгри хан и т. н.
Много и дълго може да се говори по тоя въпрос.
Нямали писменост :):):). Имали са. Даже не само една.
Етруските паметници :), и не само те.
Ще видиш скоро и за мореплаването :). Търпение!
Знаеш кои са дядовците ти до десето коляно. Хубавото и лошото за всеки от тях.
Подражаваш на достойните. Отмъщаваш за обидата с цената на живота си и поставяш достойнството си над всичко.
Има ли поне една европейска култура, която да издига справедливостта в култ?
10.
mt46 -
Етруските не са тюрки!... :) https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%82%D1%80%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B8
15.09.2022 23:41
15.09.2022 23:41
Културата на етруските
Етруските достигат висока култура във всички области на живота. От тях римляните заимстват отличителните знаци на царската и консулската институция: златната корона с венец от дъбови листа, скиптърът с орел, фасциите[1], както и тогата, курулното кресло, ликторите. Благодарение на етруските римляните придобиват знания за техниката на отводняване, за строежа на пътища, укрепления, къщи и храмове.
Писменост
Етруската писменост е близка до архаичната форма на старогръцката писменост. Запазени са около десет хиляди надписа, които не са разчетени, тъй като езикът не е сроден с други езици и няма намерени двуезични текстове. Най-дългият запазен етруски текст е открит върху парчета ленен плат, увити около мумия.
Архитектура
Етруската архитектура е специфична с високите си каменни стени, аквадуктите си и други специфики. Примери от етруската архитектура могат да бъдат видени и до днес в редица градове, например в Перуджа.
Отношение към жената
За разлика от гърците, етруските са отреждали на жената по-значимо положение в изкуството. Етруските жени са били образовани и са имали достъп до живота на обществото – нещо недопустимо за патриархално настроените гърци. Богатите етруски жени отдавали голямо значение на бижутата си; чрез тях показвали общественото си положение. Това отношение към жените е било повлияно от силната почит към богинята майка, чийто култ е наследен от бронзовата епоха. Често са били изобразявани сцени, в които жената е по-високопоставена от мъжа заради своята възраст, сила или божественост.
цитирайЕтруските достигат висока култура във всички области на живота. От тях римляните заимстват отличителните знаци на царската и консулската институция: златната корона с венец от дъбови листа, скиптърът с орел, фасциите[1], както и тогата, курулното кресло, ликторите. Благодарение на етруските римляните придобиват знания за техниката на отводняване, за строежа на пътища, укрепления, къщи и храмове.
Писменост
Етруската писменост е близка до архаичната форма на старогръцката писменост. Запазени са около десет хиляди надписа, които не са разчетени, тъй като езикът не е сроден с други езици и няма намерени двуезични текстове. Най-дългият запазен етруски текст е открит върху парчета ленен плат, увити около мумия.
Архитектура
Етруската архитектура е специфична с високите си каменни стени, аквадуктите си и други специфики. Примери от етруската архитектура могат да бъдат видени и до днес в редица градове, например в Перуджа.
Отношение към жената
За разлика от гърците, етруските са отреждали на жената по-значимо положение в изкуството. Етруските жени са били образовани и са имали достъп до живота на обществото – нещо недопустимо за патриархално настроените гърци. Богатите етруски жени отдавали голямо значение на бижутата си; чрез тях показвали общественото си положение. Това отношение към жените е било повлияно от силната почит към богинята майка, чийто култ е наследен от бронзовата епоха. Често са били изобразявани сцени, в които жената е по-високопоставена от мъжа заради своята възраст, сила или божественост.
11.
mt46 -
Добродане, не ме баламосвай! Много ги хвалиш тия тюрки! От какъв зор?... :)
16.09.2022 23:54
16.09.2022 23:54
dobrodan написа:
Тюрките не са в основата на цивилизациите, макар цивилизацията на днешните тюркски народи (както и на тези от миналото) да е призната за една от световните.
Потърси например кой е изобретил сиренето.
"Смята се, че сирене се произвежда от около 8000 г. пр.н.е. Това е периодът на одомашняване на първите тревопасни животни. Вероятно първото сирене е създадено случайно от номадски племена в Централна Азия. Традиционно млякото в тези области се е съхранявало в кожи от одрани животни. В резултат на пресичането му се е образувал коагулум."
Като стана дума... Как според теб тюркският корен бер/бир се е озовал в почти всички европейски езици със същото значение на числително редно име - пръв, first, prim и да не ровя сега във всеки поотделно :)?
Как така изборното числително "инти" е влязло във европейските езици?
Знаеш ли какво е пентатоника в музиката и откъде е дошла?
В Китай също я използват :).
Какво исках да ти кажа с тоя коментар всъщност :) - точно тюркоезичните народи - чакам Щапаров да ми изведе значението на думата "кимер" - са пренасяли културните постижения между цивилизациите и континентите. Те и никой друг.
Нямали духовна култура ?
Попрочети малко за курганите. Крият много изненади :).
Заменям всичката ни цивилизация за истинско шаманско обучение. Да пътуваш между пространството и времето с просто усилие на волята... знаеш ли какво познание се изисква?
Сега се опитай да си представиш нещо. Трябва да научиш наизуст епос. Песен, проза - няма значение. Ама дълъг... Пее се едни десет дни, което дава минимум 60 часа...
Да, но то имало и още епоси за запомняне. Не бил само един...
Ние не знаем почти нищо за този свят. Свързваме тюрките директно с исляма.
Грешка. И до днес те наричат аллаха си танръ, тенгри хан и т. н.
Много и дълго може да се говори по тоя въпрос.
Нямали писменост :):):). Имали са. Даже не само една.
Етруските паметници :), и не само те.
Ще видиш скоро и за мореплаването :). Търпение!
Знаеш кои са дядовците ти до десето коляно. Хубавото и лошото за всеки от тях.
Подражаваш на достойните. Отмъщаваш за обидата с цената на живота си и поставяш достойнството си над всичко.
Има ли поне една европейска култура, която да издига справедливостта в култ?
Потърси например кой е изобретил сиренето.
"Смята се, че сирене се произвежда от около 8000 г. пр.н.е. Това е периодът на одомашняване на първите тревопасни животни. Вероятно първото сирене е създадено случайно от номадски племена в Централна Азия. Традиционно млякото в тези области се е съхранявало в кожи от одрани животни. В резултат на пресичането му се е образувал коагулум."
Като стана дума... Как според теб тюркският корен бер/бир се е озовал в почти всички европейски езици със същото значение на числително редно име - пръв, first, prim и да не ровя сега във всеки поотделно :)?
Как така изборното числително "инти" е влязло във европейските езици?
Знаеш ли какво е пентатоника в музиката и откъде е дошла?
В Китай също я използват :).
Какво исках да ти кажа с тоя коментар всъщност :) - точно тюркоезичните народи - чакам Щапаров да ми изведе значението на думата "кимер" - са пренасяли културните постижения между цивилизациите и континентите. Те и никой друг.
Нямали духовна култура ?
Попрочети малко за курганите. Крият много изненади :).
Заменям всичката ни цивилизация за истинско шаманско обучение. Да пътуваш между пространството и времето с просто усилие на волята... знаеш ли какво познание се изисква?
Сега се опитай да си представиш нещо. Трябва да научиш наизуст епос. Песен, проза - няма значение. Ама дълъг... Пее се едни десет дни, което дава минимум 60 часа...
Да, но то имало и още епоси за запомняне. Не бил само един...
Ние не знаем почти нищо за този свят. Свързваме тюрките директно с исляма.
Грешка. И до днес те наричат аллаха си танръ, тенгри хан и т. н.
Много и дълго може да се говори по тоя въпрос.
Нямали писменост :):):). Имали са. Даже не само една.
Етруските паметници :), и не само те.
Ще видиш скоро и за мореплаването :). Търпение!
Знаеш кои са дядовците ти до десето коляно. Хубавото и лошото за всеки от тях.
Подражаваш на достойните. Отмъщаваш за обидата с цената на живота си и поставяш достойнството си над всичко.
Има ли поне една европейска култура, която да издига справедливостта в култ?
още като малък и едва ли ще се отърсиш някога от тях.
Нямам никакъв зор да ти хваля тюрките :).
Просто съм обективен. Ако чакаше на славяните :):):), нямаше да си българин :):):).
Славянска култура, духовност - всичко това е бла-бла-бла. Църквицата й майна е предала на подчинените народи и племена славянския език и заедно с това е засилила подчинието им, но тоя път към себе си.
Порядъчна заслуга за очовечаването на славяните имат и гърците. Както в Прибалтика, така и на Балканите.
цитирайНямам никакъв зор да ти хваля тюрките :).
Просто съм обективен. Ако чакаше на славяните :):):), нямаше да си българин :):):).
Славянска култура, духовност - всичко това е бла-бла-бла. Църквицата й майна е предала на подчинените народи и племена славянския език и заедно с това е засилила подчинието им, но тоя път към себе си.
Порядъчна заслуга за очовечаването на славяните имат и гърците. Както в Прибалтика, така и на Балканите.
да разпознаваш :):):).
Нека сега да видим какво си цитирал сам.
"...скиптърът с орел, фасциите[1], както и тогата, курулното кресло, ликторите."
Езикът на етруските се е променял с времето, но все още е разпознаваем като език от тюркската група. Имам преведена книжка по въпроса, а в нея има неща, които няма как да се оборят :):):), надписи, прочити и т. н.
Последният абзац е пряко потвърждение на становището ми.
В кои езици, Марине, няма категория за женски род?
Не че навсякъде е развита :):):) такава:):):).
Как мислиш, кога жената е станала не съвсем равноправен член на обществото?
Или смяташ, че не е имало царици и императрици от тюркски произход?
Хе-хе :):):):).
Я ми кажи за по-лесно името Ирина гръцко ли е?
цитирайНека сега да видим какво си цитирал сам.
"...скиптърът с орел, фасциите[1], както и тогата, курулното кресло, ликторите."
Езикът на етруските се е променял с времето, но все още е разпознаваем като език от тюркската група. Имам преведена книжка по въпроса, а в нея има неща, които няма как да се оборят :):):), надписи, прочити и т. н.
Последният абзац е пряко потвърждение на становището ми.
В кои езици, Марине, няма категория за женски род?
Не че навсякъде е развита :):):) такава:):):).
Как мислиш, кога жената е станала не съвсем равноправен член на обществото?
Или смяташ, че не е имало царици и императрици от тюркски произход?
Хе-хе :):):):).
Я ми кажи за по-лесно името Ирина гръцко ли е?
Търсене
Блогрол
1. М. Тачков - Български песни /стихосбирка/
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация