Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2023 23:35 - Робърт Бартини
Автор: mt46 Категория: Технологии   
Прочетен: 782 Коментари: 2 Гласове:
10

Последна промяна: 28.11.2023 23:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.

Робърт Лудвигович Бартини ( на руски : Роберт Людвигович Бартини ; 14 май 1897 – 6 декември 1974) е роден в Унгария съветски авиоконструктор и учен , участвал в разработването на множество успешни и експериментални самолетни проекти . Пионер на самолети-амфибии и наземни превозни средства , Бартини беше един от най-известните инженери в Съветския съюз, наречен Barone Rosso (Червения барон) заради благородния си произход. 

/.../

 Бартини се премества в Италия и получава гражданство, където става член на Италианската комунистическа партия (ICP) и посещава летателно училище през 1921 г. и започва да учи космонавтика в Politecnico di Milano през 1922 г.

 

След фашисткото превземане на Италия през октомври 1922 г., ICP изпраща Бартини в Съветския съюз като авиационен инженер , вземайки всички най-нови италиански дизайн и авангардни технологии, които успява да събере. Бартини получава съветско гражданство и променя името си на Роберт Лудвигович Бартини според източнославянските обичаи за именуване . Първоначално Бартини е работил на летище близо до Khodynka Field в Москва , преди да заеме няколко инженерни и командни длъжности за изследователското крило на съветските военновъздушни сили . През 1928 г. Бартини започва работа в Централното конструкторско бюро за изграждане на хидроплани близо до Севастопол и на следващата година става ръководител на отдела за проектиране на експериментални самолети- амфибии , но е уволнен през 1930 г., защото написва писмо до Централния комитет на КПСС, критикуващо съществуването на на организацията. Бартини бързо е нает от изследователското крило на Червената армия , където започва да работи по серията самолети Stal . На международното изложение в Париж през август 1936 г. Bartini Stal-7 счупи международния рекорд за скорост. Той също така публикува статии относно авиационни строителни материали и технологии, аеродинамика , динамика на полета и дори теоретична физика . [10] [11] [12]

През 1938 г. Бартини е арестуван от НКВД по обвинение, че е " враг на народа " и шпионин на фашистка Италия . Осъден е извънсъдебно от тройка , като получава присъда от 10 години лишаване от свобода . По време на затвора Бартини продължи работата си по нови проекти на самолети, първо в шарашка ЦКБ-29, експериментално авиационно конструкторско бюро на НКВД в Москва, където работи с Андрей Туполев , проектирайки Туполев Ту-2 , който стана един от най-важните съветски самолети на Втората световна война . Самолетът Stal-7 на Бартини също става база за бомбардировача Yermolayev Yer-2 , също използван от съветските военновъздушни сили по време на войната. Когато германските войски бяха близо до Москва по време на германската инвазия в Съветския съюз , ЦКБ-29 беше преместен от града в Омск , където Бартини ръководи собственото си конструкторско бюро, ОКБ -86. Бюрото му е разпуснато през 1943 г. и той започва да работи по проекти на различни транспортни самолети . Бартини е освободен през 1946 г., по-късно работи в авиационния завод Димитров в Таганрог до 1952 г., когато става главен инженер по авиационни конструкции в Научноизследователския институт в Новосибирск . През 1956 г., по време на десталинизацията при Никита Хрушчов , Бартини е официално реабилитиран от съветската държава. На следващата година той е преместен в конструкторското бюро OKBS MAP в Люберци при Павел Владимирович Цибин и получава подкрепа от маршал на Съветския съюз Георгий Жуков , по това време министър на отбраната на СССР . Жуков беше принуден да напусне позицията малко след това и повечето от проектите, които подкрепяше, бяха анулирани. През 1961 г. Бартини предлага свръхзвуков разузнавателен самолет с ядрено задвижване .

Приносът на Бартини беше добре оценен на най-високите етажи на съветското правителство и той беше награден с орден Ленин през 1967 г. 

/.../
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bartini
/.../
Методът на изобретението, разработен от Бартини, е наречен „И-И“ от принципа на комбиниране на взаимно изключващи се изисквания: „И двете“. Той твърди, че "... че математизирането на раждането на идеи е възможно." Бартини не остави място за прозрение или случайност в такива очевидно нестабилни системи като самолетите ; само строго изчисление. За първи път Бартини докладва за това логическо и математическо изследване на заседание на Централния комитет на Всесъюзната комунистическа партия на болшевиките през 1935 г.
/.../

Бартини е погребан в Москва на Введенското гробище (място 29). На паметника има надпис: „ В страната на Съветите той спази клетвата си, посветил целия си живот на това червените самолети да летят по-бързо от черните".
/.../

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8,_%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%80%D1%82_%D0%9B%D1%8E%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87




Гласувай:
10


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - mt46,
29.11.2023 23:24
За пръв път го чувам. Не му се е разминала репресията.
цитирай
2. mt46 - И аз... Въпреки репресиите, има големи заслуги...
29.11.2023 23:58
kvg55 написа:
За пръв път го чувам. Не му се е разминала репресията.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19410798
Постинги: 3716
Коментари: 45276
Гласове: 149565
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930