2. radostinalassa
3. varg1
4. wonder
5. kvg55
6. mt46
7. iw69
8. zahariada
9. laval
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. gothic
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. milena6
8. ka4ak
9. vidima
10. donkatoneva
2. radostinalassa
3. sarang
4. hadjito
5. wrappedinflames
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iw69
9. mimogarcia
10. vesonai

Прочетен: 1108 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 28.11.2023 23:36


.
.
Робърт Лудвигович Бартини ( на руски : Роберт Людвигович Бартини ; 14 май 1897 – 6 декември 1974) е роден в Унгария съветски авиоконструктор и учен , участвал в разработването на множество успешни и експериментални самолетни проекти . Пионер на самолети-амфибии и наземни превозни средства , Бартини беше един от най-известните инженери в Съветския съюз, наречен Barone Rosso (Червения барон) заради благородния си произход.
/.../
Бартини се премества в Италия и получава гражданство, където става член на Италианската комунистическа партия (ICP) и посещава летателно училище през 1921 г. и започва да учи космонавтика в Politecnico di Milano през 1922 г.
След фашисткото превземане на Италия през октомври 1922 г., ICP изпраща Бартини в Съветския съюз като авиационен инженер , вземайки всички най-нови италиански дизайн и авангардни технологии, които успява да събере. Бартини получава съветско гражданство и променя името си на Роберт Лудвигович Бартини според източнославянските обичаи за именуване . Първоначално Бартини е работил на летище близо до Khodynka Field в Москва , преди да заеме няколко инженерни и командни длъжности за изследователското крило на съветските военновъздушни сили . През 1928 г. Бартини започва работа в Централното конструкторско бюро за изграждане на хидроплани близо до Севастопол и на следващата година става ръководител на отдела за проектиране на експериментални самолети- амфибии , но е уволнен през 1930 г., защото написва писмо до Централния комитет на КПСС, критикуващо съществуването на на организацията. Бартини бързо е нает от изследователското крило на Червената армия , където започва да работи по серията самолети Stal . На международното изложение в Париж през август 1936 г. Bartini Stal-7 счупи международния рекорд за скорост. Той също така публикува статии относно авиационни строителни материали и технологии, аеродинамика , динамика на полета и дори теоретична физика . [10] [11] [12]
През 1938 г. Бартини е арестуван от НКВД по обвинение, че е " враг на народа " и шпионин на фашистка Италия . Осъден е извънсъдебно от тройка , като получава присъда от 10 години лишаване от свобода . По време на затвора Бартини продължи работата си по нови проекти на самолети, първо в шарашка ЦКБ-29, експериментално авиационно конструкторско бюро на НКВД в Москва, където работи с Андрей Туполев , проектирайки Туполев Ту-2 , който стана един от най-важните съветски самолети на Втората световна война . Самолетът Stal-7 на Бартини също става база за бомбардировача Yermolayev Yer-2 , също използван от съветските военновъздушни сили по време на войната. Когато германските войски бяха близо до Москва по време на германската инвазия в Съветския съюз , ЦКБ-29 беше преместен от града в Омск , където Бартини ръководи собственото си конструкторско бюро, ОКБ -86. Бюрото му е разпуснато през 1943 г. и той започва да работи по проекти на различни транспортни самолети . Бартини е освободен през 1946 г., по-късно работи в авиационния завод Димитров в Таганрог до 1952 г., когато става главен инженер по авиационни конструкции в Научноизследователския институт в Новосибирск . През 1956 г., по време на десталинизацията при Никита Хрушчов , Бартини е официално реабилитиран от съветската държава. На следващата година той е преместен в конструкторското бюро OKBS MAP в Люберци при Павел Владимирович Цибин и получава подкрепа от маршал на Съветския съюз Георгий Жуков , по това време министър на отбраната на СССР . Жуков беше принуден да напусне позицията малко след това и повечето от проектите, които подкрепяше, бяха анулирани. През 1961 г. Бартини предлага свръхзвуков разузнавателен самолет с ядрено задвижване .
Приносът на Бартини беше добре оценен на най-високите етажи на съветското правителство и той беше награден с орден Ленин през 1967 г.
/.../
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bartini
/.../
Методът на изобретението, разработен от Бартини, е наречен „И-И“ от принципа на комбиниране на взаимно изключващи се изисквания: „И двете“. Той твърди, че "... че математизирането на раждането на идеи е възможно." Бартини не остави място за прозрение или случайност в такива очевидно нестабилни системи като самолетите ; само строго изчисление. За първи път Бартини докладва за това логическо и математическо изследване на заседание на Централния комитет на Всесъюзната комунистическа партия на болшевиките през 1935 г.
/.../
Бартини е погребан в Москва на Введенското гробище (място 29). На паметника има надпис: „ В страната на Съветите той спази клетвата си, посветил целия си живот на това червените самолети да летят по-бързо от черните".
/.../
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8,_%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%80%D1%82_%D0%9B%D1%8E%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
© Интелект ли е Изкуствения "интеле...
Какъв обществено-икономически строй има ...
2. М. Тачков - Ако бях премиер
3. Дела
4. Деспи...
5. Стойнев
6. Светлана
7. Блогът на Стойнев
8. Блог. бг - правила
9. М. Тачков - Любовна балада
10. Публикации - сп. "Пламък"
11. "Изповедта на една компаньонка"
12. Плагиатска "стихосбирка"
13. "Добри да бъдем"
14. Най-хубавата
15. Молитва
16. Меджик
17. Две и 200
18. Да се завърнеш... Редактиране...
19. За държавата, цените, политиците и бюрократите
20. Всеки стих е път към Теб
21. Н. Николов
22. 22. Защо някои другари не са ми драги
23. Западният либерализъм е по-разрушителен от комунизма
24. Контрол чрез глада. Монсанто
25. Да бъдем максимално живи
26. М. Тачков - "Светлей, Училище"
27. М. Тачков - Светоглед
28. М. Тачков - Аз обвинявам
29. 29. Противоречия в автохтонната теория
30. Славянизация