Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2022 22:42 - Кои са истинските българи
Автор: mt46 Категория: Поезия   
Прочетен: 4192 Коментари: 8 Гласове:
16

Последна промяна: 20.11.2022 22:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.


Умници, доста сте се лъгали!...
Кои са истинските българи? –

Онези, дето се надуваха
или – в Байтошово – кротуваха?...

Онези ли хамелеони,
обрали хищно милиони?...

Онези, дето ръкопляскаха,
когато мутри, тикви властваха?...

Или – които вън изчезнаха,
далеч от жалката ни бездна?...

Или – които тук се вирят,
с науката проституират?...

Онези, дето идиотстват,
антиславянстват, русофобстват...

Които все в гърди се бият:
"Булгар! Булгар е най-добрият!"...

Кажете, щом сте умноглави
и парабългари най-прави!...

  Марин Тачков 


Тагове:   тачков,   българи,   Кои,   истинските,


Гласувай:
16


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. dobrodan - Ми да ти кажа, щом питаш.
20.11.2022 23:12
Истинските българи работят, припечелват според възможностите си, отглеждат децата си с любов, стараят се да получат възможно най-добро образование, учат ги как да се справят с житейските ситуации, къпят се редовно, обличат се чисто и спретнато, не реват за щяло и нещяло и не обвиняват останалите за собствените си неуспехи.
цитирай
2. shtaparov - Това са Болгите човече-не го ли ...
21.11.2022 03:31
Това са Болгите човече-
не го ли проумяхте вече?
Не сте го виждам- все не стига,
акъл на проста шушумига! :)
цитирай
3. notfun - https://predatorka.blog.bg/zabavlenie/2018/06/04/rumi-e-balkh-t-e-bylgarin.1611484?reply=5121718
21.11.2022 19:23


Аз не съм…
Какво да правя, О, мюсюлмани?
Аз не мога да се разпозная…
Не съм християнин, нито евреин,
не съм факир, ни мюсюлманин.
Не съм от Изток или пък от Запад,
ни от земята съм, нито от морето.
Не идвам от мината на природата,
нито от кръжащите звезди.
Не съм от пръст направен, нито от вода,
нито пък от вятър или огън.
Не съм с кралско потекло,
нито от прахта на тоз килим.
Не съм от дълбините, ни отвъд.
Не съм от Индия или Китай,
нито от България или Саксония;
не съм от кралството Ирак,
нито от земята Корасан.
Не съм от този свят
или от следващия,
ни от небесата или от чистилището.
Мястото ми е, където място няма.
Следата моя е безследното.
Не е тялото, нито пък душата,
тъй като принадлежа
на душата на Любимия.


Руми
/най Великият и обичан Поет, вече 850г..

Казват, че той се е превърнал в светец приживе. Древният поет на Изтока - Маулана Джелаледдин Мохаммад Маулави Балхи Руми, в Индия е известен като Маулана Рум, а на турски е наричан Мевлана – божествен учител. Роден преди около осем века, Руми оставя мъдрост в стихове, които и досега вълнуват поколенията. А в деня, в който се почита неговата кончина, 17 декември, всяка година в град Коня се събират дервиши, за да се въртят в своите мистични танци. Не е случайно – един дервиш се оказва най-важният човек за духовното извисяване на Мевлана.
цитирай
4. mt46 - ...
21.11.2022 22:53
dobrodan написа:
Истинските българи работят, припечелват според възможностите си, отглеждат децата си с любов, стараят се да получат възможно най-добро образование, учат ги как да се справят с житейските ситуации, къпят се редовно, обличат се чисто и спретнато, не реват за щяло и нещяло и не обвиняват останалите за собствените си неуспехи.

Обикновено хората визират себе си, когато дават мнение по подобен въпрос... Мисля, че всички, които се смятат за българи, са истински, т. е. реални, българи – и с положителните, и с отрицателните си черти...
цитирай
5. mt46 - ...
21.11.2022 22:58
shtaparov написа:
Това са Болгите човече-
не го ли проумяхте вече?
Не сте го виждам- все не стига,
акъл на проста шушумига! :)

Един шушука, друг пък мига.
А трети вика: "Шушумига!"... :)
М. Тачков
цитирай
6. mt46 - О, това е много добро! Благодаря и поздрави!...
21.11.2022 23:00
notfun написа:


Аз не съм…
Какво да правя, О, мюсюлмани?
Аз не мога да се разпозная…
Не съм християнин, нито евреин,
не съм факир, ни мюсюлманин.
Не съм от Изток или пък от Запад,
ни от земята съм, нито от морето.
Не идвам от мината на природата,
нито от кръжащите звезди.
Не съм от пръст направен, нито от вода,
нито пък от вятър или огън.
Не съм с кралско потекло,
нито от прахта на тоз килим.
Не съм от дълбините, ни отвъд.
Не съм от Индия или Китай,
нито от България или Саксония;
не съм от кралството Ирак,
нито от земята Корасан.
Не съм от този свят
или от следващия,
ни от небесата или от чистилището.
Мястото ми е, където място няма.
Следата моя е безследното.
Не е тялото, нито пък душата,
тъй като принадлежа
на душата на Любимия.


Руми
/най Великият и обичан Поет, вече 850г..

Казват, че той се е превърнал в светец приживе. Древният поет на Изтока - Маулана Джелаледдин Мохаммад Маулави Балхи Руми, в Индия е известен като Маулана Рум, а на турски е наричан Мевлана – божествен учител. Роден преди около осем века, Руми оставя мъдрост в стихове, които и досега вълнуват поколенията. А в деня, в който се почита неговата кончина, 17 декември, всяка година в град Коня се събират дервиши, за да се въртят в своите мистични танци. Не е случайно – един дервиш се оказва най-важният човек за духовното извисяване на Мевлана.

цитирай
7. kvg55 - mt46,
23.11.2022 20:01
Е–е, демокрацията у нас се оказа триумф на ментетата. И не само в продуктите, ами и сред хората.
цитирай
8. mt46 - Мда...
23.11.2022 22:44
kvg55 написа:
Е–е, демокрацията у нас се оказа триумф на ментетата. И не само в продуктите, ами и сред хората.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19327714
Постинги: 3715
Коментари: 45271
Гласове: 149549
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930